نوشته شده توسط : مهناز محمدی

ریموور مو چیست؟

ریموور مو پاک کننده رنگ ناخواسته مو مانند رنگ شرابی و رنگ‌های گیاهی است. استفاده از ریموور مو برای از بین بردن رنگ نامطلوب مو بهترین روش است. به بیانی دیگر دکلره به عملی گفته می‌شود که نتیجه آن پراکنده کردن و خارج کردن پیگمنت‌های طبیعی مو (منظور موی رنگ نشده است) از ساختمان مو بوده و رنگ مو را روشن می‌کند.

راستی میدونستید که با ثبت نام در کلاس های آموزش رنگ مو و مش مو ، آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان می‌تونید هم مدرک فنی و حرفه ای بگیرید و هم از آخرین تکنیک‌های آرایشگری حرفه‌ای رو یاد بگیرید و حسابی از اونها در بازار خیلی خیلی شلوغ آرایشگری پول دربیارید؟!

پاک کردن رنگ مو

کاربرد ریموور مو

ریموور مو به عبارتی راه بازگشت از رنگ­ موهایی است، که به هر دلیلی می‌خواهید پاک یا عوض شود. در واقع زمانی که از انتخاب رنگ موی خود پشیمان شدید، می‌­توانید با این روش، تمام رنگ موی فعلی خود را از بین ببرید.

انواع ریموور رنگ مو

ریموور مو یا پاک کننده رنگ مو، دارای انواع مختلفی است. با توجه به جنس مو و تناژ رنگ موی ناخواسته، می‌توانید یکی از این ریموورها را انتخاب و استفاده کنید.

ریموور دو فاز

این نوع ریموور دارای 2 مایع با شماره‌های متفاوت است. مایع‌ها را بطور مساوی با هم ترکیب کنید و از پشت سر روی موها بمالید. مدت زمان مکث ریموور دو فاز به جنس و رنگ مو بستگی دارد. در کاتالوگ محصولات زیبایی مو، زمان مکث و طرز استفاده نوشته می‌شود. بهتر است قبل از استفاده از ریموور، کاتالوگ مربوطه را خوب مطالعه کنید.

ریموور پودری

دو نوع پودر دکلره وجود دارد: آبی و سفید.

آبی نوع قوی و سفید نوع ضعیف ریموورهای پودری است. سعی کنید از مارک‌های معتبر و قابل اطمینان استفاده کنید تا موهایتان آسیب کمتری ببینند.

ریموورهای پودری مانند پودر دکلره هستند. این ریموورها می‌بایست با اکسیدان ترکیب شوند. پس از ۳۰ دقیقه ماندن ریموور روی موها، موهایتان را بشویید. اگر پودر ریموور مایع مخصوص داشته باشد دیگر احتیاجی نیست که آن را با اکسیدان مخلوط کنید. پس از ترکیب پودر ریموور با مقدار مشخصی اکسیدان و زمان مکث، نتایج زیر به دست می‌آید.

  • 50 گرم پودر ریموور+ 120 میل آب داغ با زمان مکث 1 الی 1:30 ساعت = پایه 2
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 0.5 یا 3 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 3
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 1 یا 6 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 4
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 2 یا 9 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 5

توجه داشته باشید برای پاک کردن رنگ مو می‌بایست دو هفته از زمان رنگ کردن موها گذشته باشد. رنگ بعدی را ۳ روز پس از ریموور بگذارید. از ریموور مو برای پاک کردن رنگ مو‌های مشکی، شرابی و رنگ‌های گیاهی استفاده می‌شود.

توجه کنید که با رنگ فقط تا سه درجه می‌توان رنگ مو را روشن کرد. چنانچه بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از سه درجه روشن تر کنیم ابتدا باید موها را دکلره کرده و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده نماییم.

ریموور مایع

ریموور مایع معمولا به ریموور رنگ موی مشکی معروف است و در دو ظرف ارائه می­شود. همراه با این دو ظرف ممکن است یک عدد شامپوی قلیایی نیز وجود داشته باشد.

روش استفاده از ریموور مایع:

  • اول از همه، از ریموور دو هفته بعد از رنگ موی اولیه می‌توانید استفاده کنید. زیرا موهای شما در معرض مواد زیادی قرار می­ گیرد و احتمال آسیب­ دیدگی آن بالا خواهد رفت.
  • سپس برای باز شدن پولک­‌های مو با استفاده از شامپوی قلیایی، موها را شستشو دهید.
  • به مدت پنج دقیقه شامپو را روی موهایتان ماساژ دهید.
  • بعد از آن باید صبر کنید تا موهایتان بطور کامل خشک شود. با سشوار می‌توانید روند خشک کردن موها را تسریع کنید. اما بهتر است صبور باشید و بیش از حد به موها فشار وارد نکنید. بهترین راه خشک شدن موها در معرض هوای آزاد است.
  • حال موهایتان را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • دو ظرف را آماده کنید.
  • سپس از مواد ریموور به اندازه مساوی در هر کدام از ظرف­ها بریزید.
  • مواد داخل هرکدام از ظرف­ها را مخلوط کنید.
  • سپس با قلم­و ریموور را از پشت به موهایتان بمالید. بهتر است این کار را از سه سانتی­متری ریشه مو شروع کنید.
  • نیم ساعت صبر کنید و ریموور را به ریشه موهایتان بزنید. کلاه رنگ مو را روی سرتان قرار دهید و یک ساعت بعد موهایتان را با آب گرم شستشو دهید.
  • در صورت لزوم، می‌­توانید تا سه روز این پروسه را تکرار کنید و یا از روش دکوپاژ مو برای از بین بردن رنگ مو استفاده کنید.
  • در مرحله آخر برای تقویت مو از ماسک مو و یا روغن ­های تقویتی استفاده کنید.

بهترین روش ریموو کردن رنگ مو چیست؟

بهترین روش، روشی است که کمترین آسیب را به موها وارد کند و بتوان در مدت زمان کوتاهی آن را انجام داد. در این قسمت به دو مورد از بهترین روش­‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. چند قطره مایع ظرفشویی را با شامپوی همیشگی که مخصوص موهایتان است، مخلوط کرده و موهایتان را با آن شستشو دهید. تا نزدیکی ریشه مو می‌­توانید این شستشو را ادامه دهید. مایع ظرفشویی نباید مو را زبر و خشن کند. پس از هر برندی استفاده نکنید.
  2. کمی سرکه سفید ارگانیک را با آب مخلوط کرده و به موها بزنید. سپس سرتان را با کلاه رنگ بپوشانید و هر چند دقیقه موها را بررسی کنید و زمانی که حس کردید رنگ مو از بین رفته و پاک شده، سرتان را بشویید.

ریموور مو در خانه

پاک کردن رنگ مو در منزل کار راحتی است که با خواندن این مقاله، بدون آسیب به مو و با صرف زمان و هزینه کم به سادگی می‌توانید انجام دهید.

پودر لباس شویی ساده

برای ریموور رنگ موی تیره می‌توانید از پودر لباس شویی استفاده کنید. پس از 5 مرتبه استفاده از این روش رنگ موهایتان به رنگ بلوند تغییر می‌کند.

نکته بسیار مهم: پودر لباس شویی می‌بایست فاقد مواد سفید کننده باشد.

ابتدا موهایتان را خیس کنید و با یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی (متناسب با حجم موهایتان) موهایتان را بشویید. پودر لباس شویی باید روی موهایتان کف کند. ابتدا ساقه موهایتان که دیرتر از ریشه مو روشن می‌شود را بشویید.

همچنین می‌توانید 1/4 لیتر از شامپوی معمولی را با 4-5 قطره از مایع ظرفشویی مخلوط کرده و به ترتیب گفته شده از آن جهت پاک کردن رنگ موهای خود استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که با توجه به تنوع مواد مختلف ظرفشویی و ترکیب آنها استفاده از این روش توصیه نمی شود.

سرکه

نکته مهم: از سرکه سیب و سرکه قرمز استفاده نکنید!!!

سرکه را به نسبت مساوی با آب گرم مخلوط کرده و از آن استفاده کنید. اسید سرکه باعث واکنش با مواد قلیایی رنگ مو شده و موجب حذف رنگ مو می‌شود.

سرکه و روغن گیاهی را با توجه به حجم موهایتان مخلوط کنید. پس از خیس کردن موها، مواد مخلوط شده را روی موهایتان خوب ماساژ دهید و با صابون بشویید. این کار را تا زمانی که رنگ از موهایتان خارج نشده، تکرار کنید.

پس از این کار موهای خود را 15 – 20 دقیقه بپوشانید. بعد از گذشت این زمان موهای خود را مرتب بشویید.

ریموور مو

جوش شیرین

مخلوط جوش شیرین و شامپوی ضد شوره بهترین روش ریموور خانگی موهای رنگ شده است. موهایتان را چند دفعه با این مخلوط بشویید. شامپوی ضد شوره به خاطر فرمولاسیون بسیار قوی، بهترین ریموور برای رنگ‌های موقت نیز هست. جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که مانند دکلره موها را روشن می‌کند و آسیب کمتری به مو می‌رساند.

ریموور مو

روغن نارگیل

پس از شستشوی موها با آب داغ و شامپو، روغن نارگیل را با آب داغ مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود بمالید. پوست سر و موهای خود را با این مخلوط، خوب ماساژ دهید.

موها را با حوله خشک و به مدت 1 ساعت بپوشانید. پس از گذشت 1 ساعت موها را با آب داغ بشویید. این روش برای پاک کردن رنگ مو مناسب و بی ضرر است.

پاک کردن رنگ مو

قرص ویتامین C

اگر رنگ موهایتان عمر زیادی دارد پس از 30 مرتبه شستشو پاک می‌شود، می‌توانید با ترکیب قرص ویتامین ث و آب، خمیر درست کنید و روی کف سر و موهایتان بگذارید.

پس از نیم ساعت موهایتان را آبکشی کنید. تکرار این کار باعث می‌شود رنگ مویی که عمر زیادی دارد سریع پاک شود. برای جلوگیری از شکنندگی مو از نرم کننده و برای آبکشی موها از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

لیمو ترش

لیموی ترش و تازه به خاطر وجود اسید سیتریک که سفید کننده طبیعی خوبی می‌باشد، برای پاک کردن رنگ مو گزینه مناسبی است. آب لیمو ترش تازه را در ظرفی بریزید.

پوست سر و موهای خود را با آب لیموی ترش ماساژ دهید. مراقب باشید پوست سرتان را زیاد چنگ نزنید. به دلیل وجود اسیدسیتریک لیمو ترش احتمال زخمی شدن پوست سر وجود دارد.

اجازه دهید آب لیموی ترش نیم ساعت روی موها و کف سرتان بماند. پس از نیم ساعت موهایتان را با شامپوی مخصوص خود بشویید. برای جلوگیری از شکنندگی موها از نرم کننده و برای آبکشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

سودا

ترکیب شامپو و سودای خوراکی به خصوص شامپوی ضد شوره، برای پاک کردن رنگ ناخواسته مو بسیار مؤثر و بدون عوارض است. سودای خوراکی یک لایه بردار خوراکی طبیعی است.

سودا

آب داغ

در کاتالوگ رنگ مو نوشته شده که رنگ موی مورد نظر پس از چند بار شستشو پاک می‌شود. معمولا اکثر رنگ موها پس از 20 بار شستشو پاک می‌شوند. می‌توانید برای سریع پاک شدن رنگ موهایتان برای شستشو از آب داغ استفاده کنید. پس از پایان شستشو برای جلوگیری از شکنندگی موها از نرم کننده و برای آبکشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

ریموور موی حنا شده

اگر قصد دارید رنگ حنا را از روی مو‌هایتان پاک کنید روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد. عده‌ای می‌گویند برای این منظور باید از روغن معدنی یا روغن نارگیل و یا آبلیمو استفاده کنید. این کار‌ها در بلند مدت ممکن است کمی از رنگ حنا کم کند ولی قطعا کامل ریمو رنگ مو انجام نمی‌دهد. یکی از مطمئن‌ترین و موثر رین راه‌ها برای پاک‌کردن رنگ حنا از روی مو و نه تنها حنا، بلکه پاک کردن دیگر رنگ‌های شیمیایی از روی آن استفاده از محصولاتی با عنوان ریمو است که برای ریمو استفاده می‌شود. اگر محصول درست و معتبری را به این منظور انتخاب کنید به صورت تضمینی می‌توان گفت رنگ حنا از روی مو‌هایتان پاک خواهد شد.

برای استفاده از این محصولات به نکات زیر توجه کنید:

حتما دو هفته یا بیشتر از گذاشتن حنا روی مو‌هایتان بگذرد.

قبل از استفاده از ریموور مو‌های خود را با شامپوی قلیایی به مدت 5 دقیقه بشویید. (در اغلب موارد این شامپو همراه با محصول برایتان ارسال خواهد شد. )

آب اضافی مو را بگیرید و سپس با سشوار آن را خشک کنید.

با استفاده از راهنمای محصول و با توجه به نکات ذکر شده در آن از محصول استفاده کنید تا عملیات ریمو رنگ مو به درستی انجام شود.

پاک کردن شامپو رنگ از روی مو

علاوه بر روش‌های بیان شده، از دیگر روش‌های کم ضرر برای ریمو رنگ مو، استفاده از شامپو‌های مربوطه هست. البته لازم به ذکر است این شامپو‌ها قوی نیستند و آنطور که باید رنگ مو را از بین نمی‌برند اما استفاده از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست و به بی‌ضرر بودنشان می‌ارزند. یکی از انواع این شامپو‌ها، شامپو‌های ضد شوره می‌باشند. علاوه بر شامپو‌ها می‌توانید از پاک‌کننده‌ها که برای ریمو رنگ مو کاربرد دارند استفاده کنید.

مزایای استفاده از ریموور مو

  • با استفاده از ریموور به رنگ موی طبیعی خود می‌رسید.
  • می ­توانید دوباره رنگ موی جدید و مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را امتحان کنید و منتظر نباشید که موهایتان بلند شود و رنگ­ آن از بین برود.
  • در مقایسه با پودر دکلره آسیب بسیار کمتری به بافت مو وارد می شود. به عبارتی رنگ بدون آسیب دیدن بافت مو از آن خارج می شود.
  • فاقد پودر دکلره بوده و در نتیجه بر روی بافت موهای طبیعی تاثیری ندارد و فقط رنگهای شیمایی را از بافت مو خارج می کند..
  • طیف رنگی مو پس از استفاده از ریموور، قهوه ای طلایی بوده و فاقد رنگ نارنجی می باشد لذا فرد می­تواند پس از استفاده از ریموور از هر طیف رنگی استفاده نماید.

یکی از طبیعی‌ترین موادی که افراد برای رنگ کردن مو‌هایشان استفاده می‌کنند، مخلوط آب و گیاه حنا است. حنا یک رنگ موی طبیعی و بدون آسیب برای مو‌های شماست و نه تنها آسیبی نمی‌رساند بلکه فواید بی‌شماری نیز برای رشد و استحکام آن‌ها دارد؛ یکی از این فواید، جلوگیری از سفید شدن مو‌ها است. گاهی پیش می‌آید که شما برای رنگ مو‌هایتان از حنا استفاده می‌کنید، ولی رنگ موردنظر و خوشایندی را بعد از استعمال مشاهده نمی‌کنید، در این شرایط باید چه کار کرد؟ قطعاً به فکر ریمو رنگ مو می‌افتید.

عوارض ریموور مو چیست

در ریموورها از موادی شبیه به رنگ مو استفاده می­ شود که می‌­توانند مانند رنگ مو به مو آسیب برسانند. از عوارض ریموور مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خشک شدن مو
  • شکننده شدن مو
  • نازک­ شدن تارهای مویی
  • حساس شدن مو
  • کاهش رشد و ضعیف شدن ساقه مو

بنابراین قبل از انتخاب رنگ مو با دقت در مورد آن فکر کنید.

بهترین برند‌های ریموور مو

ریموور ایرانی

همانطور که می‌دانید برای ریموور‌ها برند و مارک‌های متعددی وجود دارد، از جمله این برند‌ها می‌توان به ریموور‌های ایرانی نیز اشاره کرد. اگرچه ریموور‌های ایرانی تنوع زیادی ندارند اما عملکرد نسبتا قابل قبولی را ایفا می‌کنند. اما بهترین ریمورهای رنگ مو عبارتند از:

  • دکو ریموور (دکوپاژ) بس- BES : این ریموور­ می­ تواند رنگ­های مشکی بسیار عمیق مثل مشکی پرکلاغی و رنگ­های شرابی را از بین ببرد. وزن آن 150 گرم است. این برند ساخت ایتالیا است. قیمت این محصول نیز 135000 تومان است.
  • ریموور رنگ موی سیکرت استار لیدی: این ریموور نیز قدرت پاک ­کنندگی بالایی دارد و رنگ­های عمیقی مثل پرکلاغی و شرابی پررنگ را نیز از بین می‌­برد و آسیبی به بافت مو وارد نخواهد کرد. وزن این محصول 100 میل است. ساخت ایران و قیمت آن حدود 65000 تومان است و از مزایای ویژه آن می‌توان به فاقد غبار و آمونیاک بودن و قدرت رنگبری خوب آن در مقایسه با سایر برندها اشاره کرد.
  • ریموور رنگ الیو (دکوپاژ): این رنگ مو قادر است رنگ موهای بسیار تیره را نیز از بین ببرد و محصول کشور ایتالیا است. وزن آن 100 میلی لیتر و قیمت آن 102000 تومان می‌باشد.

طرز استفاده از ریموور مو

نحوه مصرف به طور کامل بر روی جعبه درج گردیده است.پس از استفاده از ریموور، جهت خروج مواد آن از بافت مو، پیشنهاد می شود بیش از 1بار موها را شامپو نمایید. همچنین برای اطمینان از خروج مواد ریموور از بافت مو، پیشنهاد می شود مقدار کمی اکسیدان روی مو قرار دهید.

در صورتیکه تغییر رنگ ایجاد نگردید، مواد ریموور کاملا از مو خارج شده است و در صورتیکه رنگ مو تیره شد، خروج ریموور کامل نشده است و نیاز است تا مجددا موها شامپو شود. بهتر است بین استفاده از ریموور و رنگساژ، فاصله زمانی در نظر گرفته شود.

قیمت ریموور رنگ مو

ریمو رنگ مو اشتباهی از جمله نکات مهمی به شمار می‌رود که واقعا حائز اهمیت است. خرید ریموور، درست‌ترین تصمیمی است که به منظور از بین بردن رنگ مو نا مطلوب می‌توانید بگیرید. برای خرید ریموور رنگ مو می‌توانید از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها و وبسایت‌ها فروشگاهی کمک بگیرید. قیمت این محصول نیز متناسب با نوع ریموور (پودری یا مایع)، برند و مقدار آن متفاوت است. اما به طور کلی قیمت زیادی ندارد و بسیار به صرفه است. حدود قیمت ریموور پودری بازار در رنج 30 هزار تومان تا حدود 200 هزار تومان است.

تفاوت ریموور با دکوپاژ

دکوپاژ به برداشتن رنگ مو می‌پردازد اما ریموور شبیه به دکلره نیز عمل می­ کند.

  • ریموور برای از بین بردن رنگ مو محدودیت ندارد اما دکوپاژ با محدودیت همراه است.
  • ریموور دارای انواع پودری و مایع است اما دکوپاژ یک نوع دارد.

مراقبت‌های بعد از ریموور مو

بعد از ریموو کردن رنگ مو باید مراقبت از موهایتان را افزایش دهید. این اقدامات را انجام دهید تا از حساسیت بیشتر موها جلوگیری کنید:

  • از ماسک­های آبرسان و تقویت کننده مو استفاده کنید.
  • تا حد ممکن از لوازم داغ مویی استفاده نکنید.
  • استفاده از نرم ­کننده و شامپو برای موهای حساس را فراموش نکنید.
  • اجازه دهید موهایتان در معرض هوای آزاد خشک شود.
  • از روغن ­های ضروری مثل روغن بادام یا زیتون برای موهایتان استفاده کنید.

نکات مهم ریموور مو

انجام ریموور مو با روش‌های خانگی که در مطلب بالا ذکر کردیم، بدون عارضه می‌باشد. استفاده مکرر از ریموور‌های شیمیایی برای موها مضر است.
پس بهتر است کمتر از ریموورهای شیمیایی استفاده کنید. قبل از استفاده از ریموورهای شیمایی، برای گرفتن نتیجه بهتر، به نکات مهم زیر توجه داشته باشید.

  • قبل از استفاده از ریموورها موهای خود را با شامپو قلیایی کریتیو، به مدت 5 دقیقه خوب شسته و پس از خشک کردن موها از ریموور استفاده کنید.
  • ابتدا ساقه مو را به مواد ریموور آغشته کنید. پس از 20 الی 30 دقیقه ریموور را به ریشه مو بمالید.
  • پس از ریموور مو، موها را با آب خالی بشویید و از شامپوهای نرم کننده مو استفاده نکنید.
  • بهتر است قبل از اضافه کردن اکسیدان، 25 گرم از پودر ریموور را با 5 میل روغن آرگان ترکیب کنید. استفاده از روغن آرگان در ترکیب ریموور، از خشکی موها جلوگیری می‌کند.
  • پس از ریموو رنگ‌های مشکی، شرابی و قرمز رنگ موها نارنجی قرمز یا نارنجی زرد می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است از رنگ‌های تناژ دودی استفاده کنید.
  • از ریموورها برای موهای طلائی استفاده نکنید.
  • از مارک‌های مرغوب ریموور مانند بس و کریتیو استفاده کنید.

گالری عکس رنگ مو

در ادامه تعدادی از عکس‌های منتخب رنگ مو را مشاهده خواهید نمود. برای مشاهده عکس‌های بیشتر به صفحه گالری عکس انواع مدل رنگ مو مراجعه کنید. برای مشاهده عکس‌ها در سایز بزرگتر بر روی عکس منتخب کلیک کنید.

کلام آخر:

هزینه ریموو کردن رنگ مو چقدر است؟

هزینه پاک کردن رنگ مو به عوامل مختلفی از جمله حجم مو، قد مو، رنگ مو و … بستگی دارد. اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید از ریموور‌های طبیعی استفاده کنید.

آیا از ریموور رنگ مو برای موهای اکستنشن شده میتوان استفاده کرد؟

اگر موهای اکستنشن شده شما طبیعی باشد، میتوانید رنگ آن را با ریموور پاک کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید محل اتصال اکستنشن مو به سر است که ممکن است با ریموو کردن رنگ محل اتصال مو به دلیل از بین رفتن رنگ چسب آن دیده شود.

دوره پیشنهادی: آموزش جامع اکستنشن مو

بعد از ریموو کردن رنگ موهایم به رنگ عجیبی در آمده است!

بله ، گاهی این اتفاق رخ می‌دهد. البته این موضوع به چگونگی ریموو کردن رنگ مو شما ربطی ندارد؛ و بیشتر به رنگ موهای استفاده شده مربوط است.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

نکات مربوط به مراقبت بعد کراتین مو

به منظور مراقبت از مو‌های کراتین شده باید آگاهی لازم را داشته باشید تا با رفتار نادرست عمر و کیفیت کراتین مو‌هایتان را کم نکنید؛ بنابراین در مورد نکات زیر باید اطلاعات کافی بدست آورد

  • مراقب‌های لازم درسه روز اول کراتیه کردن مو
  • مراقبت از مو هنگام خواب
  • نحوه‌ی شست‌وشوی موی کراتینه
  • استفاده از شامپو، نرم‌کننده و ماسک موی مناسب
  • استفاده از روغن‌های طبیعی مناسب
  • نحوه‌ی خشک کردم مو‌ها
  • اتو کشی و حالت دهی به مو‌های کراتینه
  • رنگ کردن موی کراتیه
  • مراقبت‌های لازم به هنگام ورزش و تعرق و شنا

بعد از اینکه مو‌هایتان را کراتین کردید، به مدت ۷۲ ساعت یا سه شبانه روز نباید مو‌هایتان در اثر حمام رفتن، عرق کردن، زیر باران رفتن یا هر دلیل دیگری خیس شود، چون ماندگاری کراتین کمتر می‌شود؛ اما اگر به طور ناخواسته مو‌هایتان خیس شد خیلی سریع با باد سشوار آن‌ها را خشک کنید.

همچنین تا سه روز بگذارید موهایتان لخت و صاف و آزاد باشند و با کش و سنجاق سر و کلیپس مو‌ها را جمع نکنید و یا پشت گوشتان نیندازید چون امکان دارد مو‌ها بشکنند و حالت بگیرند، اگر در این مدت مو‌ها حالت گرفتند؛ مو‌های خم شده را با اتو صاف کنید.

خوابیدن با مو های کراتینه شده

به طور کلی بهترین جنس پارچه برای ملافه و بالش، ساتن و ابریشم است؛ چراکه هم رطوبت پوست و مو را حفظ می‌کنند و هم اینکه اصطکاک بین بالش و مو کم می‌شود و در نتیجه مو‌ها کمتر دچار شکنندگی می‌شود و سالم‌تر باقی می‌مانند.

اگر مو‌هایتان را تازه کراتین کرده‌اید تا ۷۲ ساعت اول هنگام خواب بیشتر مراقب باشید تا، خم نشود و نشکنند اما بعد این مدت برای اینکه مو‌ها کمتر در معرض آسیب و شکنندگی باشند می‌توانید به‌ صورت شل، مو‌ها را بالای سرتان جمع کنید.

نحوه شست و شو موهای کراتینه شده

برای مراقبت از مو‌های کراتینه شده و ماندگاری بیشتر کراتین، مو‌ها را زیاد نشویید و بهتر است فقط دو دفعه در هفته مو‌ها شسته شود. هنگام شستن سر، مو‌ها را چنگ نزنید و به آرامی با آب ولرم مو‌ها را با شامپو مناسب ماساژ دهید.

اگر مو‌هایتان چرب است مراقبت‌های لازم برای کاهش چربی پوست سر را انجام دهید تا نیاز به شست‌وشوی مو کاهش یابد. در فصول تابستان که نیاز به استحمام بیشتر است می‌توانید از کلاه‌های پلاستیکی برای سر استفاده کنید و فقط بدنتان را بشویید.

آیا می دانید که کراتین ساختاری شبیه به ساختار موهای شما دارد؟ برخی معتقدند مکمل‌ها، محصولات و درمان‌های کراتین می‌توانند به تقویت موهای شما کمک کرده و آنها را سالم‌تر نشان دهند.اگر می خواهید با عوارض کراتینه مو نیز آشنا شوید با ما همراه باشید.

استفاده از شامپو و نرم‌ کننده مناسب

بعد کراتینه کردن دیگر نباید از شامپو‌های معمولی استفاده کنید. برای مراقبت از مو‌های کراتینه شده حتماً باید از شامپو‌های بدون سولفات و سدیم استفاده شود.

برای این منظور می‌توانید از شامپو مخصوص مو‌های کراتین شده یا شامپو بچه استفاده کنید. بعد شست‌وشوی مو با شامپو باید از نرم‌کننده یا ماسک مو استفاده کنید تا لطافت مو‌ها حفظ شود‌.

برای این کار مو‌ها را دو دسته کنید آب اضافی را بگیرید و نرم‌کننده را به ساقه‌ی مو‌ها آغشته کنید و با دست مو‌ها را باز کنید. بعد چند دقیقه مو‌ها را آبکشی کنید. نرم‌کننده استفاده شده نیز باید فاقد سولفات و سدیم باشند.

دوره کراتینه مو

بهترین شامپو برای موهای کراتینه شده

بهترین گزینه برای مو‌های کراتین شده شامپو‌های مخصوص مو‌های کراتیه است؛ که در بازار و داروخانه‌ها موجود است. اگر به هر دلیلی شامپو مخصوص مو کراتینه در دسترس نبود می‌توانید از شامپو بچه بجای آن استفاده کنید.

قابل ذکر است که شامپو مخصوص بهتر از شامپو بچه است. هنگام خرید شامپو دقت کنید که شامپویی بهتر است که شامل پروتئین‌ها، اسیدآمینه‌ها، ویتامین‌ها، عصاره گیاهان و روغن‌های تقویت مو باشد.

انتخاب نرم‌ کننده مناسب مو‌های کراتین شده

چون مواد لخت‌ کننده روغن طبیعی مو را از بین می‌برند باید ازنرم ‌کننده‌ها و رطوبت ‌رسان مناسب استفاده کنید که سولفات وسدیم نداشته باشند.

نرم‌کننده-مو-آیس-کریم-مدل-gold&diamond

برای نمونه نرم‌کننده مو ویتامول مدل مو‌های رنگ شده و کراتینه که فاقد سولفات و حاوی روغن هسته انگور و روغن آرگان و کراتین است.

نرم‌کننده مو آیس کریم مدل gold&diamond که فاقد سولفات و حاوی عصاره طلا و الماس و یاقوت و روغن کاملیا است. نرم‌کننده و آبرسان عمیق سینره که فاقد سولفات و حاوی شیر، ابریشم، جوانه گندم و گلیسیرین است.

خشک کردن مو‌های کراتین شده بعد از حمام

خشک-کردن-موهای-کراتینه-شده

بعد از حمام باید از حوله‌های نرم یا پارچه‌های لطیف برای مو‌ها استفاده کنید و مو‌ها را زیادبا حوله خشک نکنید فقط در حد آبگیری؛ بعد با استفاده از باد سشوار مو‌ها را کاملاً خشک کنید و در انتها با شانه‌ی چوبی مو‌هایتان را شانه بزنید.

این مرحله در ماندگاری کراتین مو خیلی مؤثر است. چون مو‌ها کراتینه است دیگر نیاز به استفاده از برس گرد یا دیگر ابزار برای صاف کردن مو نیست با باد سشوار کاملاً صاف می‌شود.

اتو کشیدن مو‌های کراتین شده

طی روند کراتین کردن مو‌ها، چندین مرحله مو‌ها را اتو می‌کشند و بعد حمام رفتن نیز با باد سشوار خشک می‌شود و مو‌ها صاف و براق می‌شود و نیاز به استفاده مجدد از اتو مو نیست.

هرقدر از وسایلی مثل اتو و بابلیس کمتر استفاده کنید؛ مو‌ها کمتر آسیب می‌بینند. استفاده بیش از اندازه از این وسایل باعث ایجاد موخوره در مو‌ها و شکنندگی آن می‌شود.

اتو کشیدن موهای کراتینه شده

حالت دهی به مو‌ها بعد کراتین کردن

کراتینه کردن مو‌ها باعث می‌شود حالت‌پذیری مو افزایش یابد اما به جز سه روز اول که نباید مو‌ها را حالت داد می‌توانید با استفاده از سشوار یا اتو به مو‌ها حالت دهید. همان طور که گفته شد برای مراقبت از مو‌های کراتین شده بهتر است از وسایل حرارتی کمترین استفاده را کنید.

رنگ کردن مو‌های کراتین شده

بهترین زمان برای اینکه مو‌ها را رنگ کنید، قبل کراتین کردن مو است. این کار در میزان صافی و ماندگاری آن اثری منفی ندارد. درصورتی که مو‌ها را کراتین کرده‌اید و حالا می‌خواهید مویتان را رنگ کنید؛ بایستی دست کم ۲۱ روز یا سه هفته صبر کنید، بعد اقدام به رنگ کردم مو کنید.

روغن‌ های طبیعی و مناسب برای مو‌های کراتین شده

برای برگرداندن رطوبت از دست رفته نباید از روغن‌های دارای چربی بالا مثل وازلین استفاده کنید. برای این منظور باید از روغن‌هایی که باعث رطوبت بخشی به مو‌ها می‌شوند بهره برد. برای نمونه روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن آواکادو حتی ژل آلوورا گزینه‌های مناسبی هستند که باعث تقویت و حفاظت مو می‌شوند‌.

  استفاده از روغن آرگان برای مو‌های کراتینه

استفاده-از-روغن-مو-آرگان برای موهای کراتینه شده

امروزه کمتر کسی است که از خواص بی‌نظیر روغن آرگان برای درخشندگی و حفاظت از پوست و مو اطلاعی نداشته باشد. روغن آرگان حاوی ویتامین A و E و امگا ۳ و امگا ۶ است. از این روغن می‌توان برای مراقبت از مو‌های کراتین شده استفاده کرد و از اینجا موخوره پیشگیری و لطافت و نرمی و درخشندگی مو‌ها را افزایش داد.

استفاده از ماسک مو برای مو‌های کراتین شده

یکی از اقدامات موثر مراقبت از مو‌های کراتینه شده استفاده از ماسک مو است؛ که باعث افزایش عمر و ماندگاری بیشتر صافی مو می‌شود. البته باید هنگام خرید ماسک مو دقت کنید که ماسک بدون سولفات تهیه کنید؛ که شامل ویتامین‌ها و پروتئین‌ها و روغن‌های مفید برای مو باشند.

مراقبت از موی کراتینه شده هنگام تعریق و ورزش

برای مراقبت از موی‌ها به هنگام ورزش، در ۷۲ ساعت اول نباید ورزش یا فعالیتی انجام داد که موجب تعرق و خیس شدن مو شود‌. همچنین برای دو هفته بعدی فعالیت و تعرق در حد متوسط باشد.

از آنجایی که عرق دارای نمک است و سدیم کلرید باعث از بین رفتن کراتین مو می‌شود باید قبل از ورزش از ماسک‌های مو استفاده ه کنید تا عرق تولید شده، مو‌ها را خشک نکند و در صورت خیس شدن مو در اولین فرصت مو‌ها را با باد سشوار خشک کنید.

اگر ورزش مورد علاقه‌تان شنا است باید قبل از آن کلاه ژله‌ای روی سر بگذارید تا مو‌هایتان خیس نشوند. می‌توانید بجای آن از نرم‌کننده‌هایی که نیاز به شست‌وشو ندارند استفاده کنید و یا کل ساقه مو را به روغن نارگیل آغشته کنید تا کلر و نمک موجود در آب به مو‌ها نرسد و باعث آسیب نشود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ به لایت کردن ساقه مو گفته می شود و بنابراین نوعی از هایلایت به حساب می آید. در این روش می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن ریشه مو، زیبایی لایت کردن را تجربه کنید. انجام بالیاژ مانند نقاشی است و معمولا هرکسی نمی تواند به خوبی از پس انجام آن برآید.

در این روش خلاقیت و تجربه آرایشگر می تواند در زیبائی رنگ مو تاثیر زیادی داشته باشد. بالیاژ برای موهای کوتاه، بلند، لخت، خیلی فر، مجعد و رنگ شده مناسب است. در این روش برعکس روش های قدیمی احتاجی به ترمیم زود به زود رنگ مو نیست زیرا به صورت نامنظم مو لایت شده است، درست برعکس لایت با فویل که موها خطی و منظم لایت می شوند و ریشه مو تیره است و احتیاجی به ترمیم ندارد. بالیاژ تکنیک های زیادی دارد که در این مقاله یکی از ساده ترین روش های بالیاژ ارائه شده است.

موی بالیاژ شده

تفاوت بالیاژ با روش های دیگر رنگ و لایت مو

در روش بالیاژ، مو ظاهری طبیعی تر نسبت به روش های قدیمی دارد. همچنین به طور کلی در این روش ریشه مو بدلیل اینکه لایت نمی شود، آسیب نمی بیند. در این روش ریشه مو تیره و ساقه روشن است. با رشد طبیعی مو ظاهر موهایان بد دیده نمی شود و نیازی به ترمیم دکلره نیست.

تفاوت بالیاژ با های لایت

آرایشگر در روش هایلایت مو از یک ساختار پیروی می‌کند و قسمت هایی از مو را روشن می کند که همگی دارای قوانین مشخص هستند اما در بالیاژ این گونه نیست و هیچ قانون و نظمی وجود ندارد.
آرایشگر شما در بالیاژ مو آزادی عمل بیشتری دارد اما در مورد هایلایت اینگونه نیست. به این معنا که می‌توانید مقدار زیادی از مو را بالیاژ کنید، در نتیجه موی بالیاژ شده یکدست تر از موی هایلایت شده می‌باشد.
تفاوت دیگر این دو روش این است که در هایلایت قسمت‌های مشخص شده مو را از ریشه تا انتها رنگ می‌کنند اما در بالیاژ قسمت میانی مو تا نوک روشن می‌شود. از طرفی بالیاژ ها کمی طبیعی تر به نظر می‌رسند، زیرا تفاوت رنگ بالیاژ با رنگ مو به اندازه تفاوت رنگ هایلایت با رنگ مو نیست.
همانگونه که گفتیم در بالیاژ، موها از ریشه رنگ نمی‌شوند و به همین دلیل نیازی به ریشه‌گیری ندارید اما در هایلایت، باید چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

 
15% تخفیف ویژه
 
دوره آموزش شینیون مو
فقط تا 31 ام آبان ماه
علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند وارد صفحه ثبت نام شده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند و یا اینکه با کارشناسان آموزشگاه هنرآموزان تماس بگیرند. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از تخفیف ویژه حتما باید فالور پیج اینستاگرام هنرآموزان باشید

تفاوت بالیاژ با آمبره

کلی ترین تفاوت آمبره و بالیاژ این است که در روش بالیاژ پایین مو با دکلره روشن می شود و تارهایی به طور هایلایت در لابه لای مو ها تا نزدیک ریشه روشن خواهد شد. اما در روش آمبره تنها پایین مو روشن می شود.
در روش آمبره بخشی از موی شما تیره و نیمه دیگر آن روشن می‌باشد و مرز بین تیرگی و روشنی کاملاً در یکدیگر محو می‌شوند. هرچقدر که موها به نوک نزدیک‌تر می‌شوند، روشن‌تر هستند و هرچقدر که به ریشه نزدیک‌تر می‌شوند، تیره‌تر خواهند بود.
اما در مورد بالیاژ، قسمتهای روشن مو باید توسط آرایشگر با دقت و مهارت بالا انتخاب شوند و رنگ مورد نظر را به صورت سایه روشن روی آنها اعمال کنند.
در روش بالیاژ هیچ گاه قسمتی از کل مو رنگ نمی شود. بعضی قسمت‌های روشن شده کاملاً انتخابی هستند که کمی شبیه به روش هایلایت می‌باشد.

موی بالیاژ شده

بالیاژ برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از گزینه‌های مناسب برای بالیاژ، افرادی می‌باشند که از موی سفید خود رنج می‌برند زیرا بالیاژ می‌تواند به طور کاملاً طبیعی موهای سفید شما را پوشش دهد.
همچنین کسانی که مایلند رنگ موی خود را کاملا آزادانه انتخاب کنند و حتی قسمت‌های تیره روشن را بنا به سلیقه خودشان روی مو اعمال کنند، بهتر است که از روش بالیاژ استفاده کنند.
بالیاژ روی موهایی که بلندتر از شانه هستند، جلوه بیشتری دارد و طبیعی تر به نظر می رسد.

مزایای بالیاژ کردن مو

  • یکی از مزایای بالیاژ کردن مو این است که نیازی به ترمیم ندارید.
  • چهره شما کاملاً تغییر می‌کند.
  • زمان کمی برای انجام آن نیاز است.
  • بالیاژ کردن مو از بسیاری از روش های دیگر رنگ مو ارزان‌تر می‌باشد.
  • میزان قسمت های تیره و روشن کاملاً طبق سلیقه شما انجام می شود
  • بالیاژ به ریشه مو آسیب وارد نمی کند.
  • این روش هم برای موهای کوتاه و هم بلند مناسب خواهد بود.

موی بالیاژ شده

معایب و عوارض بالیاژ کردن مو

  • تمام رنگ موها در انواع مختلف می‌توانند به مو آسیب برسانند.
  • یکی از عوارض بالیاژ کردن مو مانند دیگر روش های رنگ مو، خشک شدن موها و نیاز به رسیدگی بیشتر می‌باشد.
    همچنین بالیاژ مو دیرتر از بین می‌رود، زیرا رنگ کردن آن از ریشه نمی باشد.
  • از طرفی بالیاژ کردن مو نیاز به مهارت بسیار بالا دارد و ممکن است که همه آرایشگران نتوانند از عهده انجام آن کار به خوبی بر بیایند.
  • مواد دکلره و بالیاژ برای افرادی که حساسیت پوستی دارند، نیز در موارد نادری مشکل‌زا خواهد بود.
  • همچنین خانم‌های باردار و شیرده بهتر است که تا اتمام این دوره از بالیاژ استفاده نکنند، زیرا با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

موی بالیاژ شده

آموزش بالیاژ کردن مو

مواد لازم برای بالیاژ کردن مو

  • پودر دکلره
  • اکسیدان
  • کاسه رنگ مو
  • برس مخصوص رنگ مو
  • تقسیم بندی مو برای بالیاژ
  1. برای بالیاژ کردن مو اول از همه باید پودر دکلره را با اکسیدان ترکیب کنید.
  2. سپس موهای خود یا فرد مورد نظر را تقسیم بندی کنید. برای انجام بالیاژ در مرحلع اول کل سر را تقسیم بندی کنید و از پشت سر لایه هایی مثلثی یا افقی جدا کنید؛ یعنی قسمت ریشه‌ها پهن تر باشد و پایین مو را به هم بچسبانید و درکل مقدار این تقسیم‌بندی طبق سلیقه شما خواهد بود.
  3. در ادامه قسمت‌های تقسیم‌بندی شده مو را به حالت کج در دست خود بگیرید و به صورت نامنظم برس را روی موها بکشید تا رنگ ها به صورت پراکنده روی موی شما بنشینند. نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که رنگ را تا ریشه به موها نزنید و حدود ۳ الی ۴ سانت تا ریشه فاصله داشته باشید.
  4. مهم ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید، این است که نوک موهای شما کاملا به رنگ آغشته شده باشد.
  5. در مرحله بعدی یک دسته دیگر از مو را در خلاف جهت و مقابل دسته قبلی‌ مو انتخاب کنید و به همین روش آن را رنگ بزنید. ‌در رنگ زدن باید دقت کنید که رنگ‌ها به طور کامل در یک دیگر محو شوند و هیچ مرزی بین تیره و روشن باقی نمانده باشد.
  6. برای جلوی موهای خود نیز به همین روش عمل کنید؛ با این تفاوت که فاصله شما تا ریشه مو کاملاً طبق سلیقه خودتان می‌باشد.
  7. همچنین می‌توانید به طور کاملا سلیقه ای این که کدام دسته از مو را رنگ کنید، انتخاب کنید.
  8. برای پخش و محو شدن رنگ‌های تیره و روشن در یکدیگر می‌توانید با دستتان، رنگ‌ها را روی مو ماساژ دهید.
  9. نکته آموزشی: برای قسمت های پایین مو نیز می‌توانید از فویل هم استفاده کنید.

موی بالیاژ شده

مراقبت های بعد از بالیاژ مو

  • یکی از اقدامات مهم بعد از بالیاژ کردن مو این است که از شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.
  • همچنین تقویت مو و استفاده از ماسک های طبیعی را برای موهای خود در نظر بگیرید.
  • فراموش نکنید که بعد از بالیاژ کردن مو هرگز آن ها را در معرض آب کلردار و اشعه ماورا بنفش قرار ندهید.
  • بیش از حد از لوازم داغ مثل اتو ی مو یا سشوار استفاده نکنید، زیرا در این شرایط، حساسیت و آسیب پذیری موی شما افزایش پیدا می‌کند.
  • بعد از انجام بالیاژ خشک شدن مو اتفاقی رایج است و تنها راه حل این مشکل آبرسانی مو با نرم کننده های مناسب است و اما سعی کنید آن را با مواد طبیعی مانند؛ سس مایونز، عسل، روغن زیتون، روغن بادام، ژل آلوئه ورا و غیره ترکیب کنید.

موی بالیاژ شده

رنگساژ و ترمیم بالیاژ مو

همانگونه که توضیح دادیم در بالیاژ مو قسمتهای ریشه مو تیره بوده و ‌در نتیجه زمانی که موی شما رشد می‌کند، هیچ تفاوت رنگی و یا ناخالصی خاصی در موهایتان به چشم نمی‌خورد و نیازی به ترمیم دوباره مو وجود ندارد.
اما اگر خواهان ترمیم و رنگساژ مجدد هستید، باید بدانید که رنگساژحالت ضعیفی از رنگ مو می باشد که به موها آسیب نمی زند و بیشتر برای موهای دکلره و مش شده و بالیاژ مورد استفاده قرار می گیرد و در کل آسیبی که رنگ و اکسیدان به مو وارد می کنند قابل مقایسه با رنگساژ نیستند.
رنگساژ باید حدود 10 تا 15 دقیقه روی مو بماند و بعد شستشو دهید. برای رنگساژ یک درجه تیره تر از پایه اصلی استفاده کنید.
موی بالیاژ شده

لایت کردن سه بعدی ساقه مو با روش بالیاژ

  • ابتدا موی مشتری را تقسیم بندی کنید. یکی از راحت ترین روش تقسیم بندی مو استفاده از کش مو است. می توانید موها را دو قسمت کرده و هر قسمت را با کش ببندید. اگر می خواهید لایت نزدیک ریشه باشد کش را نزدیک ریشه مو ببندید، در غیر اینصورت کش را پایین تر از ریشه ببندید.
  • انتخاب مواد مناسب برای دکلره و رنگ ساژ یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین کارهایی است که می بایست انجام دهید. پودر دکلره مرغوب را وقتی از فاصله 30 سانتی به داخل ظرف میریزید نباید غبار کند. پس از درست کردن پودر میبایست مانند خمیر شود. پودر دکلره آماده شده نباید کف کند، وقتی ظرف را کج میکنید پودر آماده شده نباید تکان بخورد.
  • ابزار کاری مانند قلمویی که استفاده میکنید میبایست استاندارد باشد. قلمویی که حالت شانه ای دارد را استفاده کنید باعث می شود قسمت های زیری مو نیز دکلره شود. اگر نوک قلمو بر اثر زیاد استفاده کردن تیز شده باشد غلظت زیادی از مواد را از ظرف برمی دارد. بر اثر غلظت زیاد مواد و گاز آمونیاک مو آسیب می بیند.
  • وقتی مو را دکلره یا لایت می کنید تکه های مو را نامنظم برداشته و مواظب باشید با دقت این کار را انجام دهید تا قسمت های دیگر مو لایت نشود.
  • پس از انجام دکلره مو و رسیدن به پایه مورد نظرتان مو را آب کشی کنید، و با حوله آب اضافی مو را بگیرید. قبل از آبکشی مو کش های بسته شده مو را باز نکنید.
  • برای رنگ ساژ مو میبایست از اکسیدان 10 حجمی استفاده کنید.

دوره های آموزشی رنگ مو در آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان برگزار می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , رنگ مو متناسب با پوست , رنگ مو مناسب , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی
  • ترکیب رنگ موی آبی چیست ؟
  • انواع رنگ موی آبی
  • چگونه بدون دکلره موهای خود را آبی کنیم؟
  • مدت زمان ماندگاری رنگ آبی چقدر است ؟
  • مراحل انجام رنگ موی آبی
  • چگونه موهای خود را روشن کنیم ؟

آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان در مقاله “آموزش ترکیب رنگ مو آبی” به تمامی موضوعات بالا پرداخته است. همچنین برای آموزش های بیشتر می توانید در دوره آموزش رنگ مو ، آموزشگاه شرکت کنید. سوالات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

آموزش رنگ مو آبی

رنگ مو آبی یکی از روش های جذاب برای رهایی از رنگ های تکراری و خسته کننده است. قبل از آبی کردن موها روشن کردن زمینه مو تا حد ممکن برای بهتر رنگ گرفتن موها ضروری است. پس از این کار به راحتی موهایتان رنگ می گیرد و با تکنیک های خاصی به رنگ موی جدید خود دوام ببخشید.

رنگ مو آبی

مرحله اول آموزش رنگ مو آبی : روشن کردن موها

برای رسیدن به رنگ موهای فانتزی از جمله رنگ مو آبی ابتدا باید پایه موها را روشن کنید.

استفاده از شامپوی روشن کننده:

شامپوی روشن کننده به از بین رفتن رنگ مو کمک می کند و رنگ کردن موها را به رنگ های فانتزی از جمله رنگ موی آبی آسان می کند. همچنین می تواند آمبره باقی مانده از دفعات قبل را هم پاک کند. این شامپوها را می توانید از فروشگاه های آرایشی بهداشتی خریداری نمایید.

رنگ مو آبی

  • دستورالعمل استفاده را از روی بسته بندی محصول دنبال کنید.
  • استفاده از این شامپو مثل شامپوهای معمولی است که روزمره استفاده می کنید.

حذف رنگ موی قبل

اگر روی موهایتان هنوز آثار رنگ قبلی دیده می شود باید از پاک کننده رنگ استفاده کنید تا بتوانید رنگ جدید را روی موها قرار دهید. پاک کننده های رنگ موهای شما را بلوند نمی کنند و فقط رنگ قبلی را از روی مو پاک می کنند و شاید کمی هم موهارا روشن کنند. اگر موهایتان هنوز تیره است لازم است تا آن ها را دکلره کنید.

رنگ مو آبی

  • دستورالعمل استفاده را از روی بسته محصول بخوانید.
  • این محصول را می توانید از فروشگاه های آرایشی بهداشتی خریداری کنید.
  • بسته دارای دو محصول است که برای دکلره باید این دو را باهم مخلوط کنید و روی مو قرار دهید.
  • بعد از قرار دادن روی موها باید به آن زمان کافی دهید تا به خوبی عمل کند و سپس موها را آبکشی کنید.
  • اگر با یک بار دکلره موها به قدر کافی روشن نشد لازم است دوباره مواد را روی مو قرار دهید تا به اندازه کافی روشن شود.

موهایتان را دکلره کنید.

اگر موها هنوز به اندازه کافی روشن نشده اند باید باز هم آن ها را دکلره کنید تا مطمئن شوید موها رنگ آبی را به خوبی می گیرند. می توانید دکلره را از داروخانه یا فروشگاه های آرایشی بهداشتی خریداری کنید.

  • خریداری پک کامل این محصول به منظور آماده کردن مو برای رنگ جدید است.
  • اگر قبلا این کار را انجام نداده اید بهتر است از یک آرایشگر برای انجام این کار کمک بگیرید.
 
15% تخفیف ویژه
 
دوره آموزش شینیون مو
فقط تا 31 ام مهر ماه
علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند وارد صفحه ثبت نام شده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند و یا اینکه با کارشناسان آموزشگاه هنرآموزان تماس بگیرند. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از تخفیف ویژه حتما باید فالور پیج اینستاگرام هنرآموزان باشید

با نرم کننده موها را ترمیم کنید:

بعد از استفاده از پاک کننده رنگ یا دکلره موها ممکن است آسیب ببینند یا خشک شوند. برای ترمیم این خشکی و آسیب می توانید از یک محصول پروتئین دار یا نرم کننده قوی استفاده کنید.

  • دستورالعمل استفاده محصولات را از روی بسته دنبال کنید. هنگام استفاده از نرم کننده بهتر است برای چند دقیقه اجازه دهید روی موها بماند سپس آبکشی کنید.
  • همچنین می توانید چند روز صبر کنید بعد موها را رنگ کنید تا موها کمی ترمیم شوند.

مرحله دوم آموزش رنگ مو آبی: رنگ کردن موها

مراقب لباس ها و پوست خود باشید: پیش از شروع به کار لباسی بپوشید که اگر رنگ روی آن ریخت مشکلی نداشته باشد و دور گردنتان حوله یا دستمال بپیچید تا از برخورد رنگ با گردن جلوگیری کند. از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا رنگ با دست و ناخن هایتان برخورد نکند.

  • می توانید از ژل مخصوص برای اطراف رویش مو استفاده کنید تا پوستتان رنگ نگیرد.
  • به یاد داشته باشید که رنگ از روی پوست یا ناخن به آرامی پاک می شود اما از روی لباس پاک نمی شود.

رنگ مو آبی

موهایتان را خوب بشویید: برای اینکه موها بهتر رنگ بگیرند لازم است آن ها را خوب بشویید. از شامپو برای پاک کردن موها استفاده کنید و نرم کننده نزنید زیرا نرم کننده از رنگ گرفتن مو جلوگیری می کند.

رنگ مو آبی

رنگ را آماده کنید: همه رنگ ها نیازی به مخلوط کردن ندارند اما اگر لازم است آن هارا مخلوط کنید طبق دستورالعمل مندرج روی بسته این کار را انجام دهید. از یک کاسه پلاستیکی و فرچه رنگ برای مخلوط کردن اجزا استفاده کنید.

  • حتی اگر رنگ شما نیازی به ترکیب ندارد آن را درون کاسه پلاستکی بریزید تا به راحتی موهارا رنگ کنید.
  • رنگ را روی موها قرار دهید: وقتی رنگ آماده شد موهارا با گیره تقسیم بندی کنید و ابتدا لایه های زیرین را رنگ کنید.
  • با انگشت یا فرچه رنگ را روی مو ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. از ریشه ها شروع کنید و به سمت ساقه ها بیایید.
  • برخی از رنگ ها به این صورت است که باید رنگ را روی ساقه موها بمالید تا حالت کف مانند ایجاد شود. دستورالعمل روی محصول را با دقت بخوانید تا اگر لازم است این کار را انجام دهید.

ترکیب رنگ مو آبی بدون دکلره

می توانید رنگ مو آبی بدون دکلره را تا حدود 70 درصد مشابه رنگ دلخواه خودتان در بیاورید. برای اینکار لازم است قبلا موهای خود را رنگ نکرده باشید. اگر موهایتان پایه 4 به بالا و یا در توناژهای قهوه ای ، زیتونی و طلایی باشد؛ رنگ آبی در می آید. اما اگر موهایتان نارنجی و یا قرمز باشد در اثر رنگ آبی، موهایتان قهوه ای و یا بنفش تیره می شود. برای آنکه به رنگ آبی برسید می توانید رنگ مو را با اکسیدان شماره 2(9 درصد) تکرار کنید.

فرمول رنگ آبی فانتزی بدون دکلره:

  • موهای طبیعی رنگ نشده یا موی رنگ شده از پایه 5 تا 7 با توناژ قهوه ای یا زیتونی
  • رنگ مو دودی پایه 7 نصف تیوپ
  • واریاسیون آبی سه بند انگشت
  • پودر دکلره آبی یک و نیم پیمانه
  • واریاسیون نقره ای یک بند انگشت
  • اکسیدان 9 درصد

رنگ مو آبی لاجوردی روشن

  • موهای طبیعی رنگ نشده یا موی رنگ شده از پایه 5 تا 7 با توناژ قهوه ای یا زیتونی
  • رنگ مو دودی پایه 8 نصف تیوپ
  • رنگ مو نقره ای پایه 9 یک تیوپ
  • رنگ مو زیتونی پایه 8 یک تیوپ
  • واریاسیون آبی و سبز یک بند انگشت
  • پودر دکلره آبی یک پیمانه
  • پودر دکلره سبز دو پیمانه
  • اکسیدان 9 درصد

رنگ موی آبی

ترکیب رنگ مو آبی با دکلره

برای رنگ کردن موی دکلره شده حداقل باید موهایتان به پایه ۸ برسد. بعد از انجام دکلره با شامپو ضد زردی، زردی موهایتان را بگیرید. سپس رنگ آبی را با اکسیدان شماره ۱(6 درصد) روی موها بگذارید. اگر قبل از انجام رنگ زردی مو را نگیرید در اثر ترکیب رنگ آبی و زرد موهایتان به رنگ سبز در می آید.

 آموزش ترکیب رنگ مو فانتزی بلوند آبی لاجوردی

  • رنگ مو پایه 8 (با توناژ طلایی – نقره ای- زیتونی)
  • بلوند نقره ای پایه 9
  • پودر دکلره فانتزی آبی دو پیمانه
  • پودر دکلره خاکستری سه پیمانه
  • واریاسیون نقره ای سه بند انگشت
  • رنگ مو دودی پایه 8 نصف تیوپ
  • اکسیدان 9 درصد

رنگ موی آبی فانتزی

آموزش رنگ مو آبی اقیانوسی

  • رنگ مو پایه 8 (با توناژ نقره ای یا زیتونی)
  • رنگ مو نقره ای پایه 9 یک تیوپ
  • رنگ مو دودی پایه 7  نصف تیوپ
  • رنگ مو خاکستری یک چهارم تیوپ
  • واریاسیون نقره ای و خاکستری و آبی سه بند انگشت
  • واریاسیون دودی یک یند انگشت
  • پودر دکلره آبی دو پیمانه
  • اکسیدان 6 درصد

برای در آوردن هایلایت میتوانید از ترکیب زیر استفاده کنید:

  • دکلره توسط مش فویلی یا سوزنی تا پایه 8
  • شستشو با شامپو ضد زردی و حذف زردی
  • رنگ مو نقره ای پایه 9 یک تیوپ
  • رنگ مو دودی پایه 8 نصف تیوپ
  • پودر دکلره آبی یک پیمانه
  • واریاسیون نقره ای سه بند انگشت
  • رنگ موی فانتزی سرمه ای

فرمول رنگ مو آبی فیروزه ای

  • پایه دکلره حداقل نه
  • پودر دکلره رنگی آبی فیروزه ای
  • نیم سانت واریاسیون آبی
  • اکسیدان 9 درصد سه برابر

رنگ آبی را به صورت شامپویی یا رنگساژ روی مو بزنید. به محض اینکه مو رنگ گرفت. مو را با آب بشویید. سپس با ماسک مو مناسب مو را تقویت نمایید.

 

مرحله سوم : کارهایی که باید درطول رنگ کردن انجام دهید

اجازه دهید رنگ به مدت لازم روی مو بماند: بعد از اینکه رنگ را روی مو قرار دادید یک کلاه حمام روی سر بگذارید و تایم بگیرید. مقدار زمانی که لازم است رنگ روی مو بماند بستگی به نوع رنگ دارد. بعضی از برند های رنگ ممکن است یک ساعت زمان بخواهند تا کاملا مو رنگ بگیرد و بعضی دیگر فقط یک ربع برای رنگ گرفتن مو زمان بخواهند.

  • حواستان به ساعت باشد، نباید به مدت خیلی طولانی رنگ روی مو بماند زیرا مو را می سوزاند.

رنگ مو آبی

موهارا آبکشی کنید: بعد از اینکه به مدت لازم رنگ روی مو باقی ماند موها را آبکشی کنید تا آبی که از موها می ریزد تمیز باشد. سعی کنید با آب ولرم موهارا آبکشی نمایید. آب داغ رنگ مو را از بین می برد و موها شفافیت لازم را ندارند.

  • بعد از اینکه موهارا آبکشی کردید آن هارا با حوله خشک کنید. از سشوار کشیدن مو خودداری نمایید چرا که حرارت به موهایتان آسیب می زند و دوام رنگ مو را پایین می آورد.

مرحله چهارم : به رنگ موی خود دوام بدهید

آبکشی مو با سرکه :

برای دوام طولانی تر رنگ مو و درخشنده تر کردن آن موها را با ترکیب برابر آب و سرکه سفید بشویید. یک استکان سرکه سفید و یک استکان آب را درون کاسه ریخته و روی مو بریزید و به مدت دو دقیقه صبر کنید و موهارا آبکشی کنید.

رنگ مو آبی

بعد از شستشو با سرکه موهارا با شامپو و نرم کننده بشویید تا بوی نامطبوع سرکه از روی موها پاک شود.

رنگ مو آبی

شستشوی کمتر مو:

  •  هرچه کمتر موها را بشویید، رنگ مو مدت زمان طولانی تری روی مو خواهد ماند. اگر ممکن است بیشتر از دو هفته موها را نشویید. برای اینکه موها بین هر حمام تمیز بماند می توانید از شامپوهای خشک استفاده کنید.
  • هنگام استحمام از آب سرد یا ولرم برای شستشوی مو استفاده کنید.
  • همچنین بهتر است نرم کننده را با آب سرد بشویید تا رنگ مو را از بین نبرد.

رنگ مو آبی

از دستگاه حرارتی استفاده نکنید :

  • حرارت ممکن است باعث شود رنگ زودتر از روی موهایتان پاک شود. برای جلوگیری از این امر از هرگونه دستگاه حرارتی مانند سشوار، اتو مو، بابلیس دوری کنید.
  • اگر نیاز دارید که موهایتان را سریعا خشک کنید سشوار را روی تنظیمات سرد یا گرم به جای داغ قرار دهید.
  • اگر می خواهید موهایتان را فر کنید با بیگودی این کار را انجام دهید. قبل از خواب بیگودی بپیچید و با آن بخوابید، با این روش بدون استفاده از حرارت موها فر می شود.

رنگساژ کردن مو :

رنگ های آبی فانتزی هستند و این بدین معنی است که سریع تر از بقیه رنگ ها از روی مو پاک می شوند. برای اینکه موها آبی بماند هر سه الی چهار هفته موها را دوباره رنگ کنید.

سوالات متداول :

آیا موهای قهوه ای را می توان به رنگ آبی در آورد ؟

موهای قهوه ای یا مشکی را میتوان رنگ آبی تیره کرد، اما این رنگ محو یوده و تنها در نور زیاد دیده می شود. همچنین مدت ماندگاری آن بسیار پایین است.

پاک شدن رنگ موی آبی چه مدت طول می کشد؟

پاک شدن رنگ آبی به چگونگی رنگ کردن و تیرگی و روشنی رنگ دارد. اما پس از 10 تا 15 بار شستشو به طور کامل پاک می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , رنگ مو متناسب با پوست , رنگ مو مناسب , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش رنگ مو بدون دکلره

 

با بهره مندی از آموزش رنگ مو بدون دکلره به صورت صحیح می توان بدون آسیب رسیدن به مو و به بهترین حالت ممکن آن را روشن نمود.

با بهره مندی از آموزش صحیح رنگ مو بدون دکلره می توان بدون آسیب رسیدن به مو و به بهترین حالت ممکن آن را روشن نمود. رنگ مو روشن از رنگ های بسیار پرطرفدار و زیبایی می باشد که افراد در تمام گروه های سنی به استفاده از آن علاقه مند هستند. نکته  قابل توجه آن است که قبل از انتخاب رنگ مو بایستی از این نظر که رنگ مو انتخابی با رنگ پوست فرد هماهنگی دارد یا خیر اطمینان حاصل نمود تا بتوان به نتیجه مطلوبی دست یافت. به منظور روشن کردن موها یکی از روش های که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بهره گیری از دکلره است که به سبب آسیب های که به مو وارد می آورد استفاده از آن توصیه نمی شود.

رنگ مو بدون دکلره

انتخاب صحیح رنگ مو و اکسیدان

به منظور رنگ کردن مو بدون استفاده از دکلره بایستی رنگ مو و همچنین اکسیدان را به درستی انتخاب نمود تا بتوان از رنگ موی مورد نظر بهره مند شد. اکسیدان ها به سه دسته شمار 1 یا 6 درصد، شماره 2 یا 9 درصد و شماره 3 یا 12 درصد تقسیم می شوند که با توجه به شماره رنگ مو بایستی یکی از آن ها را انتخاب نمود. به طور مثال اگر فردی تا به حال موهای خود را رنگ نکرده باشد، برای روشن تر شدن موهای خود تا سه درجه می تواند از رنگ دلخواه همراه با اکسیدان 9 درصد یا شماره 2 بهره گیرد. می توان اشاره نمود که هرچه موی فرد تیره تر و ضخیم تر باشد، بایستی از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده نماید.

مزیت های رنگ مو بدون دکلره

به سبب قدرتی که پودر دکلره داراست، استفاده از آن آسیبی های جدی به پوست و مو وارد می آورد که از جمله آن ها می توان به به ریزش مو، خشکی مو، شکنندگی مو، موخوره، التهاب پوست صورت، سوزش پوست سر و سفید شدن موها اشاره نمود. به علت ایجاد این مشکلات بهترین راه حل آن است که در صورت نیاز در سال حداکثر دو بار از دکلره استفاده شود و تا حد امکان نیز رنگ کردن موها بدون دکلره انجام پذیرد.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , دکلره مو ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

برای افرادی که مایل به کوتاهی مو نبوده و می خواهند موی بلند و صاف داشته باشند، می توان راه حل کراتینه مو را پیشنهاد داد. موی صاف یکی از گزینه های زیبایی است که امروزه جایگاه خاصی بین خانم ها و آقایان پیدا کرده است. کراتینه کردن موها باعث صافی و همچنین براق شدن موها می گردد. با کراتینه کردن مو می‌توانید از زیبایی موی صاف بهره‌مند شوید.

کراتینه مو چیست؟ (0 تا 100 % کراتینه)

کراتین نام اصلی­ ترین پروتئین موجود در مو است و برای داشتن موهایی پرپشت و سالم وجود این کراتین و یا پروتئین ضروری است و باعث درخشندگی مو­ها خواهد شد. این پروتئین در موهای فر و مجعد کم­تر وجود دارد و این امر منجر به خشکی و وز شدن موها می­ شود. حال زمانی که موهایتان آسیب دیده باشد، می­ توانید با کراتینه کردن، موهای خود را احیا کرده و جانی تازه به آنها ببخشید. افرادی که موهای وز، خشک، شکننده و ناسالم دارند، می­ توانند با کراتینه کردن موهای خود را تقویت کنند.

کراتینه مو در اصل یکی از روش های رایج برای بهبود ظاهر و درمان موهای آسیب دیده است. لازم به ذکر است که با کراتینه کردن می‌توان آسیب دیدگی هایی که بر اثر رنگ کردن زیاد، استفاده از سشوار و حالت دهنده ها و … رخ داده را کم کرد. فرمول مناسب برای کراتینه کردن مو باید توسط افراد مجرب تعیین شود. پیشنهاد می کنیم حتما از موادی استفاده کنید که فرمالدهید آزاد نکنند. چراکه فرمالدهید آزاد شده باعث آسیب رسیدن به موها می شود.

برخی افراد تصور می­ کنند که کراتینه باعث صاف شدن مو­ها می‌شود اما کاملا اشتباه است، بلکه کراتین آسیب‌های کوتیکول‌ مو را ترمیم می‌کند و باعث براق ‌شدن و کاهش وز مو می­ شود و تنها مربوط به صاف شدن مو­ها نیست.

در این مقاله به تمامی سوالات پیرامون کراتینه مو پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

کراتینه مو

انواع کراتین مو

به طور کلی کراتین مو به دو دسته اصلی تقسیم می­شود:

دسته اول: کراتین احیاکننده مو

دسته دوم: کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی­ مو

آیا درمان کراتینه برای مو­­ها مناسب است؟

درمان کراتینه؛ با در نظر ­گرفتن تمام معایب و مزایا یک روش مفید برای احیای موها است. پس اگر از موهای خود ناامید و خسته شده ­اید، این روش را امتحان کنید تا زیبایی را به موهایتان بازگردانید و از سشوآر کشیدن­ های هر روزه خلاص شوید.

تفاوت کراتینه مو با صاف‌کننده مو یا ریلکسر چیست؟

تفاوت خاصی در این دو روش وجود ندارد و هدف هر دو احیا، شادابی و سلامت مو است. اما محلول مورد ­استفاده در این دو نوع کراتینه با یکدیگر تفاوت دارد. کراتینه­ های مو عموما موقتی هستند و بعد از دوره­ ای از بین می­ روند. ریلکسرها اما، یک روش شیمیایی دائمی می ­­باشند و از آنجایی که روش ریلکسر قوی­تر است و ساقه ­های مو در آن شکسته و دوباره بازسازی می­ شوند، بنابراین احتمال آسیب رساندن آنها به مو بیشتر است.

پیشنهاد آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان استفاده از کراتینه است. چراکه مواد کراتینه منافذ مورا پر کرده، باعث ایجاد نرمی و درخشان شدن موها می شوند. بدیهی است که پس از گذشت مدت زمانی (معمولا چند ماه) این مواد شسته شده و از سطح مو خارج می شوند و مو مجددا به حالت پیشین خود باز می گردد.
عملکرد در ریلکسرها به گونه ای متفاوت است. ریلکسرهای شیمیایی ساقه های مو را می شکنند و دوباره بازسازی می کنند. این موضوع موجب می شود تا موها ضعیف تر شده ولی در نتیجه موهای صافتری داشته باشید. این روش از طرف آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان توصیه نمی گردد.

عوارض و معایب کراتینه کردن مو چیست؟

در این روش مانند هر روش دیگری که با مواد شیمیایی سر و کار داشته باشد، احتمال پیش آمدن عوارض و معایبی وجود دارد. این موارد عبارتند از:

  • قیمت بالا: مواد کراتینه معمولا مواد گران قیمتی هستند. از طرفی چون انجام کراتینه مو زمان‌بر است، معمولا دستمزد انجام آن نیز بالاست. نکته مهم دیگر این است که پس از انجام کراتینه باید از موها مراقبت کرد که خالی از هزینه نیست. بطور مثال حتما باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کرد که عموما این نوع شامپوها، شامپوهای گران قیمتی هستند.
  • ماندگاری کوتاه‌مدت: مدت ماندگاری کراتینه مو، بسته به جنس مورداستفاده از 2 الی 3 ماه متغیر است. البته ممکن است بسته به جنس موی شما زمان کمی طولانی تر شود اما معمولا تغییر به حالت اولیه طی 3 ماه انجام می گردد و پس از آن نیاز به تجدید کراتینه خواهید داشت.
  • احتمال آسیب دیدگی مو: از آنجاییکه اتوی کراتینه در دمای بالایی فعالیت خود را انجام می دهد این احتمال وجود دارد که بر اثر حرارت بالا موها آسیب ببینند. یکی از دلایلی که پیشنهاد می کنیم حتما از آرایشگر با تجربه برای این کار استفاده کنید همین موضوع است. البته توجه داشته باشید که حتما از محصولات خوب با برند معتبر باید استفاده کنید.
  • عامل فرمالدهید: فرمالدهید یک ماده شیمیایی سرطان زاست و از آنجایی که افرادی که دائما با کراتینه سر و کار دارند این گاز را استشمام می کنند در معرض بیماری قرار خواهند گرفت. در نتیجه توصیه می گردد که حتما از مواد بدون فرمالدهید برای انجام فرآیند کراتینه کردن مو استفاده شود. البته فرمالدهید آزاد شده کم است و به طور دقیق تر در روی بسته مواد مورداستفاده ذکر شده است که در نتیجه استفاده از این مواد چه میزان فرمالدهید منتشر خواهد شد.

کراتینه مو

  • واکنش‌های آلرژیک پوستی: ممکن از برخی از افراد به مواد مورداستفاده در کراتینه مو حساسیت داشته باشند و در نتیجه استفاده از آن دچار التهاب شوند. فراموش نکنید که قبل از انجام کراتین ابتدا مقداری از آن را روی بازو یا پای خود تست کنید تا مطمئن شوید که روی پوست شما واکنش منفی ندارد.
  • استفاده از شامپوهای خاص: برای افزایش دوام بیشتر کراتینه کردن مو حتما باید از شامپوهای خاصی استفاده شود که معمولا قیمت بالایی دارند و ممکن است که حساسیت پوستی نیز برای مصرف کننده در پی داشته باشد.
  • ریزش مو: استفاده مداوم از انجام کراتینه باعث ریزش مو می گردد و توصیه می شود که در میان دفعات استفاده از کراتینه برای موهای خود فاصله ایجاد کنید.
  • احتمال حساسیت: کراتین موجود در موها، ناخن و دندان یک پروتئین طبیعی است اما کراتین مورد استفاده در کراتینه طبیعی نیست. در نتیجه ممکن است برای بعضی از افراد ایجاد حساسیت کند که معمولا باعث تحریک چشم­ها می ­شود و این اتفاق بسیار نادر است.
  • ماندگاری کم: کراتینه طول عمر کمی دارد و معمولا حداکثر مدت زمان ماندگاری آن بین دو الی سه ماه می ­باشد.
  • مضر برای خانم­های باردار: این روش را هرگز نباید برای خانم­های باردار انجام داد، زیرا برای سلامت مادر و جنین خطرناک است.

محاسن و مزایای کراتین مو چیست؟

  • مناسب برای همه: خوشبختانه روش کراتینه به گونه ­ای است که هیچ محدودیتی را برای افراد ایجاد نمی­ کند. این روش برای انواع موهای صاف، رنگ­ شده، مجعد، فر درشت یا فر ریز، زبر، نرم و … مناسب است.
  • آسیب نرساندن به مو: آسیب موها از طریق کراتینه بسیار ناچیز است و ضرر آن در مقایسه با روش­هایی مثل ریباندینگ بسیار کمتر می­ باشد. وقتی که موهای شما رشد کنند، با همان موهای اصلی خود روبرو می­ شوید و هیچ اثری از کراتینه روی موهای شما نخواهد بود.
  • حالت دهی آسان­تر: زمانی که موهای خود را کراتینه می ­کنید، نه تنها موهایی پرپشت و صاف دارید، بلکه می­توانید خیلی راحت­تر از قبل به آن حالت بدهید و هر مدلی که خواستید، آن را در بیاورید.
  • زیبایی چند برابر: در این روش آنقدر تغییر می­ کنید که شاید دلتان بخواهد همیشه موهای کراتینه شده داشته باشید. زیبایی موها به شدت روی چهره­ تاثیرگذار است.
  • نگهداری آسان: این روش برعکس بسیاری از روش ­های زیبایی مو نیاز به مراقبت آنچنانی نداشته و اگر از محصولات خاص و مناسب با موهای کراتینه شده استفاده کنید، می­ توانید مدت زمان طولانی، کراتینه بودن موهای خود را حفظ کنید.
  • بهبود کیفیت مو: همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ساختار موهای شما با پروتئینی به نام کراتین کار می ­کند. در نتیجه یک ماده مورد نیاز به موهایتان تزریق کرده ­اید که کیفیت ساختار آن را بهبود می­بخشد.
  • از بین رفتن وزی مو: افرادی که موهایی به شدت وز دارند و شانه لابلای موهایشان گیر می­ کند، می­ توانند با انجام کراتینه موهای کاملا صاف و سالمی داشته باشند و به راحتی آن را شانه بزنند.
  • نیاز به مراقبت کمتر از مو: از آنجایی که مواد پروتئینه تمامی منافذ را پر کرده اند، در نتیجه آلودگی و مواد مضر چندان نمی توانند به موها آسیب بزنند و در نهایت موهای شما سالم تر باقی خواهد ماند.
  • شانه کردن راحت تر موها: با توجه به آنکه موهای شما در نتیجه کراتینه صاف تر و براق تر خواهد شد و اندکی ضخامت آنها بیشتر می گردد در نتیجه شانه کردن موها به راحتی امکان پذیر خواهد بود. حتی اگر قبل از کراتینه موهای کاملاً فری داشته باشید.
  • مناسب برای مردان و زنان: فارغ از هر نوع جنسیتی و همچنین سن و سال افراد، کراتینه کردن مو می تواند در افزایش کیفیت جنس موها موثر باشد.

کراتینه مو

روش و مراحل انجام کراتینه مو

قبل از هر چیز بهتر است به این نکته اشاره کنیم که برای کراتینه کردن نیاز به سه محصول اصلی دارید. این سه ماده شامل موارد زیر می ­باشند:

  • شامپوی قبل از کراتینه که باعث باز کردن فولیکول­ های مو شده و یک شامپوی قلیایی می­ باشد.
  • مواد اصلی کراتینه درون یک بطری
  • شامپوی بعد از کراتینه که این شامپو باعث بستن کوتیکول­ های مو می ­شود و اسیدی است.

مرحله اول: اول باید موهای خود را بشویید. این شستشو با شامپوی قبل از کراتینه انجام می ­شود و سپس موها را آبکشی می­ کنید.

مرحله دوم: در این مرحله باید صبر کنید تا موها خشک شوند، اما نه خشکی کامل. باید حدود 20 درصد رطوبت در موهای شما باقی بماند. اگر مایل هستید که موهای خود را بصورت ویتامینه، کراتینه کنید لازم است موها را کاملاً خشک کنید اما برای کراتینه معمولی (کراتینه برزیلی) نیازی نیست که کاملاً خشک شود.

کراتینه مو

  • مرحله سوم: موها را به 4 الی 10 بخش تقسیم کنید. توجه کنید برای اینکه کار با کیفیت‌تری انجام شود باید دسته‌بندی بیشتری انجام شود. البته حجم موها تأثیر زیادی بر روی این موضوع دارد.

کراتینه مو

  • مرحله چهارم: مواد کراتینه را داخل یک کاسه بریزید و یک فرچه یا براش را برداشته و مواد را از طریق آن به موها بزنید. نکته ­ای که باید در نظر بگیرید، این است که برای زدن مواد کراتینه باید به اندازه یک بند انگشت از ریشه­ ها فاصله بدهید. همچنین لایه­ هایی که برای آغشته کردن مواد بر می­ دارید، باید کاملا نازک باشند و مراقب باشید که مواد کراتینه به پوست سرتان برخورد نکند. نکته دیگر آنکه باید تمام سطح مو را با مواد آغشته کنید تا در هنگام اتو کشیدن با سوختن مو از ضخامت آن کاسته نشود.

کراتینه مو

  • مرحله پنجم: برای موهای معمولی در حدود 20 الی 30 دقیقه و برای موهای زبر و فر 40 الی 50 دقیقه صبر کنید تا محلول روی موها اثر بگذارد. در این فاصله در حدود هر 8 دقیقه موهای آغشته شده را از بالا به پایین شانه کنید. همچنین می توانید از یک کلاه نایلونی استفاده کنید تا اثرگذاری محلول بیشتر شود.
  • مرحله ششم: توجه کنید که پس از گذشت زمان نباید موهای آغشته شده را با دستمال خشک کرده یا بشویید، روی همین موها باید اتوی مو بکشید. حال باید با استفاده از سشوار موها را خشک کنید.
  • مرحله هفتم: پس از اینکه موها کاملا خشک شد، یک اتو موی کراتینه که حرارت بالایی (در حدود 400 الی 450 درجه) را تولید می کند آماده کنید. بصورت منظم و مکرر، از بالا به پایین برای یک دسته اجرا کنید و زمانی که کار آن دسته تمام شد به سراغ دسته بعد بروید. البته لازم به ذکر است که با اتو موهایی با دمای در حدود 250 درجه نیز می توان این عمل را انجام داد اما مطمئنا کیفیت کار مشابه حالتی که با 400 درجه باشد نیست. هر دسته مو باید در حدود 7 الی 8 بار اتو شود. توجه کنید که دسته پر حجمی را انتخاب نکنید، دسته انتخاب شده باید ضخامت کمی داشته باشد. نگران بلند شدن بخار از موها نباشید و کارتان را ادامه دهید. افراد باتجربه در این امر معتقدند که اتوکشی باید تا جایی انجام شود که دیگر هیچ بخاری از روی موها بلند نشود.
  • مرحله هشتم: پس از انجام عمل کراتینه اصلا نباید موهای خود را خیس کنید و حتی الامکان تا 3 روز موهای خود را نشویید. این روش کمی سخت است اما باید آن را اجرا کنید تا یک کراتینه خوب داشته باشید. بعد از پایان این مرحله، به منزل می ­روید، تا سه روز اجازه حمام رفتن ندارید. همچنین برای نتیجه بهتر موهایتان را نبندید.
  • مرحله نهم: فقط اجازه دارید که در این سه روز از اتوی مو استفاده کنید. حرارت اتو باید روی حالت ملایم باشد. هیچ­گونه ماده اضافی مثل سرم، ماسک مو، تافت و … را به موها نزنید.
  • مرحله دهم: حال بعد از این سه روز موهای خود را با شامپوی اسیدی بعد از کراتینه بشویید. اگر چیزی از این شامپو باقی ماند، می ­توانید در روزهای بعد استفاده کنید.

نکات مهم نگهداری بعد از کراتینه مو

  • موهای خود را پس از عمل کراتینه، حداقل تا 3 روز نشویید. اگر اتفاقی موهای شما خیس شدند سریعا با استفاده از سشوار آن را خشک کنید.
  • حتما توجه کنید که حداقل تا 48 ساعت بعد از کراتینه نباید موهای خود را با کش و یا سنجاق سر ببندید.
  • حتما از شامپوهای بدون سولفات و به خصوص بدون سولفات سدیم برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.
  • توجه کنید که آب دارای کلر و شور هم کراتینه مو را از بین می برد. پس از رفتن به دریا و استخر حتما خودداری کنید. در صورت ضرورت حتما موهای خود را با نرم کننده که نیاز به شست و شو نداشته باشد آغسته نمایید.
  • حتما از بالش های ابریشم یا ساتن که رطوبت موهای شما را حفظ میکنند و میزان اصطکاک کمی بین مو شما و بالش ایجاد میکنند استفاده کنید. نکته مهم این است که اگر بعد از خواب دیدید که موهای شما کج شده است حتما سریعا با استفاده از اتوی مو آن را صاف نمایید.

کراتینه مو

جایگزین کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو یک روش عالی برای حجیم ­تر کردن موها و تقویت آنهاست. اما اگر هزینه آن برایتان سنگین است، مجبور نیستید این هزینه را پرداخت کرده و موهای خود را کراتینه کنید (اگرچه این روش در سالن­ها حرفه­ ای­ تر انجام می شود). خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که می ­توانند جایگزین خوبی برای کراتینه باشند که در این قسمت به آن­ها اشاره خواهیم کرد:

  1. تغذیه سالم: اگر یک تغذیه و رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید، قطعا سلامت موهای شما به قدری خواهد بود که به کراتینه نیاز پیدا نکنید. مواد ­غذایی مفیدی که می­ توانید برای سلامت موهای خود استفاده کنید، باید حاوی سلنیوم، مس، روی، منیزیم و سبزیجات باشد.
  2. استفاده از محصولات مخصوص موی دارای کراتینه: خوشبختانه محصولات زیادی مثل شامپو، نرم­ کننده و ماسک­های مو هستند که حاوی کراتین می­ باشند و می­ توان با استفاده از آن­ها سلامت مو و کراتین مورد نیاز را تامین کرد.
  3. ماسک موهای خانگی: علاوه بر خوردن مواد­ مغذی می ­توانید همین مواد مفید را به موهایتان بزنید؛ مثلا روغن­های طبیعی مثل روغن نارگیل، آرگان، جوجوبا، آووکادو و … می­ توانند تاثیر بسیار زیادی روی سلامت موها داشته باشند.

کراتینه کردن مو در منزل: آیا می توان در منزل مو را کراتین کرد؟

نکته بسیار مهم: کراتینه کردن مو در آرایشگاه توسط افراد مجرب در یک مرحله انجام می شود، اما از ماسک های طبیعی و خانگی باید بصورت مستمر استفاده کرد. حتی در صورتی ‌که با استفاده از مواد شیمیایی موهای خود را کراتینه کنید نیز به‌اندازه آرایشگاه بازدهی نخواهد داشت. چراکه نکات فراوانی را در انجام کراتینه مو باید در نظر گرفت.

پیشگیری بهتر از درمان، استفاده از مواد غذایی پروتئینی:

برای سلامتی و زیبایی مو استفاده از ویتامین ها و مواد غذایی سالم برای تغذیه مو حائز اهمیت است. مصرف مواد غذایی حاوی آهن، ویتامین ای، مواد معدنی، مس، منیزیم و مصرف تخم مرغ، میوه و سبزیجات سبز برای ترمیم آسیب دیدگی موها مفید است.

کراتینه مو

کراتینه مو با مواد طبیعی در منزل قابل انجام است. با این تفاوت که آسیبی به موهایتان نم ی­رسد. همچنین موهای شما لخت و نرم می­شوند. سلامت و استحکام موهایتان با کراتینه طبیعی افزایش می ­یابد. کراتینه طبیعی معمولا همان ماسک های مو است.

ماسک آووکادو و روغن زیتون

مواد لازم: 3 تا 4 عدد آووکادوی رسیده، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 عدد شانه دندانه درشت، 1 عدد کلاه رنگ

آووکادوها را از ساقه فشار دهید و اگر دیدید که نرم هستند، یعنی رسیده هستند. آووکادو در این ماسک برای رطوبت دهی و درخشندگی موها استفاده می­ شود. حال پوست روی آووکادو را جدا کنید و محتوای آن را دورن کاسه بریزید و سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و روی موها بمالید. حال با یک شانه پلاستیکی با دندانه­ های درشت موها را شانه بزنید و سپس یک کلاه رنگ را سر کرده و روی آن یک حوله بیاندازید تا موهایتان مواد را کامل به خود گرفته و بتوانند ماسک را به خود جذب کنند. در مرحله آخر موها را با آب ولرم آب بکشید و همزمان آن را ماساژ دهید. بعد از این ماسک حتما از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

ماسک آووکادو و روغن بادام و موز

مواد لازم: 2 عدد موز رسیده، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 عدد آووکادو

ابتدا موز و آووکادو را له کنید و آن را با روغن زیتون مخلوط کنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس آن را به مدت 20 دقیقه روی موهایتان بمالید و بعد با آب­ ولرم شستشو دهید.

ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ

مواد لازم: 1 یا 2 عدد تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری روغن ­­نارگیل

در این روش روغن نارگیل را با یک یا دو عدد تخم مرغ به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به دست آمده را روی مو و پوست سرتان بمالید و بعد ار 10 الی 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک تخم­ مرغ، عسل و روغن زیتون

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری عسل، 2 عدد تخم ­مرغ، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

برای این نوع ماسک نیز باید به روش قبل عمل کنید. با این تفاوت که در استفاده از عسل و روغن زیتون زیاده روی نکنید. تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و ماسک به­ دست آمده را روی موهایتان بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

مواد لازم: 3 قاشق غذاخوری روغن­ زیتون، 2 عدد تخم­ مرغ

برای تهیه این ماسک، تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک به­ دست آمده را روی موهایتان بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید.

ماسک تخم مرغ و ماست

مواد لازم: 3 قاشق­ غذاخوری ماست، 2 عدد تخم ­مرغ

برای استفاده از این ماسک کافی است که ماست و تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید و به موهایتان بزنید و بعد از حدود 10 الی 15 دقیقه موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک موز و تخم مرغ

مواد لازم: 1 عدد موز رسیده، 1 عدد زرده تخم­ مرغ

ابتدا موز را له کنید و آن را با زرده تخم مرغ مخلوط کنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس آن را به مدت 40 دقیقه روی موهایتان بزنید. این ماسک را در انتها با آب سرد از روی موها بشویید.

ماسک روغن نارگیل، زیتون و نشاسته ذرت

مواد لازم: 4 چهار قاشق غذاخوری آب­لیمو، 1 فنجان روغن نارگیل، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق چای خوری نشاسته ذرت، 1 عدد کلاه­ رنگ

ابتدا آب­لیمو، روغن ­نارگیل و روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید و سپس نشاسته ذرت را به آن بیفزایید و سپس روی یک حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید. بعد از این­که این ماسک حالت خمیری پیدا کرد، آن را به موهای خود بزنید و سپس کلاه­ رنگ را روی سرتان بگذارید و یک الی دو ساعت صبر کنید و بعد موهایتان را آب بکشید و شاهد درخشان و صاف شدن موهایتان باشید.

رنگ مو بعد از کراتینه یا قبل از آن؟

آیا موهای رنگ شده را می توان کراتینه نمود؟

بله، برای انجام کراتینه بر روی موهای رنگ شده محدودیت خاصی وجود ندارد. درست برخلاف صاف کننده های مو.

افرادی که از رنگ مو به صورت مکرر استفاده کرده و موهاش خود را رنگ می کنند، یا حتی به صورت مش تنها بخشی از موهای خود را رنگ می کنند بعد از مدتی دچار بدفرمی، وز شدن و خشکی مو می شوند. در این زمان می توان با انجام کراتینه مو، مجددا شادابی و براقی موها را برگرداند. استفاده از کراتینه می تواند هم قبل و هم بعد از عمل رنگ کردن موها باشد و هیچ تداخلی با رنگ کردن موهای شما ندارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اول کراتینه و بعد رنگ مو و یا اول رنگ مو و بعد انجام کراتینه مو، کدام یک نتیجه بهتری در پی خواهد داشت؟

اگر مردد هستید که اول رنگ کردن مو را انجام دهید و یا کراتینه، بهتر است که اول به سلامت موهای خود توجه کنید. هرچقدر که موهای شما در قسمت ساقه سالم­تر باشد، رنگ موهای شما زیباتر به نظر می­ رسد. در نتیجه اول کراتینه کنید و بعد موهای خود را رنگ کنید. اما دقت کنید که باید مراقبت از موها را چند برابر کنید. همچنین دقت کنید که دکلره کردن بعد از کراتینه ممنوع است. زیرا مواد موجود در دکلره، باعث از بین بردن مواد کراتینه خواهد شد و مجددا مو دچار آسیب خواهد شد.

برندهای معتبر محصولات کراتینه

  • محصولات دیترون: ساخت کشور ایران، معرفی محصولات کراتینه به صورت آب رسان و کراتینه ماسک مو، شامپو و اسپری. شامپوی این برند معمولا به عنوان ترمیم کننده و نرم کننده و تقویت کننده ریشه‌های مو مورد استفاده قرار می گیرد.

کراتینه مو

  • ست کراتینه ارگانیک Kerarganic: این برند شامل یک شامپو و ماسک مو است. البته می توان اسپری موی آن را نیز در کنار این موارد تهیه کرد. لازم به ذکر است که با توجه به ارگانیک بودن این محصول، بر خلاف مواد کراتینه شیمیایی که غالبا با بوی تند همراه است یک نقطه قوت به حساب می آید.

کراتینه مو

  • برند کراتینه مو Global Keratin Color Protection: این برند به صورت شامپو محصولات کراتینه خود را عرضه می کند و با توجه به آنکه در ساختار شامپو از جووِکسین استفاده شده است، استفاده از این محصول به آب رسانی موها کمک کرده و موها را نرم و لطیف میکند.

کراتینه مو

  • برند L’ANZA Keratin Healing Oil Hair Treatment: این محصول بر خلاف عموم محصولات کراتینه فاقد فرمالدهید است و حاوی ویتامین و پروتئین های کراتینه به نام IV Complex Phyto است.
  • این عامل موجب می شود که روغن های طبیعی سازگار با پوست و موی سر، به پوست و مو جذب شده و باعث ایجاد نرمی و لطافت در موها می شود.

کراتینه مو

  • برند کراتینه Keratin cure bio-brazilian: در این محصول نیز از فرمالدهید استفاده نشده است. این محصول به صورت ست شامپو و نرم کننده روزانه است. البته نکته منفی این محصول این است که در میان محصولات کراتینه قیمت بالایی دارد. این محصول را برای موهای با حجم متوسط می توان 8 بار استفاده نمود که در حدود 2.5 ماه صافی مو را برای شما به ارمغان می آورد.

کراتینه مو

  • برند Lasio Keratin-Infused Treatment One Day Formula: به صورت تقریبی می توان گفت که این برند، بهترین برند و مارک محصولات کراتینه مو به حساب می آید.
  • البته نکته منفی آن قیمت بالای این محصول است ولی در عوض رضایت بالای مشتریان از این محصول نکته بسیار قابل توجهی است. این محصول دارای فرمالدهید است و می تواند موهای تا 90 % فر را صاف نماید که بسیار عالی است.

کراتینه مو

  • برند DAILY Keratin by Keratin Express: این برند نیز در ساخت محصولات خود از فرمالدهید و مواد شیمیایی استفاده نمی کند. این برند گزینه مناسبی است برای افرادی که با حساسیت و وسواس زیادی محصولات آرایشی و بهداشتی خود را انتخاب می کنند.
  • در این محصول پروتئین کراتین هیدرولیز شده به همراه روغن کراتین و آنزیم های طبیعی وجود دارد که هرکدام به نوبه خود نکته مثبت و بزرگی به حساب می آید.

کراتینه مو

  • برند Keratin Research Brazilian Keratin Hair Treatment: این محصول از روغن آرگان و نارگیل به همراه اسیدهای آمینه و پروتئین های مناسب تشکیل شده است. این محصول به خصوص برای موهای وز شده و آسیب دیده مناسب است.

کراتینه مو

  • برند lolane: این برند موها را با مرطوب کردن از خرد شدن و ایجاد مو خوره در قسمت پایین موها محافظت می کند. این محصول به صورت کرم و شامپو به فروش می رسد.

کراتینه مو

  • برند GOLD LABEL: این برند مناسب برای موهای بلند و فر بوده که دارای فرمولاسیون قوی و موثر است. البته توجه داشته باشید که بوی این محصول بسیار تند است. روغن‌های جوجوبا، آووکادو و آرگان در این محصول به کار رفته است.

کراتینه مو

  • مجموعه کراتینه پیگاویوا مراقبت و بازسازی مو پیگاویوا مدل Keratin + Reconstruction: شامپو این مجموعه حاوی کوکامید و پروپیل بتائین است که سورفکتانی ملایم است، ضد الکتریسیته ساکن مو بوده، سبب کاهش التهاب پوست و سوزش چشم ها شده، ضد عفونی کننده و جایگزین مواد شوینده مضر و آسیب زا است.
  • کراتین هیدرولیز شده از مواد مهم و حیاتی در این شامپو است که موجب جذب رطوبت می شود و می توان گفت موجب بهبود عملیات آب رسانی به پوست می گردد. این محصول ساخت کشور ایتالیاست و جزو محصولات معتبر در این حوزه است.

کراتینه مو

اتو موهای مناسب برای کراتینه

به منظور انجام کراتینه از اتو موهای متفاوتی می توان استفاده کرد. به این نکته توجه کنید که اتو موهای معمولی نهایتا تا دمای 200 درجه می توانند حرارت تولید کنند.

این در حالی است که برای انجام عمل کراتینه به دمایی ما بین 230 الی 500 درجه نیاز دارید. حتما باید اتو موی شما بتواند این دما را تولید کند. دمای مناسب و استاندارد در حدود 400 درجه سانتی گراد است.

برای مشاهده هر یک از عکس ها می توانید روی آنها کلیک کنید.

منبع: Wbmd



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , ,
:: برچسب‌ها: کراتینه مو , صافی مو , احیا مو , ترمیم مو ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

رنگ موی مناسب موهای خود را چگونه انتخاب کنیم؟

رنگ کردن مو چه به منظور پوشاندن موهای سفید باشد چه به دلیل خستگی از رنگ موی قبلی باشد، تغییر خوبی برای ظاهر و روحیه شما است. وقتی که تصمیم به رنگ کردن مو می گیرید، بیش از صد رنگ وجود دارد کهن می توانید از بین آن ها انتخاب کنید که این گستره وسیع رنگ ها انتخاب را برای شما سخت می کند. به طور کل باید زمان بگذارید و همه جنبه ها را در نظر بگیرید و رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر علاقه داشتن به آن مناسب برای رنگ پوست و چهره شما باشد. در این مقاله ترفندهایی برای انتخاب رنگ موی مناسب بیان شده است.

انتخاب رنگ موی مناسب

تصمیم بگیرید چه مدل ظاهری می خواهید: اگر رنگ موهایتان خیلی با رنگ موهایتان تفاوت کند ظاهر شما عجیب غریب می شود. اگر می خواهید در مجامع عمومی مرکز توجه واقع شوید این مدل رنگ کردن روش مناسبی برای شما خواهد بود. اگر رنگی را انتخاب کنید که بارنگ پوست و چشمان شما متناسب باشد ظاهر طبیعی تری خواهید داشت. هدف خود از رنگ کردن را مشخص کنید و متناسب با هدفتان رنگ موی مناسب را انتخاب کنید.

  • اگر رنگی را می خواهید که در مهمانی های دوستانه جذاب و مورد توجه واقع شوید،رنگ های فانتزی و جیغ مناسب شما می باشد.
  • هرچه رنگ موی شما تندتر باشد ظاهر شما را پرجنب وجوش و با انرژی نشان می دهد.
  • رنگ های غیر طبیعی مثل صورتی، آبی، سبزیابنفش ظاهرتان را جالب و جذاب می کند.

برای رنگ مو چقدر زمان و پول می خواهید صرف کنید

بدیهی است که رنگ کردن موهای خاص هزینه بالاتری را می طلبد. برای مثال افرادی که موهای تیره تری دارند و قصد بلوند کردن موهایشان را دارند،مایل اند تا هرماه ریشه موهایشان را رنگ کنند و از شامپوها و نرم کننده های با کیفیت و بدون سولفات استفاده کنند تاد موهای سالم تری داشته باشند. اما پرداخت هزینه این عمل کمی سنگین است. می توانید از یک سالن ماهر برای رنگ کردن مو کمک بگیرید یا رنگ مو را بخرید و درخانه خودتان این کار را انجام دهید.

  • رنگ کردن ریشه مو بسته به سالنی که می روید یا محلی که زندگی می کنید از 50 تا 150 هزارتومان هزینه برمی دارد.
  • با سالن های محل خود تماس بگیرید و با اطلاع از قیمت مناسب، سالن مورد نظر را انتخاب کنید.
  • اگر هزینه برایتان مهم است و نمی خواهید هزینه های گزافی صرف این کار کنید می توانید با قیمت خیلی کم تر رنگ مو را بخرید و درخانه ریشه موهارا رنگ کنید.
  • اگر از پس هزینه رنگ کردن کل موهایتان برنمی آیید، هایلایت کردن مو پیشنهاد مناسبی است.
  • می توانید رنگ های نیمه دائم راامتحان کنید احتمالا ارزان تر خواهد بود.

تصمیم بگیرید که می خواهید موهایتان را هایلایت، آمبره یا ساده رنگ کنید

هایلایت به مدلی گویند که موها را به طور پراکنده روشن می کنند، آمبره به روشن کردن نوک موها می گویند یا وقتی آرایشگر قسمتی از مو را تیره تر می کند. هایلایت و آمبره نسبت به رنگ کردن کل مو مطلوب و معقول تر است و هزینه کم تری را می طلبد. همچنین این مدل رنگ مو آسیب کم تری به مو می زند، زیرا فقط قسمتی از مو رنگ یا دکلره می شود. هزینه آمبره نسبت به هایلایت کمترو هایلایت نسبت به رنگ کردن کل مو هزینه کمتری می برد.

تصمیم بگیرید که رنگ دائمی می خواهید یا موقت

رنگ های نیمه موقت به دلیل اینکه نیازی به دکلره ندارند نسبت به رنگ های دائم سالم تراست. قرار گرفتن در معرض هوای آزاد و شامپوزدن بیش از حد طول عمر رنگ مو را کاهش می دهد. رنگ موها معمولا برای6 ماه روی مو ماندگاری دارند. رنگ های دائمی ماندگاری بیشتری دارند و ازاین رو صدمه بیشتری به مو وارد می کنند. اگر از رنگ مویی که انتخاب کرده اید مطمئن نیستید ابتدا رنگ موی موقت را استفاده کنید،اگر پسندیدید از رنگ موی دائمی استفاده کنید.

از یک متخصص مو مشورت بگیرید

از یک آرایشگر مشورت بگیرید و از او بخواهید برای انتخاب رنگ موی مناسب راهنمایی کند و رنگ هایی را که برای شما مناسب است معرفی کند. اگر به سالن خاصی می روید از او بخواهید که بر اساس نوع موهایتان و توان مالی شما رنگ موی مناسب را به شما پیشنهاد دهد. اگر موهای آسیب دیده دارید حتما از یک مشاور مو برای رنگ کردن موهایتاهن کمک بگیرید.

رنگ موهایتان را با سلبریتی مورد علاقه تان ست کنید

ست کردن رنگ مو با شخصیت مورد علاقه یکی از راه هایی است که انتخاب رنگ مو را آسان می کند. اگر رنگ پوست و چشم مشابه وی دارید می توانید از رنگ موی او استفاده کنید زیرا رنگ مو برای هر پوست و رنگ چشم ظاهر و جلوه ای متفاوت خواهد داشت.

اگر می ببینید که سلبریتی رنگ پوست و چشم مشابه شما دارد اما رنگ موی طبیعی او متفاوت است می توانید رنگ موی طبیعی او را برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید.

برای مثال شخصیت مادر اژدها ها در سریال بازی تاج وتخت که با داشتن پوستی سفید و چشمان آبی موهای خود را بلوند یخی کرده است.

رنگ موی مناسب

از پوستیژ مشابه رنگ موی مورد علاقه تان استفاده کنید

امتحان کردن پوستیژ می تواند به شما در انتخاب رنگ مو کمک کند و حتی می توانید از آن در جمع های دوستانه استفاده کنید و نظر دوستانتان را هم برای تغییر رنگ موی خود به رنگ آن بخواهید.

  • نزدیک ترین رنگ پوستیژ به رنگ هدف را امتحان کنید تا انتخاب را برای شما راحت تر کند.
  • پوستیژها قابل خریداری در فروشگاه های آرایشی هستند.
  • رنگ مو را متناسب با رنگ پوستتان تهیه کنید

به رنگ زیر چانه خود نگاه کنید

زیر نور طبیعی بایستید و لباس سفید بپوشید و رنگ پوستتان را مشخص کنید، لباس های رنگی ممکن است روی پوست سایه ایجاد کنند و شما را به اشتباه بیندازند. مقابل آینه بایستید و ببینید رنگ پوستتان تیره، روشن یا گندمی است.

  • پوست های روشن به جای برنزه شدن زیر نور آفتاب می سوزند.
  • پوست های گندمی تناژ زرد دارندو پوست های تیره تناژ سبز دارند و معمولا چشم های سبز، قهوه ای یا فندقی دارند.
  • افرادی که پوست های تیره دارند نسبت به افراد سبزه هم تیره تر هستند و چشم های قهوه ای تیره دارند.
  • پوست شما با عوض شدن فصل و قرار گرفتن زیر آفتاب تغییر رنگ می دهد.

تناژ پوست خود را بشناسید

به جز رنگ سطح پوست، پوست دارای ته رنگ خاصی است که با نگاه به رگ مچ دست می توان آن را تشخیص داد. اگر رنگ رگ ها بنفش یا آبی بود شما دارای ته رنگ سرد هستید، و اگر رنگ رگ ها متمایل به سبز بود دارای ته رنگ گرم هستید. افراد دارای ته رنگ خنثی رگ های آبی و سبز را باهم دارند.

  • بیشتر مردم هند و آفریقا دارای پوست های برنزه و ته رنگ گرم هستند.
  • اگر هنگام قرار گرفتن زیر نور آفتاب پوستتان قرمز شد و سوخت دارای ته رنگ سرد هستید.

رنگ موی مناسب

رنگ چشم هایتان را در نظر بگیرید

رنگ چشم ها در رنگ تناژ و ته رنگ پوست تاثیر دارد. کسانی که چشم های عسلی، قهوه ای، سبز یاآبی دارند معمولا دارای ته رنگ گرم هستند. این در حالی است که افراد با چشم های سیاه، سرمه ای یا فندقی دارای ته رنگ سرد هستند. هنگام انتخاب رنگ موی مناسب ، رنگ چشم هایتان را در نظر داشته باشید.

  • به کسانی که چشم های آبی یا طوسی دارند رنگ موی بلوند روشن پیشنهاد می شود.
  • افرادی که رنگ چشم تیره دارند بهتر است از رنگ موی قهوه ای تیره استفاده کنند.

رنگ مویی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان متناسب باشد

اگر از آن دسته افراد نیستید که به دنبال جلب توجه باشید بهتراست از رنگی استفاده کنید که متناسب با رنگ پوست و چشمانتان باشد، این کار علاوه بر طبیعی بودن جلوه ی طبیعی تری خواهد داشت.

  • کسانی که تناژ رنگ پوستشان سرد است رنگ هایی مثل بلوند، قهوه ای گردویی، بلوند گندمی، کاراملی و مسی برایشان مناسب است.
  • کسانی که تناژ متوسط دارند بهتراست از رنگ های طلایی، عسلی، خرمایی، دارچینی و موکایی استفاده کنند.
  • افراد تیره هم با رنگ های شکلاتی، ماهگونی و رنگ های گرم تیره ظاهر جذاب تری خواهند داشت.


:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , رنگ مو متناسب با پوست , رنگ مو مناسب , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

پیتاژ مو چیست

پیتاژ مو یا خورد کردن موی سر سک تکنیک کوتاهی مو است برای کسانی که موی پر پشت سنگین دارند مناسب است. این شیوه کوتاهی برای کسانی که مو فر یا مجعد دارند مناسب نیست. در این روش مو به صورت طبقه به طبقه از بالا رو به پایین با قیچی مخصوص کوتاه می شود. تکه های زیرین مو و پشت مو از تکه های جلوی مو بلندتر می باشد.

این روش کوتاهی باعث می شود مو پرپشت و زیبا دیده شود، به خاطر کم حجم شدن مو و سبک شدن سر، در فصل گرما پیتاژ مو بیشتر استقبال می شود. برای کسانی که خواهان موی بلند هستند، ولی به خاطر موخوره مجبور به کوتاهی مو می شوند، پیشنهاد می شود که از این روش استفاده کنند.

در این روش قسمت های از مو که بر اثر دکلره، رنگ های پی در پی، استفاده نامناسب از سشوار، اتوی مو و حمام آب داغ آسیب دیده اند، به وسیله قیچی مخصوص کوتاه می شوند. و البته برای افراد با ترکیب رنگ مو فانتزی یا بالیاژ و مش و یا آمبره جلوه چند برابری به موها خواهد داد. همچنین به مو، شکل و فرم داده می شود. پیتاژ مو برای صورت های گرد و توپر توصیه نمی شود، برای صورت های کشیده و لاغر بهتر می شود. دوره های آموزش کوتاهی مو و آموزش رنگ مو در آموزشگاه هنر آموزان برگزار می شود.

پیتاژ مو

قیچی اسکراب

برای پیتاژ کردن موها  از ابزارهای مخصوصی استفاده می کنند، بگونه ای که جای قیچی روی موها نمی ماند و از این ابزارها برای خرد کردن انتهای مو و همچنین کم حجم کردن موهای پرپشت و یا پرحجم نشان دادن موهای کم پشت استفاده می کنند. با استفاده از شونه های تیغ دار و قیچی های اسکراب موها به هر اندازه که تمایل داشته باشید کوتاه و خرد میشه و در نهایت شکل و ظاهر خیلی خوبی برای موها به وجود میاد.

قیچی مخصوص پیتاژ، اسکراب یا قیچی اره دار نامیده می شود. که نوع پیشرفته ی آن قیچی پیتاژ حرارتی است، که آرایشگران حرفه ای از آن استفاده می کنند.قیچی های مخصوص پیتاژ با توجه به شکل شان حجم مخصوصی از مو را کم می کنند. به طور مثال قیچی دو طرف اره ای 25 درصد و قیچی با یک طرف ساده و طرف دیگر اره ای 50 درصد از حجم مو را کم می کنند.

پیتاژ مو

طریقه پیتاژ مو به زبان ساده

  • در اولین مرحله ابتدا موها را تقسیم بندی کرده و موها را بپیچانید و دور تا دور مو را از پایین رو به بالا قیچی کنید.

پیتاژ مو

  • در مرحله دوم پس از پیچاندن مو نوک مو را باز کنید و داخل مو را با قیچی خالی کنید.

پیتاژ مو

  • در مرحله سوم تکه هایی که تقسیم بندی کرده اید را به ترتیب از بالا به پایین قیچی کنید.
  • در مرحله چهارم مو را در دست گرفته به صورت عمودی نوک مو را تیز کنید.

پیتاژ مو

  • در آخرین مرحله مو را به صورت افقی جدا کرده و بار دیگر به صورت عمودی پیتاژ کنید.

پیتاژ مو

نکته مهم در پیتاژ کردن مو این است که بعد از مدتی به علت رشد مو، فرم کوتاهی از بین رفته برای خوش فرم شدن مجدد مو می بایست دوباره مو پیرایش شود.

پیتاژ کردن برای چه نوع موهایی مناسب است

  1. استفاد از این روش برای افرادی که موهای زیر و ضخیمی دارند توصیه می شود. در این حالت موها سبک تر از قبل شده و این مدل برای افرادی که موهای خیلی پرپشت و سنگین دارند مناسب است و بهترین گزینه برای ماه های گرم سال می باشد.
  2. افرادی که موهای صاف و لختی دارند می توانند از این روش استفاده کنند. با استفاده از این روش موها مدل خرد و زیبایی به خود گرفته و از یکدست بودن خارج شده و حجم موها بیشتر از قبل به نظر می رسد.


:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش کوتاهی مو , ,
:: برچسب‌ها: پیتاژ , پیتاژ مو , پیتاژ کردن مو , پیتاژ مو چیست؟ , آموزش پیتاژ مو , قیچی پیتاژ , قیچی اسکراب , طریقه پیتاژ مو , مراحل پیتاژ مو , پیتاژ کردن , خرد کردن مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش کوتاهی مو

کوتاهی مو و نمایش وسایل مختلف برای کوتاهی موی بانوان

کوتاهی مو یکی از روش های آراستگی مو است به همین دلیل است که عموم آرایشگران آموزش کوتاهی مو را یکی از آموزش های پایه ای در آموزش آرایشگری می دانند. البته برخی سطح انتظار را بالاتر برده تا جاییکه آموزش کوتاهی ژورنالی را نیز جزو ملزومات یک آرایشگر توانمند می دانند. یکی از دغدغه های اصلی خانم ها داشتن موهای مرتب و آرایش مو می باشد. رسیدگی و مرتب کردن موهای بلند بصورت روزانه برای بعضی از خانم ها کاری طاقت فرسا بوده، به همین دلیل کوتاهی مو از توجه بالایی برخوردار است. مدل کوتاهی بهتر است متناسب با جنس و حالت موی افراد انتخاب شود.

موهای بلند نیاز به مراقبت و توجه ویژه ای دارند. یکی از راه های نگهداری از آنها بافت مو است که با شناخت انواع بافت مو می توان از بهترین آنها بنا به سلیقه استفاده نمود. اگر چنانچه به داشتن موهای صاف، باز و آزاد علاقه دارید می توانید با استفاده از کراتینه مو به این هدف برسید و موهایی صاف داشته باشید.

آشنایی با انواع مو

کوتاهی مو - انواع مو

قبل از آموزش کوتاهی بهتر است با جنس انواع موها آشنا شوید.چرا که یک آرایشگر حرفه ایی با توجه نوع موی مشتری مدل کوتاهی را انتخاب می کند.

  • موهای کم پشت و نازک: در این حالت باید موها را پر حجم نشان داد، برای اینکار قد مو از جلوی سر نباید کم شود، همچنین بهتر است موها بصورت یکدست کوتاه شود. بهتر است موهای جلوی سر بصورت یک طرفه روی صورت ریخته شود.
  • موهای فر درشت: این مدل موها باید بصورت کوتاه و بلند خرد شود. باز کردن فرق سر مناسب افرادی است که موهایی با فر درشت دارند.
  • موهای مجعد: افرادی که موهای مجعدی دارند بهتر است موهای خود را تا چانه کوتاه کنند، اینکار باعث جذابیت صورت آن ها می شود.
  • موهای لخت و پرپشت: موهای این افراد باید بصورت کوتاه و بلند خرد شود و چتری ها خیلی کوتاه شوند. کوتاه کردن چتری باعث باز شدن چهره افراد می شود.

موخوره

موخوره و کوتاهی مو

موخوره یکی از دلایل مهم برای کوتاهی است. در این حالت قسمت انتهای ساقه مو به چند قسمت تقسیم می شود و این شکافتگی به سمت ریشه موها پیش می رود و باعث آسیب و از بین رفتن موها می شود. در این موارد به خانم ها پیشنهاد می شود که پایین موهای خود را تا جایی که موخره افتاده کوتاه کنند.


مزایای کوتاهی مو

کوتاهی مو

کوتاهی علاوه بر این که به ظاهر و چهره شما تنوع و زیبایی می دهد ، مزایای دیگری هم دارد که در ادامه عنوان شده است .

  • جذابیت و تنوع: کوتاهی جذابیت خاصی به فرم صورت افراد می دهد. موهای کوتاه مزایایی دارد که در این بخش به آن ها می پردازیم.
  • نگهداری راحت: خانم هایی که بیرون از خانه فعالیت دارند بدلیل اینکه فرصت کافی برای رسیدگی و نگهداری از موهای خود را ندارند ترجیح می دهند موهای کوتاهی داشته باشند.
  • برس کشیدن راحت: خانم هایی که دارای موهای کوتاهی هستند دیگر لزومی ندارد که مدت زمان زیادی را صرف برس کشیدن و مرتب کردن موهای خود کنند.
  • دوش گرفتن سریع: یکی از دغدغه های اصلی خانم ها هنگام دوش گرفتن مدت زمانی است که صرف شستن موهای خود می کنند. با کوتاه کردن موها مدت زمانی شستن موها کاهش می یابد.
  • صرفه جویی در مصرف شوینده و حالت دهنده مو: با داشتن موهای کوتاه مصرف شامپو، نرم کننده و دیگر شوینده های سر به شدت کاهش می یابد. خانم ها با مصرف مقدار خیلی کم از ماسک مو، کریستال و … موهای خود را تقویت کرده و به آن ها حالت می دهند.
  • جلوگیری از موخوره و آسیب به نوک مو: در اثر استفاده از مواد حالت دهنده حرارتی مثل اتوی مو و سشوار و ... نوک موها همیشه در حال آسیب خوردن و شکسته شدن و موخوره گرفتن هستند . کوتاهی هر 3 ماه یک بار باعث از بین رفتن این قسمت های مرده و آسیب رسیده به مو می شود و جلوه زیباتری به موهای شما می دهد.
  • افزایش رشد مو: هر چه در فواصل زمانی نزدیک از دم موهای خود کوتاه کنید حتی اگر یک سانتی متر باشد ، سرعت رشد موهای شما افزایش خواهد یافت و باعث زنده شدن سلول های موهای شما گردد.  به همین دلیل است که آقایان هر ماه یک تا دو بار به آرایشگاه مراجعه می کنند.

ابزارهای مورد نیاز کوتاهی مو

برای یک کوتاهی خوب و حرفه ای، می بایست ابزارهای کوتاهی مناسب داشته باشد. پرکاربردترین ابزارهای مورد نیاز کوتاهی تخصصی در ادامه عنوان شده است :

کوتاهی مو ابزار

شانه های مخصوص کوتاهی مو

شانه های مخصوص کوتاهی از ابزار های مهم و کارآمد در پیرایش مو هستند که انواع بسیار متنوعی دارند. از رایج ترین و پر استفاده ترین می توان به شانه های تقسیم اشاره کرد که دندانه های بسیار نازک دارند و دسته های نازک از جنس استیل بدون زنگ یا پلاستیک فشرده هستند و برای تقسیم بندی مو استفاده می شوند. همچنین شانه های دندانه ریز که از جنس پلاستیک فشرده یا استیل بدون زنگ هستند و در حین کوتاهی برای یک اندازه برش زدن قیچی در هر دسته استفاده می شوند.برخی شانه ها هم دارای تیغ هستند که برای پیتاژ و خورد کردن نوک مو کاربرد دارند.

شانه تقسیم ابزار کوتاهی مو

 

قیچی های مخصوص کوتاهی مو

قیچی های کوتاهی بسیار تخصصی و متنوع هستند. اکثرا از جنس استیل ضد زنگ هستند. طول نوک قیچی و عرض تیغه در قیچی های مختلف متفاوت است و کاربرد های متنوع دارد. همچنین برخی قیچی ها دارای یک تیغه دندانه دار هستند که مانند شانه عمل می کند و برای یک دست خرد کردن مو و پیتاژ استفاده می شوند.

قیچی کوتاهی مو

 تیغ های مخصوص کوتاهی مو

تیغ های کوتاهی نیز ابزار بسیار تخصصی در مدل های کوتاهی خصوصا برای مدل های ژورنالی و مدل های کوتاه مو در آقایان و خانم ها هستند. انواع مختلفی دارند. برخی مشابه شانه های ظریفی هستند که تیغ در داخل آن ها جای می گیرد و برای پیتاژ و خرد کردن مو بیشتر استفاده می شوند. برخی هم مانند تیغ های اصلاح هستند که برای موهای ریز و سطحی مو در پشت گردن یا پیشانی و پشت گوش و خط ریش کاربرد دارند.

تیغ اصلاح کوتاهی مو

 

ماشین اصلاح مخصوص کوتاهی مو

ماشین های اصلاح مو در کوتاهی بسیار کاربردی و تخصصی هستند و بیشتر در مدل های موی بسیار کوتاه کوتاه و مدل های پسرانه و مردانه کاربرد دارند. این ماشین های اصلاح دارای چند سر قابل تعویض دندانه دار شانه مانند هستند که طول شانه های این سری ها در هنگام کوتاهی طول موی کوتاهی تا پوست سر را تعیین می کنند.

ماشین اصلاح موزر کوتاهی مو

 

 

اسپری های آبپاش در کوتاهی مو

با توجه انواع مختلف مو و حالت دار بودن اکثر موها، همواره باید تارهای مو در حال کوتاهی و برش ، نم دار باشند. برای این کار از اسپر های آبپاش مخصوص استفاده می شود که سری این اسپری ها حجم و نوع پخش آب را در حال اسپر کردن مشخص می کنند.

اسپری آبپاش کوتاهی مو

 

 

گیره های تقسیم کوتاهی مو

قبل از هر مدل کوتاهی نیاز هست مو ها تقسیم بندی شوند و لایه لایه از گردن به بالا کوتاهی انجام شود. پیرایشگر مدام در حال جدا کردن دسته های مو از یکدیگر است برای سهولت در انجام این تقسیم بندی و دسته کردن ،  از گیره های تقسیم استفاده می شود. گیره های تقسیم از جنس استیل ضد زنگ و پلاستیک فشرده هستند و در عین حال که بسیار محکم هستند به راحتی قابل استفاده و جا به جایی هستند.

گیره تقسیم کوتاهی

 

 

پیشبند های مخصوص کوتاهی مشتری و پیشبند استاد کار

پیشبند های کوتاهی هم برای مشتری هم برای پیرایشگر بسیار کاربردی هستند . پیشبند کوتاهی برای مشتری که جنس ضد آب دارد کاملا روی بدن مشتری را مانند شنل از جلو و پشت می پوشاند و با کش دور گردن وی محکم می شود تا از خیس شدن لباس فرد یا ریخته شدن خرده های مو در بدن وی جلو گیری کند. همچنین پیشبند های استادکار پیرایشگر علاوه بر اینکه جنس ضد آب دارد و کثیف شدن لباس وی جلوگیری می کند ، دارای جیب های متنوع در جلوی پیش بند است که ابزار پیرایشگر در آن ها قرار بگیرد . چرا که پیرایشگر دائما در حال استفاده از ابزار خود است و این پیشبند به وی سرعت عمل می دهد.

پیشبند مخصوص کوتاهی مو

 

صندلی های مخصوص کوتاهی مو

از آنجا که پیرایشگر مدام در حال گردش بر دور سر مشتری می باشد و نقاط مختلف بالا و پایین سر را کوتاه می کند ، صندلی های مخصوصی برای مشتری های کوتاهی وجود دارد که علاوه بر این که دارای نشیمنگاه بسیار راحتی هستند تا مشتری خسته نشود، قابل گردش و متحرک می باشند و همچنین دارای یک پدال برای تنظیم ارتفاع هستند. در مدل های پیشرفته تر صندلی مشتری ثابت است به عوض صندلی پیرایشگر به این صندلی متخصل است و قابلیت چرخش 360 درجه به دور صندلی را دارا است.

صندلی مخصوص کوتاهی مو

انواع کوتاهی مو

در این بخش از مقاله شما را با مدل های متنوع کوتاهی مو آشنا می کنیم. با توجه به فرم صورت و موقعیت اجتماعی خود، می توانید یکی از این مدل های متنوع را برای کوتاهی موهای خود انتخاب کنید.

 

 

مدل ساده کوتاهی مو

در این مدل کوتاهی، قسمت جلو و پشت موها اندازه ی یکسانی کوتاه می شوند. این مدل کوتاهی برای تمامی فرم های صورت مناسب است.

مدل کوتاهی مو ساده

مدل کوتاهی مو چتری

این مدل برای خانم های جوان مناسب است. این مدل برای خانم هایی که پیشانی بزرگی دارند مناسب است.

مدل کوتاهی مو چتری


 

مدل کوتاهی موی قارچی

این مدل برای اشخاصی که صورت کشیده و گردن بلند دارند، مناسب است. این مدل برای صورت های چاق مناسب نمی باشد.

مدل کوتاهی مو قارچی

مدل کوتاهی مو آلمانی

مدل موی آلمانی یکی از پرطرفدارترین مدل های کوتاهی، بین خانم ها است. در این مدل کوتاهی، دور موها با ماشین کوتاه می شود.

مدل کوتاهی مو آلمانی

مدل کوتاهی مو آناناسی

این مدل کوتاهی جزء کوتاهی های خرد است. در این مدل قسمت جلوی مو بسیار خرد و کوتاه می شود.

کوتاهی مو آناناسی

مدل کوتاهی مو پیکسی

در این مدل کوتاهی، قسمت جلوی موها از قسمت پشت سر، بلندتر است.

مدل کوتاهی مو پیکسی

مدل کوتاهی مو آبشاری

این مدل، جزء مدل های کوتاهی بلند است. قد این مدل مو تا شانه ها می باشد. در این مدل، موها حالت دار کوتاه می شوند.

مدل کوتاهی مو آبشاری

مدل کوتاهی لیر

این مدل برای خانم هایی که تمایلی به کوتاه کردن موی خود ندارند مناسب است. در این مدل موها به صورت لایه ای کوتاه می شود. این مدل برای خانم هایی که موخوره دارند و تمایلی به کوتاهی مو ندارند، مناسب است.

مدل کوتاهی مو لیر

مدل کوتاهی مو باب

در این مدل پشت مو تا بالای گردن است و به صورت خطی صاف به جلو مو که 10 سانتی متری از پشت مو بلند تر است کوتاه می شود.

مدل کوتاهی مو باب

مدل کوتاهی مو تخم مرغی

در مدل موی تخم مرغی پشت سر به اندازه 1 تا 3 سامنتی متر کوتاه است و بالای سر تا بالای خط گوش ها به صورت یک دست کوتاه می شود.

مدل کوتاهی مو تخم مرغی

مدل کوتاهی فارا

این مدل کوتاهی کاملا در تمام نقاط خورد است و برای موهای فر مجعد یا حات تار توصیه می شود. همچنین برای انواع صورت کشیده و گرد قابل استفاده است و با یک براشینگ ساده جلوه ایی دو برابر پیدا میکند .

مدل کوتاهی فارا

مدل کوتاهی مو کرنلی

مدل کرنلی یک مدل خورد مو مناسب برای موهای از سر شانه تا کوتاه است.

مدل کوتاهی مو کرنلی

مدل کوتاهی مو مدل فاکس

مدل کوتاهی فاکس یک مدل خورد کوتاه است مناسب برای افرادی هست که صورت لاغر و لپ های فرو رفته دارند

مدل کوتاهی مو مدل فاکس

مدل کوتاهی مو عاشیه

مدل موی عایشه یکی دیگر از انواع مدل های خورد و شلوغ و کوتاه است که برای صورت های پر مناسب است

مدل کوتاهی مو عایشه

مدل کوتاهی مو مصری

مدل کوتاهی مصری از مدل های قدیمی ، ساده و زیبا و شیک است که قد مو ساده و یک دست از سرشانه تا زیر چانه است. می تواند با چتری و بدون چتری استفاده شود.

مدل کوتاهی مو مصری

مدل کوتاهی مو ویولت

مدل کوتاهی ویولت از دیگر مدل های کوتاهی خورد و کوتاه است که برای همه نوع فرم صورتی استفاده می شود.

مدل کوتاهی مو ویولت


عوامل مؤثر در انتخاب مدل کوتاهی مو

کوتاهی مو در جذابیت چهره تأثیر زیادی دارد. در ادامه برخی از برجسته ترین عوامل تأثیر گذار در انتخاب مدل کوتاهی نام برده ایم :

سن و جنسیت: مسلما در هر سنی سلیقه ی ما انواع خاصی از مدل های مو را می طلبد . مدل های کوتاهی مو کودک بیشتر بابت مرتب نه داشتن موهایشان است چرا که از افراد بزرگتر بسیار فعالیت و رفت و آمد بیشتر دارند و بدلیل نداشتن دانش کافی برای مراقبت از موهایشان مستعد آلودگی و بیماری هستند. در سنین نوجوانی و جوانی هم سلیقه در کوتاهی مو می تواند خیلی متفاوت تر از افراد مسن و میان سال باشد.

فرم صورت: ارگونومی و فرم صورت می تواند در انتخاب مدل کوتاهی موثر باشد. معمولا صورت های گرد و توپر از مدل های کوتاه مو استفاده بیشتر می کنند تا صورتشان لاغرتر به نظر بیایند. یا افرادی با گردن کوتاه معمولا موهای کوتاه را خیلی کوتاه نمی کنند.

کوتاهی مو در سنین مختلف

فصل و آب و هوا: قطعا آب و هوای محل سکونت و یا تفاوت پوشش در سنین مختلف می تواند باعث تمایل افراد در تغییر پوشش و استایل ظاهریشان شود و قطعا این تغییرات شامل مدل کوتاهی موهایشان نیز خواهد شد.

حجم و حالت مو: حجم مو جنس تارهای مو در افراد مختلف متفاوت است و خیلی از مدل های کوتاهی فقط مناسب یک گروه خاص از انواع مدل موی مجعد ، کم پشت ، پر پشت ، صاف و فر است که شاید مناسب گروه دیگری نباشد.

استایل ظاهری و سبک زندگی: سبک پوشش و زندگی یک فرد می تواند رابطه مستقیمی با مدل کوتاهی موهایش داشته باشد. به طور مسال یک ورزشگار عموما پوشش مخصوص خود را دارد و برای سهولت خود اکثرا موهای خود را کوتاه نگه می دارد. درنتیجه سبک زندگی در افراد مختلف کارمند ، بازیگر ، کارگر و .... میتواند باعث تغییر در استایل ظاهری گردد.

ترکیب رنگ مو: یکی از عوامل موثر در انتخاب مدل کوتاهی ، ترکیب رنگ مو فرد است . به طور مثال موهای دارای های لایت و روشن و تیره بیشتر مدل های خورد و لیر را برای موهای خود انتخاب می کنند. یا افراد با رنگ موی فانتزی اکثرا موهای خود را کوتاه می کنند.


گالری تصاویر کوتاهی مو

نمونه هایی از تصاویر مدل های کوتاهی در ادامه مشاهده می شود. همچنین می توانید برای مشاهده عکس های بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

گالری تصاویر کوتاهی مو

چگونه یک پیرایشگر موی حرفه ایی شویم ؟

برای اینکه بتوانید به یک پیرایشگر موی حرفه ایی تبدیل شوید و در این حرفه کسب درآمد کنید باید نکات زیر را رعایت کنید.

 

آموزش تخصصی کوتاهی مو و دریافت مدرک معتبر

برای اینکه بتوانید به صورت تخصصی و حرفه ایی کوتاهی و پیرایش مو را بیاموزید بایستی در آموزشگاه آرایشگری معتبر ثبت نام کنید و دوره های تخصصی کوتاهی و پیرایش مو را بیاموزید. همچنین می توانید خود را از طریق جدیدترین مقالات آموزشی کوتاهی و پیرایش مو آپدیت کنید. در نهایت زیر نظر سازمان فنی حرفه ایی مدرک تخصصی کوتاهی مو را دریافت کنید.

پیرایشگر مو حرفه ایی

 

 

تاسیس سالن تخصصی کوتاهی و تهیه تجهیزات حرفه ایی

 

در قدم بعدی بایستی محلی برای تاسیس آرایشگاه  خود پیدا کنیم و بعد از آن تجهیزات تخصصی مخصوص پیرایش مو را تهیه کنیم. محیط آرایشگاه را برای مشتریان خود راحت و زیبا فراهم کنیم و نهایتا شروع به تبلیغات برای معرفی سالن خود پیدا کنیم.

سالن آرایشگاه مخصوص کوتاهی مو

 

 

به روز بودن در مدل های کوتاهی با توجه به مد جهانی

همیشه سعی کنیم در دوران کاری و حرفه ایی خود به روز باشیم و به آموخته های دوران ابتدای شروع کار و آموزش اکتفا نکنیم . خوشبختانه هر ساله مجلات زیادی در خصوص آموزش آموزش رنگ مو ، کوتاهی و شنیون مو در حال انتشار است که می توانید با مطالعه آن ها دانسته های خود را به روز کنید و همیشه به مشتریان خود با جدیدترین سبک های کوتاهی مو خدمات ارائه دهید.

مجلات روز کوتاهی مو

 

 

آموزش کوتاهی مو در منزل

در این بخش از مقاله برای شما چندین روش کوتاهی  را آموزش می دهیم. پس از خواندن این مقاله می توانید به راحتی در منزل کوتاهی را انجام دهید.

آموزش کوتاهی مو در منزل

 

کوتاهی با دم اسبی در بالای سر: ابتدا موهای خود را در بالای سر خود دم اسبی ببندید. دم اسبی مو می بایست صاف و محکم بسته شود. روبروی آیینه موهای دم اسبی شده را رو به بالا راست نگه دارید و کوتاه کنید. می توانید کوتاهی را صاف یا اریب انجام دهید. پس از تمام شدن کوتاهی موها را باز کرده و ناصافی ها را اصلاح کنید.

کوتاهی با دم اسبی در وسط پشت سر: موهای خود را در وسط پشت سر خود دم اسبی ببندید و کوتاه کنید. این مدل کوتاهی تکه های خرد در قسمت پشت سر دارد.

کوتاهی با دم اسبی در جلوی سر: ابتدا موها را به سمت جلو شانه کرده و جلوی پیشانی دم اسبی ببندید. دم اسبی باید صاف و یکدست باشد. سپس موهای خود را کوتاه کنید. در این روش قسمت جلوی موی سر کوتاه تر از قسمت پشت سر می شود.

کوتاهی دم اسبی در کنار سر: موهای خود را در یک سمت سر دم اسبی ببندید. این روش یک کوتاهی جسورانه است. پس از کوتاه کردن، موی یک سمت سر از سمت دیگر، کوتاهتر می شود.

کوتاهی دم اسبی در پایین پشت سر: پس از بستن موها به شکل دم اسبی در قسمت بالای گردن، موها را صاف یا اریب کوتاه کنید.

کوتاهی چتری موها درمنزل

  • بهتر است موهای جلوی سر را به وسیله قیچی های دندانه دار کوتاه شود.
  • هنگام کوتاهی چتری، چانه خود را رو به پایین نگیرید.
  • با قیچی ریز چتری های خود را کوتاه کنید.
  • کوتاه کردن موی کودک در منزل
  • ابتدا سطح دید موازی با موهای کودک را با تنظیم نشستن، ایجاد کنید.
  • موهای کودک را شانه و به 3 قسمت تقسیم کنید. پس از تقسیم بندی مو، باید تکه وسط موهای تقسیم بندی شده، پشت سر قرار گیرد.
  • از کودک بخواهید قسمت شکم خود را نگاه کند.
  • قسمت میانی موی کودک را کوتاه کنید.
  • از کودک بخواهید روبرو را نگاه کند.
  • 2 طرف موی کودک را متناسب با قسمت میانی کوتاه کنید.

 

کوتاهی چتری در منزل

 

 

منبع: در این لیست می توانید مدل های بی شماری از کوتاهی را مشاهده نمایید: marieclaire ، womansday



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش کوتاهی مو , ,
:: برچسب‌ها: کوتاهی مو , کوتاهی , آموزش کوتاهی مو , آموزش انواع کوتاهی مو , انواع کوتاهی مو , انواع مدل کوتاهی مو , مدل های کوتاهی مو , مدل کوتاهی مو , آموزش تخصصی کوتاهی مو , مزایای کوتاهی مو , فواید کوتاهی مو , موخوره , آموزش پیرایش مو , پیرایش مو , ابزار کوتاهی مو , وسایل کوتاهی مو , قیچی کوتاهی مو , فیچی کوتاهی , قیچی مخصوص کوتاهی , شانه های مخصوص کوتاهی مو , شانه های کوتاهی مو , صندلی مخصوص کوتاهی مو , صندلی مخصوص کوتاهی , شانه پیتاژ , تیغ های مخصوص کوتاهی مو , تیغ پیتاژ , پیتاژ , عوامل موثر در انتخاب مدل کوتاهی , موزر , ماشین اصلاح , پیشبند مخصوص کوتاهی مو , پیشبند کوتاهی , کوتاهی مو در منزل , سالن مخصوص کوتاهی مو , آشنایی با انواع مو , تاثیر سن در انتخاب مدل مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش براشینگ مو

 

به طور کلی حالت دادن مو به وسیله سشوار و برس را براشینگ مو می گویند. همانطور که براشینگ می تواند موهایی با مدل های زیبا و جذاب را به شما هدیه دهد، به همان اندازه می تواند در صورت استفاده ناصحیح به تارهای موی شما آسیب برساند. بسیار اهمیت دارد که در هنگام براشینگ از روش های اصولی آن استفاده کنید.
براشینگ یک آرایش برای موهای شماست. همانطور که مواد و ابزارهای آرایشی نقش کلیدی در نوع آرایش و زیبایی آن را ایفا می کنند، ابزارهای براشینگ هم باید درست و حرفه ای انتخاب شوند تا یک براشینگ حرفه ای انجام شود.
اگر قرار است كاری درست پیش برود اول باید ابزار درستی را برای انجام آن كار انتخاب كرد. برای انجام براشینگ هم باید ابزاری مناسب در اختیار داشته باشید. فراموش نكنید كه صدماتی كه ممكن است در اثر براشینگ نا درست به موهای شما وارد شود، گاهی بسیار جدی بوده و جبران آن مشكل خواهد بود. پس مهم است از ابزارهای استاندارد در براشینگ استفاده کنید. براشینگ مو از مباحث آموزش آرایشگری هست که در رشته های آرایشگری آموزش رنگ مو، آموزش شینیون مو ، آموزش کوتاهی مو ، آموزش بافت مو و دوره آموزش آرایش و پیرایش تدریس می گردد.

 

  1. براشینگ مو چیست
  2. انواع براشینگ مو
  3. آموزش انجام براشینگ مو
  4. سشوار حرفه ای برای براشینگ حرفه ای
  5. برس مو برای براشینگ مو
  6. نکات مهم براشینگ مو

براشینگ مو چیست

حالت دادن موها به وسیله سشوار و لوازم حرارتی گفته می شود. با براشینگ، موها خوش حالت، صاف و پرحجم می شود. هنگام استفاده از سشوار، برای جلوگیری از آسیب دیدگی موها، می بایست با فاصله 30 سانتی موها را سشوار کنید.

  براشینگ مو

انواع براشینگ مو

براشینگ را می شود برای مدل های مختلف مو انجام داد. استفاده از سشوار برای مدل های مختلف مو متفاوت است. در این بخش شما را براشینگ انواع مدل های مو آشنا می کنیم.

موهای کوتاه

برای حجم دادن موهای کم پشت و کوتاه از سشوار، اتوی مو و.. استفاده می شود. براشینگ  می بایست متناسب با مدل صورت انجام شود. هنگام براشینگ موهای کوتاه از برس های فلزی استفاده کنید.

موهای بلند و متوسط

این مدل موها را می شود به دو حالت براشینگ کرد. پس از تقسیم بندی، موهای بلند را می شود از داخل به بیرون و بیرون به داخل براشینگ کرد. هنگام براشینگ برای راحت تر شدن کار می توانید از برس های گرد و تخت استفاده کنید.

 موهای فر

قبل از براشینگ از اسپری دو فاز استفاده کنید. سر پخش کننده سشوار را برای  موهای فر، مستقیم روی موها بگیرید. بهتر است برای براشینگ این مدل موها از سشوارهای کم قدرت استفاده کنید.

آموزش انجام براشینگ مو

قبل از شینیون مو ابتدا باید موهای خود را براشینگ کنید. در این بخش از مقاله، شما را با روش انجام براشینگ مو آشنا می کنیم.

  • ابتدا موهای خود را تمیز بشویید و خشک کنید. البته موها نیمه خشک باشند بهتر است. موهای خیس با کیفیت براشینگ، نمی شوند.
  • موهای خود را به 4 قسمت تقسیم بندی کنید. روش تقسیم بندی موها قبل از براشینگ عبارتند از:
  • قسمت اول، از فرق وسط مو تا انتهای گردن را دو قسمت کنید.
  • قسمت دوم، وسط فرق هر طرف سر را تا نوک گوش ها را تقسیم کرده و با گیره مخصوص محکم کنید.
  • پس از تقسیم بندی موها، ابتدا قسمت پشت مو را سشوار بکشید. موهایی را که سشوار می‌کشید نه ضخیم باشند نه خیلی نازک.
  • سیم برق سشوار و برس هنگام براشینگ، می بایست با زاویه 90 درجه ای زیر موها قرار بگیرند.
  • هنگام براشینگ جلوی سر ابتدا موها را به سمت صورت و سپس به سمت بالا سشوار کنید.
  • براشینگ را از ابتدا تا انتهای مو، انجام دهید.
  • پس از اتمام کار براشینگ، برای ثابت نگه داشتن حالت موها از تثبیت کننده حالت مو مانند تافت استفاده کنید.

سشوار حرفه ای برای براشینگ حرفه ای

برای براشینگ اولین موردی كه باید در نظر بگیرید یك سشوار خوب و حرفه ای است. ممكن است فكر كنید اگر یك سشوار كوچك معمولی با قدرتی پایین داشته باشید، آسیب كمتری در براشینگ متوجه موهای شما خواهد بود، اما به یاد داشته باشید زمان یك معیار طلایی برای یك براشینگ سریع و كامل است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذیری موهای شما در زمان كمتری انجام شود احتمال آسیب رسیدن به آنها كمتر خواهد بود.

پس داشتن یه سشوار حرفه ای و پر قدرت می تواند براشینگ سریع و كاملی را تحویل شما دهد. در سشوار های حرفه ای امکانات بیشتری نیز بکار رفته است که در بالا بردن کیفیت براشینک بسیار موثر هستند.

البته در اینجا منظور این نیست که یک سشوار کوچک با قدرت پایین، سشوار خوبی نیست. سشوارهایی با قدرت پایین و متوسط هم می توانند کیفیت عالی و استانداردی داشته باشند که اصطلاحا به آنها سشوارهای خانگی هم گفته می شود، که معمولا برای خشک کردن مو و آرایش های معمولی استفاده می شوند. اما برای یک براشینک حرفه ای باید از یک سشوار حرفه ای استفاده شود.

فناوری تولید یون در سشوار، یک کلید طلایی برای براشینگ بی نقص

امروزه استفاده از ژنراتور تولید یون های منفی در سشوارهای حرفه ای یک مزیت بسیار بزرگ و با اهمیت است. این نوع سشوارها با تولید یون منفی و انتقال آن روی ساقه موها از بروز الکتریسیته ساکن جلوگیری می کنند. وجود الکتریسیته ساکن روی موها یک دشمن درجه یک برای آرایش مو و براشینگ است. با استفاده از سشوارهای حرفه ای که از فناوری تولید یون منفی در آنها استفاده شده، می توان بروز الکتریسیته ساکن روی ساقه موها را به حداقل ممکن رساند.

سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7230R مجهز به موتور پرقدرت 2300 وات AC و فناوری پیشرفته تولید یون منفی است که سرعت براشینگ را به حداکثر رسانده و حالت دهی به موها را به بهترین نحو انجام می دهد. این سشوار دارای سه عدد متمرکز کننده هوا در سایز و حالت های مختلف است که در سر سشوار قرار می گیرند که باعث می شوند براشینگ بسیار حرفه ای تر انجام شود.

نکته دیگری که در سشوارهای حرفه مورد توجه قرار می گیرد طول کابل برق سشوار است. معمولا در ساخت سشوارهای حرفه ای طول کابل برق، بلند در نظر گرفته می شود تا در هنگام استفاده مخصوصا در سالن ها، مشکلی وجود نداشته باشد. سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7230R با کابلی در حدود 3 متر این مورد را رعایت کرده است.

قوی ترین سشوار برای براشینگ مو

اما براشینگ حرفه‌ای نیاز به یک سشوار با توان تولید باد بسیار بالا دارد. این توان از سشوار های خانگی ساخته نیست و شما با استفاده از یک سشوار حرفه‌ای می توانید به براشینگ حرفه‌ای موی خود بپردازید. قیمت این سشوار ها گاه تا 3 برابر سشوار های خانگی می رسد اما دوام عمری بسیار بیشتر از دیگر سشوار های دارند یک نمونه از این دوستان همیشگی شما سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7878K پرومکس است این محصول ساخت ایتالیاست و توان تولید یون منفی را با فشوردن دکمه تورمالین خود دارد. متور بسیار پر قدرت 2400 واتی این سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7878K می تواند مدت ها برای شما انجام وظیفه کند و یاری برای سالیان طولاتی در کنار شما باشد.

براشینگ مو

برس مو برای براشینگ مو

دومین موردی كه در براشینگ اهمیت بسیار زیادی دارد انتخاب یك برس مناسب است. در براشینگ معمولا از برس های گرد كه مخصوص حالت دادن به موهای بلند است استفاده می شود. مگر اینكه نوع آرایش مو در نقاطی از آن نیاز به نوع دیگری از برس یا شانه داشته باشد.

مشخصه یك برس گرد خوب برای براشینگ، در وحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال یكسان آن به تارهای مو است. این وظیفه توسط یك استوانه آلومینیومی كه در بدنه برس گرد تعبیه شده انجام می شود. اما در نوع پیشرفته و حرفه ای این نوع برس ها از یک پوشش سرامیکی در بدنه برس نیز استفاده شده است. استفاده از سرامیک در بدنه این برس ها باعث انتقال یکنواخت و بهتر حرارت به مو می شود. مزیت دیگر سرامیک به حد اقل رساندن آسیب های احتمالی به ساقه مو است.

 

نکته ای که در برس های براشینک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معمولا هم زیاد به آن توجه نمی شود، دسته برس است. ممکن است فرایند براشینگ زمان زیادی دست های شما را درگیر کند. در چنین شرایطی دسته برس باید حتما یک طراحی ارگونومیک داشته باشد که با استفاده طولانی از آن، دست شما خسته نشده و کارایی لازم از آن گرفته نشود.
بهتر است برسی را انتخاب کنید که در طراحی دسته آن از لاستیک های ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روی براشینگ حفظ کند.
برس گرد سرامیکی Professional تریزا با دسته ارگونومیک خود، احساس خستگی در مچ دست را به حداقل می رساند. این برس با استفاده از روکش سرامیکی خود به حالت پذیری بهتر مو کمک کرده و سرعت بیشتری به فرایند خشک کردن مو می بخشد.

 

در براشینگ معمولاً از برس های گرد كه مخصوص حالت دادن به موهای بلند است استفاده می شود. مگر اینكه نوع آرایش مو در نقاطی از آن نیاز به نوع دیگری از برس یا شانه داشته باشد.

مشخصه یك برس گرد خوب برای براشینگ، در مرحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال یكسان آن به تارهای مو است. این وظیفه توسط یك استوانه آلومینیومی كه در بدنه برس گرد تعبیه شده انجام می شود؛ اما در نوع پیشرفته و حرفه ای این نوع برس ها از یک پوشش سرامیکی در بدنه برس نیز استفاده شده است. استفاده از سرامیک در بدنه این برس ها باعث انتقال یکنواخت و بهتر حرارت به مو می شود. مزیت دیگر سرامیک به حداقل رساندن آسیب های احتمالی به ساقه مو است.

نکته ای که در برس های براشینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معمولاً هم زیاد به آن توجه نمی شود، دسته برس است. ممکن است فرایند براشینگ زمان زیادی دست های شما را درگیر کند. در چنین شرایطی دسته برس باید حتماً یک طراحی ارگونومیک داشته باشد که با استفاده طولانی از آن، دست شما خسته نشده و کارایی لازم از آن گرفته نشود.

بهتر است برسی را انتخاب کنید که در طراحی دسته آن از لاستیک های ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روی براشینگ حفظ کند.

برس گرد سرامیکی Professional تریزا با دسته ارگونومیک خود، احساس خستگی در مچ دست را به حداقل می رساند. این برس با استفاده از روکش سرامیکی خود به حالت پذیری بهتر مو کمک کرده و سرعت بیشتری به فرایند خشک کردن مو می بخشد.

براشینگ مو

نکات مهم براشینگ مو

براشینگ  در از بین بردن وزی مو، لخت و مرتب کردن موها تأثیر زیادی دارد.  برای مهمانی های ساده و غیر رسمی مناسب است. در زمان کمتری نسبت به شینیون مو انجام می شود. برای داشتن یک موی مرتب و شیک نکات زیر را هنگام براشینگ رعایت کنید.

 

  • قبل از استفاده از سشوار، برای جلوگیری از آسیب دیدگی موها از سرم مو استفاده کنید.
  • پس از رنگ کردن مو، موها را براشینگ نکنید. براشینگ  پس از رنگ کردن، به موها آسیب می رساند
  • هنگام براشینگ سشوار را با فاصله 10 سانتی از ساقه موها نگه داشته و از درجه پایین سشوار استفاده کنید.
  • بررسی که دسته اش سور نمی خورد برای براشینگ مناسب است. برس های سرامیکی نسبت به برس های فلزی آسیب کمتری به موها می رساند. برای موهای فر بهترین نوع برس، برس های چوبی هستند.
  • برس های فلزی را هر 15 روز برای ضدعفونی کردن 2 ساعت در مخلوط آب و سرکه قرار دهید.

 

برای براشینگ اولین موردی كه باید در نظر بگیرید، داشتن یك سشوار خوب و حرفه ای است. زمان درانجام براشینگ مهم است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذیری موها در زمان كمتری انجام شود، احتمال آسیب رسیدن به موها كمتر خواهد بود. پس داشتن سشوار حرفه ای و پر قدرت، براشینگ سریع و كاملی را تحویل شما می دهد. در سشوار های حرفه ای امکانات بیشتری نیز بکار رفته است. البته سشوارهایی با قدرت پایین و متوسط هم می توانند کیفیت عالی و استانداردی داشته باشند. مانند سشوارهای خانگی که معمولاً برای خشک کردن مو و آرایش های موی معمولی استفاده می شوند؛ اما برای یک براشینگ حرفه ای باید از یک سشوار حرفه ای استفاده شود.

 

قبل از مرحله اصلی براشینگ، موهای خود را با حرارت متوسط سشوار کمی خشک کنید. این کار باعث می شود تارهای مو آماده براشینگ و پذیرش حرارت شوند.
بلا فاصله بعد از مش، دکلره و رنگ کردن مو، براشینگ نکنید. مو در این حالت بسیار آسیب پذیر است یا حداقل از درجه بالای سشوار استفاده نکنید.
برای سرعت بخشیدن به براشینگ، هرگز سر سشوار را به موها خود نچسبانید. سر سشوار را کمی با فاصله و زاویه دار روی موها بگیرید.
اگر زیاد از براشینگ  استفاده می کنید، استفاده از ماسک های مو و سرم مو را فراموش نکنید. استفاده از این محصولات در کنار تغذیه و محافظت از مو، موها را بازسازی کرده و آماده براشینگ بعدی می کنند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , ,
:: برچسب‌ها: براشینگ , براشینگ مو , آموزش براشینگ , آموزش براشینگ مو , انواع براشینگ , انواع براشینگ مو , سشوار , سشوار براشینگ , انجام براشینگ , انجام براشینگ مو , برس مو برای براشینگ مو , نکات مهم براشینگ مو , سشوار حرفه ای , براشینگ حرفه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

صاف کردن مو

 موی صاف یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر زیبایی است. موهای صاف برای کشیده نشان دادن صورت های گرد و چاق و جلوه بیشتر چهره مفید است. علت های وزی ناخوشایند مو عبارتند از: نداشتن رطوبت کافی مو، کم‌آب شدن بدن، فر کردن دائمی مو، شامپوهای شیمیایی قوی، دوش آب گرم، شانه نکردن موها قبل از دوش گرفتن، رنگ کردن مداوم موها، استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو، آلودگی، آب و هوا و استرس .

صاف کردن مو

 

روش های صاف کردن مو

روش های متعددی برای صاف کردن مو وجود دارد. متداول ترین روش ها عبارتند از:

روش غیر دائمی صاف کردن مو با حرارت ملایم

  • در این روش با استفاده از حرارت ملایم سشوار و اتو، پیوندهای هیدروژنی مو از بین می رود. زنجیره های کراتینی مو تغییر می کند و مو موقت صاف می شود. پس از شستشو، مو صافی و زیبایی خود را از دست داده و به حالت اول خود برمی گردد.

صاف کردن مو

روش های شیمیایی برای صاف کردن مو

  • صاف کردن مو با روش های شیمیایی، پیوندهای قوی دی سولفیدی مو را شکسته و حالت مو را تغییر می دهد. روش شیمیایی صاف کردن مو به شکل دائمی و نیمه دائمی انجام می شود. کراتینه از جمله روش های صاف کردن دائم مو هست که در سرفصل های دوره تخصصی آموزش رنگ مو   آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان تدریس میگردد

صاف کردن مو

روشهای خانگی برای صاف کردن مو

  • برای صاف کردن مو با روش های خانگی و بدون ضرر، این مقاله را مطالعه کنید. در مقالات بعدی شما را با روش های شیمیایی، صاف کردن دائمی مو آشنا می کنیم.

صاف کردن مو

معرفی برخی روش های خانگی صاف کردن مو

صافی با عسل طبیعی

  •  عسل یکی از آب رسان های طبیعی مو است. برای درخشندگی، آب رسانی و نرم شدن موها از مخلوط عسل و آب استفاده کنید. پس از رقیق کردن عسل با آب، مواد را روی موها بمالید و پس از 30 دقیقه موهای خود را با شامپو شسته و از نرم کننده استفاده کنید. می توانید عسل را با ماست، موز، لیمو و شیر رقیق کرده و استفاده کنید.

صاف کردن با عسل

روغن نارگیل و ویتامین E

  • ویتامین E و روغن نارگیل برای رفع وزی و خشکی مو از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گیرد. در ترکیب مواد، مقدار ویتامین E می بایست از روغن نارگیل بیشتر باشد. این دو روغن طبیعی را پس از مخلوط کردن در ظرف در داری نگه داری کنید. هفته ای 2 بار، کف سر خود را با ترکیب این دو روغن ماساژ داده و پس از 45 دقیقه موهای خود را بشویید.

صاف کردن مو با روغن نارگیل و ویتامینe

ماساژ شیر نارگیل

  • استفاده از ترکیب این 2 پروتئین مفید، برای رفع وزی و خشکی مو مفید است. ترکیب شیر و نارگیل را روی حرارت ملایم و غیر مستقیم بگذارید تا گرم شوند. مخلوط شیر نارگیل را روی موهای خود بمالید. پس از 30 دقیقه موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

صاف کردن مو با شیر نارگیل

تخم مرغ و روغن بادام

  • مخلوط تخم مرغ و روغن بادام علاوه بر صاف کردن مو، ریزش مو را کاهش می دهد. به علت وجود پروتئین های تخم مرغ، فولیکول های آسیب دیده ی مو ترمیم می شوند. روغن بادام، خاصیت نرم کنندگی دارد. تخم مرغ و روغن بادام را خوب هم بزنید و از صافی رد کنید. ریشه موی خود را به مواد آغشته کنید. پس از گذشت 45 دقیقه موهای خود را بشویید. مخلوط تخم مرغ و روغن بادام برای صاف کردن مو بسیار مفید است.

صاف کردن مو با تخم مرغ و روغن بادام

ماسک آلوئه ورا

  • آلوئه ورا، مرطوب کننده طبیعی مو است. با مخلوط آلوئه ورا با یکی از روغن های گیاهی، ریزش مو نیز متوقف می شود. ژل آلوئه ورا را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. پس از 30 دقیقه موها را بشویید. این روش را 2 بار در هفته انجام دهید.

صاف کردن مو با آلوئه ورا

شستشو با ماءالشعیر

  • یکی از راه های صاف کردن مو، استفاده از ماءالشعیر است. وجود پروتئین و ویتامین B برای تغذیه موها مفید است. ماءالشعیر موها را در برابر آلودگی ها و ناخالصی ها محافظت می کند. ماءالشعیر را در ظرفی بریزید و بگذارید شب تا صبح بماند. پس از شستشوی موها، کف سر خود را با ماءالشعیر مالش دهید. پس از 20 دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید. این درمان را یک هفته در میان انجام دهید.

صاف کردن مو با ماء الشعیر

ماساژ با سرکه سیب

  • سرکه سیب برای صاف و حفظ رطوبت مو بسیار مفید است. سرکه سیب PH کف سر را متعادل نگه می دارد و کوتیکول های باز مو را می بندد. با بسته شدن کوتیکول ها باز، رطوبت موها از بین نمی رود. سرکه سیب و آب سرد را مخلوط کنید. پس از شستشوی مو، با مخلوط رقیق سرکه و آب، موهای خود را آب کشی کنید. پس از چند دقیقه موهای خود را با نرم کننده بشویید. برای رفع وزی مو، هفته ای 1 بار از این روش استفاده کنید.

صاف کردن مو با سرکه سیب

ماساژ با سس مایونز

  • سس مایونز برای تغذیه مو بسیار مفید است. سس مایونز را می توانید با روغن بادام و تخم مرغ نیز مخلوط کرده و استفاده کنید. برای رفع ریزش مو، درخشندگی و صاف شدن موها 2 بار در هفته از سس مایونز برای تغذیه موی خود استفاده کنید. سس مایونز را روی کف سر خود بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ یا پلاستیک بپوشانید. پس از گذشت 15 دقیقه موهای خود را بشویید.

صاف کردن مو با سس مایونز

صاف کردن مو حنا

  • حنا برای تقویت و صاف کردن مو مفید است. پودر حنا را با چای یا قهوه مخلوط کنید. حنای مخلوط شده را شب به موهای خود بمالید. صبح موهای خود را با شامپو بشویید. برای داشتم موی صاف هفته ای 1 بار از این ماسک گیاهی استفاده کنید.

صاف کردن مو با حنا

ماساژ کف سر با روغن های داغ

  • ماساژ کف سر با روغن های داغ، یکی از درمان های مفید برای ریزش و وزی مو است. روغن داغ به ریشه و فولیکول های مو نفوذ کرده و مو را تقویت می کند. روغن های آرگان، نارگیل، جوجوبا زیتون برای ماساژ کف سر مفید هستند. ماساژ کف سر با روغن داغ برای رفع استرس نیز مفید است. روغن سازگار با موی خود را در ظرفی بریزید. سپس ظرف حاوی روغن را داخل ظرف بزرگ ‌تر که حاوی آب داغ است، بگذارید. کف سر خود را به آرامی با روغن داغ، 15 دقیقه ماساژ دهید. موهای خود را با حوله پوشش دهید. پس از 30 دقیقه موها را با شامپو و نرم کننده بشویید. این درمان را برای صاف شدن موها، 2 بار در هفته انجام دهید.

ماساژ کف سر با روغن های داغ



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: صاف کردن مو , روش های صاف کردن مو , موی صاف , روش های شیمیایی صاف کردن مو , کراتینه مو , احیای مو , روش های خانگی صاف کردن مو , صافی مو با عسل طبیعی , ماساژ مو با روغن , ماساژ با سرکه , ماساژ کف سر , شستشو با ماءالشعیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

 

چگونه موهای خود را آمبره  کنیم

 

رنگ مو آمبره یکی از سبک های جدید رنگ مو است که در آن قسمت پایینی موهای شما از قسمت بالایی روشن تر به نظر می رسد یا با حالت سایه روشنی تغییر رنگ دارد. برای رسیدن به این حالت ، لازم است قسمت پایینی موهای خود را با دکلره روشن کنید. سپس می توانید آن قسمت را به رنگ دلخواه خود رنگساژ کنید. این مرحله اضافی لازم نیست ، اما به شما کمک می کند تا حالت سایه روشن و حرکت از رنگی به رنگ دیگر بدون مرز باشد و جلوه زیبایی آن بیشتر شود. آموزش رنگ موی آمبره از سرفصل های دوره آموزش رنگ مو در آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان می باشد. اما در ادامه این مقاله قصد داریم برای اشخاصی که قصد رنگ کردن موی خود در منزل را دارند مراحل گام گام آمبره کردن مو را آموزش دهیم .

 

آموزش رنگ مو آمبره

مرحله اول آموزش رنگ مو آمبره : شروع کار

 

انتخاب رنگ دلخواه برای رنگ موی آمبره :

  • رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. ترجیحا ، شما باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی شما مطابقت داشته باشد
  • .در غیر صورت اگر مایلید موی خود را رنگی متضاد با رنگ موی طبیعی خود بکنید قبل از انجام کار موهای خود را به رنگ پایه یک دست کنید سپس کار را شروع کنید.
  • دو نوع آمبره وجود دارد: سنتی و معکوس. آمبره سنتی نوک مو نسبت به ریشه ها از رنگ روشن تری برخوردار است ، در حالی که در آمبره معکوس نوک موها دارای رنگ تیره تر و ریشه های روشن تر است.
  • سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بیش از دو شماره از رنگ موهای تیره شما روشن تر نباشد.
  • هرچه تغییر رنگ و سایه روشن ظریف تر باشد ، موهای شما طبیعی تر و زیباتر ظاهر می شود.
  • ترجیحا از رنگ های زیاد روشن استفاده نکنید و از شماره های سری رنگ های طبیعی استفاده کنید که کمتر به موهای شما آسیب برساند.

رنگ مو آمبره

تعیین مرز رنگ موی آمبره :

  • تصمیم بگیرید که در کجا می خواهید مرز محو شدن و تغییر رنگ ایجاد شود. به همان اندازه که انتخاب رنگ مهم است ، انتخاب مکان رسیدن موهای تیره و روشن به یکدیگر نیز مهم می باشد.
  • هرچه این مرز به نوک موهایتان نزدیکتر باشد تاثیر رنگ روشن روی چهره شما کمتر خواهد بود . اگر این مرز نزدیک به ریشه های مو ایجاد شود نتیجه کار می تواند ریسک شده باشد و به جایی که ظاهری زیبا به چهره و موهای شما بدهد به عکس ظاهر شما را مسن تر و نا مرتب نمایان کند .
  • رنگ موی آمبره برای افرادی که موهای بلندتری دارند مناسب تر است و جلوه زیباتری به موهای شما خواهد و مانور بیشتری برای ایجاد سایه روشن و کنتراست رنگی وجود خواهد داشت.
  • به طور کلی ، سر شانه مکان مناسبی برای ایجاد مرز این دو تناژ رنگی است.

رنگ مو آمبره

مرتب کردن و صاف کردن مو :

  • موهای خود را خوب بشویید و شانه و صاف کنید . اطمینان حاصل کنید که هیچ گره مویی در موهای شما باقی نمانده است. این مرحله استفاده از دکلره را راحت تر می کند ، اما همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید موهای شما به طور یکدست رنگ خواهد شد.

رنگ مو آمبره

استفاده از پیراهن یا کاور مخصوص رنگ :

  • یک پیراهن بلند قدیمی استفاده کنید و از پیش بند و کاور پلاستیکی مخصوص رنگ مو استفاده کنید تا موهای شما آسیب نبیند.

رنگ مو آمبره

پوشیدن دستکش:

  • دستکش مخصوص رنگ مو در اکثر قوطی های رنگ مو یا فروشسگاه های لوازم و آرایش وجود دارد .در غیر این صورت می توانید از دستکش معمولی ، وینیل یا لاتکس استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که هنگام رنگ کردن یا سفید کردن موهای خود ، پوشیدن دستکش بسیار مهم است. چرا که مواد دکلره به پوست دست شما آسیب خواهد زد و رنگ مو نیز پوست دست شما را رنگی خواهد کرد.

رنگ مو آمبره

 

مرحله دوم آموزش رنگ مو آمبره : روشن کردن مو

درست کردن مخلوط دکلره :

  • پودر دکلره و اکسیدان را مخلوط کنید . می توانید به جای استفاده از پودر دکل کرم  نیز استفاده کنید.
  • در نظر داشته قبل از انجام کار از نداشتن حساسیت مو و پوستتان به ماده دکلره اطمینان حاصل کنید.
  • در کار خود سرعت داشته باشید. چون ماده دکلره بعد از ادغام به سرعت منفعل شده و بعد از 20 دقیقه خاصیت خود را از دست می دهد .
  • سعی کنید این مرحله را در محلی با تهویه هوای مناسب انجام دهید تا از استنشاق بیس از حد دود اجتناب کنید.

رنگ مو آمبره

بخش بندی موها:

  • در این مرحله باید موهای خود را بخش بندی کنید . اول از همه بسته به پرپشتی موهای خود را دسته بندی کنید سپس به کمک کش در هر دسته خود مرزی که انتخاب کرده تا سایه روشن ایجاد شود را جدا و مشخص کنید .
  • هر چه موهایتان پر پشت تر باشد دسته بندی بیشتری باید ایجاد کنید .
  • برای زیبا تر شدن کار و جلوگیری از ایجاد مرز خطی تارهای وسط موهای خود را از داخل کش بکشید تا دسته بندی نامرتب و مثل قلموی آبرنگ پله ایی شود و در نتیجه حالت سایه روشن ایجاد شود.
  • مرز بالایی موهایی که نمیخواهد روشن شود را با روغن با وازلین چرب کنید تا دکلره به آن مناطق نفوذ نکند .
  • از گیره های غیر فلزی استفاده کنید تا از واکنش با مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

رنگ مو آمبره

شروع به دکلره کردن :

  • شروع به دکلره کردن موهایتان بکنید. از قلمو مخصوص رنگ برای این کار استفاده کنید.
  • از نوک مو حرکت کنید و به سمت مرز ادامه دهید
  • قلمو را به صورت افقی روی مو نکشید بلکه به صورت عمودی و ضربه ایی مواد دکلره را بر روی رنگ مو بمالید .
  • مطمئین شوید به همه تارهای مو به صورت یک دست مواد خواهد رسید .
  • از فوبل آلمینیومی ضخیم برای پوشاندن موهایی که مواد خورده استفاده کنید .

رنگ مو آمبره

صبر کنید تا به پایه برسد:

  • زمان بدهید تا موهایتان روشن شود و رنگ باز کند و رنگ پایه مورد نظر شما برسد . موهای شما می تواند تا پایه 10 روشن شود ولی برای ایجاد سایه روشن نیاز نیست تا رسیدن به این پایه صبر کنیم و پایه 7 هم برای ایجاد سایه روشن مناسب هست
  • هر 10 دقیقه موهای خود را چک کنید که استقامت داشته باشد زیاد داغ نشده باشد و موهای شما نسوزد یا آسیب نبیند .
  • اگر مواد شما زیادی پف کرد یا داغ یا خشک شد باید مواد را از روی موهای خود پاک کنید . اگر به رنگ دلخواهد خود نرسیدید می توانید مجدد مواد تازه درست کنید و موهای خود را شارژ کنید البته ترجیحا برای آسیب کمتر به موهایتان از شارژ مجدد استفاده نکنید .

رنگ مو آمبره

شستن مواد دکلره :

  • سفید کننده را بشویید. از دستکش استفاده کنید و مواد روشن کنند را را با آب گرم بشویید. سپس موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفاتبشویید. مطمئن شوید که تمام سفیدکننده ها را بیرون می آورید .
  • زمان شستن مو به این بستگی دارد که شما چند درچه می خواهید موهایتان روشن شود و به چه پایه ایی می خواهید برسد. برای یکی دو درجه روشن تر شدن و حالت سایه روشن از رنگ پایه زمان 10 تا 20 دقیقه مناسب است .
  • اگر میخواهید جسورانه عمل کنید و کاملا پایین موهای خود را بلوند کنید می توانید تا 40 تا 45 دقیقه صبر کنید ولی در نظر داشته باشید که هم مرز محسوس تری ایجاد خواهید کرد هم میزان آسیب به موهای شما بیشتر خواهد شد.

رنگ مو آمبره

 

مرحله سوم آموزش رنگ مو آمبره : رنگ کردن موهای شما

خشک کردن مو :

  • مطمئن شوید موهای شما خشک است. قبل از شروع فرایند رنگ آمیزی ، از حوله ای برای خشک کردن مو استفاده کنید. حتی ممکن است بخواهید یک ساعت یا دو ساعت صبر کنید تا موهای شما کاملا خشک شود.

رنگ مو آمبره

بخش بندی مجدد :

  • یکبار دیگر موهای خود را جدا کنید. موهای خود را به همان بخش های اصلی سری قبل تقسیم کنید. مجدد مرز رنگ ها را  را با کش مو یا گیره های مویی ببندید و کارتان را راحتتر کنید.
  • اینبار کمی خط مرز خود را بالاتر ببرید در حد 2 تا 5 سانتی متر تا رنگ به بالای خط مرز هم رسید و حالت محو سایه روشنی بین رنگ ها ایجاد کنید
  • باز هم از گیره های غیر فلزی استفاده کنید تا از واکنش با مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

آموزش رنگ مو آمبره

پوشیدن دستکش :

  • مجدد دستکش بپوشید . میتوانید از دستکش مخصوص رنگ یا هر دستکش پلاستیکی معمولی و لاتکس استفاده کنید .
  • هر چند آسیب رنگ مو از دکلره کمتر است اما باز هم دستهای شما رنگی خواهد شد و پوست شما حساس خواهد شد پس بهتر است از دستکش استفاده کنید .

آموزش رنگ مو آمبره

آماده کردن رنگ :

  • رنگ خود را آماده کنید. هر رنگ مویی نیاز به اکسیدان مخصوص خود دارد و دستورالعمل مخصوص خود را دارد که معمولا می توانید این دستور العمل را از روی جعبه رنگ مو بخوانید یا از فروشنده رنگ مو جویا شوید  .
  • حتماً رنگ خود را در محلی با تهویه مناسب مخلوط کنید.

آموزش رنگ مو آمبره

رنگ کردن موها :

  • برس خود را بر روی قسمت های روشن بکشید اینبار از کشیدن رنگ مو از بالا به نوک مو استفاده کنید.
  • همانطور که گفتیم به 2 تا 5 سانتی متر بالاتر از خط مرز هم رنگ را بکشید تا سایه روشن ایجاد شود
  • سپس با دست شروع به ماساژ دادن تارهای موی خود بکنید تا مطمئن شوید رنگ به همه تارهای موی شما برسد.
  • هر چقدر میخواهید موهایتان روشن تر باشد زمان رنگ گذاشتن باید کوتاه تر باشد و درصد آب داخل رنگ بیشتر باشد.
  • حتی میتواند برای موهای خیلی روشن از رنگساژ با آب و رنگ یا شامپو رنگ استفاده کنید.

آموزش رنگ مو آمبره

صبر کنید تا رنگ بگیرد :

  • بگذارید موهای شنا رنگ بگیرد شود. دستورالعمل های جعبه یا فروشنده رنگ را دنبال کنید تا مشخص شود چه مدت باید رنگ مو را بر روی موهای خود بگذارید.
  • از آنجا که موهای شما روشن شده است ، احتمالاً نیازی به رنگ آمیزی بیش از ده دقیقه نخواهید داشت.

آموزش رنگ مو آمبره

شستن مو ها:

  • رنگ مو را بشویید. از دستکش استفاده کنید و رنگ را با آب گرم بشویید. سپس موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات بشویید.
  • بلوند کردن و رنگ کردن برای موهای شما می تواند بسیار مضر باشد ، بنابراین حتما انتهای کار از نرم کننده استفاده کنید تا رطوبت را در تارهای موی خود قفل کنید.
  • استفاده از نرم کننده را تا دو هفته ادامه دهید . اما از برخورد نرم کننده به کف سر و ریشه موها خودداری کنید چون باعث افزایش چربی پوست سر و ریزش مو خواهد شد.

آموزش رنگ مو آمبره

خشک کردن و آراستن:

  • طبق معمول موهای خود را خشک کنید. احتمالا موهایتان تحت حرارت به خاطر استفاده از رنگ شیمیایی بوده است ، پس بهتر است اجازه دهید با هوا خشک شود و از هرگونه ابزار گرم خودداری کنید.
  • پس از استراحت دادن مو و خشک شدن می توانید از طریق سشوار و اتو موهای خود را حلت دهید و خروجی رنگ خود را ببینید.
  • اگر بعد از چند ماه رنگ نوک موهای آمبره شده رفت می توانید مجددا قسمت رنگ را انجام دهید.

آموزش رنگ مو آمبره

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: آمبره کردن مو , رنگ مو آمبره , آمبره سنتی , آمبره معکوس , آموزش آمبره کردن مو , آموزش رنگ موی آمبره , رنگ موی آمبره , آمبره کردن مو در منزل , آمبره کردن مو گام به گام , آموزش آمبره , آموزش آمبره کردن مو , آموزش رنگ مو آمبره , آمبره کردن مو , آمبره مو , رنگ موی آمبره , آمبره کردن مو در منزل , آمبره کردن مو در خانه , آمبره سنتی , آمبره معکوس , مراحل آمبره کردن مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

همه چیز در رابطه با اکستنشن مو

اکثریت خانم ها به موهای بلند و پرپشت علاقه مند هستند. اما متاسفانه همه این افراد سرعت رشد موی مناسبی ندارند و یا در بلند شدن موها تعجیل دارند. اکستنشن مو یکی از روش هایی است که با استفاده از آن می توان به موهای بلند تر و همچنین حجیم تری دسترسی یافت. در ادامه رایج ترین انواع اکستنشن مو را در دو دسته از روش های اکستنشن مو سرد و اکستنشن مو گرم به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین علاقه مندان به آموزش اکستنشن مو به صورت حرفه ایی را دعوت میکنیم تا در دوره های تخصصی انواع اکستنشن مو  آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان شرکت نمایند .

آموزش اکستنشن

اکستنشن مو چیست؟

افزایش طول و حجم مو با استفاده از موی طبیعی یا مصنوعی را اکستنشن مو می گویند. روش های مختلفی برای اکستنشن مو وجود دارد که در این بخش به معرفی آن می پردازیم. اکستنشن مو به وصل کردن موهای مصنوعی به موهای طبیعی گفته می شود. با استفاده از این روش می شود موهای مصنوعی بلند، رنگی و حالت دار را به مدت طولانی، به موهای طبیعی بدون دیده شدن نصب کرد. اگر موهای کم حجم و کوتاهی دارید و بنا به دلایلی نمی توانید موهای خود را رنگ کنید، این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

اکستنشن مو

انواع جنس موهای مورد استفاده شده برای اکستنشن

برای اکستنشن مو از 2 نوع مو موی مصنوعی و موی طبیعی استفاده می شود. موهای مورد استفاده برای اکستنشن مو را می توانید از فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید. مو‌یی که برای اکستنشن انتخاب می کنید، بهتر است شبیه موهای خودتان باشد.

موهای مصنوعی:

این نوع موی مورد استفاده در اکستنشن مو، از کراتین و پلاستیک تشکیل شده و شبیه موهای طبیعی می باشند. این نوع مو متأسفانه به علت پلاستیک بودن، براق و درخشان هستند.

موهای طبیعی:

این نوع موها کیفیت بالاتری دارند. موهای طبیعی مورد استفاده برای اکستنشن مو، برزیلی، هندی و مالزیایی بالاترین کیفیت را دارند. این نوع موها قابلیت صاف، فر و رنگ کردن را دارند.

اکستنشن مو انواع

انواع اکستنشن مو

انجام اکستنشن مو با دو روش کلی از نظر درجه حرارت انجام می شود. روش سرد و روش گرم.

اکستنشن سرد:

این روش اکستنشن مو بدون استفاده از دستگاه های حرارتی انجام می شود. در این نوع اکستنشن، چسب گیاهی کراتین و حلقه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از حلقه های فلزی برای موهای حجیم و ضخیم مناسب تر است. اکستنشن سرد را می شود با استفاده از کلیپس، دوخت مو، اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه‌ای و اکستنشن با رینگ انجام داد.

اکستنشن گرم:

اکستنشن گرم با استفاده از دستگاه های حرارتی انجام می شود. در این روش اکستنشن مو با استفاده از چسب و لیزر انجام می شود. استفاده از چسب های رولی و دورو، جدترین روش اکستنشن مو است.

انواع اکستنشن مو

انواع اکستنشن مو نوار چسبی

اکستنشن سرد نوار چسبی یا همان اکستنشن مو چسبی از جدیدترین فناوری در اکستنشن سرد است. تقریبا میشه گفت غیر قابل تشخیصه و پوشیدن آن بسیار راحت است. همچنین میزان آسیب بسیار کمتری نسبت به سایر مدل ها به موها می زند . نوار چسب این اکستنشن ها به طول 4 سانتی متر و عرض 1 سانتی متر است.

انواع اکستنشن مو نوار چسبی

این نوار چسب فشرده از جنس پلی اورتان است. پلی اورتان در ظاهر یک لاستیک شفاف انعطاف پذیر اما محکم است که موهای سر را در جای خود نگه می دارد.  پلی اورتان مقاوم در برابر حرارت و ضد آلرژی است. هر دسته از این اکستنشن تقریبا حاوی 2.5 گرم مو است و در هر دو سمت چسب دارد . بزرگترین فایده پانل های اکستنشن نوار چسبی پلی اورتان این است که قابل استفاده مجدد نیز می باشد.

انواع اکستنشن مو چسبی

انواع اکستنشن سرد با کراتین

از ساده ترین انواع اکستنشن مو می توان از اکستنشن مو سرد با کراتین نام برد. در این نوع اکستنشن مو کراتینه ، از هیچ دستگاهی استفاده نمی‌شود، اکستنشن سرد با بهره گیری از چسب گیاهی به نام کراتین انجام می شود که با استفاده از آن می توان موهای مصنوعی را به سر شخص متصل کرد.

اکستنشن مو سرد کراتینه

با استفاده از چسب کراتین دسته موی به طول 4 تا 5 سانتی متر به موها متصل می گردد و با استفاده از ریمور به آسانی و بدون آسیب رسیدن به موها برداشته می شود. می توان اشاره نمود که نصب این اکستنشن که با نام تیپی یا استیکری شناخته می شود، در زمان کوتاهی نیز انجام می پذیرد.

اکستنشن مو کراتینه

انواع اکستنشن مدل کلیپسی

نصب این نوع اکستنشن، خیلی راحت و سریع انجام می‌شود و برای مواقعی که زمان کافی ندارید، استفاده از اکستنشن کلیپسی پیشنهاد می‌شود. البته بهتر است که در هنگام خواب آن‌ها را از موهایتان جدا کرده و در روز، دوباره آن‌ها را نصب کنید.

این اکستنشن‌ها به صورت مصنوعی و طبیعی موجود هستند و موها در نزدیک ریشه به یک کلیپس متصل می‌شوند و از همین طریق در بین موهای طبیعی نصب می‌شوند. یک ست اکستنشن کلیپسی، به طور معمول، دارای هشت نوار مو است. همچنین طول و عرض‌ این نوع اکستنشن بین ۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

اکستنشن مو کلیپسی

اکستنش بوسیله دوخت

انواع اکستنشن بوسیله دوخت  به شما این امکان  را می دهد به راحتی به حجم موی دلخواه خود برسید.این اکستنشن دوختنی به صورت دسته ایی موی پرده ای شکل با انتهای دوخته شده است که با توجه به نیاز شما می توانید با روش هایی مانند بافندگی و دوخت و ریز حلقه ها برای اتصال آن استفاده کنید.

اکستنشن مو بافتنی

روشی که شما برای استفاده انتخاب می کنید ، بسته به نوع ماندگاری آنها متفاوت است. در خصوص ماندگاری می توان گفت که 4 تا 6 هفته بسته به نوع نگهداری می توانند دوام داشته باشند .

اکستنشن مو دوختنی

 

انواع اکستنشن حلقه ایی و میکرو حلقه ایی

اکستنشن حلقه ایی یکی از انواع اکستنشن است که نیاز به چسب ندارد و بسیار طبیعی جلوه می کند. در این مدل رشته های مو در انتها به حلقه ایی متصل شده اند. این حلفه وسیله ارتباطی اکستشن با ریشه موواقعی است . اکستشن حلقه ایی در دو مدل نرمال و میکرو در بازار موجود است که تفاوت آن ها در قطر حلقه و دسته های مو می باشد.

اکستنشن مو حلقه ایی

 

انواع اکستنشن دم اسبی

این مدل اکستنشن که نصب بسیار آسان دارد از انواع اکستنشن سرد و در دسته مو کلیپسی یا بافتنی قرار دارد. این دسته مو فقط برای موهای بسته و دم اسبی کاربرد دارد. و کاملا موقت است و فقط برای یک روز می تواند دوام داشته باشد. اما نصب آسان و راحت و سریع دارد. و قابلیت چند بار استفاده را دارد.

اکستنشن مو دم اسبی

انواع اکستنشن حرارتی

اکستنشن حرارتی یکی از انواع اکستنشن گرم  است که با کمک دستگاه انجام می‌شود و شامل اکستنشن با چسب مخصوص حرارتی است، که هر دو به وسیله دستگاه و با حرارت انجام می‌گردد. استفاده از چسب‌های رولی و دو رو، جدیدترین نوع اکستنشن گرم است.

اکستنشن مو حرارتی

انواع اکستنشن مو با ماشین

امروز ماشین های اتومات اکستنشن نیز وارد بازار شده اند که انواع اکستنشن ماشینی در متد های بافتی و حرارتی را پشتیبانی می کنند . این روش ها نسبتا منظم تر و سریع تر خواهند بود. اما از نظر هزینه ایی به صرفه نخواهند بود چون ماشین ها حتما باید کارتیژ و دسته های اکستنشن مخصوص خود را داشته باشند.

اکستنشن مو ماشینی

جدیدترین روش اکستنشن مو با لیزر

بهترین و ماندگارترین روش اکستنشن  که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اکستنشن با لیزر است. که به سبب آنکه بسیار محو است، در جلو سر نیز می توان از آن بهره مند شد.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که میزان حرارت آن را می توان تعیین نمود. که همین امر سبب می گردد تا با استفاده از آن آسیبی به موها وارد نشود.

در این دستگاه نیز از چسب کراتینه استفاده می شود. در اکستنشن لیزری، موهای انتخاب شده، با چسب کراتینه و توسط اشعه دستگاه لیزر، لابه لای موها نصب می‌شوند.

اکستنشن مو لیزری

مراقبت از موهای اکستنشن شده

بعد از اکستنشن باید نکات مربوط به مراقب و نگهداری موها به خوبی انجام شود تا ماندگاری آن ها بیشتر شود.

از یک برس نرم و مخصوص برای شانه زدن استفاده شود.

همچنین از تاف بر روی موهای اکستنشن شده استفاده نشود.

هنگام شانه کردن موهای اکستنشن شده، موها را آرام از سمت بالا رو به پایین شانه کنید.

موقع خواب، موهای خود را برای جلوگیری از کشیده شدن و گره خوردن، در بالای سر جمع کنید.

برای شستشوی موها از شامپوهایی که فاقد سولفات هستند استفاده کنید. از شامپوهای نرم کننده در ریشه ی موها استفاده نکنید.

از محصولات سیلیکونی و حالت دهنده موها مانند تافت و ... خودداری کنید. این محصولات موهای اکستنشن شده را جدا می کند.

رنگ کردن موهای خود را به آرایشگر بسپارید.

پس از گذشت 6 الی 8 هفته موهای اکستنشن شده را ترمیم کنید.

ریموور اکستنشن  را به آرایشگری که اکستنشن را انجام داده بسپارید.

اکستنشن مو

مزایای موهای اکستنشن شده

امروزه اکستنشن بین خانم ها رواج پیدا کرده است. مزایای این روش زیبایی عبارتند از:

  • استفاده از موهای رنگی برای اشخاصی که قادر به رنگ کردن مو نیستند.
  • پرپشت شدن مو
  • زیبایی موها
  • بلندی مو

اکستنشن مو

 

معایب موهای اکستنشن شده

موهای اکستنشن شده در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز است. قبل از انجام اکستنشن به این معایب توجه داشته باشید.

  • صرف هزینه برای اکستنشن، ترمیم و ریموور مو
  • انجام مراقبت های خاص
  • بروز سردرد و میگرن
  • خوابیدن سخت
  • بروز حساسیت
  • ریزش موها

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش اکستنشن , آموزش اکستنشن مو , ,
:: برچسب‌ها: اکستنشن مو , انواع اکستنشن مو , معایب اکستنشن مو , مزایای اکستنشن مو , مراقبت اکستنشن مو , دوام اکستنشن مو , بهترین روش اکستنشن مو , آموزش اکستنشن مو , روش های اکستنشن مو , اکستنشن حرارتی , اکستنشن کلیپسی , اکستنشن لیزری , اکستنشن حلقه ایی , اکستنشن دوختنی , اکستنشن کراتینه , اکستنشن چسبی ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

صاف کردن دائم مو با روش ریباندینگ

ریباندینگ یا نانو ریباندینگ به صاف کردن دائمی مو با استفاده از مواد شیمیایی و گرما گفته می شود. در روش ریباندینگ، پیوند طبیعی مو از بین می رود. مو کاملاً شل، صاف و براق می شود.


در این مقاله قصد داریم به معرفی کلی روش ریباندینگ در بخش بخش های زیر بپردازیم :

  1. مراحل انجام ریباندینگ مو
  2. نگه داری موهای ریباندینگ شده
  3. مزایای ریباندینگ مو
  4. معایب ریباندینگ مو
  5. کارهای ضروری پس از انجام ریباندینگ
  6. تفاوت با روش کراتیه مو

 

 

همچنین موسسه آموزش آرایشگری هنر آموزان  در دوره های مختلف مراقب از مو به آموزش این تکنیک می پردازد. از دیگر دوره های آموزشی آموزشگاه می توان کوتاهی مو از مبتدی تا کوتاهی مو ژورنالی و رنگ و مش مو اشاره کرد.

 

مراحل انجام ریباندینگ مو

انجام ریباندینگ مستلزم مهارت و تجربه است. صاف کردن مو با روش ریباندینگ با توجه به حجم مو، 3 الی 8 ساعت طول می کشد. قبل از انجام ریباندینگ مو، ابتدا مواد مورد نیاز که عبارتند از ریباندینگ مو یک بسته، مو صاف کن با دمای قابل تنظیم، سشوار، لوسیون کراتینه و شامپو را تهیه کنید.

 

• موها را با شامپو ملایم بدون نرم کننده بشویید و خشک کنید.
• موها را شانه بزنید و تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی مو می بایست مانند تقسیم بندی قبل از انجام رنگ مو، انجام شود.
• ساقه موها را به کرم صاف کننده آغشته کنید. کل ساقه مو می بایست به کرم صاف کننده آغشته شود.

 

• پس از گذشت 30 دقیقه صاف شدن موها را بررسی کنید. زمان صاف شدن مو به جنس مو بستگی دارد.
• بعد از 30 دقیقه به موها 10 الی 40 دقیقه بخار یا حرارت دهید.
• موها را بشویید و خشک کنید.
• موها را به لوسیون کراتینه آغشته کنید.

 

• موها را به وسیله صاف کنی که دمای قابل تنظیمی دارد مانند اتوی مو، صاف کنید. استفاده از صاف کن حرارتی برای از بین بردن مجعدی مو است.
• در این مرحله موها را تقسیم بندی کنید. روی موها نیوترلایزر (خنثی کننده) بزنید. پس از 30 دقیقه موها را با آب سرد بشویید.
• موها را با سشوار خشک کرده و با اتوی مو صاف کنید.

 

نگه داری موهای ریباندینگ شده

صاف کردن موها با روش ریباندینگ، دائمی است. برای تداوم و کیفیت صافی موها، می بایست نکات زیر را رعایت کنید.
• موهای خود را با شامپوی مخصوص موهای صاف شده، بشویید.
• بعد از شستشوی مو از نرم کننده، استفاده کنید.
• بعد از خشک شدن مو، از سرم های مو استفاده کنید.
• موهای خود را با روغن طبیعی سازگار، ماساژ دهید.
• هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید.
• در رژیم غذایی خود از پروتئین و ویتامین ها استفاده کنید.
• از روغن داغ برای ماساژ کف سر استفاده کنید. این درمان را هر 15 روز تکرار کنید.

 


مزایای ریباندینگ مو


مزایای صاف کردن دائمی مو با روش ریباندینگ عبارتند از:
• صاف و درخشندگی دائمی موها‌
• زیبایی دائمی مو‌
• صاف ماندن مو‌ها در هنگام عرق کردن، رفتن به حمام یا سونا
• صرفه جویی در زمان برای پیرایش روزانه مو‌

 


معایب ریباندینگ مو


صاف کردن مو با روش ریباندینگ، به علت شیمیایی بودن و از بین بردن ساختار مو، معایبی دارد که در بخش زیر برای شما گرداوری کرده ایم. لازم به ذکر است این کار می بایست توسط افراد باتجربه و ماهر انجام شود.
• به علت ساختار شیمیایی مواد ریباندینگ، ریشه مو ضعیف شده و احتمال ریزش مو وجود دارد.
• اگر آرایشگر تخصص کافی نداشته باشد، احتمال سوختن و آسیب دیدگی جبران ناپذیر مو، وجود دارد.
• پس از ریباندینگ مو اگر موها را با کش یا گیره ببندید، ریشه مو آسیب می بیند. پس از ریباندینگ، مو می بایست همیشه باز بدون کش و گیره بماند.
• با رشد مو، ساختار طبیعی ریشه مو با ساقه های صاف شده مو، تفاوت چشمگیری خواهد داشت. با انجام مداوم ریباندینگ، ساقه و ریشه مو آسیب می بینند.

 


کارهای ضروری پس از انجام ریباندینگ

پس از صاف کردن دائمی مو با روش مؤثر ریباندینگ، برای حفظ کیفیت حالت موها، نکات زیر را رعایت کنید.
• پس از ریباندینگ برای نفوذ مواد شیمیایی در ساختار مو، 5 روز موهای خود را نشورید.
• پس از ریباندینگ، برای جلوگیری از حالت گرفتن، موها را صاف بریزید. با پشت گوش زدن مو، حالت صافی مو از بین رفته و مو شکل دیگری می گیرد.
• موهای صاف شده با روش ریباندینگ، می بایست با شامپوی مخصوص موی صاف و نرم کننده شستشو شوند.
• تا یک هفته پس از انجام ریباندینگ مو، از سشوار و حالت دهند های حرارتی استفاده نکنید.
• رنگ کردن موی صاف شده قبل از 6 ماه، به ریشه و ساقه مو آسیب می رساند.
• برای جلوگیری از دوشاخه شدن ریشه مو، موها را مرتب کوتاه کنید و از نرم کننده های مرغوب استفاده کنید.
• برای شستشوی موهای صاف شده از آب داغ استفاده نکنید.
• پس از ریباندینگ، کف سر نباید شوره ببندد.
• پس از صاف کردن، موها را همیشه با شانه دندانه درشت شانه بزنید.
• پس از حمام از سرم مو استفاده کنید.
• برای حفظ رطوبت و سلامت مو، از آب کافی و رژیم غذایی سالم استفاده کنید.

 تفاوت با روش کراتیه مو

کراتینه مو و ریباندینگ متفاوت هستند. تفاوت این دو روش عبارتند از:
• کراتینه، موها را تقویت و ترمیم می کند. کراتینه در کنار تقویت و ترمیم مو، موها را صاف نیز می کند.
ریباندینگ موها فقط صاف می کند.
• کراتیه، به هیچ عنوان تغییری در ساختار مو ایجاد نمی کند. در نتیجه مو دچار آسیب دیدگی نمی شود. ریباندینگ برای صاف شدن مو، ساختار مو را از بین می برد و به مو آسیب می رساند.
• کراتینه برای هر نوع مویی از طبیعی تا دکلره قابل اجرا است.
ریباندینگ برای موهای رنگ شده مناسب نیست.
• دوام کراتینه خالص 4 الی 6 ماه می باشد.اما ریباندینگ دائمی است.
• برعکس روش ریباندینگ، پس از کراتینه موها قابل رنگ یا دکلره کردن هستند.
• پس از ریباندینگ موها فقط حالت صافی دارند. پس از کراتینه موها را می شود شینیون یا فر کرد.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , ,
:: برچسب‌ها: ریباندینگ مو , آموزش ریباندینگ مو , مراحل ریباندینگ مو , دوام ریباندینگ مو , هزینه ریباندینگ مو , مزایای ریباندینگ مو , معایب ریباندینگ مو , صاف کردن دائم مو , صافی دائم مو , احیا مو ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش انواع بافت مو

امروزه علاقه خانم ها به اشتغال در آرایشگاه ها به عنوان یک حرفه و شغل تخصصی بیشتر از پیش شده است و یکی از حرفه های تخصصی در آموزشگاه آرایشگری آراستن مو است. با بهره گیری از آموزش انواع بافت مو می توان به بهترین حالت ممکن تمام مدل موهای کوتاه و بلند بافت و آرایش مو متفاوت لذت برد. بافت مو از روش های بسیار مرسوم و محبوبی است که از زمان های گذشته تا به امروز در مدل های مختلفی انجام می شده است.

تنوع در مدل بافت مو این امکان را فراهم می آورد تا تمام افراد بتوانند با توجه به ساختار صورت خود و همچنین جنس مو مدل مورد نظر را انتخاب نمایند و از آن استفاده کنند. بافتن موها از بهترین روش های جمع نمودن آن ها می باشد، زیرا کمترین آسیب را به آن ها وارد می آورد. در این مقاله به معرفی انواع بافت مو می پردازیم.

آموزش انواع بافت مو

از جمله مدل های بافت مو که مورد توجه افراد بی شماری قرار گرفته است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  1. بافت ساده
  2. بافت آفریقایی
  3. بافت تیغ ماهی
  4. بافت فرانسوی
  5. بافت هلندی
  6. بافت تل
  7. بافت پنج تایی
  8. بافت طنابی
  9. بافت چهارتایی مکعبی
  10. بافت چهارتایی پهن

 

 

 




 

بافت مو ساده

در میان سایر مدل های ذکر شده بافت ساده (بافت سه تایی) بسیار ساده و آسان می باشد و بدین گونه انجام می پذیرد که موها به سه دسته مساوی تقسیم می شود که یکی در دست راست، یکی دست چپ و دیگر در وسط قرار دارد. برای شروع لازم است که رشته ی سمت راست را به حالت ضربدر بر روی رشته ی وسط قرار گیرد و رشته ی وسط به سمت راست، سپس رشته ی سمت چپ با رشته وسط که در واقع رشته سمت راست بوده است، جابه جا می گردد با تکرار این مراحل می توان به آسانی موها را با بافت ساده جمع کرد. این مدل بافت مناسب برای مهمانی ها و دورهمی مناسب است.

 

بافت مو ساده 

بافت مو آفریقایی

این مدل برای موهای بلند بسیار زیبا است و اگر شما دارای موهای بلندی هستید حتما یک بار هم که شده باشد از این مدل برای بافتن موهایتان استفاده کنید. طریقه بافت مو آفریقایی(بافت چهل گیس هم گفته می شود) بدین صورت است که ابتدا قسمتی از سر و مو را انتخاب کنید که می‌خواهید بافتن مو را از آنجا شروع کنید. بقیه موها به جز همین ناحیه انتخابی را، به طرف دیگر سر خود انتقال دهید. برای این کار می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های مو نیز استفاده کنید. سپس یک بخش نازکی و کمی از مو را جدا کنید تا بافتن مو را شروع کنیم ، مو را به سه قسمت تقسیم کنید. سپس قسمت سمت راست را در زیر قسمت وسطی قرار بدهید و پس از آن قسمت چپ را نیز به همین شکل دوباره در زیر قسمت وسطی قرار دهید و یک بار دیگر این عمل را تکرار کنید. سپس دو رشته بیرونی را کنار نگه دارید و به رشته وسطی کمی مو اضافه کنید و با آن ترکیب کنید تا یکی شود. الان شما دوباره سه رشته از مو را دارید.شما باید هر بار مقداری مو را به رشته وسطی اضافه کنید تا به انتهای مو برسید. حتما انتهای موها را با گیره سر محکم ببندید . توجه کنید حتما به همان اندازه قبلی از موها را برای ادامه بخش یعدی بافت انتخاب کنید. این مدل بافت مناسب برای مهمانی و حتی عروسی است البته بستگی به سلایق شما داره.

 

بافت مو آفریقایی

 

 

 

انواع بافت مو تیغ ماهی

این مدل بافت بدین صورت است که تمامی موها را به صورت مساوی به دو بخش تقسیم کنید، موهای سمت راست خود را با دست راست نگه دارید و سپس با دست چپ مقدار کمی از موهای سمت چپ بیرون بیاورید و به داخل سمت راست ببرید ، سپس سمت چپ مواها را با دست چپ نگه دارید و مقداری از موهای سمت راست را به داخل موهای سمت چپ ببرید. به همین ترتیب این مرحله را تکرار کنید و ضربدری به هم ببافید تا به انتهای موها برسید.این مدل بافت مناسب برای یک مهمانی و یا یک تولد دوستانه بسیار شیک و جذاب به نظر می رسد.

بافت مو تیغ ماهی


 

بافت مو فرانسوی

موهایتان را فرق وسط یا فرق کج باز کنید, یک طرف از موها را به سه قسمت تقسیم کنید و قسمت جلویی مو را از روی قسمت وسطی عبور داده به طوری که قسمت جلویی و وسطی باهمدیگر جابه جا شوند ، حالا نوبت قسمت عقبی مو است که با قسمت وسطی جابجا شود, یک دسته مو از جلوی سر جدا کنید و به قسمت جلوی بافت اضافه کنید سپس قسمت جلویی و وسطی مو را با هم جابجا کنید. این کار را با اضافه کردن قسمت های جدید مو به عقب و جلوی بافت تان و عبور دادن آن ها از روی هم و جابه جایی شان تا رسیدن به تقریبا بالای گوش ادامه میدهید سپس پایین موها را به صورت ساده ببافید . همین کار را برای طرف دیگر مو انجام دهید، حالا بافت ها را به هم متصل کنید. این مدل بافت به تازگی طرفداران زیادی به خود جذب کرده و مناسب برای مراسم عروسی است و حتی می توان از این سبک بافت برای شنیون مدل عروس هم انتخاب کرد.

 

بافت مو فرانسوی

 

 

 

بافت مو هلندی

موهایتان را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و شروع کنید قسمت دیگر مو را ببافید. از جلوی موهایتان یک قسمت باریک جدا کنید و آن را به سه قسمت تقسیم کنید به این صورت که قسمت شماره یک جلوی سر و قسمت دو وسط سر و قسمت سه پشت سر قرار بگیرد ، شروع به بافتن کنید همانند بافت ساده اما با این تفاوت که هر بار باید یک قسمت مو از کاره ها اضافه کنید، به این ترتیب موها را تا پایین میبافید و یک طرف از بافت موهایتان تکمیل میشود. برای سمت دیگر مو هم باید همین کار را تکرار کنید .این مدل بافت مناسب مهمانی ، دورهمی و حتی متناسب با سلیقه و سن شما ، میتوانید در مجالس هم این نوع بافت را داشته باشید.

بافت مو هلندی


 

بافت مو تل

این مدل بافت شبیه بافت فرانسوی است با این تفاوت که شما رج های مو را بجای اینکه از طرفین سر بردارید، فقط از یک طرف بافت و آن هم از جلوی سراین لایه ها را جدا می کنید بدین ترتیب از تیزی گوش تا تیزی گوش از جلوی سر فرق باز کرده و این لایه را جدا می کنید. از انتهای تیزی یک گوش یک لایه جدا کرده و این لایه را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم و رج اول را یک بافت ساده می زنیم. سپس از جلوی صورت یک رج جدا کرده به لایه ی وسط اضافه می کنیم و دوباره یک بافت می زنیم . همینطور فقط از جلوی سر لایه لایه مو را برداشته و به بافت اضافه می کنیم تا اینکه به انتهای گوش دیگر برسیم بعد اگر مو بلند بود ادامه ی آن را تا انتها بافت ساده می زنیم و انتهای بافت را با کش بافت محکم می کنیم. این مدل بافت هم امروزه بسیار مرسوم شده به دلیل اینکه در حین سادگی ، زیبایی خاص خودش را دارد و میتوان در جشن ها و حتی برای مراسم عقد این مدل انتخاب شود.

 

بافت تل

 


 

 

انواع بافت مو پنج تایی

ابتدا موها را به ۵ قسمت مساوی تقسیم نمایید ؛ این مدل بافت شبیه بافت ساده است با این تفاوت که به جای سه تایی ؛ پنچ تایی موها را تقسیم می کنیم و میبافیم. اگر می خواهید بافت زیباتر و پهن‌تر نشان دادن شود آن را با دست به آرامی کمی بکشید تا دانه‌های بافت بیشتر از هم باز شوند و بافت بهتر نمایان شود. این مدل بافت برای روزمره و یا دورهمی خودمی بسیار شیک می باشد.

بافت پنج تایی


 

انواع بافت مو طنابی

این بافت به صورت دو رشته است و بدین گونه انجام می شود که لایه از مو را انتخاب کرده آن را با استفاده از انگشت اشاره به دو دسته تقسمیم کرده، سپس هر دو رشته را به یک طرف پیچانده و به صورت ضربدر از روی هم رد کرده و بعد از آن لایه ی دیگری از مو را برداشته و به یکی از رشته ها اضافه کرده و دو باره رشته ها را بر روی هم پیچانده این کار را به صورت متناوب انجام می دهید، سپس با استفاده از کش انتهای مو را محکم کنید. این مدل بافت مناسب مراسم ها از جمله تولد ، عروسی و یا حتی دورهمی دوستانه می باشد.

 

بافت طنابی

 


 

 

 

بافت مو چهار تایی مکعبی

لایه ای از مو را از جایی که می خواهید بافت را از آنجا آغاز کنید بردارید با دست چپ مو را نگه داشته و با انگشتنان دست راست از زیر مو را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، سه رشته را بادست چپ و یک و رشته ی سمت راست را با دست راست نگه دارید از زیر رشته ی سمت راست را بر روی اولین رشته ی سمت چپ بگذارید ، رشته ی دوم که حالا اول از سمت راست واقع شده را نیز در زیررشته ی سوم بگذارید ، حالا جای رسته ها عوض شده است مانند بافت چهارتایی پهن از سمت راست شروع به بافت از رو و از سمت چپ شروع به بافت از زیر کنید،از سمت راست لایه ای از مو را بردارید و به رشته ی سمت راست اضافه کنید و یک بافت از رو بزنید، در سمت چپ هم لایه از مو برداشته و به رشته ی سمت چپ اضافه کرده و یک بافت از زیر بزنید و تا آخر این کار را ادادمه دهید. این مدل بافت مناسب مهمانی ها و دورهمی دوستانه می باشد.

بافت چهارتایی مکعبی


 

بافت مو چهار تایی پهن

این مدل بافت مانند بافت چهار تایی مکعبی می باشد با این تفاوت که موهای بافت شده را رج به رج با دست به ارامی میکشیم تا هر بافت بازتر و پهن تر دیده شود. این مدل مناسب دورهمی دوستانه ، بسته به سلیقه شما میتوان در مراسم های کوچک مثل تولد، مراسم عقد این مدل را انتخاب کرد.

 

بافت مو چهارتایی پهن

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , ,
:: برچسب‌ها: آموزش انواع بافت مو , انواع بافت مو , مدل های بافت مو , بافت ساده , بافت آفریقایی , بافت تیغ ماهی , بافت فرانسوی , بافت هلندی , بافت تل , بافت پنج تایی , بافت طنابی , بافت چهارتایی مکعبی , بافت چهارتایی پهن , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

امروزه خانم ها بدنبال تنوع در زیبایی آرایش چهره و مدل موهای خود هستند. بافتن مو یکی از روش های قدیمی آراستن مو خانم ها و حتی آقایان می باشد و آموزش بافت مو همچنان از دوره های محبوب در آموزش آرایشگری می باشد. خیلی از ما برای منظم و آراستن موی خود در اوقات روزانه و همچنین برای شرکت در مجالس و گردهمی های رسمی یا دوستانه، از مدل های بافت موی ساده استفاده میکنیم و برای آراستگی بیشتر علاقه مند به آموزش انواع بافت مو های جدید و بروز هستیم.

در این مقاله ابتدا به مروری مختصر از تاریخچه بافتن مو در فرهنگ های مختلف می پردازیم . سپس به معرفی ابزار و وسایل مورد نیاز برای بافتن مو خواهیم پرداخت .و در نهایت مراحل ابتدایی و پیش نیاز ها و نکات مهم در این خصوص را نام خواهیم برد. تا در نتیجه رعایت این نکات موی بافته شده از زیبایی و آراستگی و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

 

بافت مو

 

  1. تاریخچه بافت مو
  2. ابزار و مواد مصرفی برای بافتن مو
  3. مراحل آماده سازی مشتری برای بافت مو
  4. نکات قابل توجه آریشگران در خدمات بافت مو

تاریخچه بافت مو

با گذشت نسل های بسیار زیادی از ابداع بافت مو در فرهنگ های مختلف و پیشرفت روز به روز مد و فشن، اما همچنان افراد از بافتن مو و مدل های قدیمی مربوط به بسیاری از فرهنگ های مختلف لذت می برند . آنها مدل های قدیمی را با مدل های جدید ترکیب کرده و بافت های جدیدی خلق می کنند. قدمت بافت مو به هزاران سال پیش و به فرهنگ های مختلفی باز می گردد.

در طول تاریخ بافت های تزیینی در بین جوامع آفریقایی دیده شده است. زنان و مردان آفریقایی به علت ضخامت و فر شدید موهای خود رو به بافت مو در روش های به سبک خاص خود آوردند. که اول از همه برای بهداشت و پس از آن برای زیبایی و حتی نمایی از شخصیت و موقعیت اجتماعیشان کاربرد داشت.

 

بافت مو قدیمی آفریقا

 

و همچنین در ۳۰۰۰ سال قبل فرمان روایان مصر باستان که چه در آراستن خود در زمان حیات و سلطنتشان و چه آراستن اجساد یادبود و مومیایی ها در زمان پس از مرگشان مشهور بودند ، زنان از مدل های بافتن موی خاص خود استفاده میکردند و با پولک و مهره های شیشه ای یا طلایی تزیین می کردند.

 

hair-texture-egept-min.jpg

 

 

نقاشی های معاصر از هندوستان نیز تصاویری از خانم های با موهای بلند و بافته های سنگین را نشان می دهند. خانم های هندوستان که به حجم پرپشت و رشد بسیار زیاد موهایشان مشهور هستند، آراستن موهایشان را مانند لباس های سنتی و زینت آلات خاص فرهنگشان با روشهای سنتی و زیبایی همچون بافتن مو انجام می دهند.

 

hair-texture-indian-min.jpg

 

در بعضی جوامع همچون کشورهای آسیای شرقی (چین و ژاپن و .. ) مدل های مختلف آراستن و بافتن مو موقعیت اجتماعی فرد را نشان می داد .و هر چه مقام رتبه آن فرد مهم تر بود بافته ی مو او نیز از پیچیدگی بیشتری برخوردار بود. در قصرهای سلطنتی هر فرد با توجه به رتبه شغلی و نوع وظایفش می بایست موی خود را به سبکی خاص می آراست که هرچه این مقام بالاتر می رفت، مدل موی او هم از سادگی به سمت پیچیدگی و بزرگتر بسته شدن بر روی سر می رفت.

hair-texture-asian-min.jpg

 

ابزار و مواد مصرفی برای بافتن مو

برای اینکه بتوانید یک بافت موی زیبا و آراسته داشته باشید که به هم ریختگی و آشفتگی و بی نظمی در بافته ی شما به چشم نخورد و در نهایت از دوام زیادی برخوردار باشد بایستی به صورت حرفه ایی با تجهیزات مناسب و دقت و حوصله و نظم این کار را انجام دهید که برای این منظور در ابتدا به یک سری ابزار و مواد مصرفی نیاز دارید :

  • سشوار یا اتوی مو یکی از ابزار آماده سازی مو باشد. موها بایستی برای بافته شدن یکدست و صاف باشند.
  • شانه ها و برس ها در بافتن مو اهمیت خاصی دارند. اول از همه در طول بافتن مو برای اینکه تقسیم بندی های منظمی داشته باشید. بایستی حتما قبل از بافتن هر مرحله موها را برس کنید و بعد تقسیم بندی و دسته بندی کنید. همچنین شانه ها در اندازه ها و طرح های مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به نوع مدل مویی که میخواهید ببافید، بایستی از از شانه های مخصوص برای هر نوع تقسیم بندی مو یا جنس خاص مو استفاده کنید.
  • کیلپس های تقسیم بندی مو در جنس های فلزی یا پلاستیکی در اندازه های مختلف نیز از دیگر ابزار بافت مو است که با توجه به مدلی که می خواهید کار کنید کاربردهای مختلف و مهمی خواهند داشت تا نتیجه کار شما منظم و آراسته ایی داشته باشید.
  • کش های سر کوچک در اندازه مختلف نیز با توجه به نوع بافت کاربرد بسیار مهمی دارند تا بافته ی موی شما از آراستگی و دوام بیشتری برخوردار باشد. در بعضی مدل های بافت مو ممکن است ده ها یا صد ها کش کوچک استفاده شود.
  • و در نهایت مواد نگه دارنده مو همچون کرم مو، تافت مو، ژل سر و .. که با توجه به نوع بافت و جنس مو و خواست مشتری در برخی موارد کاربرد خواهند داشت .

بافت مو ابزار

مراحل آماده سازی مشتری برای بافت مو

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم برای اینکه بافت موی شما هم از ظاهر زیبا و منظم و آراسته ایی برخوردار باشد و دوام بیشتری در مدت زمان مد نظر داشته باشد، نیاز به یکسری مراحل آماده سازی داریم که به شرح زیر نامبرده می شود :

بافت مو آماده سازی

  • در مرحله اول موها بایستی شسته و تمیز باشد.اگر به عنوان آرایشگر برای شخصی بافت مو را انجام می دهید، پس لازم است اینکار را به صورت حرفه ایی و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهید. از شامپو و در صورت لزوم نرم کننده یا حجم دهنده استفاده کنید. برای مشتری حوله یکبار مصرف بیاورید و موها را به آهستگی خشک کنید. از آب با حرارت ولرم استفاده کنید و درجه دمای آب را خیلی سرد یا خیلی گرم در نظر نگیرید.
  • مرحله دوم صاف و شانه کردن مو است.موها را با برس و شانه مناسب و با کمک سشوار و اتوی مو خشک کنید. دقت کنید تا شانه را از انتهای مو شروع کنید و کم کم به ریشه های مو نزدیک شوید و تا پوست سر ادامه دهید. البته دقت داشته باشید که شانه به پوست کف سر جوری کشیده نشود که باعث آسیب به پوست سر و ایجاد پوسته یا زخم شود. همچنین موها را با شدت نکشید تا تارهای مو کنده و خرد نشود.
  • مرحله سوم استفاده از مواد نگهدارنده و حالت دهنده مو هست.در این مرحله با توجه به نوع بافتی که مد نظر شما هست و جنس موی مورد نظر و همچنین میزان دوامی که برای بافت خود مد نظر دارید، از اسپری مو حجم دهنده یا ژل موی سر استفاده کنید و همه نقاط مو را با حجم سبکی به آن آغشته کنید.
  • مرحله چهارم تقسیم بندی مو به وسیله شانه و گیره های نگهدارنده است.قبل از شروع به بافت مو با توجه به نوع بافتی که مد نظرتون هست و حجم موی مورد نظر بایستی به کمک شانه های مخصوص و گیره های نگه دارنده موها را با دقت تقسیم بندی کنید. که قطعا در این مرحله به خاطر تمیز و صاف و یکدست شدن مو از سهولت بیشتری برخوردار خواهید بود.

 

نکات قابل توجه آریشگران در خدمات بافت مو

قبل از بررسی و انتخاب نوع بافت این نکته حائز اهمیت است که چه پایه ای برای بافت مد نظر قرار می گیرد و باید به خوبی انتخاب شود. در طی مشاوره با مشتری شرایط مو و سر مشتری را آنالیز کنید و توجه خاص به بافت طبیعی مو داشته باشید. در آنالیز مو به قطر مو، جنس مو، طبیعت مو و حالت آن توجه نمایید. علاوه بر بافت مو باید موراد دیگری را هم مد نظر قرار بگیرد. این موارد تراکم، شرایط، بلندی مو و بهداشت سر است که حائز اهمیت می باشد.

بافت مو انواع

تراکم : به نواحی کم پشت توجه کنید و این قسمت ها را بیش تر در معرض دید قرار ندهید.

شرایط : اگر موها در اثر استفاده از مواد شیمیایی ضعیف و آسیب دیده است، برای بافت های طولانی استفاده نکنید، موها آسیب دیده و در نزدیکی ریشه قطع می شود.

بلندی مو : برای انجام برخی از بافت ها ضروری است که موها بلند باشد. مطمئن شوید مو به قدر کافی بلند است که بتوان مدل بافت انتخابی را انجام داد.

بهداشت سر :  شرایط سر را چک کنید تا مطمئن شوید پوست سر و مو از سلامت کافی جهت بافت انتخابی برخوردار است.

انتخاب مدل مناسب با فرم چهره :  برای صورت های ظریف بافت را به عق کشیده و از صورت خارج کنید و برای صورت های گرد بافت را روی صورت ببرید.

توجه : 

یکی از نکات مهم برای آرایشگران در خصوص بافت مو کشش بیش از حد مو است، که باعث ایجاد شرایطی موسوم به کشش آلوپیس می شود. از بروز این شرایط باید جلوگیری کنید، زیرا باعث زخم سر و پوسته پوسته شدن پوست سر و حتی ریزش مو به خصوص در اطراف خط رویش مو می شود. محکم بستن بیش از حد مو در طولانی مدت منجر به از دست دادن بخش های قابل توجهی از مو می شود. به خاطر داشته باشید این بافت ها زیبا هستند اما بدون کشش زیاد ایجاد شود تا از آسیب طولانی مدت فولیکول های مو جلوگیری شود.

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , ,
:: برچسب‌ها: بافت مو , آموزش بافت مو , تاریخچه بافت مو , قدمت بافت مو , مواد مصرفی بافتن مو , مراحل آماده سازی بافت مو , ابزار بافتن مو , نکات مهم در خدمات بافت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش بافت مو ساده

آموزش بافت مو ساده از دغدغه های جدید این روزهای دختران علاقه مند به آراسته بودن شده است که موجب شده  مدام در اینترنت و ویدیوهای آموزش آرایشگری به دنبال پیدا کردن جدیدترین مطالب آموزش انواع بافت مو  هستند تا بر روی موهای خود یا دوستانشان امتحان میکنند. بافت مو ساده یکی از قدیمی ترین و ساده ترین مدل های آرایش مو است که انواع مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم تا ۴ آموزش بافت مو را برای شما شرح دهیم بافت مو علاوه بر زیبایی، باعث آراستگی و نظافت مو می شود. امیدوارم  برای شما مفید واقع بشود.

آموزش بافت مو ساده

آموزش بافت مو ساده

چهار آموزش بافت مو ساده

  1.  بافت مو ساده کلاسیک
  2. بافت مو ساده فرانسوی
  3.  بافت مو ساده تیغ ماهی
  4.  بافت مو ساده حصیری

آموزش بافت مو ساده کلاسیک

  • ابتدا موی خود را شانه کنید.
  • قسمت جلوی مو را از قسمت پشت موهایتان جدا کنید.
  • در قسمت پشت موهایتان را کلا جمع کنید و دم اسبی ببندید. (میتوانید با سلیقه خودتان مقداری از پشت مو را دم اسبی برای بافت ببندید، بقیه مو را صاف پشت سرتان بریزید).
  • موهایتان را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • شروع به بافت مو کنید.
  • قسمت سمت راست مو را حالت ضربدری روی قسمت سمت چپ مو بگذارید.
  • رشته سمت چپ مو را به صورت ضربدری روی قسمت رشته سمت راست که در وسط سر قرار گرفته بگذارید.
  • رشته های سمت راست و سمت چپ مو را به صورت ضربدری روی رشته ی وسط مو بگذارید.
  • موهایتان را تا انتهای مو با این ترتیب ببافید و در اخر با کش ببندید. پس از پایان کار قسمت های بافته شده را با دست باز کرده وحجم دهید.
  • قسمت جلوی موهایتان را که از قسمت پشت موها جدا کرده اید را میتوانید بصورت دلخواه درست کنید.
  • برای زیباتر شدن بافت مو میتوانید از ربان های رنگی نیز استفاده کنید. روبان رنگی را روی رشته ای از مو باتوجه به سلیقه خودتان بگذارید و ببافید.

آموزش بافت مو ساده

بافت مو ساده فرانسوی

  • در این روش یک دسته از موها رو برداشته و به سه شاخه تقسیم کرده و بصورت ساده، یعنی شاخه سمت راست بر روی شاخه وسط سپس شاخه سمت چپ را بر روی شاخه وسط بیاورید. سپس شروع به اضافه کردن مو از هر سمت بکنید، برای اینکار یک دسته مو از سمت راست برداشته و به شاخه سمت راست اضافه نموده و روی شاخه وسطی بیاورید، این کار را برای سمت چپ نیز تکرار نموده، یعنی یک دسته مو از سمت چپ برداشته و به شاخه سمت چپ اضافه نموده و باهم روی شاخه وسط بیاورید. به همین صورت تا آخر ادامه می دهید.

آموزش بافت مو ساده

بافت مو ساده تیغ ماهی

  • در این روش قسمتی از موها را که می خواهید بصورت تیغ ماهی بافته شود را در دست بگیرید و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید، سپس باریکه ای از قسمت بیرونی موهای سمت چپ برداشته و به داخل بخش راست ببرید، همچنین باریکه ای از قسمت بیرونی موهای سمت راست را برداشته و به داخل بخش چپ ببرید و به همین ترتیب روند کار را ادامه دهید تا به انتهای موها برسید.

آموزش بافت مو ساده

 بافت مو ساده حصیری

  • بافت موی حصیری بصورت ۴، ۶، ۸ یا ۱۲ تکه می باشد. در این بخش به آموزش موی حصیری ۶ تکه می پردازیم. در این روش دسته ای از موها که می خواهید بصورت حصیری بافته شود جدا نموده و به ۶ شاخه مساوی تقسیم کرده، ۳ شاخه را در سمت راست و سه شاخه در سمت چپ قرار می گیرد.
  • حال از سمت راست، داخلی ترین شاخه به ترتیب بصورت زیر، رو و زیر در لابه لای شاخه های سمت چپ قرار می گیرد، سپس شاخه دومی سمت راست، به صورت رو، زیر و رو در لابه لای شاخه های سمت چپ قرار می گیرد و در نهایت شاخه سوم سمت راست، بصورت زیر، رو و زیر در لابه لای شاخه های سمت چپ قرار می گیرد. همین مراحل را برای سه شاخه سمت چپ انجام داده و از داخلی ترین شاخه سمت چپ شروع کرده و همانند شاخه های سمت راست بافت را انجام داده و تا آخر ادامه به همین روال ادامه می دهیم تا بافت مو تمام شود. امروزه بافت موی حصیری در شینیون و زیبایی مو بکار می رود.

آموزش بافت مو ساده



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , ,
:: برچسب‌ها: بافت مو , بافت مو ساده , آموزش بافت مو ساده , بافت مو کلاسیک , بافت مو فرانسوی , بافت مو تیغ ماهی , بافت مو حصیری , بافت مو ساده حصیری , بافت مو ساده فرانسوی , بافت مو ساده تیغ ماهی , بافت مو ساده حصیری ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

ریموور مو چیست؟

ریموور مو پاک کردن رنگ ناخواسته مو مانند رنگ شرابی و رنگ های گیاهی است. استفاده از ریموور مو برای از بین بردن رنگ نامطلوب مو بهترین روش است.

پاک کردن رنگ مو

در این مقاله مطالب زیر را مطالعه خواهید کرد:

  1. انواع ریموور رنگ مو
  2. ریموور مو در خانه
  3. نکات قابل توجه برای ریموور مو

انواع ریموور رنگ مو

ریموور مو یا پاک کننده رنگ مو، دارای انواع مختلفی است. با توجه به جنس مو و تناژ رنگ موی ناخواسته، می توانید یکی از این ریموور ها را استفاده کنید.

ریموور دو فاز

این نوع ریموور دارای 2 مایع با شماره متفاوت است. مایع ها را می بایست به طور مساوی با هم ترکیب کنید و از پشت سر روی موها بمالید. مدت زمان مکث ریموور دو فاز به جنس مو و رنگ موی بستگی دارد. در کاتالوگ محصولات زیبایی مو، زمان مکث و طرز استفاده نوشته می شود. بهتر است قبل از استفاده از ریموور، کاتالوگ مربوطه را خوب مطالعه کنید.

ریموور مو

ریموور پودری

ریموور های پودری مانند پودر دکلره هستند. این ریموور ها می بایست با اکسیدان ترکیب شوند. پس از ۳۰ دقیقه ماندن ریموور روی موها، موهایتان را بشویید. اگر پودر ریموور مایع مخصوص داشته باشد دیگر احتیاجی نیست که با اکسیدان مخلوط کنید.

پس از ترکیب پودر ریموور با مقدار مشخصی اکسیدان و زمان مکث، نتایج زیر به دست می آید.

50 گرم پودر ریموور+ 120 میل آب داغ با زمان مکث 1 الی 1:30 ساعت = پایه 2
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 0.5 یا 3 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 3
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 1 یا 6 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 4
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 2 یا 9 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 5

” توجه داشته باشید برای پاک کردن رنگ مو می بایست دو هفته از زمان رنگ کردن موهایتان گذشته باشد. رنگ بعدی موهایتان را ۳ روز پس از ریموور بگذارید.”

ریموور مو

ریموور مو در خانه

از ریموور مو برای پاک کردن رنگ مو های مشکی، شرابی و رنگ های گیاهی استفاده می شود.

ریموور مو

روش های خانگی ریموور رنگ مو

پاک کردن رنگ مو در منزل کار راحتی است که با خواندن این مقاله، بدون اینکه موها آسیب ببیند و با صرف زمان و هزینه کمتری به سادگی می توانید انجام دهید.

پودر لباس شویی ساده

برای ریموور رنگ موی تیره می توانید از پودر لباس شویی استفاده کنید. پس از 5 مرتبه استفاده از این روش رنگ موهایتان به رنگ بلوند تغییر می کند. پودر لباس شویی می بایست فاقد مواد سفید کننده باشد. ابتدا موهایتان را خیس کنید و با یک قاشق غذاخوری (متناسب با حجم موهایتان) موهایتان را بشویید. پودر لباس شویی باید روی موهایتان کف کند. ابتدا ساقه موهایتان که دیرتر از ریشه مو روشن می شود را بشویید.

ریموور مو

سرکه

سرکه و روغن گیاهی را با توجه به حجم موهایتان مخلوط کنید. پس از خیس کردن موهایتان، مواد مخلوط شده را روی موهایتان خوب ماساژ دهید و با صابون بشویید. این کار را تا زمانی که رنگ از موهایتان خارج نشده، تکرار کنید.

ریموور مو

جوش شیرین

مخلوط جوش شیرین و شامپوی ضد شوره بهترین روش ریموور خانگی موهای رنگ شده است. موهایتان را چند دفعه با این مخلوط بشویید. شامپوی ضد شوره به خاطر فرمولاسیون بسیار قوی، بهترین ریممور برای رنگ های موقت نیز است. جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که مانند دکلره موها را روشن می کند و آسیب کمتری به مو می رساند.

ریموور مو

روغن نارگیل

پس از شستشوی موها با آب داغ و شامپو، روغن نارگیل را با آب داغ مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود بمالید. پوست سر و موهای خود را با روغن نارگیل مخلوط شده با آب داغ، خوب ماساژ دهید. موها را با حوله خشک و به مدت 1 ساعت پوشش دهید. پس از گذشت 1 ساعت موها را با آب داغ بشویید. این روش برای سریع پاک کردن رنگ مو مناسب و بی ضرر است.

پاک کردن رنگ مو

قرص ویتامین C

اگر رنگ موهایتان عمر زیادی دارد پس از 30 مرتبه شستشو پاک می شود، میتوانید با ترکیب قرص ویتامین ث و آب، خمیر درست کنید و روی کف سر و روی موهایتان بگذارید. پس از نیم ساعت موهایتان را آب کشی کنید. تکرار این کار باعث می شود رنگ مویی که عمر زیادی دارد سریع پاک شود. برای جلوگیری از شکنندگی موهای خود ازنرم کننده مو و برای آب کشی موها از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی را به مقدار 4/1 را با شامپو مخلوط کنید. موهای خود را با شامپوی ترکیب شده با مایع ظرفشویی بشویید. برای نتیجه دلخواه، بهتر است مایع ظرفشویی را به شامپو ضد شوره اضافه کنید.

لیموترش

لیموی ترش و تازه به خاطر وجود اسید سیتریک که سفید کننده طبیعی خوبی می باشد، برای پاک کردن رنگ مو گزینه مناسبی می باشد. آب لیمو ترش تازه را در ظرفی بریزید. پوست سر و موهای خود را با آب لیموی ترش ماساژ دهید. مراقب باشید پوست سرتان را زیاد چنگ نزنید به خاطر اسید سیتریک لیمو ترش احتمال زخمی شدن پوست سرتان وجود دارد.

اجازه دهید آب لیموی ترش نیم ساعت روی موهایتان و کف سرتان بماند. پس از نیم ساعت موهایتان را با شامپوی مخصوص خود بشویید. برای جلوگیری از شکنندگی موهایتان ازنرم کننده مو و برای آب کشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

سودا

ترکیب شامپو و سودای خوراکی به خصوص شامپوی ضد شوره، برای پاک کردن رنگ ناخواسته موها بسیار مؤثر و بدون عوارض است. سودای خوراکی یک لایه بردار خوراکی طبیعی است.

سودا

 

آب داغ

در کاتالوگ رنگ مو نوشته می شود که رنگ موی مورد نظرتان پس از چند بار شستشو پاک می شود. معمولا اکثر رنگ موها پس از 20 بار شستشو پاک می شوند. می توانید برای سریع پاک شدن رنگ موهایتان برای شستشو از آب دغ استفاده کنید. پس از پایان شستشو برای جلوگیری از شکنندگی موهایتان ازنرم کننده مو و برای آب کشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

نکات قابل توجه برای ریموور مو

انجام ریموور مو با روش های خانگی که در مطلب بالا ذکر کردیم، بدون عارضه می باشد. استفاده ی مکرر از ریموور های شیمیایی برای موها مضر است. بهتر است کمتر از ریموور های شیمیایی استفاده کنید. قبل از استفاده از ریموور های شیمایی، برای گرفتن نتیجه بهتر، به نکات مهم مطلب زیر توجه داشته باشید.

  • قبل از استفاده از ریموور ها موهای خود را با شامپو قلیایی کریتیو، به مدت 5 دقیقه خوب شسته و پس از خشک کردن موها از ریموور استفاده کنید.
  • ابتدا ساقه ی مو را به مواد ریموور آغشته کنید. پس از 20 الی 30 دقیقه ریموور را به ریشه مو بمالید.
  • پس از ریموور مو، از شامپوهای نرم کننده ی مو استفاده نکنید.
  • بهتر است قبل از اضافه کردن اکسیدان، 25 گرم از پودر ریموور را با 5 میل روغن آرگان ترکیب کنید. استفاده از روغن آرگان در ترکیب ریموور، از خشکی موها جلوگیری می کند.
  • پس از ریموور رنگ های مشکی، شرابی و قرمز رنگ موها نارنجی قرمز یا نارنجی زرد می شود. برای پوشش این مشکل بهتر است از رنگ های تناژ دودی استفاده کنید.
  • از ریموور ها برای موهای طلائی استفاده نکنید.
  • از مارک های مرغوب ریموور مانند بس و کریتیو استفاده کنید.

دوره های آموزش رنگ موو آموزش کوتاهی مودر آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان برگزار می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , آموزش کوتاهی مو , ,
:: برچسب‌ها: ریموور رنگ مو ,ریموور مو ,ریموور مو چیست ,ریموور چیست ,ریموور ,ریموور موی مشکی ,ریمور مو ,انواع ریموور مو, ريموور مو ,ریمو مو ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش مش سوزنی با استفاده از کلاه

لایت کردن قسمت هایی از مو را مش کردن مو می نامند. روش های متفاوتی برای لایت مو وجود دارد. مش کردن سوزنی مو با استفاده از کلاه یکی از قدیمی ترین روش های لایت کردن یا دکلره کردن مو است. در این روش چون از کلاه استفاده می شود و ریشه مو آغشته به مواد دکلره نمیشود، مو آسیب نمی بیند و مش منظم تر تر و مرتب تر نسبت به بالیاژ مو می باشد.

" برای جلوگیری از آسیب دیدن مو این کار را به افراد باتجربه بسپارید."

مش

وسایل مورد استفاده مش سوزنی

  • کلاه پلاستیکی نازک مخصوص مش سوزنی
  • قلاب شماره 6
  • پودر دکلره
  • اکسیدان 12 درصد هم مارک رنگ
  • رنگ مرغوب
  • روغن گیاهی
  • سشوار دستی، نایلون پلاستیکی مخصوص رنگ، قلمو و شانه دم باریک

مش

مراحل مش سوزنی با کلاه

  • ابتدا مو ها را تمیز شسته، خشک و شانه کنید. اگر مو شانه نشود موقع بیرون کشیدن از کلاه دچار مشکل می شوید. اگر مو حتی نم داشته باشد، بیرون آوردن مو از کلاه مشکل می شود.
  • موها را به پشت شانه کنید کف دستتان را روغنی کنید و مو ها را ماساژ دهید. این کار باعث می شود موها راحتتر از سوراخ کلاه بیرون آیند.
  • نایلون پلاستیکی را روی سر بکشید طوری که قسمت پشت بلندتر باشد.
  • کلاه را روی سر قرار دهید و با سنجاق به سر محکم کنید که موقع کار جابه جا نشود.
  • انگشتتان را کنار سوراخ کلاه بگذارید و موها را با قلاب از کلاه بیرون بکشید. بعد از فرو بردن قلاب در سوراخ کلاه لازم نیست قلاب را تا ته سر فرو ببرید، لایه های رویی را با قلاب بیرون بکشید. در غیر اینصورت کف سر آسیب میبیند و مو گره می خورد.
  • بعد از کشیدن مو بیرون از کلاه موها را به آرامی شانه کنید.
  • بعد از شانه کردن مو مطمئن شوید که موها زیر سوراخ کلاه نمانده باشند.
  • پودر دکلره و اکسیدان را باهم ترکیب کنید. ترکیب مواد نباید شل باشد و کف نکند میبایست به غلظت خامه صبحانه باشد.
  • از پشت سر شروع به رنگ کردن مو بکنید. از انتهای(مو ساقه) تا نوک مو (ریشه) را آغشته به مواد دکلره بکنید.
  • هر تکه مو را که به مواد آغشته کردید روی سوراخ خودش بگذارید.
  • پس از دکلره کردن مو که حجم کار بستگی به نظر مشتری دارد.( میتوانید حجم کمی از مو را لایت کنید یا حجم بیشتری) کل نایلون پلاستیکی را روی سر بکشید که موهای آغشته به رنگ را بپوشاند.
  • با سشوار دستی به موها یکنواخت حرارت دهید.
  • وقتی مواد دکلره روی سر پف کرد سشوار را خاموش کنید و اجازه دهید تا رنگ مو به پایه دلخواه برسد. هر 10 دقیقه موها را چک کنید.
  • مواظب باشید بیش از اندازه مواد دکلره روی مو نماند و به مو آسیب نزند.
  • موها را شسته و کلاه و نایلون پلاستیکی را از سر جدا کنید.
  • موها را خشک کنید.
  • رنگ مورد نظرتان را آماده کنید و به ریشه مو یا کل مو آغشته کنید.

مش

دوره های آموزش رنگ مو  و دیگر دوره های تخصصی در آموزشگاه هنر آموزان برگزار می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: آموزشگاه آرایشگری , مش سوزنی , مش , آموزش رنگ مو ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردين 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد