نوشته شده توسط : مهناز محمدی

دوره آموزش گریم کودک در هنرآموزان

باتوجه به افزایش مصرف لوازم آرایشی در خانواده ها، کودکان علاقه زیادی به استفاده از لوازم آرایشی پیدا کرده اند با توجه به سن کودکان و مضراتی که لوازم آرایشی در پوست صورت کودکان دارد نمی توان آن ها را در استفاده نکردن از لوازم آرایشی توجیح کرد به همین علت بهتر است از گریم کودک استفاده نمود، لوازمی که برای گریم صورت کودک بکار می رود آسیب کمتری به پوست وارد می کند، و برای کودکان جذاب تر است. گریمور کودک باید روحیه و علاقه کار کردن با کودکان را داشته باشد. با افزایش جشن های مخصوص کودکان آموزش چهره پردازی کودک اهمیت زیادی پیدا کرده، میکاپ آرتیست ها می توانند در جشن های تولد، جشن های فارغ التحصیلی، جشن روز کودک، همچنین در شهربازی ها و … هنر خود را به نمایش بگذارند.
line

سر فصل های دوره آموزش گریم کودک

 

آموزش گریم کودک

توانایی شما پس از دوره گریم کودک

پس از شرکت در دوره های آموزش گریم کودک هنرجو با انواع طرح ها و شخصیت های کارتونی، با گریم کودک و کارکردن با قلمو ها آشنا می شود و مهارت و تخصص گریم کودک را متناسب با متد جدید فرا می گیرد. همچنین با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید برای کار خود تبلیغات انجام دهید و جذب مشتری بالایی داشته باشید.

لوازم و تجهیزات گریم کودک

ابزار و وسایل آموزش گریم کودک شامل پالت هفت رنگ اصلی، پالت دوازده رنگ به رنگ روشن تا تيره، پالت اكليل در رنگ های مختلف شاد و فانتزی، پد رنگ آميزی، كرم مرطوب كننده مخصوص پوست كودك، شيرپاك كن آرايشی، دستمال مرطوب كننده بهداشتی كودك، پنبه بهداشتی، فون خشک و … می باشد.

هزینه دوره آموزش گریم کودک

جدول زمانبندی و هزینه دوره گریم کودک

مدت زمان آموزش 4 جلسه 2 ساعته
شهریه کلاس 3,100,000 => 2,500,000 تومان
تعداد نفرات کلاس 1 تا 3 نفر
روزهای برگزاری دوره نیمه خصوصی و فشرده روزهای زوج


:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش کف سابی پا

کفسابی پا

کف سابی پا به نوعی لایه برداری پوست پا می‌باشد و احساس سبکی را به آن انتقال می‌دهد. در نتیجه باعث آبرسانی قوی به آن نیز خواهد شد. به این صورت که اول باید قسمت‌هایی از پای خود را داخل آب قرار داده و نرم کنید. با ماساژ پا باید قسمت های ضخیم و پینه بسته پای خود را که سرشار از سلول‌های مرده پوست می‌باشند، جداسازی کنید. سپس قسمت‌های مورد نیاز را با سوهان پا بکشید تا پوست شما کاملاً صاف و نرم و لطیف شود. در انجام کف سابی پا زمانی که لایه برداری به طور کامل انجام شد، به پای خود مرطوب کننده بزنید. با این کار رطوبت یا چربی روغن به صورت عمقی به پوست پای شما نفوذ ‌می‌کند. کفسابی به نوعی درمان ترک پا نیز محاسبه می‌شود.

بنر دوره پاکسازی پوست

ابزارهای مورد نیاز کفسابی پا

رنده پا: رنده پا به شما کمک میکند که پینه‌های چسبیده به پا را جدا کنید، سپس هرگونه گوشت اضافه را در از روی آنها بردارید.

سوهان پا: سوهان پا یا همان سمباده کاغذی پوست پا را صاف و یکدست می‌کنند. اگر پینه پای شما عمیق نیست، می‌توانید بدون رنده، فقط از سوهان پا استفاده کنید.

کاسه آب یا حوضچه: یک کاسه آب یا یک حوضچه آب باید موجود باشد تا پای خود را برای مرطوب شدن، داخل آن قرار دهید.

آب گرم: آب موجود در کاسه باید گرم باشد، آب داغ پای شما را می‌سوزاند. اما آب گرم باعث می‌شود تا پوست شما شل و نرم شود. کمی نمک نیز باید به این آب برای ضد عفونی کردن اضافه کرد.

صابون یا شامپو: صابون و شامپو نیز در این پروسه برای نرم کردن پا به کار می‌رود.

حوله تمیز: بعد از پروسه کفسابی باید پای خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.

ابزار کفسابی پا

انواع روش‌های کفسابی پا

پدیکور پا

کلمه پدیکور از کلمات لاتین pedis به معنی “پا” و cura به معنی “مراقبت” گرفته شده است. پدیکور پا یک روش درمانی آرایشی برای پا و ناخن‌های پا، مشابه مانیکور است. پدیکور پا تنها شامل مراقبت از ناخن پا نیست. سلول‌های مرده پوست با استفاده از سنگ پا (اغلب یک سنگ پوکه) به پاشنه پا مالیده می‌شوند. مراقبت از پوست اغلب تا زانو انجام می‌شود، از جمله لایه برداری دانه ای، مرطوب کننده و ماساژ.

پدیکور معمولی

در پدیکور معمولی پاهای شما را داخل آب گرم قرار می‌دهند. سپس آن را لایه برداری کرده و ماساژ خواهند داد و بعد از آن به اصلاح و زیباسازی فرم ناخن‌های شما می‌پردازند. پدیکور معمولی اصلاً کار سختی نیست و می‌توانید آن را خودتان در داخل از منزل هم انجام دهید. برای انجام پدیکور در منزل مقاله مانیکور و پدیکور در خانه” را مطالعه کنید.

پدیکور پارافین یا پارافین تراپی

در پارافین تراپی پاهای شما عمیقاً آبرسانی و مرطوب می‌شوند. در نتیجه این روش برای کسانی مناسب است که ترک‌های شدید در پوست پای خود دارند. بدین صورت که پاهای شما را داخل موم پارافین قرار می‌دهند و سپس روی آنها کیسه میکشند تا نرمی و پارافین به داخل پوست پای نفوذ کند.

پدیکور با پلی ژل

پدی ژل پودری است که مانند کوکتل، نمک دریایی، قرص پدیکور که عمل لایه‌برداری را انجام می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با این تفاوت که وقتی در داخل آب ریخته می‌‌شود، حالت ژله‌ای و نرم به خود می‌گیرد که فرد حس خوشایندی دارد؛ گویا که پای خود را درون ژله سفتی می‌کند.
این محصول برای از بین بردن پوست خشک کف پا عالی است که می‌توان رایحه‌های مختلفی از آن را در بازار پیدا کرد تا موردپسند فرد باشد. هر کدام از آن‌ها دارای مواد مغذی و روغن گیاهی گوناگونی بوده که مناسب یک نوع پوست است و باعث لطافت هر چه بیشتر آن می‌‌شود.
پک پدی ژل از دو نوع پودر تشکیل شده و برای آن که خدمات بی‌نقصی ارائه شود باید از هر دو همزمان استفاده شود، آن هم به این صورت که ابتدا پودر شماره 1 را ریخته تا آب حالت ژله‌ای پیدا کند و سپس پودر شماره 2 را بیفزایید تا آب به حالت طبیعی و اولیه خود که مایع است، بازگردد و راحت‌تر بتوان کار انجام داد.

طرز استفاده از پدی ژل چگونه است؟

ابتدا باید هر نوع پوششی مانند لاک که روی ناخن است پاک شود، سپس تشت آب گرم را آماده کرده و پاها را درونش قرار دهید. پس از گذشت زمانی پدی ژل شماره 1 را درون آب ریخته و کمی هم بزنید تا به حالت ژله‌ای تبدیل شود (این عمل تقریبا 2 دقیقه زمان می‌برد) و بعد پا‌ها را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون آن ماساژ دهید تا پوست‌های سفت کاملا نرم شوند؛ البته شما مي توانيد نسبت به سفتي قسمت هاي مختلف پا اين زمان را تغيير دهيد و هر چند دقيقه اي كه به نظرتان نياز است، پا را درون آن قرار دهید.
پس از آن که مطمئن شدید همه نقاط پوست پا نرم شده‌اند؛ پودر شماره 2 را ریخته و صبر کنید تا به حالت طبیعی آب بازگردد و بتوانید پا‌ها را خارج کرده و با حوله خشک کنید.
در آخر کفسابی پا را انجام دهید و قبل از زدن لاک؛ پوست‌های زائد و کوتیکول‌ها را توسط پوشر کنار بزنید و با نیپر جدا کنید تا نتیجه دلخواه تان حاصل شود.

مزایا پدی ژل

• برای آروماتراپی ( رایحه درمانی ) و گرما درمانی مناسب است.
• لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهد و منافذ مسدود شده آن را باز می‌کند به گونه‌ای که آلودگی‌های پا را از بین برده و بوی نامطبوع آن را کاهش می‌‌دهد.
• به دلیل گرمایی که دارد گردش خون را در بدن افزایش داده و باعث کاهش درد می‌‌شود.
• کالوس و کوتیکول‌های پوست را به سرعت نرم کرده و راحت‌تر از پاها جدا می‌شوند.
• پدی ژل در مقایسه با دیگر روش‌ها گرمای آب را 3 برابر حفظ کرده که باعث عملکرد بهتر آن می‌‌شود.

پدیکور سنگ گرم

روش پدیکور سنگ نرم از روش‌های کف سابی پا شبیه به پدیکور معمولی می‌باشد،تنها تفاوت بین آن دو این است که در پدیکور سنگ گرم، اول اقدامات مربوط به زیباسازی ناخن و مانیکور را انجام می‌دهند. سپس پا و ساق پا را با روغن ماساژ خواهند داد و بعد، ماسک مخصوص پوست پا را تهیه کرده و حدود 5 دقیقه آن را روی پا گذاشته و یک حوله روی آن قرار میدهند و در مرحله آخر این سنگ گرم را روی نواحی مورد نظر اعمال خواهند کرد.

کد تخفیف مخفی مقاله برای شرکت در دوره آموزش کفسابی: TA-Kafsabi-19%
نکته: این کد برای دوره آموزش پاکسازی پوست هم برای دوره مانیکور پدیکور  دارای 15% تخفیف است.

اسپا

روش اسپا نیز در بین افراد رواج زیادی دارد. این روش شبیه به پدیکور معمولی می‌باشد. در این روش لایه برداری، استفاده از حوله‌های گرم ماسک و پارافین همگی به همراه هم وجود دارند. در واقع اسپا یک روش فول آپشن برای کفسابی پا می‌باشد. در نتیجه هزینه بالاتری نسبت به سایر روش‌های دیگر دارد.

بنر اینستاگرام پاکسازی پوست

پدیکور گل رز

در این روش همانطور که از نامش پیداست، از گل رز برای آبرسانی و نرمی و لطافت پا استفاده می‌کنند. در این روش یک ظرف بزرگ را پر از آب و گلبرگ های رز می‌کنند و سپس پای شما را داخل آن قرار داده و ماساژ میدهند.

کفسابی پا

مراحل کفسابی پا

مرحله اول: ابتدا آب گرم و صابون را آماده کنید. توجه کنید که آب نباید داغ باشد. این کار باعث می‌شود که سلول‌های مرده پوست شما نرم شوند. همچنین می‌توانید از قرص‌های پدیکور، کوکتل، نمک اپسوم، نمک دریا و یا روغن‌هایی استفاده کنید که در آب حل می‌شوند، مثل روغن زیتون. حدوداً یک ربع پاهای خود را داخل این مخلوط آب نگه دارید.

مرحله دوم: در این مرحله پوست پای شما کمی نرم می‌شود. حال باید پای خود را از داخل آب خارج کرده و با یک حوله تمیز روی آن بکشید تا خشک شود. نکته‌هایی که باید به آن توجه کرد، این است که پوست پای شما نباید به طور کامل خشک شود. زیرا در چنین حالتی کشیدن سوهان یا رنده روی پا باعث خونریزی، سوزش و درد خواهد شد.

مرحله سوم: رنده را به آرامی و به صورت یکطرفه روی قسمت‌هایی از پوست پا که پینه بسته و ضخیم شده است بکشید. حرکت شما باید کاملاً آرام و ملایم باشد. قسمت‌هایی که پوست پای شما صاف و نازک است را هرگز رنده نکشید و همچنین رنده را عقب و جلو نکنید که خطرناک است.

مرحله چهارم: حالا نوبت استفاده از سوهان پدیکور می‌باشد. قسمت‌هایی را که فکر می‌کنید، نیاز دارد را به صورت عقب و جلو سوهان بکشید. برای این که کار شما راحت‌تر پیش برود، مچ پای خود را نگه دارید. این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس صافی پوست به شما دست بدهد. این احساس را با لمس کردن خواهید فهمید.

برای تکمیل فرآیند کف سابی پا تمام مراحل بالا را برای پای دیگر خود تکرار کنید.

مرحله پنجم: باید هر گونه پوست اضافی را از روی پای خود با یک پارچه تمیز پاک کنید. می‌توانید برای آبرسانی از مرطوب کننده یا لوسیون‌های مخصوص پا استفاده کنید. روغن‌های طبیعی و یا گلیسیرین نیز مناسب می‌باشند.

کفسابی پا

ماساژ

بخش اول: ماساژ کل پا

بالای پا را با انگشتتان بمالید:

از نوک انگشتان شروع کنید و به آرامی به سمت قوزک پا بروید. سپس کم کم به محل قبلی برگردید و دوباره از قوزک شروع کرده و با شصت دست خود کمی فشار وارد کنید.

  • کمی بالا و پایین بروید و این کار را دو الی سه بار تکرار کنید. پای شخص مقابل را نزدیک به سینه خود بگیرید و بدن خود را به سمت او تکیه دهید. این کار به شما کمک میکند که اندازه فشار وارد شده به پا متناسب باشد.
  • مطمئن شوید که از قدرت وزن بدن خود استفاده می‌کنید تا اینکه انگشت شصت خود را بیش از حد برای ماساژ درگیر کنید. اگر فقط از ماهیچه های موجود در شصت دست استفاده کنید، دستتان به راحتی خسته می‌شود.

قوس پا را ماساژ دهید:

از انگشت شصت خود استفاده کرده و یک فشار نسبتا کم به پا وارد کنید. این فشار باید دقیقا زیر توپ پا باشد. سپس شصت خود را در جهت عقربه‌های ساعت تکان داده و شصت دیگر را بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت به صورت دایره‌های کوچک بچرخانید. این کار را حداقل 30 ثانیه انجام دهید.

  • شصت خود را روی پای مخالف خود در قسمت انتها قرار دهید و آن‌ها را به سمت یکدیگر بکشید. حداقل سه الی پنج بار این کار را انجام دهید و کف پای خود را بالا و پایین کنید.
  • مطمئن شوید که پای شخص مقابل را سفت گرفته اید و با یک فشار ملایم، شروع به ماساژ دادن کنید. لمس پا باید آرام و سبک باشد و لطافت ماساژ را بهم نریزد.
  • اگر فرد مورد نظر هرگونه سوزشی را در پای خود احساس می‌کند، نباید بیش از حد به آن ناحیه فشار وارد کنید تا اذیت شود.

ماساژ پا

پاشنه پا را مالش دهید:

شصت خود را بالا بگیرید و آن را به سمت تاندون‌ها پایین بیاورید. یعنی از پاشنه به سمت قوزک بیایید. پاشنه پا را با استفاده از حرکات دایره ای شکل انگشتانتان ماساژ دهید.

  • بهتر است که با یک دست پای شخص را بالا ببرید تا به پاشنه او دسترسی داشته باشید.
  • پوست این ناحیه بیش از بقیه جاها خشک و سفت می‌گردد، بنابراین می‌توانید از روغن ماساژ یا لوسیون استفاده کنید و نرمی و لطافت ایجاد کنید.

هر کدام از انگشتان را فشار داده و آنها را بکشید:

پا را با یک دستتان دقیقا در زیر قسمت قوس بگیرید. با دست دیگرتان، انگشت شصتتان را بالای شصت بزرگ پا قرار دهید. انگشت اشاره باید زیر انگشت شصت پایتان باشد. حالا انگشت پا را به آرامی به یک سمت بچرخانید و آن را بکشید. سپس دوباره به بالای انگشت بروید و آن را با شصت و انگشت اشاره فشار دهید. این کار را برای هر کدام از انگشتان پا امتحان کنید تا احساس ریلکسی کنید.

  • نباید انگشت را به حدی فشار داده و یا بکشید که به آن آسیب وارد شود. به جای این کار، به آرامی آن را بچرخانید، بکشید و هر انگشت را به آرامی فشار دهید.

هر کدام از انگشتان پا را کمی بالا و پایین کنید:

پا را با یک دست دقیقا از زیر پاشنه بگیرید. انگشت اشاره دست دیگر را بین انگشتان پای شخص قرار دهید. انگشت دستان خود را روی بیس انگشت پا از پشت گرفته و دو الی سه بار آن را بالا و پایین کنید.

  • مطمئن شوید که از وزن بدن خود برای فشار وارد کردن برای پایین و بالا کردن انگشتان پا استفاده کنید.

اکنون روی کل پای فرد تمرکز کنید:

پا را در آب گرم فرو کنید و آن را به یک پوزیشن ریلکس روی یک بالش قرار دهید. اول یک ماساژ پایه روی یکی از پاها داشته باشید و سپس توجه خود را روی یک پای دیگر معطوف کنید. هرکدام از حرکات را برای پای دیگر تکرار کنید تا هر دو پا به طور مساوی ریلکس شوند.

کفسابی پا

بخش دوم: نقاط مختلف پا را ماساژ دهید.

قوزک پا را کمی عمیق‌تر ماساژ دهید:

قسمت گوشی‌تر قوزک پا را بگیرید و با شصت و انگشتان دیگر دستتان، به آرامی به مدت چند ثانیه ماساژ دهید. همچنین می‌توانید از شصت‌های خود استفاده کرده و در اطراف قوزک، حرکات دایره ای ایجاد کنید.

  • اگر قوزک پا مشخصا سفت هستند یا سوزش دارند، بهتر است که ملایم‌تر رفتار کنید. در چنین حالتی قوزک پا را بگیرید و به آرامی سه بار در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و سه بار هم در خلتف جهت عقربه‌های ساعت این کار را انجام دهید.

برای قسمت وسط کف پا از مشت خود استفاده کنید:

برای یک ماساژ عمیق تر، پا را در قسمت پاشنه با یک دست بگیرید. سپس دست دیگر خود را مشت کرده و به آرامی روی وسط کف پا فشار دهید. سپس با مشت دستتان حرکات دایره ای شکل داشته باشید. باید مشت دست خود را کمی بالا و پایین کنید. با این کار خستگی پا نیز در می‌رود.

  • نباید با مشتتان بیش از حد به پا ضربه بزنید، زیرا به آرام شدن آن کمک نمی‌کند. از مشت دست فقط برای فشار دادن استفاده کنید.

فشار را به نقاط مشخصی در پا وارد کنید:

در این قسمت می‌توانید خستگی نقاط مختلف پا را بیرون بکشید. از شصت و انگشتان دیگر دستتان استفاده کنید و با تمرکز به نقاط مختلف کف پا فشار وارد کنید. این حرکت شبیه به ماساژ رفلکسولوژی است. می‌توانید به نقاط زیر فشار وارد کنید:

  • اگر سردرد یا مشکلات ادراری دارید، پاشنه و انگشتان پا را ماساژ دهید.
  • اگر سردرد یا بیخوابی دارید، وسط کف پا را فشار دهید.
  • به جای فشار دادن می‌توانید به آرامی با پشت دست به این قسمت‌ها ضربه بزنید تا آنها را تحریک کنید. همچنین می‌توانید با انگشت شصت، این قسمت‌ها را ماساژ دهید.
  • به این نقاط فشار بیش از حد بالایی وارد نکنید، زیرا مکن است باعث حساسیت آن قسمت‌ها شوید. کار را سبک و آهسته آغاز کنید. اما اگر دیدید که شخص احساس راحتی و ریلکسی دارد، کمی فشار را بیشتر کنید.

ماساژ انگشتان پا

بخش سوم: یک فضای آرامش بخش ایجاد کنید.

پای خود را داخل آب گرم و تکه‌های میوه خرد شده وارد کنید

فرد مورد نظر را راهنمایی کنید تا روی یک صندلی راحت بنشیند. 4 الی 5 گالون (15 تا 19 لیتر) آب گرم را داخل یک سطل بریزید. سپس یک لیموترش، لیمو شیرین یا پرتقال را خرد کنید و داخل آب بیاندازید. از شخص مورد نظر بخواهید که پایش را به مدت پنج دقیقه داخل این ترکیب قرار دهد.

  • تکه‌های میوه را به آرامی داخل آب فشار دهید.
  • یک قاشق غذاخوری یا 15 میلی لیتر نمک دریا را داخل آب بریزید.
  • پنج الی ده قطره روغن مثل روغن لاوندر، درخت چای یا نعناع را به آب اضافه کنید تا بوی مطبوعی پیدا کند.

پای خود را با یک حوله تمیز خشک کنید

بعد از اینکه از این 5 دقیقه لذت بردید، سپس یک حوله تمیز روی بالش پهن کنید و پای خود را روی حوله بگذارید. هر کدام از پاها را کمی به بالا بگیرید تا آب آن راحت‌تر پایین بیاید و با یک حوله تمیز آن را خشک کنید. هر دو پا را از آب بیرون بکشید اما این کار را همزمان انجام ندهید. سپس برای خشک کردن روی یک پا تمرکز کنید.

از کمی روغن ماساژ یا لوسیون استفاده کنید و آن را به کف پایتان بزنید

روغن یا لوسیون مخصوص ماساژ را روی دست خود بریزید و دستانتان را به هم بمالید تا روغن گرم شود. با این کار از هر گونه خشکی و یا ترک بین دستان و پاها جلوگیری می‌کنید. روغن ماساژ یا لوسیون باید از مواد طبیعی برای نرم کنندگی پوست ساخته شده باشد و مواد تشکیل دهنده آنها می‌تواند شامل کره کاکائو، روغن نارگیل و روغن درخت چای و اکالیپتوس باشد که همگی برای ماساژ عالی هستند.

مطلب پیشنهادی: خواص روغن نارگیل برای دور چشم

محل ماساژ

ماساژ را در یک محیط آرام و ساکت انجام دهید

فضای مورد نظر را یک فضای آرامش بخش بسازید تا ذهن فرد نیز برای ماساژ دادن متمرکز باشد. شمع‌های روشن می‌تواند آرامش زیادی به فضا بدهد. همچنین نور نباید بیش از حد زیاد باشد. بهتر است که یک موسیقی زمینه آرامش بخش نیز پلی کنید. مطمئن شوید که شخص مورد نظر در یک موقعیت کاملاً راحت روی صندلی یا تخت قرار گرفته است. پتو و بالش نرم نیز باعث افزایش آرامش میشود.

از شخص مورد نظر بخواهید تا بازخورد‌های خود را هنگام ماساژ به شما نشان دهد

سعی کنید که به نیازها و تمایلات فردی که در حال ماساژ دادنش هستید، توجه کنید و به آنها پاسخ دهید. از آنها بخواهید که احساس خوبشان را به شما بگویند. مثلاً در مورد عمیقتر کردن فشار از آنها سوال کنید و احساساتشان را بپرسید. به پاسخ آنها گوش دهید و روی نقاطی تمرکز کنید که احساس بهتری به آنها خواهد داد. زمانی که رضایت فرد مورد نظر را دریافت کردید، می‌توانید ماساژ خود را کمی عمیق‌تر کنید. مطمئن شوید که این فرد احساس راحتی دارد. سپس ماساژ را عمیق‌تر کنید. هنگام عمیق شدن ماساژ نباید هیچگونه درد و ناراحتی احساس شود.

مقالات پیشنهادی: عوارض هیدرودرمی

ماساژ پا را به صورت منظم انجام دهید

حتماً به شخص یادآوری کنید که ماساژ پای او باید یک بار در هفته انجام شود. پس حتما زمان مشخصی برای او تعیین کنید. مخصوصاً زمان‌هایی که این فرد دچار استرس می‌باشد و نیازمند رهایی از استرس است. مثل زمانی که کارش تمام شده و سر کار برمی گردد یا بعد از شام. ماساژ دادن را نیز برای بهتر شدن در چنین دفعاتی تمرین کنید و یاد بگیرید که در طول ماساژ چگونه به نیازهای مشتری پاسخ دهید.

نرم و صاف کردن پا

روش اول: مرطوب سازی پا

پای خود را به طور مداوم مرطوب کنید

وازلین: میتوانید از وازلین استفاده کنید و پای خود را نرم و مرطوب کنید. همچنین می‌توانید لوسیون‌های مرطوب کننده در انواع مختلف یا محصولات مخصوص نرم کنندگی پا را استفاده کنید. بهتر است که شب تا صبح وازلین را در کل پای خود بزنید یا حتی روی آن جوراب بپوشید و یا یک حوله زیر پای خود قرار دهید تا وازلین به قسمت‌های دیگر رختخواب شما نفوذ نکند. این کار را دقیقاً قبل از خواب انجام دهید. نرم شدن و مرطوب بودن پوست در کف سابی پا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دو عدد کیسه پلاستیکی را به اندازه سایز پای خود انتخاب کنید: سپس کمی روغن ویتامین E به پای خود بزنید و آن را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید. سپس روی کیسه های پلاستیکی جوراب بپوشید و بخوابید. صبح که بیدار شوید، با پوست پای نرم و لطیفی مواجه خواهید شد.

کرم پاشنه خریداری کنید: کرم پاشنه مخصوصاً در فصل تابستان بسیار مناسب است، زیرا پاشنه پا در فصل تابستان معمولاً خشک و سفت میشود و علت آن هم پیاده روی با کفش‌های باز یا دمپایی می‌باشد. در نتیجه باید توجه بیشتری به پاشنه پای خود داشته باشید. در داروخانه‌ها کرم پاشنه پا را که مخصوص نرم کنندگی پاشنه می‌باشد، تهیه کنید و آن را به پاشنه پای خود اعمال کنید.

روغن نارگیل یا روغن زیتون: استفاده از این دو نوع روغن نیز یکی از بهترین روش های طبیعی برای نرم کردن پا می‌باشد.

مرطوب کردن پا

یک اسکراب خانگی تهیه کنید.

اسکراب های خانگی را به پای خود بزنید. این اسکراب‌ها اگر به طور منظم استفاده شوند، می‌توانند باعث نرمی و لطافت پای شما شوند.

از اسکراب شکر استفاده کنید. در این اسکراب نصف یک فنجان شکر قهوه ای، یک قاشق غذاخوری عسل، یک فنجان روغن زیتون یا هر روغن طبیعی دیگر و چند قطره آبلیمو مورد استفاده قرار میگیرد. شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید لطیف‌تر می‌باشد، همچنین باعث میشود تا پوست شما رطوبت خودش را بعد از اسکراب کردن حفظ کند. عسل نیز به نرمی و رطوبت پا کمک میکند و آبلیمو باعث روشن کردن پوست پای شما خواهد شد.

اگرچه بسیاری از افراد هشدار می‌دهند که از قند یا شکر یا لیمو برای پوست استفاده نکنید، زیرا عاملی برای سوختگی و یا حساسیت پا می‌باشد. اگر این اسکراب را منظم استفاده می‌کنید و احساس می‌کنید که اثرات پیری روی پوست شما ایجاد شده و مشکلات دیگر به وجود آمده است، مصرف آن را قطع کنید. بهتر است در چنین شرایطی نمک را جایگزین شکر قهوه ای کنید و لیمو را اضافه کنید. نمک برای پوست بسیار مناسب است و حساسیت ایجاد نمی‌کند. از طرفی لایه برداری را نیز پیش می‌برد و لیمو به مقدار کم نیز می‌تواند حذف شود.

لبه وان حمام بنشینید و پای خود را داخل آب کنید. حدود 5 الی 15 دقیقه صبر کنید تا پوست پای شما به خوبی داخل آب نرم شود و برای اسکراب کردن آماده باشد. مقدار کمی اسکراب را بردارید. سپس به آرامی شروع به ماساژ دادن پا کنید. روی نواحی خاصی از پا مثل پاشنه و یا توپ پا تمرکز کنید.

اسکراب را تا جایی که احساس خوبی به شما می‌دهد، روی پایتان ماساژ دهید. می‌توانید یک دقیقه یا حتی بیشتر آن را روی پای خود بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید. بعد از شستشوی پا مقدار کمی مرطوب کننده به آن بزنید. همچنین میتوانید یک جفت جوراب بپوشید و مطمئن شوید که مرطوب کننده جذب پوست پای شما شده و عمیقاً به آن نفوذ میکند.

پای خود را به آب آغشته کنید.

  • پای خود را به مدت 10 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، داخل آب گرم قرار دهید. چند روز در هفته این کار را انجام دهید. اگر به طور منظم از پوست پای خود مراقبت نکنید، با سفتی و زبری روی آن مواجه می‌شوید که معمولاً در قسمت پاشنه پا بیشتر خواهد بود.
  • چند قطره صابون مایع و کمی جوش شیرین به اندازه یک قاشق غذاخوری به 5 لیتر آب اضافه کنید. همچنین می‌توانید مقداری نمک اپسوم نیز داخل آب بریزید.
  • صابون مایع به نرم کردن پای شما و برداشتن سلول های مرده کمک ‌می‌کند. همچنین می‌توانید پای خود را داخل آب معدنی قرار دهید که کاملا آرامش دهنده می‌باشد و باعث ریلکسی شما نیز خواهد شد.

روش دوم: زدودن سلول های مرده از پوست پا

از اسکرپر یا رنده و یا فایل پا استفاده کنید.

  • فایل‌های پا یا رنده ها ابزار فلزی هستند که شبیه رنده پنیر می‌مانند. گاهی اوقات نیز از سفال ساخته شده اند. با استفاده از آنها قادر خواهید بود خشکی و زبری و خشن بودن پوست کف پا را از بین ببرید. پای شما با استفاده منظم از این وسیله نرم و لطیف خواهد شد.
  • یکی از راه‌های خشن‌تر برای از بین بردن سلول‌های مرده، شیو کردن آن می‌باشد. اما شیو کردن پیشنهاد ن می‌شود، زیرا تیغه های آن افقی و تیز هستند. اگر این کار را انجام دادید و احساس درد کردید، همان لحظه کار را متوقف کنید.
  • همچنین می‌توانید با استفاده از سنگ پا، همه سلول‌های مرده را از پوست خود بردارید. هنگام ماساژ دادن پوست با سنگ پا، کمی مرطوب کننده به پای خود بزنید.

کفسابی پا

از یک سنگ پا استفاده کنید.

  • سنگ پا می‌تواند جایگزین مناسبی برای فایل‌ها در کف سابی پا باشد که اغلب از فلز ساخته شده اند. سنگ پاها در لایه برداری پوست پای شما بسیار عالی هستند و سلول‌های مرده پوست را از بین خواهند برد.
  • سنگ پا لایه سطحی پوست همراه با سلول‌های مرده را برمی دارد. همچنین به نرمی و لطافت آن می‌افزاید. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که پوست پای شما خشک نباشد، زیرا باعث آسیب دیدگی و زخم می‌شود. سنگ پا را بدون هیچ نگرانی مستقیماً روی پای خود بکشید.
  • با سنگ پا بیش از حد خشن کار نکنید، زیرا احتمال آسیب دیدگی با آن بالا است. از حرکات عقب جلو استفاده کنید و کمی به پای خود فشار بیاورید.
  • استفاده از صابون لایه بردار را برای کف سابی پا به طور منظم انجام دهید که میتوانید آن را از سوپرمارکت‌ها نیز تهیه کنید. صابون‌های لایه بردار پروسه راحت تری نسبت به سنگ پا دارند و شما را به دردسر نمی‌اندازند.

کفسابی پا

روش سوم: نرمی پوست پا با روش‌های دیگر

به طور مرتب پدیکور انجام دهید.

  • بیشتر سالن‌های زیبایی مربوط به ناخن، پدیکور را به شما پیشنهاد می‌کنند که شامل نرم کردن پای شما نیز می‌شود. به طور مثال از شما می‌خواهند که پای خود را قبل از زیبا سازی ناخن ها داخل آب گرم قرار دهید.
  • سپس از یک فایل ناخن استفاده کرده و سلول‌های مرده پوست را در قسمت پاشنه جدا می‌کنند. برای کاهش دادن احتمال عفونت، بهتر است که صبح‌ها به سالن مراجعه کنید. یعنی قبل از این که مشتری دیگری به آنجا مراجعه کرده باشد.
  • از سالن آرایشی راجع به پکیج‌های مختلف پدیکور و کف سابی پا سوال کنید. بعضی از پکیج‌ها متفاوت هستند و ممکن است که بیشتر به درد شما بخورند. همچنین بعضی از آنها اسکراب‌های بیشتری را پیشنهاد می‌کنند در نتیجه پای شما را لطیف‌تر می‌سازند. پدیکور همچنین گران قیمت است اما بهتر است که حداقل یک بار در ماه آن را انجام دهید.

کفسابی پا

کفش بپوشید.

  • پاهای شما به اندازه کافی به دلیل قدم زدن در محیط خانه و با پای برهنه دچار خشونت و زبری می‌شوند. همچنین دمپایی‌ها در بیرون از منزل نیز زبری پای شما را افزایش می‌دهند. پس حتماً در بیرون از منزل کفش بپوشید.
  • نور آفتاب و گرد و غبار می‌تواند به پای شما آسیب وارد کند. همچنین دستان شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس حتماً جوراب و کفش بپوشید.
  • کفش‌های پاشنه بلند حقیقتاً زیبا هستند اما بهتر است که به سلامتی خود اهمیت دهید و آنها را به صورت مداوم استفاده نکنید و فقط برای موقعیت‌های خاص بپوشید.

از تمرین‌های ورزشی مخصوص پا استفاده کنید.

  • تمرین‌های ورزشی منظم مخصوص پا به نرم، لطیف کردن و سالم نگه داشتن پای شما کمک می‌کنند. همچنین جریان خون را تحریک کرده؛ در نتیجه خشکی پای شما کمتر خواهد شد.
  • با استفاده از دستان خود کف پایتان را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس جهت را برعکس کنید. این حرکت را برای هر کدام از پاها، ده بار در روز تکرار کنید.
  • انگشتان خود را به بیرون کشیده و دوباره به حالت اول برگردانید و این تمرین را نیز برای هر کدام از پاها 10 بار تکرار کنید.
  • در کنار ورزش منظم پا حتما باید به اندازه کافی آب بنوشید. مرطوب نگه داشتن و هیدراته ماندن بدن باعث می‌شود تا پوست سالم تر و نرم تری در هر قسمت از بدن مخصوصا پاها داشته باشید.

مراقبت‌های بعد از کف سابی پا

  • تا حد ممکن چند ساعت بعد از انجام کفسابی پا، کفش نپوشید.
  • هر شب از مرطوب کننده به کف پاهایتان اعمال کنید.
  • از آب داغ در حمام استفاده نکنید.

کلام آخر:

اسکراب چیست؟

اسکراب نوعی ماسک لایه بردار برای پا است، که معمولاً ترکیب چند ماده طبیعی می‌باشد و به دلیل زبر بودن و داشتن دانه‌های ریز، به رفع سلول‌های مرده و نرم شدن پوست پا کمک می‌کند.

چگونه به سرعت از خشکی پا خلاص شویم؟

از لوسیون‌های حاوی الکل که باعث خشک شدن بیشتر پاها می‌شود خودداری کنید. روغن بچه یا وازلین معمولاً بی خطر هستند. چند بار در هفته پاها را خیس کنید و با استفاده از سنگ پا یا برس پا به آرامی پوست‌های مرده را لایه برداری کنید. از شستن پا با آب داغ خودداری کنید و برای جلوگیری از خشک شدن پوست، آن را با آب گرم بشویید.

آیا روغن نارگیل برای پا مفید است؟

روغن نارگیل خاصیت ضد قارچی طبیعی دارد و یک مرطوب کننده عالی برای پاها و پاشنه‌های شما است. برای صاف نگه داشتن پا و جلوگیری از قارچ پا از آن به طور روزانه استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

کاشت مژه چیست ؟

کاشت مژه از جلمه روش‌های بسیار محبوب و پرطرفدار برای حجم دادن به مژه به شمار می‌آید که آموزش انجام آن در آموزشگاه‌های متعددی ارائه می‌شود.
چشم و مژه‌ها در زیبایی ظاهری صورت تأثیر فوق العاده ای دارند. امروزه خیلی از خانم‌ها برای داشتن صورت زیبا و همیشه آراسته از مژه‌های مصنوعی یا کاشت مژه کلاسیک استفاده می‌کنند. کاشت مژه یکی از روش‌های زیباتر شدن است. با این روش، مژه‌ها ضخیم و بلندتر شده و زیبایی چشم و صورت بیشتر می‌شود. مژه‌های مصنوعی را از موی انسان، سمور و ابریشم تهیه می‌کنند. بهترین کاربرد، برای کسانی است که بر اثر سانحه و بیماری مژه هایشان را از دست داده اند.

کاشت مژه

روش‌های کاشت مژه

کاشت به دو روش دائمی و موقت انجام می‌پذیرد که با توجه به درخواست فرد روش مورد نظر انتخاب می‌شود. در ادامه نحوه انجام هر یک از این دو روش مورد بیان قرار گرفته است.

کاشت دائمی

در این روش در قسمت پلک چشم خراش‌های ریز و ظریفی ایجاد می‌شود و فولیکول مژه مصنوعی را به داخل پلک چشم فرو می‌برند، با بخیه‌های ظریف خراش‌ها را می‌دوزند. بخیه‌ها جذبی می‌باشند و پس از 1 هفته خوب می‌شوند.
کاشت به صورت دائمی با دو روش جراحی و همچنین میکروسرجی انجام می‌پذیرد. در روش جراحی فرد توسط پزشک به صورت موضعی بیهوش می‌شود و در مدت زمان نیم تا دو ساعت به طول می‌انجامد.

روش میکروسرجی در این روش که از پیشرفته ترین روش‌های موجود محسوب می‌شود، فرد می‌توان در طول مژه‌های خود را تعیین نماید. این روش کاشت نیز به صورت موضعی انجام می‌پذیرد و فرد در طول عمل کاملاً هوشیار است. این روش در مدت زمان سه ساعت به طول می‌انجامد.

کاشت موقت

کاشت موقت یا اکستنشن مژه با استفاده از موهای مصنوعی انجام می‌پذیرد. در این روش مژه‌های مصنوعی به صورت یکی یکی و با استفاده از چسب روشن و یا مشکی به مژه‌های طبیعی متصل می‌شوند. نکته قابل توجه در رابطه با دوام کاشت موقت آن است که دوام این مژه نهایتا یک هفته خواهد بود و برای افرادی که تمایل دارند تا به صورت دائمی مژه‌های بلند، حجیم و زیبا داشته باشند، توصیه نمی‌شود.

دوره اکستنشن مژه

انواع مدل کاشت مژه

4 تکنیک پرکاربرد در کاشتن مژه وجود دارد:

  1. تار به تار
  2. سه بعدی
  3. ابریشمی
  4. نامرئی

تار به تار

برای درمان کم پشتی مژه‌ها بهتر است از روش اکستنشن مژه تار به تار استفاده کنید. که با استفاده از آن می‌توان به مژه هایی با ظاهر کاملا طبیعی دست پیدا کرد. در این روش برای افزایش تراکم مژه‌ها از مژه‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

این مژه‌ها توسط افراد ماهر در لا به لای مژه‌های فرد چسبانده می‌شوند و به صورت کاملا حرفه ای کم پشتی را از بین می‌برد. روش اکستنشن مژه تار به تار یکی از اصلی ترین جایگزین‌های پیوند مژه به شمار می‌رود که در موارد زیادی منجر به نتایج قابل قبولی می‌شود.

کاشت مژه

سه بعدی

یکی از انواع روش‌ها کاشت سه بعدی تار به تار می‌باشد که در این روش لا به لای هر تار موی مژه که باقی مانده و دچار ریزش نگردیده سه تا مو کاشت می‌شود و در این کار باعث حجم بیشتر موی مژه خواهد بود.

در این روش به دلیل آسیب نرسیدن به ریشه مژه‌ها ، مژه‌های باقی مانده آسیب نخواهند بود و مژه‌های جدید بعد از کاشت دچار ریزش خواهند شد اما به دلیل باقی ماندن پیاز مو و زنده بودن آن مجددا به رشد خود بعد از مدتی ادامه خواهند داد و این روش به دلیل دوام موها نتایج بهتری برای فرد نسبت به سایر روش‌ها در بر خواهد داشت.

کاشت مژه

کاشت مژه ابریشمی

نوعی دیگر از کاشت مژه که بدلیل جنس تارهای موی ابریشمی مانند به کاشت ابریشمی معروف شده است. این کاشت بصورت موقت پیوند زده می‌شود برای افرادی مناسب است که بطور ژنتیکی مژه‌های کم پشتی دارند یا به علت بیماری و آسیب مثل سوختگی ایجاد رویش مژه در پلک وجود نداشته باشد. مژه‌ها به صورت کاملا طبیعی با استفاده از چسب بصورت محکم روی پلک زده می‌شود. این روش بدون جراحی صورت می‌گیرد و هیچ عوارضی ندارد.

کاشت مژه نامرئی

همانطور که از نام کاشت مژه نامرئی پیداست کاشت مژه بصورت مخفی است که طرفداران زیادی را دارد چون از موی طبیعی خود متقاضی استفاده می‌شود و از زیر بصورت قرینه کوتاه و بلند از گوشه داخلی چشم و تا گوشه خارجی ادامه دارد و دیگر نیاز نیست از مواد آرایشی مژه برای زیبا کردن چشم هایتان استفاده کنید.

اگر میخواهید خودتان این کار را تجربه کنید به مقاله نصب اکستنشن مژه مراجعه کنید.

لوازم مورد نیاز کاشت مژه

  • لوازم کاشت مژهچسب M3 Transpore: چسب طراحی ضد آلرژی دارد، برای کسانی که حساس هستند، مناسب است.چون جنسش از در لاتکس است.
  • باد بزن: وسیله ای است برای خشک کردن چسب که با کمک بادبزن کار برای متخصص سریع تر پیش می‌رود.
  • فرچه زاویه دار: فرچه زاویه دار برای شانه کردن مژه‌ها استفاده می‌شود این فرچه 5/17 سانتیمتر طول دارد و در عرض 7/0 سانتیمتری موجود است.
  • فرچه دوکاره: از فرچه دوکاره برای صاف کردن مژه‌ها استفاده می‌شود.
  • فرکن حرارتی مژه: برای داشتن مژه‌های فراز فرمژه حرارتی استفاده می‌شود تا مژه‌ها به شکل طبیعی فر شوند این فرمژه همراه با ریمل نیز قابل استفاده است.
  • سنگ یشم: محل چسبیدن چسب را بدون این که به سطح مژه‌ها بچسبد، به وسیله سنگ یشم خنک کرده با این روش پروسه خشک شدن چسب آهسته تر پیش می‌رود.
  • وسیله بلندکننده مژه: با این ابزار می‌توان در صورت لزوم مژه‌ها را بلند کرده و از دو سر آن استفاده کرد.
  • پد تمیزکننده مژه: آلودگی ها، چربی‌ها و آرایش به جا مانده بر روی چشم را می‌توان بوسیله پد تمیز کننده مژه پاک کرد.
  • سر ریمل: می‌توان از سر برس مانند ریمل برای مرتب کردن مژه استفاده کرد.
  • فرچه‌های ریز: اندازه این فرچه‌ها به صورت 5/1 میلی متری، 2 میلی متری و 5/2 میلی متری است که برای زدن محلول ها، پرایمر، ریمل و ژل پاک کننده از روی مژه‌ها به کار می‌روند.
  • پد پاک کننده سنگ یشم: این پد ضدعفونی کننده باید بین مشتری‌ها و برای پاک کردن سنگ یشم به کار رود.
  • پد چشم بدون لینت: این پدهای چشم، برای کسانی که چشم‌ها و مژه‌های حساسی دارند، توصیه می‌شوند و علاوه بر آبرسانی به پوست زیر چشم هرگونه التهاب را از بین می‌برند.
  • دسته‌های ریمل مینی: برای جدا کردن مژه‌ها از دسته‌ها سر بسیار نازک و سفید رنگ ریملی استفاده می‌شود که جنس نرمی دارد.
  • موچین مخصوص مژه: از موچین استفاده می‌شود سر موچین برای انجام این کار باید باریک و ظریف باشد.

عوارض کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه

کاشت مژه اگر توسط افراد ماهر انجام نشود عوارض خطرناکی را در پی خواهد داشت. در صورت مشاهده موارد ذکر شده سریع تر مژه‌های کاشت شده را حذف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

  • چسبیدگی مژه‌های بالا و پایین به هم
  • ریزش مژه
  • قرمزی و پرخونی داخل چشم ها
  • خارش ناحیه پلک چشم
  • عفونت و درد چشم ها
  • ایجاد گل مژه چشم
  • برداشت مژه

اگر پس از کاشت به هر دلیلی دچار تردید شدید، می‌توانید به سالنی که برایتان انجام داده مراجعه کنید و با استفاده از محلول حذف کننده مژه هایتان را بردارید. برداشت مژه‌های کاشته شده کار تخصصی بوده و بهتر است آرایشگر متخصص این کار را انجام دهد.

“هرگز به مژه‌های پایینی مژه مصنوعی نچسبانید. مژه‌های پایین چشم را در حین کار به وازلین آغشته کنید.”

 

کاربرد سنگ یشم در کاشت مژه

EMERALD کاربرد سنگ یشم در کاشت مژه

کاشت به صورت موقت، روشی مؤثر و به صرفه است. در فرایند انجام کاشت موقت، مراحلی وجود دارد که باید با دقت و توجه بسیار انجام شوند تا نتیجه رضایت بخش و مطلوب به دست آید. استفاده درست از سنگ یشم در این فرایند، باعث خوش حالتی و سریع‌تر انجام شدن کار می‌شود و متخصصین، با دقت از این سنگ استفاده می‌کنند.

سنگ یشم، در کاشت مژه برای خشک کردن چسب‌ها و خنک کردن مژه‌ها و پوست استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که خود سنگ یشم خاصیت ضد التهابی مؤثری دارد و در حالات بسیاری که مربوط به پوست و مو باشد مورد توجه قرار می‌گیرد.

تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه

تفاوت کاشت دائم و موقت مژه عبارتند از:

  • جنس مژه: مژه هایی که برای اکستنشن مژه به کار می‌رود از جنس موی انسان و تارهای ابریشمی است. در کاشت دائم مژه به علت حساسیت روش کاشت، از تار مژه‌های مرغوب استفاده می‌شود. کاشت دائم نسبت به کاشت موقت طبیعی تر جلوه می‌کند.
  • ضخامت مژه: در روش اکستنشن رنگ و ضخامت مژه‌ها تغییر می‌کند.
  • ماندگاری: ماندگاری روش اکستنشن حداکثر 6 ماه است و می‌بایست هر 2 هفته مژه‌ها ترمیم شوند.
  • رشد مژه: مژه‌ها به طور طبیعی رشد می‌کنند.

تفاوت مژه مصنوعی و اکستنشن مژه

تفاوت اکستنشن مژه و مژه‌های مصنوعی عبارتند از:

  • در اکستنشن مژه برعکس مژه مصنوعی، تارهای مژه به شکل تکی روی مژه‌ها چسبانده می‌شوند.
  • مژه‌های مصنوعی روی پوست پلک چسبیده می‌شوند. در اکستنشن مژه، تارهای مژه به خود مژه‌ها چسبانده می‌شوند.
  • ماندگاری اکستنشن مژه بیشتر از مژه‌های مصنوعی است.

کاشت مژه

اگر میخواهید بدانید چگونه از مژه‌های اکستنشن شده مراقبت کنید مقاله نگهداری از اکستنشن مژه را مطالعه کنید.

مراقبت‌های بعد از کاشت

با توجه به حساس بودن ناحیه، این کار می‌بایست توسط افراد مجرب باتجربه ای که مجوز این کار را دارند، در مکان‌های بهداشتی انجام شود. برای ماندگاری بیشتر مراقبت هایی را می‌بایست انجام دهید. مراقبت‌های بعد عبارتند از:

  • پس از انجام کاشت 24 ساعت از شستن چشم‌ها و مژه‌ها خودداری کنید.
  • روی صورت نخوابید و چشم هایتان را با دست، دستمال یا حوله نمالید.
  • پس از انجام کاشت از ریمل، فرمژه و مداد استفاده نکنید.
  • از مواد آرایشی چرب برای آرایش چشم هایتان استفاده نکنید.
  • چشم هایتان را با شامپوی بچه به آرامی بشویید.
  • پس از انجام از روغن‌های طبیعی و پمادهای تقویت مژه استفاده نکنید.
  • برای برداشتن مژه‌ها از آرایشگر متخصص استفاده کنید.
  • پس از انجام از سونای بخار و استخر استفاده نکنید.

چگونه مژه‌های خود را به صورت طبیعی تقویت کنیم؟

  • قبل از خواب مژه‌های خود را از هر گونه آلودگی و آرایش پاک کنید. سپس با روغن زیتون یا روغن کرچک روی مژه‌ها بپوشانید. فراموش نکنید صبح‌ها بعد از بیدار شدن چشم هایتان را با آب گرم بشویید.
  • استفاده از مواد غذایی پروتئین دار مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و … .
  • برس کشیدن و مرتب کردن مداوم مژه ها.

اکستنشن مژه

هزینه کاشت مژه چقدر است ؟

نرخ قیمت کاشت با توجه به تعداد تارهای مژه و همچنین وضعیت مژه‌های موجود فرد و روشی که انتخاب می‌نماید، متغییر است. نکته قابل توجه آن است که روش‌های کاشت دائمی مژه بسیار هزینه برتر از روش‌های موقتی می‌باشند ولی دوام روش‌های دائمی بسیار بهتر خواهد بود. روش‌های دائمی معمولا برای افرادی مناسب است که در صورت بروز مشکلی مژه‌های خود را از دست داده باشند.

هزینه کاشت دائم مژه

روش کاشت دائم مژه بیشتر از روش موقت است. ولی دوام و کیفیت روش کاشت دائم بیشتر و بهتر است. هزینه کاشت دائم مژه به موارد زیر بستگی دارد.

  • تعداد مژه‌های کاشته شده
  • تخصص پزشک
  • شرایط مژه ها

هزینه اکستنشن مژه (کاشت موقت)

هزینه کاشت موقت مژه به موارد زیر بستگی دارد.

  • جنس تار مژه
  • تعداد مژه به کار رفته
  • مراکز انجام کار


:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ به لایت کردن ساقه مو گفته می شود و بنابراین نوعی از هایلایت به حساب می آید. در این روش می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن ریشه مو، زیبایی لایت کردن را تجربه کنید. انجام بالیاژ مانند نقاشی است و معمولا هر کسی نمی تواند به خوبی از پس انجام آن برآید.

در این روش خلاقیت و تجربه آرایشگر می تواند در زیبائی رنگ مو تاثیر زیادی داشته باشد. بالیاژ برای موهای کوتاه، بلند، لخت، خیلی فر، مجعد و رنگ شده مناسب است. در این روش برعکس روش های قدیمی احتیاجی به ترمیم زود به زود رنگ مو نیست زیرا به صورت نامنظم مو لایت شده است، درست برعکس لایت با فویل که موها خطی و منظم لایت می شوند و ریشه مو تیره است و احتیاجی به ترمیم ندارد. بالیاژ تکنیک های زیادی دارد که در این مقاله یکی از ساده ترین روش های بالیاژ ارائه شده است.

مقایسه بالیاژ با روش های دیگر

در این روش، مو ظاهری طبیعی تر نسبت به روش های قدیمی دارد. همچنین به طور کلی در این روش ریشه مو بدلیل اینکه لایت نمی شود، آسیب نمی بیند. در این روش ریشه مو تیره و ساقه روشن است. با رشد طبیعی مو ظاهر موهایتان بد دیده نمی شود و نیازی به ترمیم دکلره نیست.

 

آموزش رنگ مو 

برای آموزش رنگ مو میتوانید به دوره رنگ مو در آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان مراجعه کنید. 

تفاوت بالیاژ و هایلایت

آرایشگر در روش هایلایت مو از یک ساختار پیروی می‌کند و قسمت هایی از مو را روشن می کند که همگی دارای قوانین مشخص هستند اما در بالیاژ این گونه نیست و هیچ قانون و نظمی وجود ندارد.
آرایشگر شما در بالیاژ آزادی عمل بیشتری دارد اما در مورد هایلایت اینگونه نیست. به این معنا که می‌توانید مقدار زیادی از مو را بالیاژ کنید، در نتیجه موی بالیاژ شده یکدست تر از موی هایلایت شده می‌باشد.
دیگر تفاوت بالیاژ و هایلایت این است که در هایلایت قسمت‌های مشخص شده مو را از ریشه تا انتها رنگ می‌کنند اما در بالیاژ قسمت میانی مو تا نوک روشن می‌شود. از طرفی بالیاژ ها کمی طبیعی تر به نظر می‌رسند، زیرا تفاوت رنگ بالیاژ با رنگ مو به اندازه تفاوت رنگ هایلایت با رنگ مو نیست.
همانگونه که گفتیم در بالیاژ، موها از ریشه رنگ نمی‌شوند و به همین دلیل نیازی به ریشه‌گیری ندارید. اما در هایلایت، باید چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

تفاوت بالیاژ و هایلایت

تفاوت بالیاژ با آمبره

کلی ترین تفاوت آمبره و بالیاژ این است که در روش بالیاژ پایین مو با دکلره روشن می شود و تارهایی به طور هایلایت در لابه لای مو ها تا نزدیک ریشه روشن خواهد شد. اما در روش آمبره مو تنها پایین مو روشن می شود.
در روش آمبره بخشی از موی شما تیره و نیمه دیگر آن روشن می‌باشد و مرز بین تیرگی و روشنی کاملاً در یکدیگر محو می‌شوند. هرچقدر که موها به نوک نزدیک‌تر می‌شوند، روشن‌تر هستند و هر چقدر که به ریشه نزدیک‌تر می‌شوند، تیره‌تر خواهند بود.
اما در مورد بالیاژ، قسمت های روشن مو باید توسط آرایشگر با دقت و مهارت بالا انتخاب شوند و رنگ مورد نظر را به صورت سایه روشن روی آنها اعمال کنند.
در روش بالیاژ هیچ گاه قسمتی از کل مو رنگ نمی شود. بعضی قسمت‌های روشن شده کاملاً انتخابی هستند که کمی شبیه به روش هایلایت می‌باشد.

تفاوت بالیاژ و آمبره

بالیاژ برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از گزینه‌های مناسب برای بالیاژ، افرادی می‌باشند که از موی سفید خود رنج می‌برند زیرا بالیاژ می‌تواند به طور کاملاً طبیعی موهای سفید شما را پوشش دهد.
همچنین کسانی که مایلند رنگ موی خود را کاملا آزادانه انتخاب کنند و حتی قسمت‌های تیره روشن را بنا به سلیقه خودشان روی مو اعمال کنند، بهتر است که از روش بالیاژ استفاده کنند.
بالیاژ روی موهایی که بلندتر از شانه هستند، جلوه بیشتری دارد و طبیعی تر به نظر می رسد.

مزایای بالیاژ کردن مو

  • یکی از مزایای بالیاژ کردن مو این است که نیازی به ترمیم ندارید.
  • چهره شما کاملاً تغییر می‌کند.
  • زمان کمی برای انجام آن نیاز است.
  • بالیاژ کردن مو از بسیاری از روش های دیگر رنگ مو ارزان‌تر می‌باشد.
  • میزان قسمت های تیره و روشن کاملاً طبق سلیقه شما انجام می شود
  • بالیاژ به ریشه مو آسیب وارد نمی کند.
  • این روش هم برای موهای کوتاه و هم بلند مناسب خواهد بود.

معایب و عوارض بالیاژ کردن مو

  • تمام رنگ موها در انواع مختلف می‌توانند به مو آسیب برسانند.
  • یکی از عوارض بالیاژ کردن مو مانند دیگر روش های رنگ مو، خشک شدن موها و نیاز به رسیدگی بیشتر می‌باشد.
    همچنین بالیاژ مو دیرتر از بین می‌رود، زیرا رنگ کردن آن از ریشه نمی باشد.
  • از طرفی بالیاژ کردن مو نیاز به مهارت بسیار بالا دارد و ممکن است که همه آرایشگران نتوانند از عهده انجام آن کار به خوبی بر بیایند.
  • مواد دکلره و بالیاژ برای افرادی که حساسیت پوستی دارند، نیز در موارد نادری مشکل‌زا خواهد بود.
  • همچنین خانم‌های باردار و شیرده بهتر است که تا اتمام این دوره از بالیاژ استفاده نکنند، زیرا با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

موی بالیاژ شده

آموزش بالیاژ کردن مو

مواد لازم برای بالیاژ کردن مو

  • پودر دکلره
  • اکسیدان
  • کاسه رنگ مو
  • برس مخصوص رنگ مو

مراحل انجام بالیاژ مو

  • ترکیب کردن مواد

برای بالیاژ کردن مو ابتدا باید پودر دکلره یا رنگ مورد نظر را با اکسیدان ترکیب کنید.

  • تقسیم بندی مو برای بالیاژ

برای انجام بالیاژ کل سر را تقسیم بندی کنید. از پشت سر لایه هایی مثلثی یا افقی جدا کنید؛ یعنی قسمت ریشه‌ها پهن تر باشد و پایین مو را به هم بچسبانید و در کل مقدار این تقسیم‌بندی طبق سلیقه شما خواهد بود.

  • رنگ یا دکلره کردن مو

قسمت‌های تقسیم‌بندی شده مو را به حالت کج در دست خود بگیرید و به صورت نامنظم برس را روی موها بکشید تا رنگ ها به صورت پراکنده روی موی شما بنشینند. نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که رنگ را تا ریشه به موها نزنید و حدود ۳ الی ۴ سانت تا ریشه فاصله داشته باشید.

مهم ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید، این است که نوک موهای شما کاملا به رنگ آغشته شده باشد.

در مرحله بعدی یک دسته دیگر از مو را در خلاف جهت و مقابل دسته قبلی‌ مو انتخاب کنید و به همین روش آن را رنگ بزنید. ‌در رنگ زدن باید دقت کنید که رنگ‌ها به طور کامل در یک دیگر محو شوند و هیچ مرزی بین تیره و روشن باقی نمانده باشد.

برای انتخاب ترکیب رنگ مو ی مناسب به مقاله آن مراجعه کنید.

  • رنگ کردن موهای جلو

برای جلوی موهای خود از روش قبل استفاده کنید. با این تفاوت که فاصله شما تا ریشه مو کاملاً طبق سلیقه خودتان می‌باشد.

  • چند نکته کلیدی

همچنین می‌توانید به طور کاملا سلیقه ای این که کدام دسته از مو را رنگ کنید، انتخاب کنید.

برای پخش و محو شدن رنگ‌های تیره و روشن در یکدیگر می‌توانید با دستتان، رنگ‌ها را روی مو ماساژ دهید.

برای قسمت های پایین مو نیز می‌توانید از فویل هم استفاده کنید.

تقسیم بندی مو برای بالیاژ

برای انجام بالیاژ مو ابتدا باید موها را به روش درستی تقسیم بندی کنید. برای این کار ابتدا از کنار گوش تا انتهای خط گردن به صورت مورب یک تکه از موها را جدا می کنید. سپس از سمت دیگر سر، از کناره گوش یک خط مستقیم به سمت دیگرجدا کرده؛ برای تقسیم بندی مو از جلوی سر با توجه به فرق سر مشتری ،دو تکه از موها را به صورت مورب تا کنار گوش مانند شکل زیر جدا کرده و در انتها قسمت باقی مانده در مرکز سر را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم. این تقسیم بندی بالیاژ یک روش معمول است. دقت کنید در هنگام انجام بالیاژ نباید به صورت مرتب موهایتان را رنگ کنید اینکار را به صورت بهم ریخته و نامنظم انجام دهید.

تقسیم بندی بالیاژ

بالیاژ خطی

بالیاژ خطی یا مش بدون کلاه از تنکیک های بالیاژ مو است . در لایت خطی مو ، موها را تقسیم بندی کنید، بعد از آن هر دسته را به وسیله شانه دم باریک و فویل موها را به صورت شکل زیر جدا کرده ، دکلره یا رنگ می کنیم.

نکات مهم در بالیاژ خطی

  • روی موهای طبیعی بالیاژ را به صورت خط های آزاد و مستقیم انجام دهید اما اگر می خواهید بالیاژ قبلی را ترمیم و ریشه گیری کنید، مواد دکلره را مجددا روی خطوط قبلی اجرا کنید.
  • برای جدا کردن لایه های مختلف می توان از فویل، سلفون و پنبه استفاده کرد. در بعضی از موارد لایه بین لایت ها نمی گذاریم و بالیاژ را به صورت خشک انجام می دهیم.
  • برای انجام بالیاژ خطی حتما مواد باید غلیظ (مانند ماست یا ملات گچ) باشد ابتدا مواد را روی تخته بلیچ قرار دهید سپس با قلمو روی مو بزنید.
  • اگر کنترل نشتی دکلره سخت است، میتوانید از چسب دکلره برای غلیظ شدن مواد و نریختن روی مو، همچنین می توانید از نشت مواد دکلره به اطراف یا لایه های زیرین استفاده کنید.

بالیاژ خطی

مراقبت های بعد از بالیاژ مو

  • یکی از اقدامات مهم بعد از بالیاژ کردن مو این است که از شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.
  • همچنین تقویت مو و استفاده از ماسک های طبیعی را برای موهای خود در نظر بگیرید.
  • فراموش نکنید که بعد از بالیاژ کردن مو هرگز آن ها را در معرض آب کلردار و اشعه ماورا بنفش قرار ندهید.
  • بیش از حد از لوازم داغ مثل اتوی مو یا سشوار استفاده نکنید. زیرا در این شرایط ، حساسیت و آسیب پذیری موی شما افزایش پیدا می‌کند.
  • بعد از انجام بالیاژ خشک شدن مو اتفاقی رایج است و تنها راه حل این مشکل آبرسانی مو با نرم کننده های مناسب است و اما سعی کنید آن را با مواد طبیعی مانند؛ سس مایونز، عسل، روغن زیتون، روغن بادام، ژل آلوئه ورا و غیره ترکیب کنید.

موی بالیاژ شده

رنگساژ و ترمیم بالیاژ مو

همانگونه که توضیح دادیم در بالیاژ مو قسمت های ریشه تیره بوده و ‌در نتیجه زمانی که موی شما رشد می‌کند، هیچ تفاوت رنگی و یا ناخالصی خاصی در موهایتان به چشم نمی‌خورد و نیازی به ترمیم دوباره مو وجود ندارد.
اما اگر خواهان ترمیم و رنگساژ مجدد هستید، باید بدانید که رنگساژ مو حالت ضعیفی از رنگ مو می باشد که به موها آسیب نمی زند و بیشتر برای موهای دکلره و مش شده و بالیاژ مورد استفاده قرار می گیرد و در کل آسیبی که رنگ و اکسیدان به مو وارد می کنند قابل مقایسه با رنگساژ نیستند.
رنگساژ باید حدود 10 تا 15 دقیقه روی مو بماند و بعد شستشو دهید. برای رنگساژ یک درجه تیره تر از پایه اصلی استفاده کنید.

لایت کردن سه بعدی ساقه مو با روش بالیاژ

  • ابتدا موی مشتری را تقسیم بندی کنید. یکی از راحت ترین روش تقسیم بندی مو استفاده از کش مو است. می توانید موها را دو قسمت کرده و هر قسمت را با کش ببندید. اگر می خواهید لایت نزدیک ریشه باشد کش را نزدیک ریشه مو ببندید، در غیر اینصورت کش را پایین تر از ریشه ببندید.
  • انتخاب مواد مناسب برای دکلره کردن مو و رنگساژ یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین کارهایی است که می بایست انجام دهید. پودر دکلره مرغوب را وقتی از فاصله 30 سانتی به داخل ظرف می ریزید نباید غبار کند. پس از درست کردن پودر می بایست مانند خمیر شود. پودر دکلره آماده شده نباید کف کند، وقتی ظرف را کج میکنید پودر آماده شده نباید تکان بخورد.
  • ابزار کاری مانند قلمویی که استفاده می کنید می بایست استاندارد باشد. قلمویی که حالت شانه ای دارد را استفاده کنید باعث می شود قسمت های زیری مو نیز دکلره شود. اگر نوک قلمو بر اثر زیاد استفاده کردن تیز شده باشد غلظت زیادی از مواد را از ظرف برمی دارد. بر اثر غلظت زیاد مواد و گاز آمونیاک مو آسیب می بیند.
  • وقتی مو را دکلره یا لایت می کنید تکه های مو را نامنظم برداشته و مواظب باشید با دقت این کار را انجام دهید تا قسمت های دیگر مو لایت نشود.
  • پس از انجام دکلره مو و رسیدن به پایه مورد نظرتان مو را آب کشی کنید. با حوله آب اضافی مو را بگیرید. قبل از آبکشی مو کش های بسته شده مو را باز نکنید.
  • برای رنگساژ مو می بایست از اکسیدان 10 حجمی استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

راه‌های افزایش ماندگاری اکستنشن مژه

اکستنشن مژه جزء روش‌های تقریباً جدیدی به شمار می‌آید و برای بانوانی که حوصله آرایش کردن ندارند یا فرصت زیادی برای آراستن چشم‌های خود ندارند مناسب می‌باشد.

اکستنشن مژه یا همان کاشت مژه علاوه بر زیبایی که به چشم‌ها می‌دهد و باعث درشت به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود، نیاز به مراقبت‌هایی دارد که در ادامه در مورد مراقبت‌های بعد از کاشت مژه صحبت خواهیم کرد. اکنون ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که ماندگاری و دوام اکستنشن مژه چقدر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راه ماندگاری این مژه‌های مصنوعی را بررسی کنیم.

دوره آموزش اکستنشن

آموزش اکستنشن مژه

برای یادگیری اصولی فنون آرایشگری، دریافت مدرک رسمی فنی حرفه‌ای و شروع یک مسیر شغلی پردرآمد کافیه با ما تماس بگیری.

راه ماندگاری اکستنشن مژه به عواملی مختلفی بستگی دارد، مهم‌ترین عامل نحوه مراقبت فرد از مژه‌ها می‌باشد، بعد از رعایت نکاتی مثله نخوابیدن روی شکم، استفاده نکردن از روغن و چربی روی مژه‌ها، نوع چسب انتخابی و نوع مژه استفاده شده توسط مژه کار در ماندگاری این مژه‌ها تأثیرگذار هستند

برخی افراد تا 3 هفته می‌توانند اکستنشن مژه را روی چشم‌های خود داشته باشند، برخی نیز با مراقبت زیاد می‌توانند تا 5 الی 6 هفته نیز اکستنشن مژه را روی چشم‌های خود داشته باشند.

مراقبت از اکستنشن مژه

مراقبت های قبل و بعد از اکستنشن مژه

  1. چشمان خود را تمیز کنید: مطمئن شوید که مژه های شما بدون میکاپ هستند و هیچ باقیمانده ای از آرایش یا چربی روی آن ها نیست. با تمیز بودن چشم ها نه تنها سرعت قرار دادن مژه بالا می رود، بلکه چسب آن نیز به مژه های تمیز بهتر خواهد چسبید.
  2. بعد از چسباندن هر مژه، چه اولین مژه چه آخرین مژه هرگز نباید تا 48 ساعت رطوبت به مژه هایتان برسد: یعنی قبل از رفتن به سالن آرایشی دوش بگیرید و موها و بدن خود را بشویید.
  3. به مدت 48 ساعت بعد از قرار دادن مژه ها، نباید بخار به آن ها برسد: بنابراین استفاده از بخور داغ، سونا و یا انجام حرکات ورزشی که باعث عرق می شود، ممنوع است.
  4. مطمئن شوید که محصولاتی که استفاده می کنید، همگی فاقد روغن و چربی هستند: چربی های موجود در ریموورهای میکاپ، محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی و … باعث کنده شدن چسب مژه ها می شود. بهتر است انواع برندهای مناسب این محصولات را از مژه کار خود بپرسید.
  5. از استفاده از میکاپ ضد آب مخصوصا ریمل ضد آب خودداری کنید: این اقدام نیز چسب مژه را شل می کند و باعث می شود که مژه های تان جدا شوند.
  6. مژه های خود را نکشید: اگر فکر می کنید که مژه های شما گره خوردند یا پریشانند، با ریمل بدون مواد به آرامی آن ها را شانه کنید و با دست آن ها را نکشید.
  7. در آرایش زیاده روی نکنید: هرچقدر که میکاپ چشم شما کم تر باشد، باعث می شود تا کمتر با مژه هایتان ور بروید، در نتیجه طول عمر آن ها افزایش خواهد یافت.

مراقبت قبل و بعد از اکستنشن مژه

نحوه شستن مژه اکستنشن

یکی دیگر از مواردی که در مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه باید به آن توجه نمود و تا حدود زیادی در ماندگاری مژه‌ها تاثیرگذار است، نحوه شستن مژه اکستنشن می‌باشد.

در شستن مژه اکستنشن باید نکاتی را رعایت کنید که عبارتند از:

استفاده از پاک‌کننده ملایم

برای شستن چشم‌ها و تمیز نمودن مژه‌ها بهتر است از ژل و صابونی استفاده نمایید که فاقد چربی باشد و همچنین خشکی ایجاد نکند. بهتر است برای تمیز کردن مژه اکستنشن از پاک‌کننده‌های مخصوص این مژه‌ها استفاده کنید.

استفاده نکردن از گوش پاک‌کن یا دستمال مرطوب

الیاف گوش پاک‌کن ممکن است در مژه گیر کند و همچنین استفاده از دستمال مرطوب نیز ممکن است باعث جدا شدن اکستنشن از چشم شود و مشکلاتی را ایجاد نمایید.

هرگز برای تمیز کردن مژه و همچنین شستن آن‌ها مژه و چشم را مالش ندهید.

چگونه از اکستنشن مژه مراقبت کنیم؟

مراحل زیر به شما کمک می کند که طول عمر اکستنشن مژه را افزایش دهید.

  • بعد از اکستنشن مژه، از فر مژه یا رنگ مژه استفاده نکنید.
  • حتی از فرکننده های مخصوص اکستنشن نیز استفاده نکنید (زیرا هرگز به فر کردن اکستنشن ها نیاز ندارید).
  • هنگام شستن صورت، چشم­ها و مژه های خود را نمالید. اطراف چشم را حتما به آرامی خشک کنید.
  • اکستنشن های مژه را نکشید.
  • اگر مایل به استفاده از ریمل هستید، فقط آن را به نوک مژه های خود بزنید و از ریمل با پایه آب استفاده کنید که راحت تر پاک شود.
  • خودتان اقدام به جداسازی اکستنشن ها نکنید تا به مژه های طبیعی خود آسیب وارد نکنید.
  • اکستنشن ها را قیچی نکنید، زیرا ممکن است که مژه های خودتان را قیچی کنید.
  • میکاپ چشم خود را هنگام تمیز کردن اکستشن ها به آرامی پاک کنید.
  • تا جایی که می توانید در طول این دو الی چهار هفته به مژه های خود دست نزنید.
  • مژه ها را نکشید، پیچ ندهید و آن ها را نکنید.
  • به آرامی و با لطافت با چشمان خود برخورد کنید.
  • به کمر یا به پهلو بخوابید و اجازه ندهید که هنگام خواب، مژه هایتان بشکند.
  • از کرم و سرم های مخصوص مژه استفاده کنید و همیشه این محصولات را به سمت بالا بزنید، نه این که از کنار آن ها را روی مژه ها بکشید.
  • هر زمان که مژه هایتان را لمس می کنید، چربی و آلودگی به آن وارد می کنید، پس این کار را نکنید.

کاشت مژه

علت ریزش اکستنشن مژه

ممکن است بعد از کاشت مژه این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا اکستنشن مژه شما می‌ریزد؟ باید بگوییم که علت این ریزش هم به نحوه مراقبت خود فرد بستگی دارد و هم به نوع مواد استفاده شده توسط مژه کار. اگر فرد مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه را به خوبی رعایت نکند با ریزش زود هنگام اکستنشن هاوجو مواجه خواهد شد. در ادامه به مراقبت‌هایی که فرد باید بعد از کاشت مژه آن‌ها را رعایت کند می‌پردازیم.

اما مواردی که باید توسط مژه کار رعایت شود، عبارتند از:

  • چسبی که استفاده می‌کند باید از نوع مرغوب باشد و همچنین برای چشم حساسیت ایجاد نکند.
  • قبل از کاشت مژه، دقت داشته باشد که مژه‌های مشتری تمیز باشد.
  • در نحوه اتصال مژه‌ها نهایت دقت را داشته باشد.
  • باید شرایط محیطی را در نظر داشته باشد، مثلاً اگر در دما و رطوبت مناسب کاشت مژه را انجام ندهد باعث می‌شود چسب قبل از اتصال مژه‌ها خشک شود و اتصال سطحی صورت بگیرد و بعد از چند روز مژه ریزش کند، دمای مناسب باید بین 18 تا 22 درجه سانتی‌گراد و رطوبت باید بین 40 تا 60 درصد باشد.

چگونه عمر اکستنشن های مژه را افزایش دهیم؟

با مژه کار خود صحبت کنید

  • از او بخواهید که مژه های شما را تغییر دهد. اگر حس می کنید که مژه های تان خیلی زود بلند شدند، قبل از اینکه مژه کار آن ها را روی مژه های شما قرار دهد، از او بخواهید که طول آنها را تغییر دهد. بهتر است که برای وقت هایی که گرفته اید، برنامه ریزی کنید  زیرا پروسه اکستنشن مژه چند ساعت زمان می برد.
  • اگر فکر می کنید که مژه هایتان آنطور که می خواهید نیست، درخواست کنید که آن را اصلاح کند.
  • برای جلسه بعد مژه های کوتاه تر بگذارید: اگر فکر می کنید که اکستنشن های مژه برای اقدامات روزانه شما بیش از حد بلند است، جلسه بعدی درخواست کنید تا مژه های کوتاه تری برایتان قرار دهد.

*نکته: اگر مژه های شما با شیشه عینکتان برخورد می کند، حتما از مژه های کوتاه تر از 12 میلی متر استفاده کنید.

  • منظور خود را از “مژه های کوتاه تر” به آرایشگرتان توضیح دهید: اگر درخواست مژه های کوتاه تر را دارید، تکنسین شما ممکن است فقط یک سایز کوتاه تر را انتخاب کند که قطعا باب میل تان نخواهد بود. حتی می توانید به او عکس نشان دهید و به خوبی آن را توضیح دهید.
  • مثلا توضیح دهید که دوست دارید مژه هایتان طبیعی تر به نظر برسد. یا مثلا دوستم اکستنشن انجام داده و دوست دارم مژه های من شبیه او باشد. یا برایتان عکسی آوردم که دوست دارم مژه هایم مانند آن شود.
  • از مژه کار بخواهید که اکستنشن شما را بردارد: اگر از ظاهر مژه های خود راضی نیستید و می خواهید آن را جدا کنید، به سالن مراجعه کنید و درخواست کنید که مژه های شما را جدا کند. تکنسین ها در انجام سریع این کار مهارت دارند.


:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن به روشی گفته می‌ شود که در آن ناخن های شما را لاک می زنند، اما این لاک ماهیتی ژل مانند دارد و از مایع ژلی به نام آکریلیک درست شده است و دوام بسیار زیادی نسبت به لاک های معمولی دارد. در واقع لاک ناخن شما با انجام ژلیش، ثابت می‌ ماند و دچار پریدگی نمی شود.

مراحل انجام ژلیش ناخن چگونه است؟

برای انجام ژلیش ناخن باید دو مرحله زیرسازی و زدن لاک ژل را انجام دهید. که در این قسمت از مقاله به طور کامل به آن می پردازیم.

آموزش کاشت ناخن

زیرسازی ناخن ها

زیر سازی ناخن ها شامل سه مرحله مانیکور خشک ، خراش دادن سطح ناخن و فرم دهی ناخن ها است. در این مرحله مانیکور خشک باید کوتیکول های ناخن را به عقب برانید و آنها را توسط نیپر جدا کنید این کارها را برای پوست های اضافه نیز انجام دهیم. این کار از جدا شدن لاک ژل و هواگرفتن آن جلوگیری می کند.

مرحله بعد در زیرسازی ناخن خراش دادن سطح ناخن است، یک سوهان نرم را جوری روی ناخن هایتان بکشید که تمام چربی های روی صدف ناخن از بین برود. در صورتیکه چربی روی ناخن هایتان باقی بماند امکان بلند شدن ناخن وجود دارد.

در مرحله آخر با استفاده از سوهان فرم و اندازه ناخن ها را یکی کنید.

زدن لاک ژل

ابتدا ناخن ها را به ضد قارچ آغشته کنید. تا در اثر ماندن طولانی مدت لاک ژل روی ناخن هایتان، ناخن هایتان دچار قارچ نشوند. سپس یک لایه بیس کات بزنید و اجازه دهید در دستگاه UV خشک شوند.

در مرحله بعد یک لایه نازک از لاک را روی ناخن بزنید و اجازه دهید زیر دستگاه UV خشک شوند این مدت زمان بسته به نوع دستگاه شما و کیفیت لاک ژل شما متفاوت است. از 20 ثانیه الی 3 دقیقه ممکن است طول بکشد. در این مرحله لاک ناخن هایتان از مایع به جامد تبدیل می شود. دقت کنید تا حتما ناخن هایتان در هر مرحله به خوبی خشک شوند. پوشش آخر لاک ناخن را معمولاً برای درخشندگی ناخن استفاده می کنند. بعد از رسیدن به پوشش دهی مورد نطر خود حالا زمان استفاده از تاپ کات می باشد.

بعد از استفاده از تاپ کات دست هایتان را داخل دستگاه UV قرار دهید تا خشک شود و حفاظت بیشتری از ناخن هایتان انجام شود و لاک ناخن های شما به طور کامل دوام داشته باشد. تاپ کات می تواند با توجه به سلیقه شما براق یا مات باشد.

پاک کردن ژلیش ناخن در خانه به چه صورت است؟

ممکن است بعد از انجام ژلیش ناخن به هر دلیلی مانند بلند شدن ناخن ها، کدر شدن لاک و … تمایل به حذف آن داشته باشید، اگر نمی خواهید آن را تمدید کنید می توانید به راحتی در خانه اینکار را انجام دهید. برای شاید خودتان ژلیش انجام داده باشید و بخواهید در منزل به هر دلیلی خودتان نیز آن را پاک کنید.

برای انجام این کار شما تنها نیاز به استون 100 درصد ، پنبه و فویل آلومینیومی دارید. در ابتدا پنبه را به استون ۱۰۰% آغشته کنید و روی ناخن خود بگذارید، سپس با یک فویل آلومینیومی روی آن را بپوشانید. حدود 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا استون به ناخن شما جذب شود و لاک را به خودش بگیرد. بعد از پاک کردن ژلیش، حتما از روغن های تقویت کننده استفاده کنید. استون هم خشکی سطح ناخن را افزایش می‌ دهد و هم برای سلامت آن مضر است. بنابراین بهتر است که پاک کردن ژلیش ناخن را حتماً توسط یک فرد ماهر با مواد مرغوب انجام دهید تا ناخن‌ هایتان بیش از این آسیب نبیند.

ماندگاری ژلیش ناخن چقدر است؟

نمی توان تاریخ دقیقی برای دوام ژلیش‌ ناخن مشخص کرد. این زمان برای افراد مختلف متفاوت است اما به طور میانگین، بین یک الی سه هفته دوام می آورد. ژلیش ناخن هایتان در این مدت بدون هیچ گونه لب پریدگی، ترک یا سیاه شدن روی ناخن شما باقی می ماند. در واقع این مدت زمان برای زمانی است که ناخن و لاک هیچ گونه آسیبی نمی بینند. پس ممکن است بیش از این زمان هم ژلیش ناخن روی دوام بیاورد و شما تا چند هفته بیشتر هم نیازی به ترمیم یا ریموو ناخن هایتان پیدا نکنید. البته حواستان باشد که زمان ترمیم ناخن را به تعویق نیندازید.

دقت کنید که ژلیش ناخن را نمی توانید با استون های معمولی یا لاک پاک کن از بین ببرید و باید روش تخصصی را برای پاک کردن آن مد نظر قرار دهید.

تفاوت کاشت ناخن ژله ای و ژلیش چیست؟

کاتالوگ رنگ ژلیش ناخن

ساده ترین راه برای به خاطر سپردن تفاوت کاشت ناخن ژله‌ای و ژلیش این است که ژلیش فقط یک لاک ناخن است، در حالی که در روش کاشت ناخن با ژل، با استفاده از یک تیپ یا ابزار دیگر فرم و طول ناخن ها قابل تغییر هستند.

هر دو روش برای استفاده روزانه مقاوم هستند و برای افرادی که برنامه کاری شلوغی دارند و نمی‌توانند بصورت مداوم به سالن‌های آرایشی مراجعه کنند، گزینه‌ای عالی هستند. بعلاوه هردوی این روش‌ها می‌توانند یک پوشش محافظ برای ناخن های طبیعی شما ایجاد کنند. اگر به درستی با استفاده از خیساندن استون یا پاک کننده انتخاب شده توسط سازنده برداشته شود، هر دو روش در واقع می توانند رشد و تقویت ناخن را تشویق کنند.

در کاشت ژله ای ناخن بعد از زیرسازی ناخن ، موادی از جنس پلاستیک یا پودر فشرده روی ناخن قرار داده می شود و ناخن هایتان را به فرم و اندازه دلخواهتان در بیاورید. سپس لاک ژل را روی آن اعمال می‌ کنند اما در روش ژلیش ناخن بعد از زیر سازی تنها از لاک ژل روی ناخن ها استفاده می کنند، و هیچ خبری از کاشت ناخن نیست. دقت کنید در هر دو روش بعد از استفاده از لاک ژل باید ناخن هایتان را درون دستگاه UV قرار دهید، تا لاک ژل به خوبی خشک شوند.

اگر ناخن های شما به طور طبیعی بلند و زیبا هستند، بهتر است از لاک ژل که ماندگاری طولانی دارد استفاده کنید. اما اگر به دنبال اصلاح فرم یا بلندتر کردن ناخن‌هایتان هستید، لازم است از روش کاشت ناخن ژله‌ای استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی : برای اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ناخن ژله ای این مقاله را مطالعه کنید.

عوارض انجام ژلیش ناخن چیست؟

مزایا و معایب ژلیش ناخن

همانطور که می دانید همواره انجام خدمات ناخن با عوارضی همراه است و ژلیش ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست، ژلیش ناخن برای افرادی که ناخن هایشان به شدت ضعیف، حساس، ظریف و شکننده است، مناسب نیست. این افراد قبل از انجام ژلیش، حتما باید با پزشک متخصص پوست صحبت کنند و برای انجام این کار از او اجازه بگیرند. برای ژلیش ناخن معمولاً ۴ تا ۵ لایه مواد مخصوص روی سطح ناخن را می پوشاند و دست را داخل دستگاه قرار می‌ دهند تا لاک ژل روی ناخن کاملاً محکم شود. در نتیجه لایه ضخیمی روی سطح ناخن قرار می‌ گیرد و هیچ هوایی به آن نمی رسد و این عدم هوارسانی به ناخن اصلی ممکن است باعث شکنندگی بیشتر ناخن و مشکلات پوستی شود.

به همین دلیل توصیه می کنند برای اینکه کمترین آسیبی به ناخن هایتان نرسد، باید سعی کنید چند وقت یکبار ژلیش را بردارید تا ناخن هایتان بتوانند اکسیژن‌ رسانی شوند.

همچنین در این مدت از روش های رطوبت رسانی ناخن استفاده کنید تا کمترین آسیب به ناخن هایتان وارد شود.

اگر برای پاک کردن ژلیش ناخن از سوهان استفاده کنید، قطعاً سطح ناخن شما به شدت آسیب می‌ بیند. دقت کنید نباید با هیچ وسیله تیزی لاک ژل را از سطح ناخن پاک کنید.

به طور کل اگر ژلیش ناخن با مواد مرغوب، با کیفیت و دارای مجوز سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت انجام شده باشد و فرد متخصص این کار را انجام دهد، معمولا عوارضی به ناخن وارد نمی‌ شود؛ به شرطی که فرد بعد از انجام ژلیش حتماً از روغن های مغذی برای ناخن استفاده کند و از اعمال آسیب زننده ای مثل جویدن ناخن به شدت پرهیز کند.

آیا اشعه UV دستگاه ژلیش خطرناک است؟

بزرگترین اشکال ژلیش ناخن این است که اشعه فرابنفش که برای خشک کردن ژل لاک به دست‌ها تابانده می‌شود می تواند باعث پیری زودرس پوست شود و شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دهد. از نظر علمی، نور فرابنفش ساطع شده در دستگاه UV که برای ژلیش استفاده می‌شود،، در واقع بسیار قوی تر از آن چیزی است که شما از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت می‌کنید. بنابراین، مهم است که برای محافظت از دستان خود هنگام انجام ژلیش ناخن‌ها، ضد آفتاب بزنید.

مزایای انجام ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش باعث می‌ شود که شما دیگر نگران لب پریدگی و پاک شدن ناخن های خود نباشید. در نتیجه می توانید همیشه داشتن ناخنی سالم با ظاهری کاملا آراسته را تجربه کنید. این روش نسبت به روش‌ هایی مثل کاشت ناخن کم خطر تر است و آسیب کم تری به ناخن‌ ها وارد می‌ کند.

از طرفی ژلیش از لاک ناخن هم دردسر کمتری دارد، زیرا زمانی که شما لاک معمولی می‌ زنید؛ باید خیلی مراقب باشید تا دست تان به جایی نخورد و مدت زمان طولانی بی حرکت بمانید اما در مورد لاک ژل این گونه نیست و خیلی راحت می توانید با ناخن های زیبا به انجام کارهای تان بپردازید؛ بدون اینکه نگران لب پریدگی ناخن باشید.

همچنین ژلیش ناخن باعث ایجاد لایه ضخیمی روی ناخن شده و برای افرادی که عادت دارند ناخن های خود را بجوند، یک روش مناسب برای ترک جویدن ناخن است.

انجام ژلیش قبل از سفر هم می تواند اطمینان خاطر را در شما ایجاد کند، زیرا ناخن های شما در مواجهه با آب و هواهای مختلف آسیبی نمی بیند و کاملاً زیبا و بدون تغییر باقی خواهد ماند. همچنین برای افرادی که روزانه با مواد شیمیایی مختلف مثل استون؛ الکل و غیره سر و کار دارند، بسیار مناسب است و باعث می‌ شود که ناخن های آن ها در عین زیبایی بدون تغییر باقی بماند و آسیبی به لاک‌ ناخن وارد نشود.

انجام ژلیش ناخن یا استفاده از لاک ژل ناخن چگونه انجام می‌شود؟

هزینه انجام ژلیش ناخن

هزینه ژلیش ناخن با توجه به منطقه، شهر، برند لوازم مورد استفاده در سالن‌های آرایشگاهی متفاوت است. که این هزینه می‌تواند بین 40 تا 120 هزار تومان متغیر باشد. ممکن است بخواهید روی ناخن هایتان مدل یا طرح خاصی داشته باشید که هزینه ی جداگانه ای برایتان در بر دارد.

البته شما می توانید با تهیه کیت مخصوص ژلیش ناخن در خانه ناخن هایتان را ژلیش کنید در این صورت در زمان و هزینه ها صرفه جویی می کنید.

مطلب پیشنهادی: هزینه آموزش انواع کاشت ناخن

هزینه انجام ژلیش ناخن

نکات مهم در مورد انجام ژلیش ناخن

ژلیش هم مانند انجام هر اقدام زیبایی، نیازمند رعایت نکاتی است که نتیجه کار شما را متفاوت و زیباتر می کند. در این قسمت به نکاتی که هنگام انجام ژلیش ناخن باید به آن توجه کنید، می پردازیم.

خشک بودن دست ها

نکته مهم این است که قبل از انجام ژلیش، حتماً باید دست و ناخن خود را خشک نگه دارید تا هیچ گونه رطوبتی روی آن وجود نداشته باشد.

سالم بودن صدف ناخن

صدف ناخن حتماً باید سالم باشد. در غیر این صورت پیوند و اتصال بین سطح ناخن و لاک برقرار نمی‌ شود و ناخن شما ورقه ای می شود و ظاهر خوبی هم پیدا نمی کند. از طرفی اکسیژن‌ رسانی به شدت سخت می گردد و ناخن آسیب جدی خواهد دید.

استفاده از ضد قارچ مناسب

استفاده از ضد قارچ با کیفیت باعث می شود که ناخن های شما خشک نشوند. از طرفی رطوبت اضافی، چربی و آلودگی از سطح ناخن جذب می شود. اگر ضد قارچ مناسب نباشد، ژلیش از روی ناخن بلند شده و ناخن آسیب جدی خواهد دید.

بافرکشی

باید قبل از انجام این کار، با استفاده از بافر روی ناخن خط و خش ایجاد شود و چربی اضافه آن گرفته شود. بافر حتماً باید از یک سمت روی ناخن کشیده شود تا نتیجه بهتری داشته باشید.

استفاده از بیس کات مناسب

در این مورد باید انواع بیس کات ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک بهترین هستند و می‌ توانند پوشانندگی قوی را ایجاد کنند تا ژلیس کنده نشود. البته ریموو سخت‌ تر خواهد شد اما دوام ژلیش و زیبایی آن افزایش پیدا می کند.

مقاله پیشنهادی: روش های ریمو کاشت ناخن

اعمال لاک ژل به صورت لایه های نازک

لایه های مختلف لاک باید به صورت کاملاً نازک و ظریف استفاده شوند، زیرا ضخامت زیاد، هم به ناخن آسیب وارد می‌ کند و هم ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

بستن لبه آزاد ناخن با قلم

بعد از این که هر لایه بیس ژل لاک و تاپ کات را روی ناخن زدید، لبه آزاد ناخن را با قلم لاک ببندید که تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از بلند شدن لاک ژل دارد.

تمیز کردن اطراف ناخن بعد از زدن لاک ژل

حتما باید بعد از زدن لاک اصلی، کوتیکول و دیواره ناخن را تمیز کنید. البته دقت کنید که در هنگام انجام کار، لاک برخوردی با این نواحی نداشته باشد زیرا برای پاک کردن آن نیز، کارتان سخت خواهد شد.

مدت زمان لازم برای خشک شدن ژلیش

برند های مختلف لاک، به مدت زمان متفاوتی برای قرار گرفتن داخل دستگاه نیاز دارند. گاهی اوقات بعضی از مدل لاک ها اگر کمتر از حد نیاز، داخل دستگاه بمانند، ناخن ها چروک می شوند. اگر بیشتر بمانند، ناخن شکننده می‌ شود. پس آرایشگر باید به مدت زمان خشک شدن لاک دقت کافی داشته باشد.

قرار دادن صحیح دست داخل دستگاه UV-LED

دست باید به‌گونه‌ ای داخل دستگاه قرار بگیرد که نور ال ای دی به همه ناخن ها به یک اندازه برسد و همه ناخن ها به طور کامل خشک شوند و تفاوتی در آن ها وجود نداشته باشد.

با آب داغ حمام نکنید.

بدترین دشمن ژلیش ناخن، استفاده از آب داغ است. بنابراین بعد از انجام آن، از استحمام طولانی با آب داغ اجتناب کنید، زیرا اثر ژل را از بین خواهد برد و باعث بلند شدن ژلیش ناخن می شود.

مرطوب کردن ناخن

همان طور که می دانید ناخن ها باید به اندازه کافی آب دریافت کنند تا خشک نشوند و سالم بمانند. تا جایی که می توانید بین هر بار مراجعه به سالن آرایشی، حتما ناخن های خود را با استفاده از روغن نارگیل، روغن آووکادو و ویتامین C مرطوب نگه دارید و آن را آبرسانی کنید.

مطلب پیشنهادی: خواص روغن نارگیل برای پوست

حکم شرعی ژلیش ناخن

ژلیش ناخن حکم شرعی مخصوص به خود را دارد. همانطور که حتما می‌دانید برای وضو و غسل باید آب به تمام نقاط عضوهای وضو و غسل برسد. در صورتی ک روی پوست هر گونه مانعی قرار بگیرد که مانع رسیدن آب به آنباشد، غسل و وضو باطل است.

مقاله پیشنهادی: کاشت ناخن حرام است؟! 

30 ایده جذاب و شیک برای ژلیش ناخن

طراحی ناخن با لاک ژلطراحی ناخن با لاک ژللاک ژل آبیلاک ژل آبیژلیش ناخن شیک ژلیش ناخن شیکژلیش ناخن کوتاه و نودژلیش ناخن کوتاه و نودطراحی ناخن با لاک ژل برای ناخن کوتاهطراحی ناخن با لاک ژل برای ناخن کوتاهژلیش ناخن کوتاهژلیش ناخن کوتاهمدل ژلیش ناخن سادهمدل ژلیش ناخن سادهجدیدترین مدل ژلیش ناخنجدیدترین مدل ژلیش ناخنمدل ژلیش ناخن کوتاهمدل ژلیش ناخن کوتاهمدل ژلیش ناخن تابستانیمدل ژلیش ناخن تابستانیمدل ژلیش ناخن دخترانه شیکمدل ژلیش ناخن دخترانه شیکمدل ژلیش چند رنگمدل ژلیش چند رنگ

 



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

ترمیم کاشت ناخن چیست؟

ترمیم کاشت ناخن

قبل از بیان هر چیزی باید دانست کاشت ناخن چیست؛ کاشت ناخن عملی است که آرایشگران در مراکز آرایشی بر روی ناخن انجام می‌دهند، به این صورت که مقداری مواد را بر روی صدف ناخن و چسبیده به ریشه آن می‌گذارند تا حالتی شبیه به ناخن طبیعی داشته باشد؛ سپس تزئینش می‌کنند. اما ناخن همواره در حال رشد است و به دلیل آن که مواد بر روی صدف قرار می‌گیرند و با ریشه پیوند نخورده‌اند، پس از گذشت مدت زمانی، لا رشد طبیعی ناخن‌ها مواد به سمت وسط ناخن حرکت می‌کنند، یعنی حالت اولیه آن از بین رفته و ظاهر زشتی به خود می‌گیرد؛ در این زمان به ترمیم کاشت ناخن نیاز است تا با استفاده از مواد، صدف طبیعی ناخن پوشش داده شود و ناخن زیبا به نظر برسد.

مدت زمان ترمیم کاشت ناخن

ترمیم کاشت اغلب باید هر 21 روز یکبار تکرار شود که در غیر اینصورت رشد بیش از اندازه آن‌ها، به ناخن‌های طبیعی آسیب وارد می‌کند؛ اما این زمان برای افراد گوناگون متفاوت است و معمولا بین دو هفته تا یک ماه می‌تواند متغیر باشد.

با آن که ترمیم به زمان کمتری نسبت به کاشت ناخن نیاز دارد؛ اما معمولا ناخنکاران برای انجام حداقل یک ساعت را در نظر می‌گیرند زیرا ممکن است شکستگی‌هایی وجود داشته باشد یا مشتری طرح سختی را انتخاب کرده باشد که این بر روی مدت زمان تاثیر می‌گذارد و مدت زمان ترمیم کاشت ناخن را افزاش می‌دهد.

آموزش ترمیم ناخن 

برای یادگیری ترمیم ناخن نیازمند این هستید که در دوره آموزش کاشت ناخن شرکت کنید  

ابزارآلات و تجهیزات مورد نیاز ترمیم کاشت ناخن

برای انجام ترمیم نیز همانند کاشت ناخن به یک سری ابزارآلات و تجهیزاتی نیاز است که در این بخش از مقاله آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • سوهان برقی همراه با سر سوهان مانیکور اشکی یا کاجی، سر سوهان الماسه مخروطی یا استوانه گرد، سر سوهان الماسه استوانه، سر سوهان مانیکور استوانه دورگیر، سر سوهان کاغذی نرم
  • سوهان دستی
  • لیکوئید نیم چرب
  • پودر کاشت
  • ضدقارچ
  • پرایمر
  • قلم کاشت
  • عقب‌زن
  • نیپر
  • تیپ
  • چسب تیپ
  • کاتر
  • روغن کوتیکول

انواع روش‌های ترمیم کاشت ناخن

ترمیم کاشت ناخن

برای انجام این کار روش‌های گوناگونی وجود دارد؛ اما ما در این مقاله دو تا از معروف‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها معرفی می‌کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

ترمیم کاشت با تیپ

  1. در ترمیم کاشت ناخن با تیپ ابتدا باید لاکی که بر روی سطح ناخن قرار دارد را با یک پنبه و استون پاک کرد، سپس با کمک سر سوهان الماسه استوانه قد ناخن را به اندازه دلخواه کوتاه کرد.
  2. پس از انجام این مراحل باید با استفاده از سر سوهان الماسه مخروطی ژلیش را از روی سطح مواد تراشید و از بین برد، پس از آن نوبت نازک کردن مواد کاشت قبلی است که توسط سر سوهان الماسه استوانه سرگرد صورت می‌گیرد، فقط در این مرحله باید به این نکته توجه کنید که نباید مواد به حد زیادی نازک یا ضخیم باشند.
  3. بعد از گذشت این مراحل باید مرحله هواگیری را انجام داد؛ یعنی با سر سوهان الماسه مخروطی یا استوانه گرد به قسمت‌هایی که هوا گرفته ضربه وارد کرد تا جدا شوند.
  4. در مرحله بعدی ابتدا باید با عقب‌زن تمامی کوتیکول‌ها را کنار زد؛ سپس با کمک سر سوهان اشکی جدایشان کرد و با نیپر پوست‌های اضافه را کند تا بستر فراهم شده و با سوهان کاغذی نرم مرحله زیرسازی به پایان رسد.
  5. قبل از موادگذاری؛ اول سطح ناخن را به خوبی به ضدقارچ و پرایمر آغشته کنید، سپس موادگذاری را آغاز کنید.
  6. پس از موادگذاری باید فرم دلخواه را ایجاد کرد که برای اینکار در مرحله اول باید با استفاده از سر سوهان الماسه استوانه سرگرد ناهمواری‌های سطح ناخن را از بین برد؛ سپس باید با سرسوهان مانیکور استوانه دورگیر، دورگیری را انجام داد تا مرتب شود.
  7. در آخر نیز باید با سر سوهان الماسه استوانه فرم نهایی را ایجاد کرد و با سوهان کاغذی نرم رد آن‌ها را از بین برد تا هنگام لاک زدن ناهمواری ایجاد نشود و ناخن‌ها شکل طبیعی داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب کاشت ناخن با تیپ

ترمیم کاشت ناخن با ژل

  1. در این روش نیز باید همانند ترمیم کاشت ناخن با تیپ پیش رفت؛ اما با این تفاوت که هنگام موادگذاری باید از ژل استفاده کرد. بنابراین در این مدل ترمیم نیز ابتدا باید کمی قد ناخن را کوتاه کرده، سپس مواد را یک لایه  نازک گذاشته و عمل هواگرفتگی را انجام داد.
  2. پس از آن باید مراحل زیرسازی را انجام دهید؛ یعنی ابتدا باید تمامی کوتیکول‌ها را عقب زده و جدا کرد، پس از آن نیز نوبت خراش ایجاد کردن و زدن ضدقارچ و پرایمر است تا مواد به خوبی بر روی صدف ناخن قرار گیرند.
  3. پس از گذاشن مواد باید حدود 40 تا 60 ثانیه انگشت‌ها را درون دستگاه قرار دهید تا خشک شوند.
  4. پس از آن که از خشکی مواد اطمینان حاصل شد؛ باید با استفاده از سوهان‌های موجود ناهمواری‌ها را از بین برد و فرم دلخواه را ایجاد کرد تا پس از لاک زدن بی‌نقص به نظر برسد.

ترمیم کاشت ناخن پا

برای ترمیم کاشت ناخن پا نیز باید همانند دست عمل کرد؛ یعنی ابتدا با کمک سوهان‌های موجود، قد ناخن کوتاه شده و سپس یک لایه از سطح ناخن برداشته شود، پس از آن باید مراحل زیرسازی را با دقت به سرانجام رساند زیرا احتمال بروز عفونت و قارچ بیشتر است، برای انجام باید به این صورت عمل کرد که کوتیکول‌ها را با عقب‌زن کنار زده و با نیپر جدا کرد؛ سپس با استفاده از سوهان کاغذی نرم روی سطح ناخن خراشی ایجاد کرد تا چربی بر روی آن باقی نماند.

پس از گذر از این مرحله نوبت انتخاب تیپ مناسب است تا بر روی ناخن چسابند، بعد از چسباندن باید به کمک سوهان خط آن را از بین برد و فرم دلخواه را ایجاد کرد تا مواد به درستی بر روی تیپ قرار گیرند. بعد از چسباندن تیپ باید از ضدقارج و پرایمر استفاده کرد؛ سپس موادگذاری کرد و با سوهان فرم نهایی را ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی: كاشت ناخن پا + 60 ایده طراحی ناخن پا

قیمت ترمیم کاشت ناخن

هزینه ترمیم کاشت کمتر از کاشت ناخن است؛ اما به عواملی همچون نوع مواد به کار رفته، میزان مواد به کار رفته، طرح خواسته شده برای تزئین و منطقه سالن آرایشی بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی برای آن بیان کرد؛ اما به طور کلی می‌توان گفت قیمت ترمیم کاشت ناخن بین 50 تا 220 هزارتومان است که بسته به عوامل گفته شده؛ متغیر خواهد بود.

حال که با نحوه انجام ترمیم کاشت ناخن آشنا شدید، بهتر است متناسب با نوع ناخن و میزان بودجه‌ای که دارید؛ یکی از این دو روش را انتخاب کنید، تا کمتر دچار ضرر و زیان شوید و به ناخن‌هایتان هم آسیبی وارد نشود.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

اغلب افراد به دلایل گوناگونی تصمیم می‌گیرند که برای ریموو و از بین بردن کاشت مژه خود اقدام کنند. در این روش معمولا تصور افراد مراجعه به یک آرایشگاه به خصوص است، در صورتی که اینطور نیست و شما به راحتی می‌توانید تنها با تجهیزات ساده در خانه این کار را انجام دهید. یکی از انواع راه‌های ریموو کاشت مژه، استفاده از وازلین است که یک راه کم خطر و بدون آسیب رساندن به مژه‌ و چشم‌ها می‌باشد. اما بهتر است بدانید که بهترین کار برای برداشتن اکستنشن مژه، مراجعه به متخصص است تا چسب مژه به شما آسیبی وارد نکند.

ریمو کاشت مژه در منزل

روش‌های برداشتن اکستنشن مژه در خانه

طبق نظرات تکنسین‌ های مژه، اکستنشن مژه را می توانید به عنوان یک روش زیبایی انجام دهید و ظاهر خود را تغییر دهید تا یک چشم و ابروی جذاب برای خودتان بسازید، تا چند هفته هیچ نیازی به مژه مصنوعی نداشته باشید. هنگامی که بعد از اکستنشن مژه از سالن آرایشی خارج می شوید، احساس زیبایی زیادی می کنید. البته زمانی که کاشت مژه تان شروع به ریختن می کند، احتمالاً کمی احساس ناراحتی داشته باشید.

از یک پاک کننده آرایشی با پایه روغن استفاده کنید

هنگامی که صحبت از ریمو کاشت مژه در منزل می شود، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا کار شما بهتر پیش برود. یکی از آن ها استفاده از پاک کننده آرایشی بر پایه روغن است. اگر چنین پاک‌ کننده ای در اختیار ندارید، می توانید از روغن های پاک کننده ای استفاده کنید که میکاپ را پاک می‌ کنند و حتی برای ریمل ضدآب هم موثر عمل می‌ کنند.

بهتر است از ماده پاک کننده ای استفاده کنید که سرشار از ویتامین C و E باشد تا محافظت از مژه ها را افزایش دهد که در مواد آرایشی به عنوان حلال استفاده می‌ شوند و می‌ توانند چسب های روی مژه را بردارند.
استفاده روزانه از پاک کننده هایی بر پایه روغن، اتصال چسب‌ ها به خط مژه را شل می‌ کند و کار شما راحت تر انجام می شود.

آموزش ریموو مژه 

قبل از هر چیز باید بگوییم که برای انجام اصولی این کار نیازمند این هستید که دوره آموزش کاشت مژه را فرا بگیرید 

استفاده از دوش آب گرم

یکی دیگر از نباید هایی که برای قرار دادن اکستنشن مژه باید در نظر بگیرید، چیست؟ آب داغ یا گرم. هنگامی که شما چسب مژه را برای اکستنشن استفاده کردید، نباید وارد حمام داغ و پر از بخار و طولانی مدت شوید، زیرا چسب مژه را شل می کند. دو مورد از دشمنان اصلی چسب‌ مژه، گرما و رطوبت هستند که کارایی چسب مژه را کم می کنند‌.

حال برای برداشتن چسب مژه و اکستنشن، باید بر عکس این کار را به انجام برسانید. یعنی علاوه بر پاک کننده روغنی، از دوش آب گرم استفاده کنید. البته نباید انتظار داشته باشید که بعد از دوش آب گرم مژه‌ های شما به یکباره جدا شوند، زیرا اگر چسب با کیفیت چسبانده باشید، نیاز به بخار و آب گرم زیادی است تا بتواند روی اکستنشن‌ مژه اثر کند. پس صبور باشید.

مژه های خود را نکشید و به آن ها فشار وارد نکنید.

فرقی ندارد که مژه مصنوعی یا مژه خودتان باشد، اگر روش های بالا را انجام دادید اما نتیجه نگرفتید، ممکن است دل تان بخواهد یک موچین بردارید و مژه هایتان را از جا بکنید، اما مطمئن باشید انجام این کار به شدت به مژه های طبیعی شما آسیب وارد می کند. کندن مژه ها بدترین کاری است که می توانید برای ریمو کاشت مژه در منزل انجام دهید. زیرا باعث ایجاد نقاط خالی لابه لای خط مژه می‌ شود. اکستنشن ها به مژه های طبیعی وصل هستند. بنابراین کندن اکستنشن باعث کنده شدن مژه نیز خواهد شد.

کندن و کشیدن‌ مو نه تنها لابه لای مژه ها را خالی می‌ کند، بلکه انجام مداوم این کار باعث آسیب دیدن فولیکول ها می شود که این آسیب جبران ناپذیر است.

ریموو کاشت مژه با وازلین

ریمو اکستنشن مژه با وازلین
در این روش تنها با استفاده از تجهیزات ساده‌ای مانند وازلین، گوش پاک‌کن، پاک کننده آرایش چشم و پد پنبه‌ای می‌توانید این کار را انجام دهید. به این ترتیب برای انجام این کار مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  1. چشمان خود را با آرایش پاک‌کن به صورت کامل تمیز و عاری از هر گونه مواد آرایشی کنید.
  2. اکنون نوبت گوش‌ پاک‌کن است، که باید آن را به وازلین آغشته کرده و به آرامی به روی مژه‌های خود بکشید تا جایی که تارها از یکدیگر جدا شوند.

ریموو اکستنشن مژه با وازلین بی‌خطرترین راه‌هایی است، که به راحتی در خانه می‌توانید بدون آسیب رساندن به مژه‌های اصلی خود آن را انجام دهید. پس برای یکبار هم که شده اگر به دنبال یک راه اساسی برای ریموو کاشت مژه خود بودید؛ حتما این راه را امتحان کنید.

مقاله پیشنهادی : نگهداری از اکستنشن مژه

استفاده زیاد از ریمل

به جای کشیدن مژه ها می توانید روی اکستنشن های مژه از ریمل و خط چشم استفاده کنید. استفاده از خط چشم سیاه روی پلک بالا و همچنین ریمل، روش خوبی است. ریمل نه تنها باعث ضعیف شدن اکستنشن ها می شود، بلکه باعث تکان خوردن چسب اکستنشن نیز می‌ شود که روی مژه های حقیقی شما چسبیده است، زیرا مجبور هستید همه را بشویید و این چسب مژه کم کم شل می شود.

استفاده از خط چشم و ریمل دو مورد از ترفند های برداشتن اکستنشن مژه هستند که خیلی رایج نمی باشند اما اگر می خواهید اکستنشن مژه را ریموو کنید، حتما باید هر روز ریمل بزنید. اکثر ریمل ها در خودشان مواد چسبنده، وکس و روغن دارند. تقریباً بعد از یک هفته استفاده باعث شل شدن چسب مژه می‌ شوند و فرایند برداشتن اکستنشن را سرعت می بخشند؛ به شرطی که شب ها با روغن مخصوص، ریمل مژه های خود را پاک کنید.

استفاده از روغن کرچک

اگر از برداشتن مژه ها ناامید شده اید، می توانید از روغن کرچک استفاده کنید و آن را شب تا صبح روی مژه های خود قرار دهید تا چسب را در خودش حل کند. روغن ها چسب اکستنشن مژه را شل می کنند و در نتیجه می ‌توانید از روغن های معدنی، روغن سبزیجات، روغن نارگیل، روغن کانولا و روغن کرچک استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: خواص روغن نارگیل برای دور چشم

بعد از اینکه کل میکاپ چشم خود را پاک کردید؛ یک لایه روغن کرچک به مژه های تان بزنید و سپس مژه ها را در روتین روزانه خود با براش مخصوص شانه کنید. همچنین می‌توانید با یک پنبه، مقداری روغن را به نوک مژه و روی چسب مژه ها بزنید. فقط مراقب باشید که روغن داخل چشم تان نریزد. اگر روغن وارد چشم شد، حتماً و سریعا با آب شستشو دهید. روغن کرچک خطری ندارد اما بهتر است که از قبل، کمی از آن را روی پوست تان تست کنید.

ریمو کاشت مژه با روغن کرچک

رفتار ملایم

هنگامی که اکستنشن ها ریختند، باید با مژه های طبیعی خود مخصوصاً هنگام آرایش کردن یا پاک کردن آرایش کاملا ملایم رفتار کنید. بیش از حد به مژه‌ ها یا ناحیه چشم فشار وارد نکنید. آن ها را خیلی سفت نمالید.

سعی کنید مژه ‌ها را تقویت کنید. حتماً از سرم مژه برای تغذیه آن ها استفاده کنید و سعی کنید مژه های طبیعی خود را بلندتر و پرپشت تر کنید.

  • انجام این راهکار ها به شما کمک می کند تا هر وقت زمان مراجعه کردن به سالن آرایشی را نداشتید، خودتان با کمترین آسیب، مژه های کاشت شده را ریموو کنید و اجازه دهید مژه های خودتان مانند قبل شروع به رشد کنند.

ریمو کاشت مژه در منزل بدون عوارض است؟

شاید ناامید شده باشید که بتوانید همه مژه های باقیمانده اکستنشن شده را به یکباره بردارید اما انجام این کار توسط خودتان غیر ممکن هم نیست. آخرین کاری که باید انجام دهید، این است که یک عدد موچین بردارید، زیرا مژه هایی که در مراحل اولیه رشد هستند، ممکن است همراه با اکستنشن جدا شوند و مدت زمان طولانی طول می‌ کشد تا دوباره آن ها رشد کند و همین باعث می‌ شود که بین مژه‌ های شما فضاهای خالی ایجاد گردد.

البته ریمو کردن مژه خیلی راحت در منزل به نظر نمی رسد اما اگر مراحلی را که ذکر کرده ایم را به ترتیب و با دقت انجام دهید. همچنین از محصولاتی استفاده کنید که سرعت فرآیند آن را افزایش دهد. امکان ریموو کاشت مژه افزایش می یابد. در غیر این صورت باید چند روز یا چند هفته صبر کنید تا مژه ها به طور کامل برداشته شوند.

راهکارهای زیر به طور خلاصه نشان می دهد که برای ریموو اکستنشن مژه، باید اقداماتی را به صورت روزانه به انجام برسانید:

  • آرایش خود را پاک کنید.
  • صورت خود را بشویید.
  • برای شل کردن چسب اکستنشن مژه از بخور استفاده کنید. حتماً داخل یک کاسه، آب داغی که از آن بخار بیرون می آید، بریزید. سپس صورت خود را روی آن بگیرید.
  • یک عدد حوله روی سر خود بیندازید تا رطوبت بیرون نرود.
  • به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این حالت بمانید. این بخار باعث شل شدن چسب اکستنشن مژه می شود.
  • سپس یک عدد پنبه یا پد آرایشی یا اسفنج آرایشی را به روغن زیتون یا نارگیل آغشته کرده و به آرامی روی پلک بالا یا پایین بزنید. مراقب باشید که روغن داخل چشم نریزد. این کار باعث می‌ شود که اکستنشن لیز بخورد و از چشم شما بیرون بیاید.
  • هنگام صبح هم صورت خود را مثل همیشه بشویید. از فرچه مژه استفاده کنید و مژه های خود را مثل حالت طبیعی شانه بزنید، متوجه خواهید شد که در این شانه زدن تعداد زیادی از اکستنشن ها پایین می ریزند یا به فرچه می چسبند. اگر نیاز بود، تا شب این کار را تکرار کنید.

چگونه چسب کاشت مژه را پاک کنیم؟

برای رسیدن به جواب این سوال، بهتر با انواع راه‌های پاک کردن چسب کاشت مژه آشنا شوید.

  • استفاده از ریموور برای پاک کردن چسب کاشت مژه
  • استفاده از وازلین
  • استفاده از بخار و روغن
  • استفاده از حلال پاک کننده چسب کاشت مژه

هر یک از مراحل ذکر شده در بالا، برای ریموو کردن چسب کاشت مژه بسیار موثر هستند، که هر یک باید به صورت اصولی و با رعایت نکات ضروری برای جلوگیری از آسیب رساندن به چشم‌ها انجام شوند.

مواد ریموو مژه

معمولا انواع مواد ریمو مژه زیادی تولید شده و مورد استفاده واقع می‌شوند، که شامل انواع مواد کرمی، ژله‌ای و مایع است. لازم بدانید که تمام این مواد شامل مزیت‌های مهمی اعم از موارد ذکر شده در زیر می‌باشند:

  • این مواد به تمام مژه‌ آغشته شده، و به آرامی تک تک آن‌ها را جدا می‌کند.
  • مواد ریموور به صورت عالی و با فرمولاسیون خاصی تولید شده‌اند، که هرگز به چشم و مژه آسیب نمی‌رسانند.
  • این مواد به صورتی ساخته شده ‌اند، که دچار سرازیر شدن به دور چشم و پخش شدن در صورت نمی‌شوند.

بهترین مارک ریموور مژه

ریموور کرمی نانو IB (Nano remover ib cream type)

ریموور کرمی نانو از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه ساخته شده است. این ماده بسیار ایمن است و آسیبی به پوست افراد نمی‌رساند.

ترکیبات به‌کار رفته شده در این ماده آن را با انواع پوست‌ها حتی پوست‌های حساس سازگار کرده است. این ریموور کرمی ضدحساسیت بوده و به صورت کرم تولید و عرضه شده است. ریموور IB محصولی است که در هنگام ریموو از خود بخاری تولید نمی‌کند. این کالا گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف سالنی است. مراحل استفاده از این ریموور به این صورت است که در ابتدا فرد باید چشمش را ببندد، سپس مژه کار باید با استفاده از ابزار مخصوص کرم ریموور را به ریشه مژه‌ها بزند و 3 دقیقه صبرکند که مژه‌های کاشت کرم را جذب خود کنند.

این محصول برای ریموو قبل از ترمیم فوق العاده کاربردی است و مابین ۵ الی ۱۰ مین تمامی چسب های اکستنشن را ریموو می‌کند.

ویژگی های  برند IB:

مناسب برای مصارف سالنی، مژه کارها، نوع کرمی، عدم ایجاد بخار، استفاده آسان، سازگار با انواع پوست‌ها، کیفیت بالا و مقرون‌به‌صرفه، حجم ۱۰ میل، بدون سفیدک، قدرت بالا، بدون آسیب، ضد حساسیت
قیمت ۲۲۰ ????

ریمورر مژه  ILASH

ویژگی های  برند IB:

حجم ۱۰ گرم، بدون سفیدک، قدرت بالا، بدون آسیب، ضد حساسیت
قیمت 200.000

نحوه استفاده از ریموور کرمی مژه

اول مژه ها رو با کلینزر مژه بشورید پد زیر چشم رو نصب کنید با کمک میکروبراش به چسب های اکستنشن بزنید با کمک سلفون روی مواد تون رو بپوشونید بعد از اتمام تایم مکس سلفون رو بردارید و با کمک پنس مژه های اکستنشن رو به راحتی جدا کنید

محلول ریموور اکستنشن مژه

یکی از متداول‌ترین آن‌ها که هم قابل استفاده در خانه و هم در سالن‌های آرایشی است، استفاده از محلول ریموو اکستنشن مژه می‎‌باشد. از مزیت‌های مهم این محلول، این که حتی اگر چشم‌های حساسی دارید، اصلا لازم نیست نگران باشید زیرا برای شما هیچ گونه حساسیت یا خارشی ایجاد نمی‌کند.

استفاده از انواع برندهای محلول ریموور اکستنشن مژه اصلا کار دشواری نیست و تنها به یک گوش پاک‌کن نیاز است. برای شروع، ابتدا لازم یک عدد گوش پاک‌کن را به محلول پاک کننده آغشته کنید، و سپس آن را به آرامی به روی مژه‌های کاشت شده خود ماساژ دهید. نکته قابل توجه این که تمام مژه‌ها باید به این محلول آغشته شده باشد. در نهایت به آرامی محل اتصال مژه کاشت شده به مژه‌های طبیعیتان را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و خودتان شاهد جدا شدن تک تک تارهای مژه از پلکتان خواهید بود.

انواع برندهای زیادی در تولید این محصول تلاش کرده‌اند، ولی شرط رسیدن به یک نتیجه مطلوب و بدون آسیب رساندن به چشم‌ها، استفاده از یک محلول عالی و بی‌نقص است. پس بهتر ابتدا تحقیقات لازم را در رابطه با انواع برندهای تولیدکننده انجام دهید و سپس اقدام برای خرید بهترین مواد کنید.

قیمت حلال چسب اکستنشن مژه

بهتر بدانید به دلیل نوسانات قیمت و انواع مواد و متریالی که در ساخت این حلال به کار برده شده، هزینه‌های گوناگونی برای آن در نظر گرفته شده که قادر به ذکر یک قیمت مشخص نیستیم، ولی با توجه به وجود سایت‌های معتبر می‌توانید با مراجعه به لیست قیمتی که برای هزینه‌های این حلال رده‌بندی شده، از هزینه انواع تولید شده آن‌ها در برندهای گوناگون آگاه شوید.

البته لازم است توجه کنید که به دلیل حساس بودن چشم‌ها تهیه بهترین حلال چسب اکستنشن مژه را در اولویت خرید قرار دهید، زیرا ممکن تنها به دلیل غفلت در تهیه یک محصول با کیفیت بالا، به چشم‌هایتان آسیب‌های جدی وارد کنید که قابل جبران نیست.

هزینه ریموو اکستنشن مژه

به دلیل آنکه کاشت مژه از خدمات زیبایی مورد محبوب اکثر خانم‌ها به حساب می‌آید، عوامل زیادی در تعیین هزینه ریموو اکستنشن مژه تاثیرگذار هستند. لازم به ذکر که به دلیل آنکه چشم جزو اعضای حساس صورت به حساب می‌آید و نمی‌توان برای ریموو مژه در چشم‌ها از هر گونه موادی استفاده کرد، باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها به یک سالن آرایشگاهی مطرح مراجعه کرد؛ یا از راه‌های ریموو کاشت مژه در خانه با حساسیت کامل بهره برد. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در هزینه ریموو مژه می‌توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • متفاوت بودن متریال مواد کاربردی برای ریموو مژه
  • متفاوت بودن برند تولیدکننده هر مواد ریموو مژه
  • انجام ریموو مژه توسط افراد حرفه‌ای یا مبتدی نیز دارای هزینه‌های گوناگونی می‌باشد.
  • تغییر همه روزه نوسانات قیمت

با توجه به موارد ذکر شده، بهتر به سایت‌های معتبر سالن‌های زیبایی معروف مراجعه کنید، و از به روزترین هزینه‌ای که برای این خدمات در نظر گرفته شده اطلاع کسب کنید.

روش صحیح ریموو کردن کاشت مژه

اگر فکر می کنید شکل مژه های کاشته شده تان بد شده است ، و یا شاید بیشتر مژه هایتان افتاده باشد و تعداد کمی از مژه هایتان باقی مانده است. پیشنهاد ما مراجعه به یک سالن حرفه ای و کمک از یک اکستنشن کار حرفه ای برای حذف ریمو مژه های کاشت شده است.

برای ریمو کاشت مژه به یک سالن مناسب و حرفه ای مراجعه کنید زیرا چسب های مژه دارای cyano acrylate است و محکم هستند. بنابراین اگر توسط افراد بی تجربه و مبتدی اقدام به حذف کاشت مژه کنید آسیب های جبران ناپذیری را به مژه هایتان وارد می کنید.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

انواع مدل های طراحی ناخن

طراحی ناخن با فرنچ

فرنچ ناخن چیست؟ فرنچ مانیکور چیست؟ در حقیقت واژه فرنچ یعنی فرانسوی، به فرانسوی ها با زبان انگلیسی فرنچ می گویند، و فرنچ مانیکور به معنی آرایش ناخن فرانسوی است.

یکی از روش های طراحی ناخن ساده، فرنچ ناخن می باشد که جز ساده ترین و زیبا ترین طرح های ناخن است. در این روش نوک ناخن ها طراحی می شوند و رنگ شان متفاوت با رنگ پایه ناخن است. نوک ناخن می تواند بصورت منحنی یا مستطیلی باشد.

برای اینکه فرم نوک ناخن ها مرتب باشد می توان از روش های مختلفی استفاده نمود که ساده ترین روش استفاده از برچسب یا چسب زخم است. برچسب یا چسب زخم که بصورت هلالی یا مستطیلی است پایین قسمتی که قرار است فرنچ شود قرار می دهید و لاک مورد نظر را بزنید. فرنچ ناخن باعث زیبایی ناخن می شود. اگر هنوز ناخن هایتان به قدری بلند نشده اند که فرنچ بزنید، با کشیدن خطی روی ناخن اندازه صدف و سفیدی فرنچ را مشخص کنید.

آموزش طراحی ناخن

قبل از هر چیز باید بگوییم برای آموزش حرفه ای کاشت ناخن و آموزش طراحی ناخن میتوانید به آموزشگاه آرایشگری معتبر در شهر تهران مراجعه کنید 

در صورتیکه هر گونه سوال در رابطه با فرنچ ناخن برای شما پیش اومده، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله فرنچ ناخن در خانه را مطالعه کنید.

طراحی ناخن با فرنچ

طراحی ماربل

در این روش از ترکیب چند رنگ برای طراحی استفاده نموده، ابتدا رنگ بیس مورد نظر را روی صدف ناخن زده سپس طراحی مورد نظر را روی ناخن انجام دهید.برای جذابیت بیشتر از نگین های تزئینی هم میتوانید استفاده کنید.

طراحی با چسب نواری

نیاز نیست که طراح ناخن باشید یا خط های خیلی صافی بکشید، از چسب نواری برای مشخص کردن خطوط استفاده کنید. بعد از زدن چسب ها لاک بزنید و حداقل یک ساعت برای خشک شدن کامل لاک صبر کنید تا رنگ ها مخلوط نشوند.

طراحی ناخن با خلال دندان

یک طراحی ناخن بسیار زیبا با استفاده از خلال دندان می توانید داشته باشید. طرح های متنوع و جذابی با استفاده از خلال دندان می توان ایجاد نمود و لزومی ندارد همه ناخن های طرح های یکسانی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی : کاشت ناخن کوتاه

طراحی ناخن با براش

یکی از ساده ترین روش ها، طراحی با براش می باشد. برای ایجاد راه های نازک روی ناخن، از براش می توانید استفاده کنید. زمانی که رنگ پایه خشک شد براش را آغشته به لاک کرده و به صورت افقی روی ناخن بکشید. تا خشک شدن کامل لاک اول از زدن رنگ بعدی پرهیز کنید.

طراحی بصورت آبرنگی

برای طراحی آبرنگی باید براش را آغشته به لاک کنید و روی لاک بپاچید این کار را با رنگ لاک های مختلف می توانید انجام دهید.

طراحی ناخن

طراحی با نخ

زمانی که لاک خشک شد از کات استفاده کرده و نخ را روی آن به شکل دلخواه قرار دهید، وقتی خشک شد تاپ کات روی آن بزنید تا نخ سر جای خود باقی بماند. با رنگ های مختلف نخ به این طرح جلوه ای زیبا بدهید. به همین راحتی می توانید یک طراحی با نخ انجام دهید.

طراحی با تور

یکی از روش های طراحی ناخن استفاده از تور می باشد. با گذاشتن تور روی ناخن و زدن برق ناخن روی آن طرح جذابی ایجاد می شود. کاری ساده اما به نظر پیچیده!

طراحی-ناخن-با-نخ-و-تور

آموزش طراحی ناخن ساده در منزل

امروزه زیبایی ناخن ها از اهمیت بالایی برخوردار است، خانم ها به دنبال تنوع در فرم و زیبایی ناخن هستند. روش های مختلفی برای طراحی ناخن ساده وجود دارد، که در این بخش به آموزش روش های مختلف طراحی پرداخته شده است.

طراحی ناخن ساده با آب و لاک

یکی از روش های طراحی ناخن ساده استفاده از آب و لاک برای طراحی می باشد، که در این قسمت توضیحات لازم ارائه شده است.

  • در این روش ابتدا از لاک براق بر روی ناخن ها استفاده کنید و اطراف ناخن را با دستمال مرطوب، مرطوب کنید که اگر لاک اضافی در اطراف ناخن پخش شد به راحتی پاک شود.
  • در مرحله بعد یک ظرف آب آماده نموده و یک قطره از لاک انتخابی در آن بچکانید، اجازه دهید تا لاک در سطح آب پخش شود سپس یک قطره لاک با رنگی دیگر وسط آب و روی لایه قبلی بچکانید، این روند را با چند رنگ مختلف لاک می توانید انجام دهید.
  • در این مرحله با استفاده از یک خلال دندان الگوی مورد نظر را روی سطح آب کشیده، سپس سطح ناخن را روی الگو قرار داده  و انگشت را داخل آب فرو برده و در نهابت طرح مورد نظر بر روی ناخن قرار گرفته است. اطراف ناخن ها را می توانی با پد لاک پاک کن تمیز کنید.

طراحی زیگزاگی

یکی دیگر ازروش های طراحی ناخن ساده استفاده از طراحی زیگزاگی می باشد که روش انجام کار ارائه بصورت زیر می باشد.

  • در این بخش به آموزش یکی از روش های طراحی ناخن یعنی طرح زیگزاگی می پردازیم، ابتدا از یک رنگ روشن برای زمینه لاک استفاده کنید، سپس با یک رنگ تیره تر از رنگ زمینه بصورت هفت و هشتی بر روی ناخن ها لاک بزنید، این روند را برای چند رنگ مختلف با فاصله از طرح قبلی  انجام دهید.

طراحی ناخن

طراحی ناخن مرمری

یکی از زیباترین روش های طراحی ناخن بصورت سنگ مرمر می باشد که مراحل انجام کار بصورت زیر می باشد.

وسایل مورد نیاز:

  • لاک ناخن سفید، لاک ناخن مشکی، الکل، لاک‌ پاک کن، پنبه، یک کاسه آب

روش کار:

  • ناخن‌های خود را به رنگ سفید لاک بزنید.
  • لاک سیاه (یا رنگ های دیگر) را درون کاسه آب بریزید. کاسه را تکان دهید تا لاک در سطح آب پخش شود.
  • کمی الکل درون کاسه آب و لاک اسپری کنید.
  • این کار باعث جدا شدن بافت لاک در آب می‌شود.
  • انگشتان خود را درون این ترکیب فرو کنید تا لاک روی ناخن‌ها بچسبد.
  • اطراف ناخن‌ها را با لاک‌ پاک‌کن تمیز کنید.
  • یک لایه تاپ کات یا برق ناخن روی لاک بزنید تا ثابت شود.

طراحی-نان-سنگ-مرمر

طراحی ناخن مرمری به رنگ سبز

طراحی ناخن مرمری به رنگ سبز یکی دیگر از روش های طراحی ناخن می باشد که وسایل و روش کار در این قسمت ارائه شده است.

وسایل مورد نیاز:

  • یک کاسه آب، لاک ( سبز تیره – کرم – سفید – طلایی)، خلال دندان، نوار چسب، پنبه، پد لاک‌ پاک‌ کن

روش کار:

  • لاک کرم را روی ناخن بزنید.
  • زیر ناخن‌ها را با چسب بپوشانید تا کثیف‌کاری نشود.
  • همه لاک‌ها را به ترتیب درون کاسه آب بریزید.
  • با کمک خلال دندان روی لاک‌های درون آب ۴ خط به سمت داخل و خارج بکشید.
  • وقتی طرح مورد نظرتان درست شد، ناخن‌های خود را درون لاک فرو ببرید.
  • طرح باید روی ناخن شما بچسبد.
  • با استفاده از لاک‌ پاک‌کن اطراف ناخن‌ها را تمیز کنید.
  • یک لایه تاپ‌کات یا برق‌ناخن بزنید.

طراحی با پیگمنت رنگی

به طور کلی مواد رنگی به دو دسته رنگ‌ها و رنگدانه‌ها که نام دیگر گروه دوم پیگمنت‌ها هستند، تقسیم می‌شوند. پیگمنت ‌ها فقط سطح اجسام را رنگی کرده و در آب حل نمی ‌شوند زیرا بافت بسیار ریزی داشته و جامد هستند. از این محصول در صنایع مختلفی استفاده می ‌شود؛ آن هم به این دلیل که می‌ تواند سطح اجسامی با جنس پلاستیکی، فلزی و چوبی را پوشش دهد و از آن ‎ها محافظت می‌کند.
این رنگدانه ‌ها از رنگ‌های متنوع و جذابی برخوردار هستند که باعث شده کاربرد های زیادی داشته باشد، از بین آن ‌ها می ‌توان به استفاده از آن در تولید لاک اشاره کرد که در سالن ‌های زیبایی توسط ناخنکاران بسیار استفاده می ‌شود و مورد پسندشان واقع شده است آن هم به این دلیل که در طراحی دستشان را بازتر کرده تا بتوانند هر مدلی که در ذهنشان است را اجرایی کنند.
پیگمنت‌ ها خود چند دسته هستند که هر کدام مطابق با سلیقه مشتری استفاده می ‌شود؛ یکی از آن‌ ها پیگمنت ‌های هلوگرامی بوده که در پودر کاشت ناخن افرادی که می ‌خواهند شاین‌دار باشد به کار می ‌رود.
از پیگمنت‌ها نمی ‌توان برای رنگی کردن لیکوئید استفاده کرد زیرا کیفیت کاشت را کاهش می ‌دهد؛ برای انجام این کار از میترای پایه تینر استفاده می ‌کنند.

طرز استفاده از پیگمنت ‌ها در طراحی ناخن

نحوه استفاده از این محصول به این صورت است ؛ برای آن که روی ناخن جلوه بیشتری داشته و نمایان شود به یک رنگ زمینه به دلخواه خودتان نیاز دارد. پس از آن که لاک ژل زمینه را زدید باید با یک رنگ متفاوت طرح مورد نظرتان را روی سطح ناخن بکشید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که رنگ باید در تمامی سطح یکدست باشد تا زمانی که می‌خواهید از پیگمنت ‌ها استفاده کنید ، سایه روشن ایجاد نشود؛ سپس شروع به زدن رنگ می‌کنید.
برای شروع ابتدا باید قلمی انتخاب کنید که کاملا تمیز و خشک باشد زیرا در غیر این صورت پیگمنت ‌ها به قلم چسبیده و زیبایی کار را از بین می ‌برد. برای آن که کامل روی ناخن قرار گیرد قلم را پس از آن که درون پیگمنت کردید کمی بر روی ناخن فشار دهید تا کاملا رنگ را به خود بگیرد و قبل از آن که به سراغ رنگ بعدی بروید قلم تان را با یک پد خشک تمیز کنید تا رنگ ‌ها در هم آمیخته نشوند .
در آخر باید با یک قلم دیگر روی آن را بتکانید تا پودر های اضافی از روی کار برداشته شود و سپس تاپ شاین بزنید و درون دستگاه UV قرار دهید تا زیبایی آن به چشم آید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

رنگ موی عسلی برای چه کسانی مناسب است؟

رنگ موی عسلی یکی از رنگ های موی گرم و طبیعی است که از ترکیب رنگ های طلایی، قهوه ای و نارنجی ساخته شده است. این رنگ مو به دلیل ظاهر طبیعی و گرمی که دارد، برای افرادی که به دنبال یک رنگ موی طبیعی و نرمال هستند مناسب است.

علاوه بر این، رنگ موی عسلی برای افرادی که پوست صورتشان به رنگ گرم می باشد، مانند پوست هایی که دارای رنگ پوستی زرد، بژ و قهوه ای با تون گرم هستند، خوشایند است. این رنگ مو همچنین برای افرادی که می خواهند نسبت به رنگ موی قهوه ای یا طلایی شان تغییر کوچکی دهند، مناسب است.

از طرف دیگر، رنگ موی عسلی برای افرادی که پوست صورتشان به رنگ سرد می باشد، مانند پوست هایی که دارای رنگ پوستی روشن و روشنی خنثی هستند، مناسب نیست. در این صورت، رنگ مویی با تون سرد تر مانند رنگ موی طلایی بلوند یا مشکی بهترین گزینه ها خواهند بود.

آموزش رنگ مو 

برای اینکه به صورت تخصصی بتوانید ترکیب رنگ ها فوق العاده را بشناسید بهتر از است در دوره آموزش رنگ مو شرکت کنید.

فرمول ترکیب رنگ موی عسلی بدون دکلره

 

رنگ موی عسلی بدون دکلرهرنگ موی عسلی بدون دکلره

  • پایه موها طبیعی و بدون دکلره
  • رنگ عسلی شماره 6
  • اکسیدان : شماره 2

فرمول ترکیب رنگ موی عسلی شکلاتی

رنگ موی عسلی شکلاتیرنگ موی عسلی شکلاتی

  • پایه موها: 6 دکلره
  • رنگ عسلی پایه 7: 2/1 تیوپ
  • رنگ شکلاتی پایه ۷: 4/1 تیوپ
  • رنگ دودی پایه ۷: 4/1 تیوپ
  • واریاسیون بنفش: ۲ سانت
  • اکسیدان 3 درصد

فرمول ترکیب رنگ موی عسلی نسکافه ای

رنگ موی عسلی نسکافه ای

  • پایه موها : ۸ دکلره
  • رنگ مو شکلاتی شماره 8 : ۳/۲ تیوپ
  • رنگ مو کاراملی شماره 8 : 3/1 تیوپ
  • اکسیدان 3 درصد

مطلب پیشنهادی: 7 فرمول ترکیب رنگ موی نسکافه ای

فرمول ترکیب رنگ موی طلایی عسلی

رنگ موی طلایی عسلیرنگ موی طلایی عسلی

  • پایه دکلره : 8
  • رنگ طلایی پایه ۸: 4/1 تیوپ
  • رنگ طبیعی پایه ۷: 4/1 تیوپ
  • رنگ شکلاتی پایه ۷: 4/1 تیوپ
  • رنگ دودی پایه ۸: 4/1 تیوپ
  • رنگ قرمز فالونی ۶٫۶۶: نیم سانت
  • واریاسیون بنفش: دو سانت
  • اکسیدان سه درصد

فرمول ترکیب رنگ موی عسلی تیره

رنگ موی عسلی تیرهرنگ موی عسلی تیره

  • پایه دکلره : 5-7
  • رنگ عسلی پایه 5: سه چهارم تیوپ
  • رنگ مو نسکافه ای شماره 6: یک چهارم تیوپ
  • رنگ مو دودی خاکستری شماره 7: یک هشتم تیوپ
  • واریاسیون بنفش و نقره ای: دو سانت
  • اکسیدان سه درصد

فرمول ترکیب رنگ موی عسلی دودی

رنگ موی عسلی دودی

  • پایه دکلره: ۸
  • رنگ طلایی شماره ۸: 4/1 تیوپ
  • رنگ بژ شماره ۷: 4/1 تیوپ
  • رنگ مسی شماره ۷؛ 4/1 تیوپ
  • رنگ دودی شماره ۸: 4/1 تیوپ
  • واریاسیون بنفش و نقره ای و دودی: ۲سانت
  • اکسیدان سه درصد

فرمول ترکیب رنگ موی بلوند عسلی روشن

رنگ موی بلوند عسلی روشنرنگ موی بلوند عسلی روشن

  • پایه دکلره: ۸ تا ۹
  • رنگ طلایی شماره ۸: 4/1 تیوپ
  • رنگ بژ شماره۷: 4/1 تیوپ
  • رنگ مسی شماره ۷: 2/1 تیوپ
  • واریاسیون بنفش: ۲ سانت
  • اکسیدان سه درصد

فرمول ترکیب رنگ موی عسلی زیتونی

  • پایه مو: 8
  • رنگ عسلی شماره ۸: 2/1 تیوپ
  • زیتونی شماره ۸ : 2/1 تیوپ
  • واریاسیون طلایی: ۵ سانت
  • اکسیدان : 3 درصد

فرمول ترکیب رنگ موی عسلی متوسط

رنگ موی عسلی متوسط

  • پایه دکلره : 6
  • رنگ طلایی شماره  8: نصف تیوپ
  • رنگ مسی شماره  7:  نصف تیوپ
  • رنگ دودی شماره 7: یک هشتم تیوپ
  • واریاسیون آبی و بنفش: دو سانت از هر کدام
  • اکسیدان سه درصد

رنگ موی عسلی برای عروس

رنگ موی عسلی برای عروسان، یکی از محبوب‌ترین گزینه های رنگ موی طبیعی است. این رنگ مو، ظاهری گرم و شادابی به موهای عروس اضافه می‌کند و برای جشن های بهاری و تابستانی بسیار مناسب است. علاوه بر این، رنگ موی عسلی با اکثر انواع پوست همخوانی دارد و برای افرادی که به دنبال رنگ موی طبیعی و روشن هستند، انتخابی بسیار خوب خواهد بود. با توجه به اینکه رنگ موی عسلی دارای تنوع رنگی است، از رنگ های متفاوتی می توان در آرایش موهای عروس استفاده کرد. همچنین، رنگ موی عسلی با لباس عروس هماهنگی بسیار خوبی دارد و به راحتی با اکثر رنگ‌ها ست می‌شود. به طور کلی، رنگ موی عسلی یک گزینه عالی برای عروس خانوم‌هایی است که به دنبال رنگ موی طبیعی و شاداب هستند.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1402 | نظرات ()