نوشته شده توسط : مهناز محمدی

دوره آموزش طراحی ناخن در هنرآموزان

آموزش طراحی ناخن (آرایشگر ناخن) به مفهوم آراستن و پیراستن ناخن های دست و پا و نگهداری از آنها به منظور رعایت بهداشت می باشد.
هنرجو ابتدا با ابزار شناسی آشنا می شود، سپس همخوانی رنگ ها، نحوه ست کردن رنگ ها و … آموزش می بیند. در مراحل بعدی، هنرجو با روش های مختلف طراحی ناخن، اصول صحیح لاک زدن و طراحی با قلم مو آشنا می شود. در طراحی ناخن ظرافت و تمیزی کار حائز اهمیت است. در این دوره، دوره آموزش طراحی ناخن، روند کامل طراحی ناخن با روش های مختلف جهت زیبایی بیشتر ناخن ها به شما آموزش داده می شود.
با توجه به علاقه خانم ها به ناخن های زیبا با طراحی هایی متفاوت و جدید، طراحی ناخن طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

line

سر فصل های دوره آموزش طراحی ناخن

چرا آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان؟

 
ارائه مدرک رسمی فنی حرفه ای
 

اساتید مجرب و ممتحن رسمی فنی حرفه‌ای

 

جلسات تمرین رایگان پس از اتمام دوره

 

خوابگاه برای هنرجویان شهرستان

مربی لاین ناخن

آرزو مهرابی حقیقی ثابت - مربی دوره آموزش طراحی ناخن

دوره های ارائه شده توسط این مربی:

ویدئوی آموزش طراحی ناخن

آموزش طراحی ناخن

توانایی شما پس از دوره طراحی ناخن

پس از گذراندن دوره آموزش طراحی ناخن، هنرجو علاوه بر یادگیری مانیکور و پدیکور، با انواع روش های مختلف طراحی ناخن با انواع لاک و ژل ، قلم و نگین و … آشنا شده و مهارت و تخصص طراحی ناخن را متناسب با متد جدید فرا می گیرد. همچنین با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید برای کار خود تبلیغات انجام دهید و جذب مشتری بالایی داشته باشید.

لوازم و تجهیزات دوره طراحی ناخن

وسایل و ابزار مورد استفاده در دوره آموزش طراحی ناخن شامل: قلم های طراحی و داتینگ، انواع لاک و لاک ژل ها، تاپ کات، بیس کات، انواع نوارهای دیزاین و شابلون، نگین، لوازم مانیکور، قلم داتینگ، انواع سوهان، بافر، پولیش و … می باشد.

هزینه دوره آموزش طراحی ناخن

جدول زمانبندی و هزینه دوره طراحی ناخن
مدت زمان آموزش 9 ساعت
شهریه کلاس نیمه خصوصی 3,000,000 => 2,000,000 تومان
شهریه کلاس فشرده 2.300.000 تومان
تعداد نفرات کلاس نیمه خصوصی و فشرده 4 تا 6 نفر
شهریه کلاس خصوصی 3,800,000 تومان
تعداد نفرات کلاس خصوصی 1 تا 3 نفر
روزهای برگزاری دوره نیمه خصوصی روزهای زوج

پکیج طلایی ناخن

9,200,000 تومان
 
5,400,000 تومان

آموزشگاه هنرآموزان جهت کاهش هزینه های آموزشی هنرجوها ، پکیج طلایی ناخن را در نظر گرفته است. این پکیج شامل تمام دوره های کاربردی مربوط به ناخن از جمله: لاین پودر و طراحی ناخن مبتدی و لاین ژل، دوره طراحی پیشرفته ناخن و آموزش پدیکور و کفسابی تخصصی و پارافین تراپی می باشد. این دوره در 10 جلسه سه ساعته برگزار می شود و وسایل تمرین از طرف آموزشگاه بصورت رایگان در اختیار هنرجو قرار می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بهترین روش اصلاح صورت خانم ها

ما زنان همواره به دنبال بهترین روش برای اصلاح صورت خود هستیم. به عبارتی انتخاب بهترین روش اصلاح برای زنان یک دغدغه محسوب می شود. یکی از روش ­های قدیمی و در عین­ حال ارزان برای اصلاح صورت استفاده از “نخ” می­ باشد که روشی بسیار خوب و بی ضرر است.
اخیرا بند انداز های برقی در روند اصلاح ، باعث تسهیل و سرعت بخشیدن شده اند. اما برخی از خانم­ ها پس از اصلاح با بند، صورت­شان ملتهب شده و جوش می­زنند بنابراین مجبور هستند به جای بند انداختن، صورت خود را با تیغ و ژیلت اصلاح کنند تا از بروز جوش­ های قرمز و ملتهب شدن پوست در امان بمانند.
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بهترین روش اصلاح صورت برایتان دغدغه شده است؛ پس خواندن این قسمت از سایت را از دست ندهید.

تفاوت اپیلاسیون و دپیلاسیون

به روش­ هایی مانند وکسینگ و استفاده از مومک، بند و اپیلیدی برای بیرون کشیدن موها، اپیلاسیون گفته می ­شود. در این روش موها از ریشه بیرون کشیده می­ شوند بنابراین با آسیب دیدن پیاز مو، رشد آن­ ها دیرتر خواهد شد.
دپیلاسیون روشی است که به بیرون کشیدن موها با استفاده از تیغ، ژیلت و کرم­ های موبر گفته می شود. در این روش رشد مجدد موها سریع­ تر خواهد بود.

روش های اصلاح موهای صورت

موچین

بهترین گزینه برای اصلاح موهای مناطق کوچک (مانند چانه و بین ابروان) استفاده از موچین است. درد آن در حد آستانه تحمل همه افراد می ­باشد. اگر برای کل صورت از موچین استفاده کنید زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد و قطعا کندن دانه­ دانه تارهای مو طاقت فرسا خواهد بود.
قبل از کندن موها از تمیزی موچین مطمئن شوید و آن را با یک پنبه اتیل الکل یا آغشته به الکل تمیز کنید و اجازه دهید به­خوبی خشک شود. هرگز موچین را با آب و صابون شستشو ندهید زیرا خطر کنده شدن و البته خراب شدن آن (زنگ زدن انبر موچین) را به همراه خواهد داشت.

وکسینگ

روش بسیار معمول دیگر وکسینگ می­ باشد. با استفاده از موم نرم که روی نوار پارچه ای مالیده می­ شود و پس از قرار گرفتن در محل مورد نظر و سفت شدن موم، می ­توان موها را از ریشه کند. وکس کردن صورت به علت آنکه موهای زیادی را در یک لحظه از ریشه می کند ، درد زیادی را به همراه دارد.
وکسینگ می­ تواند باعث تحریک پوست شود. زیرا ممکن است پوستی حساس داشته باشید و به دلیل استفاده از مواد خاص روی پوست، باعث آسیب و التهاب شود. پس برای همه افراد مناسب نیست. اگر عمل وکسینگ به درستی انجام نشود، فولیکول ­های مو آسیب دیده و همین امر باعث التهاب و تحریک پوست می­ شود که رشد موی زیر پوستی را به همراه خواهد داشت.

نسخه­ های موضعی

جدا از محصولات موجود در فروشگاه­ ها و داروخانه­ ها؛ می ­توانید از یک داروساز نیز درخواست نسخه­ های دست­ ساز را داشته باشید. برخی از مواد دارویی باعث کاهش رشد موها و کم شدن آن­ها می­شود. البته در برخی موارد پس از قطع مصرف، موهای زائد مجددا باز خواهند گشت.

شیو کردن

بسیاری از زنان برای از بین بردن موهای زائد صورت خود، از تیغ یا ژیلت استفاده می­ کنند.
این روش بدون درد و آسان می ­باشد. آیا شما هم فکر می­ کنید که بعد از شیو کردن صورت ، موها ضخیم تر می­ شوند؟ این تفکر حقیقت ندارد زیرا فولیکول مو بریده و نصف می شود، با اینکه احساس زبری و ضخیم تر شدن موها بیشتر می­ شود اما در واقع فقط موها تیزتر شده ­اند.

  • برای شیو کردن و احساس راحتی پس از آن، موهای صورت را در حمام یا بعد از آن اصلاح کنید تا پوست­تان نرم و لطیف شود.
  • برای اصلاح صورت خود از ژیلت دولبه استفاده کنید زیرا این تیغ ها برای قسمت های حساس بهتر عمل می ­کنند.
  • به یاد داشته باشید که تیغ اصلاح را چند بار روی یک ناحیه نکشید زیرا این کار به پوست شما آسیب خواهد رساند.
  • بعد از اصلاح صورت، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

شیو کردن صورت

بند انداختن

بند انداختن روشی مرسوم برای از بین بردن موهای صورت در بین بانوان است که می­ توان آن را با تمرین به تنهایی در خانه  انجام داد. در این روش، باید نخ را با مهارت خاصی روی پوست حرکت دهید و موهای زائد را به دام انداخته و بکنید.
این روش تا حدودی موها را تکی جدا می­کند اما زمان کمتری نسبت به موچین نیاز دارد. اصلاح با بند برای قسمت های کوچکتر صورت مانند میان ابروان، بالای لب یا سبیل و گونه ­ها موثر است.

برای آموزش بند انداختن ابرو به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

اپیلیدی

برخلاف موچین، که موها را به صورت تکی جدا می­کند، دستگاه­ های اپیلاسیون موها را به طور همزمان از بین می ­برند.

  • این روش با وجود آنکه دردناک بوده اما درد آن به اندازه وکسینگ نمی­ باشد دقت کنید هرچه بیشتر از اپلیدی استفاده کنید، به آن عادت خواهید کرد.
  • توصیه می­ شود از اپیلیدی برای فرم دادن به ابروهای خود استفاده نکنید و در عوض برای موهای چانه، کنار صورت و حتی زیربغل استفاده کنید.

کرم موبر

کرم موبر به دلیل بوی نامطبوع و تندی که در گذشته داشته، تقریبا کنار گذاشته شده است. اما جدیدا کرم هایی بدون بو در بازار موجود هستند. کرم موبر، موها را از سطح پوست جدا می­کند. ترکیبات کرم­ های موبر شامل مواد شیمیایی مانند کلسیم تیکو گلیکولات و پتاسیم تیوگلیکولات می­ شوند، که زنجیره دی­سولفید موجود در کراتین مو را می ­شکنند و باعث ضعیف­ شدن مو خواهد شد.

  • توجه داشته باشید که قبل از استفاده به منظور اطمینان از عدم حساسیت، آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست­تان تست پچ کنید.
  • هنگام استفاده نباید این مواد را بیش از زمان مورد نیاز روی پوست نگه دارید زیرا باعث سوزش و آسیب پوست خواهد شد.

کرم موبر

الکترولیز

یکی دیگر از روش­ های رفع موهای زائد دائمی، الکترولیز می­ باشد. در این روش از گرمای متمرکز شده استفاده می­ شود که هر بار تنها یک فولیکول مو را تخریب می ­کند.

  • این روش برای افرادی مناسب است که به دلیل نازکی و بلوندی موهای خود نمی ­توانند از لیزر استفاده کنند.
  • این روش گاها درد بسیاری را بر فرد متحمل می­کند.

لیزر صورت

لیزر

لیزر یک روش دائمی برای خلاصی از موهای زائد می­ باشد. در این روش نور را با طول موج معین به سطح پوست ساطع می­کنند که به طور اختصاصی توسط فولیکول مو جذب خواهد شد. پس از جذب نور، تبدیل به گرما می­ شود که می ­تواند فولیکول­های مو را از بین ببرد.

  • مزیت این روش نسبت به الکترولیز این است که سطح بیشتری را پوشش می­ دهد در صورتی که الکترولیز تنها یک فولیکول را درگیر می­کند. در واقع این دو روش از نظر در برگرفتن سطح پوست، مانند وکس و موچین عمل می ­کنند.
  • لیزر برای موهای بلوند و کرکی تاثیر مثبتی ندارد. اما لازم است برای تثبیت درمان ،آن را چندین مرتبه تکرار کنید تا فولیکول های مو کاملا از بین بروند.
  • متاسفانه هزینه و درد لیزر بالا بوده است (که البته برخی دستگاه ها درد کم تری دارند). البته این مسئله را فرموش نکنید که این روش دائمی بوده پس یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد به صفحه آن مراجعه کنید.

آموزش اصلاح و ابرو

زمان مناسب اصلاح صورت

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین زمان برای اصلاح صورت خانمها چه زمانی است ؟ باید بگوییم که برای حذف موهای صورت خود زمان خاصی مد نظر نیست و می توانید هر زمان در طول روز که بخواهید برای بند انداختن ؛ وکس کردن یا لیزر کردن موهای صورت خود اقدام کنید . اما برای شیو کردن (تیغ زدن) پیشنهاد ما این است که صبح ها بعد از بیدار شدن و قبل از شستن صورت خود اقدام کنید به این دلیل که در این زمان پوست چربی طبیعی خود را دارد که باعث نرم شدن صورت می شود و از آسیب رساندن به پوست جلوگیری می کند.

دوره پیشنهادی: آموزش آرایش و پیرایش

کدام روش مناسب ­تر است؟

در روش دپیلاسیون موها ضخیم ­تر شده و حتی بیشتر نیز می­ شوند . بند انداختن و شیو کردن هر دو باعث ضخامت موها می شوند. اما آنچه باعث تفاوت این دو می ­شود؛ زمان رویش موها است.

بهترین روش ­های اصلاح صورت شامل موارد ذیل می ­شود:

بند انداختن

بند انداختن

چنانچه دارای موی زیاد و ضخیم هستید، بهترین روش برای اصلاح آن­ ها استفاده از نخ می­ باشد. برای پیشگیری از التهاب و بروز جوش­ های قرمز ، قبل از اصلاح با بند بهتر است از محلول ­های ضدجوش استفاده کنید.
افرادی که موهای صورت شان نازک و کرکی اما زیاد است نیز می­ توانند از بند انداختن استفاده کنند. این افراد می ­توانند بین هر 2 بار بند انداختن از شیو کردن نیز استفاده کنند.

نکات قابل توجه قبل از بند انداختن

  • سعی کنید قبل از اصلاح، از نخ تمیزی استفاده کنید. و برای پیشگیری از حساسیت و التهاب،کمی محلول آنتی باکتریال را به صورت­تان بمالید.
  • برای کاهش درد، ابتدا از موهای پیشانی شروع کنید و سپس با طرفین ادامه دهید.
  • پس از اتمام اصلاح، از ژل یا کرم­ های ضدجوش و کمپرس یخ استفاده کنید.

مزایای بند انداختن

  • روشی ارزان است.
  • بند انداختن نسبت به اصلاح با موچین سریع تر و درد کمتری دارد.
  • برای ابرو و صورت مناسب است.
  • هیچ گونه مواد شیمیایی در بندانداختن دخیل نمی‌باشد و برخلاف وکس هیچ ماده خطرناک و حساسیت زایی ندارد.

معایب بند انداختن

  • احساس درد زیاد: کندن مو ها در یک قسمت از بدن باعث می ‌شود که پوست آن ناحیه حساس شده و موجب درد زیاد شود.
  • ریزش اشک: برخی از افراد در طول بند انداختن اشک از چشمان‌ شان سرازیر می ‌شود که ممکن است حتی خارج از کنترل آن ها باشد.
  • قرمزی پوست: پس از اصلاح مو ها با بند، ممکن است قسمت هایی از پوست که موهای آن کنده شده ‌اند، قرمز و حساس به لمس شود.
  • ورم صورت: تجمع بیش از حد خون در قسمت بند انداخته شده باعث می ‌شود تا ورم و قرمزی در آن ناحیه دیده شود.
  • رشد مو های زیر پوستی: پس از برداشتن مو های زائد با بند ممکن است موهایی در زیر پوست رشد کند.
  • تحریک پوست پس از اصلاح با بند: بند انداختن موجب برآمدگی های قرمز رنگی روی پوست می‌ شود که سوزشی به همراه دارد.

بندانداختن مناسب چه افرادی است؟

تحمل افراد نسبت به درد متفاوت است اما کسانی هستند که پوست حساس دارند یا نمی ‌توانند درد اپیلاسیون با موم را تحمل کنند، به همین دلیل بند انداختن مناسب ‌ترین روش برای آن ‎ها است.

خانم های دارای مو های زیاد و تیره و ضخیم بهتر است برای رفع موهای زائد خود اصلاح با بند را در نظر بگیرند و در صورت مستعد بودن برای جوش صورت تمهیدات قبل و بعد از بند انداختن از قبیل استفاده کردن از محلول های ضدجوش با استفاده از پنبه به بند و پوست را در نظر بگیرند.

بند انداختن مناسب چه افرادی نیست؟

افراد با پوست های چرب و مختلط که صورت ‌شان برای جوش زدن، بعد از بند مستعدتر است و شاید به همین دلیل تمام صورت ‌شان را بند نمی اندازند، بهتر است  تیغ را جایگزین بند کنند.

نحوه بند انداختن

  • به منظور بند انداختن، ابتدا نخی را به طول 50 سانتی متر برش دهید.
  • بهتر است نخ مورد را با استفاده از پنبه و الکل تمیز کنید.
  • سعی کنید از نخ قرقره استفاده نکنید. زیرا باعث حساسیت تماسی پوست می­ شود و به علت باریک بودن باعث بریدگی و خراش نیز خواهد شد.
  • دو سر نخ را به هم گره بزنید و یک حلقه بسازید .
  • قبل از شروع اصلاح، پوست خود را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • قسمت تاج ابروی خود را علامت­ گذاری کنید تا هنگام اصلاح وارد خط ابرو نشوید.
  • نخ را دور انگشت­ های خود بپیچید و با حرکت دست بین دو نخ را پیچ دهید به طوری که ضربدری ایجاد شود و انگار با نخ یک پروانه درست کرده ­اید.
  • از یک طرف، نخ را با انگشت شست و از طرف دیگر با انگشت اشاره کنترل کنید و دست راست خود را در جهت عقربه ­های ساعت چرخش دهید.
  • پروانه ای را که با نخ درست کرده­ اید، را روی موهای زائدی که می­ خواهید اصلاح شوند بوسیله عمل باز و بسته شدن قرار دهید. جهت حرکت دست­ ها باید خلاف جهت رویش موها باشد.
  • بعد از اصلاح، به منظور پیشگیری از زدن جوش صورت و از طرفی خنک شدن پوست، از ژل آلوئه ورا و گلاب استفاده کنید.

شیو کردن

چنان­چه موهای صورت­تان بور اما زیاد است، نگران ضخیم و زیاد شدن آن­ ها نباشید و موهای صورت­تان را شیو کنید.
این روش برای کسانی که پوستی چرب و مستعد جوش دارند نیز بهترین روش است.
توجه داشته باشید، افرادی که موهای صورت­شان ضخیم، زیاد و تیره می­ باشد. روش نهایی و بهترین انتخاب برای آن ها انجام لیزر است.

کلام آخر

آیا اصلاح صورت با تیغ ابرو درست است؟

اصلاح صورت با تیغ ابرو یکی از روش هایی که برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده می شوند. با توجه به توصیه پزشکان پوست می توان از تیغ ابرو به جای ژیلت برای شیو کردن صورت استفاده کرد. زیرا تیغ ابرو، نرم تر بوده و از زبر شدن موهای صورت جلوگیری می کند.

چرا باید صورت خود را اصلاح کنیم؟

اصلاح صورت باعث می شود علاوه بر موهای زائد، از شر سلول های مرده پوست نیز خلاص شوید. همچنین بعد از اصلاح محصولات مراقبتی و آرایشی بهتر روی پوست قرار می گیرد.

آیا تیغ زدن صورت باعث افزایش موهای آن می شود؟

خیر؛ شیو کردن موهای زائد با تیغ و ژیلت، بر افزایش تعداد موها و همچنین تغییر بافت و رنگ موها تاثیری ندارد. آن قسمت از مو که از سطح پوست بیرون زده، هیچ ماده زنده‌ای ندارد و به همین دلیل اصلاح آن با تیغ، نمی‌تواند باعث زبری و افزایش آن شود.

برای از بین بردن التهاب صورت بعد از اصلاح چکار باید کرد؟

استفاده از کمپرس سرد ساده و بسیار موثر برای حل مشکل حساسیت است. درمان سرد باعث کاهش دمای پوست می شود و فعالیت عصبی را کاهش می دهد و بنابراین کمپرس سرد انتخاب اول برای تسکین فوری قرمزی و خارش است.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بن مژه چیست ؟

بن مژه چیست ؟ تاتوی بن مژه به تزریق رنگ دانه به طور منظم بین ریشه مژه ها گفته می شود. این کار برای کسانی مناسب است که چشم های درشت و مژه های کم پشت دارند. بهتر است قبل از انجام تاتو با عوارض بن مژه آشنایی داشته باشید.

بن مژه چشم

عوارض بن مژه

این سخن ناگفته پیداست که تمامی افرادی که دوره آموزش آرایشگری را گذرانده اند الزاما جزو تاتو کاران زبردست محسوب نمی شوند. در نتیجه به منظور کسب اطمینان از توانایی های فرد تاتو کننده حتما پیشنهاد می گردد که کارهای قبلی افراد تاتوکار را از نزدیک و به صورت زنده تماشا نمایید. فراموش نکنید هرگونه تاتو جزو موارد حساس و با زمان ماندگاری طولانی هستند. پس یک اشتباه کوچک شما را برای مدت زیادی عذاب خواهد داد. آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان با برگزاری دوره های تخصصی آموزش میکروپیگمنتیشن ، آموزش طراحی با حنا ، آموزش تاتو بدن همراه شما هنرجویان عزیز می باشد. بن مژه طبیعی ، تزریق رنگ دانه ها بین مژه های چشم برای پر نشان دادن مژه‌ ها و زیبایی چشم است.
برای انجام تاتوی بن مژه از سوزن های مخصوصی استفاده می شود، سوزن 1 میلی متر با سرعت زیاد داخل پوست محل مورد نظر می شود که منجر به خونریزی و درد پلک چشم می شود. با سوراخ شدن پوست رنگ دانه ها وارد پوست شده و طرح مورد نظر به صورت دائمی بر روی پوست می ماند.

” انجام تاتوی بن مژه طبیعی یکی دیگر از حساس ترین تاتوهای زیبایی است. برای انجام تاتو بن مژه به افرادی که مجوز و تخصص کافی برای این کار را دارند مراجعه کنید.”

خطرات و عوارض بن مژه

  • تاتوی بن مژه با توجه به اینکه نزدیک چشم انجام می شود، اگر تاتو کار حرفه ای نباشد به چشم آسیب جدی می‌ رسد.
    استفاده از مواد رنگی و سوزن زدن با سرعت بالا، خطر جدی برای چشم ها خواهد داشت.
  • پوست اطراف چشم که جزء پوست های حساس است با انجام تاتوی بن مژه ضعیف و چروک می شود.
  • در صورت آسیب دیدن پلک، چشم نیز آسیب می بیند.
  • ریزش مژه ها، عفونت چشم، انتقال بیماری های چشمی و بروز حساسیت یکی از خطرات انجام بن مژه است.
  • رنگ دانه های تزریق شده تاتوی بن مژه، یک ماده شیمیایی حاوی مس و روی است که برای چشم و سلامت بدن خطرات غیر قابل جبرانی دارد.
  • اگر ابزارهایی که برای تاتو استفاده می شود استریل نباشد، احتمال انتقال بیماری های ایدز، هپاتیت و … را دارد.
  • یکی دیگر از خطرات تاتوی بن مژه خطر ایجاد گوشت اضافی و تغییر رنگ پوست قسمت تاتو شده پلک چشم است.
  • پاک نشدن رنگ دانه های تزریق شده به لایه های زیرین پوست پلک چشم، یکی دیگر از عوارض تاتوی بن مژه است. اگر بخواهید رنگ تاتو یا خود تاتو را پاک کنید غیر ممکن است.
  • اگر زمان تزریق رنگ دانه های تاتو سوزن خیلی عمیق وارد پلک چشم شود بافت چشم آسیب می بیند.

دوره پیشنهادی: آموزش میکروپیگمنتیشن با مدرک رسمی و بین المللی فنی حرفه‌ای

انواع بن مژه

تاتوی بن مژه در دوران حاملگی

در دوران بارداری انجام تاتو خطرناک است. در دوران حاملگی تاتو بن مژه به علت استفاده از رنگ دانه های شیمیایی خطرات جدی برای جنین به همراه دارد. همچنین احتمال عفونت چشم زیاد است. به علت متورم شدن چشم ها در دوران حاملگی تاتو بن مژه توصیه نمی شود بدلیل اینکه بعد از زایمان چشم ها به حالت اولیه خود برگشته و تاتو فرم دیگری که دلخواه مشتری نیست خواهد داشت.

حتما بخوانید : تاثیر تاتو خط چشم در زیبایی

اگر قبل از دوران بارداری تاتو انجام داده اید به علت کشیدگی پوست و تغییرات ظاهری بدن تاتو کم رنگ شده و شکل اصلی خود را از دست می دهد.
شما می توانید پس از سپری کردن دوران حاملگی و شیر دهی تاتو مورد نظر خود را بازسازی کنید.

بعد از انجام تاتو بن مژه چه کارهایی باید انجام دهیم ؟

  1. تا 24 ساعت بعد از تاتو نباید محل مورد نظر را بشویید .
  2. به مدت یک هفته از قرار گرفتن در مقابل آفتاب خودداری نمایید.
  3. بهتر است تا 24 ساعت از یک پماد ویتامین A سه بار در روز و یکبار در روز از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید. (دقت کنید هرگز این دو پماد را همزمان روی پلک هایتان نزنید.)
  4. پوسته های ایجاد شده را به هیچ عنوان جدا نکنید.
  5. تا یک هفته از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری نمایید.
  6. به مدت یک روز بعد از انجام تاتو بهتر است از کمپرس یخ استفاده نمایید.

بن مژه چشم گرد

نکات کلیدی و مهم

انجام بن مژه چه فوایدی دارد ؟

  • همیشه ظاهری آراسته و مرتب دارید.
  • احتیاجی به استفاده از خط چشم و ریمل نخواهید داشت.

مدت زمان بهبود بن مژه چند روز است؟

دوره نقاهت بن مژه ، بین سه تا هفت روز است و اگر ضخامت آن بیشتر باشد بین هفت تا ده روز نیز ممکن است طول بکشد. فقط یادتان باشد در این مدت از دست زدن به چشم ها خودداری کنید.

آیا بعد از انجام بن مژه میتوان استحمام کرد؟

استحمام در صورتی که به بن مژه خود دست یا آب نزنید بلامانع است، فراموش نکنید بهتر است به مدت دو هفته دوش هایی با آب ولرم و کوتاه داشته باشید.

بعد از انجام تاتو بن مژه چشم متورم می شود؟

تورم معمولاً در 24-48 ساعت اول پس از استفاده از بن مژه رخ می دهد ، برای از بین بردن تورم می توانید از کیسه های یخ استفاده کنید. دقت کنید نباید بیش از ده دقیقه یخ را روی یک ناحیه بگذارید. به طور متوسط 5 روز طول می کشد تا ورم چشم از بین برود.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

شماره 1: آموزشگاه آرایشگری آزاده

یکی از آموزشگاه‌ های آرایشگری که در اصفهان محبوب شده است، آموزشگاه آزاده است که کاملا مشابه آموزشگاه هنرآموزان تهران خدمات ارائه می‌ دهد؛ به عنوان مثال زمانی که فرد مراجعه ‌کننده ثبت نام کرد و در جلسات شرکت کرد تمامی مواد و تجهیزات یک سالن زیبایی در طول کلاس ‌ها در اختیارش قرار می‌ گیرد که با آزمایش خود می ‌توانند، نواقص کارشان را فهمیده و با کمک مربیان مجرب رفع کنند، و به دلیل آن که مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه‌ای دارند مدرک معتبری را تحویل هنرجویان می ‌دهند. که با آن می ‌توانند بسیار راحت به درآمدزایی برسند؛ تمامی این ویژگی‌ ها باعث شده که این آموزشگاه کارآموزان زیادی داشته باشد.

خدمات آموزشگاه آرایشگری آزاده

  • آموزش خدمات آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن
  • آموزش بافت مو ژورنالی
  • آموزش تخصصی میکاپ و شینیون
  • آموزش کار با مواد شیمیایی
  • آموزش خدمات اصلاح صورت و بدن
  • آموزش کوتاهی و رنگ مو
  • آموزش کاشت ناخن و مژه

آموزشگاه-آرایشگری زنانه

شماره 2: آموزشگاه آرایشگری آفرنگ

مدیریت آموزشگاه آفرنگ که به عهده سرکار خانم دهقانی است، مربیان و مدرسین متخصصی را استخدام کرده که آموزش ‌های باکیفیتی را در اختیار هنرجویان قرار دهد. همچنین برای رفاه آنان تمامی مواد و تجهیزات لازم یک سالن زیبایی را تهیه کرده که با استفاده قبل از آن روی سر و صورت مشتری اجرا کنند، و نتیجه کارشان را مشاهده کرده باشند و نواقص آن را رفع کنند. مجوز رسمی این آموزشگاه از سازمان فنی حرفه ‌ای باعث شده در آخر آزمونی از کارآموزان گرفته و مدرک معتبری به آن ها تحویل دهند که بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

خدمات آموزشگاه آرایشگری آفرنگ

  • آموزش خدمات مو مانند کوتاهی و رنگ
  • آموزش تخصصی شینیون
  • آموزش حرفه‌ای میکاپ
  • آموزش آرایش دائم و موقت مانند میکروپیگمنتیشن و تتو
  • آموزش کاشت ناخن و مژه
  • آموزش پاکسازی و اصلاح پوست

یک رتبه بندی جالب برای اصفهان: بهترین آرایشگاه و سالن آرایشی اصفهان

شماره 3: آموزشگاه آرایشگری بارون اصفهان

مدیریت آموزشگاه بارون یعنی سرکار خانم حسن ‌پور تصمیم بر این گرفته تا همانند آموزشگاه هنرآموزان تهران با مجوز رسمی که از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کرده، مدرکی معتبر تحویل هنرجویان دهد تا زمانی که می‌ خواهند وارد بازار کار شوند دچار مشکلی نشوند. این آموزشگاه از مربیان متخصصی استفاده کرده تا تمامی خدمات آرایشی را به صورت تخصصی یاد دهند و در آخر مواد و تجهیزاتی را در اختیار کارآموزان قرار می ‌دهد تا نواقص کار خود را با کمک مدرسین رفع کرده و نتیجه عالی کارشان را مشاهده کنند.

خدمات آموزشگاه آرایشگری بارون

  • آموزش پاکسازی و اصلاح پوست
  • آموزش هیرکات و کوتاهی مو
  • آموزش رنگ و مش مو
  • آموزش کار با مواد شیمیایی
  • آموزش اکستنشن مو و مژه
  • آموزش طراحی و تاتو ابرو
  • آموزش تخصصی میکاپ و شینیون
  • آموزش بافت مو ژورنالی
  • آموزش کاشت ناخن و مژه

آموزشگاه-آرایشگری

شماره 4: آموزشگاه آرایشگری توسکانو

آموزشگاه توسکانو با 20 سال سابقه به دلیل مدیریت سرکار خانم فرحناز نوحی زادگان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این آموزشگاه با مربیان متخصصی که استخدام کرده ، آموزش‌ های فوق حرفه‌ای را در اختیار هنرجویان قرار داده و همچنین مواد و تجهیزاتی را برایشان فراهم کرده که پس از یادگیری و قبل از این که وارد بازار کار شوند ؛ نتیجه کار خود را مشاهده کنند. این آموزشگاه به دلیل آن که دارای مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه‌ای است مدرک معتبری را به کارآموزان خود می ‌دهد تا به کارشان اعتبار بخشد.

خدمات آموزشگاه آرایشگری توسکانو

  • آموزش حرفه ‌ای میکاپ
  • آموزش تخصصی شینیون
  • آموزش کوتاهی و رنگ مو
  • آموزش پاکسازی پوست
  • آموزش اصلاح صورت و بدن
  • آموزش آرایش دائمی و موقت مانند تاتو و میکروپیگمتیشن
  • آموزش کاشت ناخن و مژه
  • آموزش اکستنشن مو و مژه

شماره 5: آموزشگاه آرایشگری چهره‌ها

آموزشگاه چهره‌ها هر ساله دوره‌ هایی را نیز برای مربیان و مدرسین خود برگزار می ‌کند، تا تمامی آموزش‌هایشان مطابق با جدید ترین و به روزترین ترند های روز باشد، زیرا با مجوز رسمی که از سازمان فنی حرفه‌ ای دارد، مدرک بین‌المللی را در اختیار هنرجویان قرار می‌ دهد تا در هر کجای دنیا بتوانند مشغول به کار شوند و درآمدی نیز کسب کنند. این آموزشگاه به قدری مجهز است که تمامی مواد و تجهیزات مورد نیاز کارآموزان را فراهم کرده تا آن‌ ها هنگام انجام کار اشتباهات خود را رفع کنند.

خدمات آموزشگاه آرایشگری چهره‌ها

  • آموزش کامل مش آمبره، سامبره، روت شادو، کالر میلتینگ، بالیاژ روسی و برزیلی و …
  • آموزش تخصصی میکاپ که شامل میمیک شناسی، پوست شناسی ، کانتورینگ، استروبینگ، انواع مژه و انواع آرایش چشم
  • آموزش خدمات ناخن مانند کاشت، پدیکور و مانیکور
  • آموزش انواع بافت‌ های ژورنالی
  • آموزش حرفه‌ ای شینیون‌ های لبنانی، عربی ، روسی، اروپایی به روش آسان
  • آموزش اصلاح صورت و بدن
  • آموزش پاکسازی و ماساژ پوست
  • آموزش ویتامینه و کراتینه کردن مو


:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

هیدرودرمی چیست؟

برخورد آب با پوست هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست

هیدرودرمی روشی است که طی آن با آبرسانی به پوست می توان سلول های مرده و آسیب دیده ی پوست را با سلول های جوان و تازه جایگزین کرد. همین امر سبب شاداب شدن سطح پوست و از بین رفتن چین و چروک ها و لکه های پوستی می گردد.

بعضی از افراد به هنگام مشاهده ی تغییرات نامطلوب در پوستشان سعی می کنند خشکی ها را با کرم های مرطوب کننده و چرب بپوشانند. باید گفت این امر نه تنها کمکی به بهبود پوست شما نمی کند بلکه سبب تشدید آسیب های پوستی خواهد شد.

بنر دوره پاکسازی پوست

علل آسیب های پوستی

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست پوست دارای جوش و لک و پوست صاف

در سطح پوست کلاژن هایی وجود دارند که سبب حفظ شادابی و جوان ماندن آن می شوند. با از بین رفتن این کلاژن ها پوست دچار خشکی و چین و چروک می شود. عوامل متعددی می تواند سبب آسیب به کلاژن های پوست گردد.

  • به طور مثال ممکن است در اثر آفتاب سوختگی، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت، استفاده از ماسک های پوستی نامناسب و … پوست دچار خشکی شود.
  • علاوه بر موارد ذکر شده در سطح پوست همه ی افراد، ماده ای به اسم هیالورونیک موجود می باشد. هرچه سن فرد بیشتر شود تولید این ماده در پوست کاهش می یابد. از آن جایی که این ماده در مرطوب نگه داشتن پوست و عدم خشکی آن بسیار کمک کننده است، با کاهش تولید آن در پوست، چین و چروک ها بیشتر می شوند.

[ghaleb][img][textlink][/textlink] [/ghaleb]

  • از دیگر علل خشکی سطح پوست داشتن تغذیه ی غلط و نامناسب است. بدن انسان در طول روز نیاز به ویتامین ها و املاح بسیاری دارد تا با استفاده از آن ها به ترمیم و تولید سلول های جدید بپردازد . این املاح و ویتامین ها یا می بایست از طریق غذا به بدن برسند و یا از طریق مولتی ویتامین ها.
  • یکی از مهم ترین موادی که بدن برای سالم نگه داشتن پوست به آن احتیاج دارد آنتی اکسیدان است؛ که از طریق میوه های قرمز مانند گوجه، توت فرنگی و … می توان آن را تامین کرد.
  • عاملی دیگری که در آسیب رسانی به پوست نقش زیادی دارد، سیگار کشیدن است. همانطور که می دانید افرادی که سیگار مصرف می کنند، نسبت به سایرین پوستی تیره تر و پر چین و چروک تری دارند.
  • نور خورشید هم یکی دیگر از عواملی است که سبب آسیب های جدی به پوست می شود. در مواردی ممکن است این آسیب ها آنقدر شدید باشند که منجر به سرطان شوند. از همین رو مراقبت از پوست امری مداوم و مستمر است و در طول زمان باید در حفظ شادابی آن مراقبت های لازم را انجام داد.

دستگاه هیدرودرمی

انجام هیدرودرم یا دستگاه

در هیدرودرمی بدون این که هیچ گونه سوزنی به پوست وارد شود و یا جراحی صورت گیرد، مواد دارویی و مورد نیاز برای شاداب ماندن پوست به بدن وارد می شود. این عمل از طریق دستگاهی به نام گالوانیک فیشال صورت می پذیرد. در این دستگاه جریان الکتریکی بسیاری ضعیفی وجود دارد که از طریق همان جریان الکتریکی مواد دارویی به سطح پوست انتقال می یابد.

ابتدا ماده ای ژله ای بر روی پوست قرار می گیرد و پس از آن با حرکت دادن دستگاه گالوانیک فیشال سلول های مرده و آسیب دیده از بین می روند و عمل جوان سازی پوست انجام می گیرد. مواد دارویی و ژله مانند به مدت ده دقیقه روی پوست قرار می گیرند و ماساژ داده می شوند. بعد از انجام ماساژ ماده ی دیگری به نام هیدراته به پوست وارد می شود. در مرحله ی انتهایی ام سطح پوست توسط یک ماده ی مرطوب کننده بسیار قوی پوشانده می شود تا رطوبت سطحی پوست حفظ گردد.

بنر اینستاگرام پاکسازی پوست

نحوه ی عمل دستگاه هیدرودرمی

با استفاده از دستگاه گالوانیک فیشال می بایست سلول های مرده ای که در سطح بالایی پوست قرار دارند و سبب تیرگی و خشکی پوست شده اند از پوست جدا شوند و توسط دستگاه مکش برداشته شوند. درون دستگاه سرم های تعبیه شده که در آن مواد شیمیایی و دارویی لازم را به طور مداوم در تماس با سطح پوست قرار می دهد. این سرم ها بسته به مشکل پوستی فرد قابل تغییر می باشند.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست شیوه کار دستگاه آب رسان

انواع هیدرودرمی سطح پوست

Lontophoresis

یکی از انواع مدل های آبرسانی به پوست می باشد. در این روش ابتدا یک ژل که دارای بار های الکتریکی مثبت است بر روی پوست قرار می گیرد. سپس با استفاده از یک الکترود منفی که بر روی شانه ها گذاشته می شود، این ژل های مثبت به نقاط عمیق پوست کشانده می شوند. با انجام این روش یک جریان الکتریکی بین ژل و الکترود منفی ایجاد می شود که خود می تواند سبب پاکسازی و آبرسانی به پوست گردد.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست دستگاه آب رسانی به پوست

Decincrustation

روشی بسیار موثر برای از بین بردن جوش ها و آسیب های پوستی می باشد. در این روش جریان الکتریکی حاصل از دستگاه گالوانیک با تحریک کردن سلول های پوستی سبب تولید کراتین توسط سلول ها می شود. کراتین نیز ماده ایست که در ساختار مو های پوستی نقش موثری دارد. این جریان الکتریکی با نرم کردن کراتین مو های مو موجب نرم و لطیف شدن سطح پوست می گردد.

هیدرودرمی مو چیست ؟

هیدرودرمی مو چیست ؟ همه ما وقتی نامی از هیدرودرمی برده می شود به آبرسانی پوست صورت فکر می کنیم. اما نباید از تاثیر هیدرودرمی پوست سر غافل شد.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در مدت زمان 5 الی 10 دقیقه ای که برای حمام کردن و شستن سر خود صرف می کنیم چه مقدار از مواد مغذی و مقوی موجود در شامپو ها، ویتامین ها و صابون ها را می توان به ریشه موها برسانیم؟

باید بگویم تقریبا هیچ ماده موثری به ریشه نمی رسد. و تمام موادی که استفاده می کنید نقش پاک کننده آلودگی ها را از روی موی سر دارد. اگر می خواهید فولیکول موی سر خود را تغذیه کنید باید اجازه دهید مواد پروتئینه و ویتامینه حداقل 15 دقیقه روی سر شما بماند.

با استفاده از روش گالوانیک و عصاره خالص مواد با سرعت بیشتری به عمق پوست سر نفوذ کند و تاثیر بالایی داشته باشد.

فواید هیدرودرمی

از بین رفتن سلول های مرده ی پوستی

یکی از موثر ترین کارهایی که با عمل هیدرودرمی می توان از انجام آن مطمئن بود، پاکسازی کامل سطح پوست است. سلول های مرده در سطح پوست خود عامل بزرگی در خشکی و تیرگی پوست اند. پاکسازی پوست می تواند باعث جایگزینی سلول های جدید به جای سلول های مرده شود و به پوست طراوت و جوانی بخشد.

از بین رفتن چین و چروک پوستی

از بین رفتن کلاژن ها و یا پروتئین های موجود در پوست سبب افتادگی و چین و چروک در پوست می گردد. با انجام هیدرودرمی بسیاری از این چین و چروک ها و خطوط آزار دهنده تا حد زیادی کاهش می یابند. به آبرسانی به سلول ها حجم سلولی افزایش یافته و منجر به کاهش خطوط ایجاد شده روی پوست می شود.

از بین رفتن جوش و لک های پوستی

یکی دیگر از فواید هیدرودرمی مبارزه با جوش و لک های پوستی می باشد. این عارضه های پوستی آزار دهنده اکثرا به دلیل وجود آلودگی در سطح پوست و یا خشکی بیش از حد پوست به وجود می آیند. با انجام هیدرودرمی می توان رطوبت سطح پوست را تا حد مناسبی حفظ کرد و سبب کاهش جوش و لک شد.

جوان سازی پوست

یکی از مهم ترین اثراتی که هیدرودرمی بر روی پوست می گذارد این است که با از بین بردن ناخالصی های سطح پوست و افزایش اکسیژن در سلول های سطح پوست، با عث می شود چین و چروک های سطح پوست کاهش یابند و درخشش و جوانی پوست افزایش یابد.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست پوست روشن و پوشت تیره

افزایش تولید الاستیک

در سنین کم و جوانی تولید الاستیک پوست بسیار زیاد است. این ماده در پوست سبب ایجاد کشسانی و شادابی می شود. اما هرچه به سنین پیری نزیک تر می شویم از تولید این ماده در سلول های پوست کاسته می شود. عواملی دیگر همچون استرس و اضطراب و خشکی پوست سبب کاهش شادابی پوست و کاهش الاستیک می گردند. با انجام آبرسانی به پوست تولید این ماده در پوست افزایش می یابد و پوست جوان تر به نظر می رسد.

سم زدایی

با استفاده از جریان الکتریکی در سطح پوست از طریق دستگاه گالوانیک فیشال ایجاد می شود تمامی سموم و مواد آسیب زا به آن از سطح پوست زدوده می شود. با از بین رفتن این سموم پوست شاداب تر و جوان تر به نظر می رسد.

افزایش گردش خون

جریان الکتریکی ضعیفی که طی هیدرودرمی به بدن وارد می شود، سبب افزایش جریان یافتن خون در شریان های خونی می گردد. هر چه میزان گردن خون در زیر پوست بیشتر شود میزان اکسیژن رسانی به سلول های پوستی افزایش می یابد و در نتیجه سوخت و ساز سلول ها بهتر صورت می گیرد و مواد لازم برای شادابی پوست به سلول ها می رسد.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، می توان به بستن منافظ پوست، کاهش آسیب های وارد شده به علت آفتاب سوختگی، رساندن اکسیژن به لایه های زیرین پوست و … اشاره کرد.

 

عوارض هیدرودرمی

هیدرودرمی یکی از روش هایی که به دلیل استفاده از تجهیزات پزشکی به روز و انجام آن تحت نظر پزشک متخصص توسط اپراتور های مجرب و حرفه ای از عوارض کمی برخوردار است. اما گاهی افراد ممکن است نسبت به ژل های استفاده شده یا مواد شیمیایی که در طی آبرسانی روی پوست قرار می گیرند حساسیت داشته باشند. و عارضه هایی مانند:

  • سفتی پوست
  • قرمزی پوست
  • ورم و التهاب در اطراف چشم ( در پوست های حساس)

را روی پوست صورت خود حس کنند. که البته این عوارض وقتی بوده و می توان به راحتی به کمپرس سرد آن ها را رفع نمود. و بلافاصله بعد از انجام هیدرودرمی به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

مراقبت های لازم قبل و بعد از هیدرودرمی

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست

آبرسانی زمانی تاثیر خود را بر پوست می گذارد که با انجام مراقبت هایی از آسیب رسیدن مجدد به پوست جلوگیری شود. به عنوان مثال اگر قبل از هیدرودرمی از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کردید و پوست به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار می گرفت، لازم است از کرم های ضد آفتاب استفاده گردد تا از آسیب مجدد جلوگیری گردد.

همانطور که قبل تر نیز اشاره شد این عمل هیچ گونه دشواری خاصی ندارد اما قبل از انجام آن می بایست درصورت استفاده از دارویی خاصی با پزشک خود مشورت نمایید. ممکن است بعضی از افراد به دلیل داشتن آکنه های پوستی از دارویی هایی مانند ایزوترتینویین استفاده کنند. این افراد به دلیل این که عفونت هنوز در سطح پوستشان به صورت فعال وجود دارد نبایست عمل آبرسانی را انجام دهند. چرا که سبب تشدید عفونت خواهد شد.

مدت زمان آبرسانی به پوست

عمل هیدرودرمی بسیار کوتاه است و حدود سی دقیقه الی یک ساعت به طول می انجامد و مدت زمان آن به سطح مناطق انتخاب شده برای ترمیم بستگی دارد. بعد از انجام آبرسانی ممکن است اندکی رنگ پوست رو به قرمزی رود. نگران نباشید چرا که این اتفاق کاملا عادی است و بعد از گذشت حداکثر سی دقیقه به رنگ طبیعی باز خواهد گشت. بعد از این زمان شما به سهولت می توانید کار های عادی و روزانه ی خود را انجام دهید و نگران هیچ چیز نباشید.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست - پاکسازی پوست

تاثیر نوع پوست و محل هیدرودرمی در بدن

عمل آبرسانی اغلب در سطح پوست صورت و گردن انجام می شود. چرا که بیشتر افراد برای داشتن چهره ای مناسب و شاداب در تلاش اند. اما می توان این فرایند را در هر نقطه ای از بدن که احتیاج به ترمیم داشته باشد انجام داد. نقاطی هم چون آرنج ها و زانو ها که ممکن است دچار تیرگی شود و تعداد سلول های مرده در آن مناطق زیاد شود هم قابل انجام است.

به طور حتم برای هر نوع پوستی (خشک، چرب، معمولی) روش های مختلفی برای شاداب کردن پوست وجود دارد. اغلب برای افرادی که از پوست خوبی برخوردار هستند نوشیدن روزانه 6-8 لیوان آب و استفاده از یک رژیم غذایی سالم همراه میوه و سبزی جات کفایت کرده و سلامت پوست را ضمانت می کند. اما با توجه به نوع پوست موارد زیر پیشنهاد می گردد.

  • پوست چرب: این نوع پوست مستعد جوش زدن است و از این رو انجام هیدرودرمی برای این نوع پوست اصلا توصیه نمی گردد. انجام هیدرودرمی برای این نوع پوست ممکن است حتی با افزایش میزان جوش همراه باشد.
  • پوست خشک : برای پوست های خشک بسیار مناسب است. در ترکیب با هیدرودرمی می توان از کرم های مرطوب کننده نیز استفاده نمود.
  • پوست نرمال: برای این نوع پوست نیز مانند پوست خشک آبرسانی پوست پیشنهاد می شود.

توجه: حتما از انجام دادن هیدرودرمی نزد کسانی که تجربه در این زمینه ندارند دوری کنید چون باعث ایجاد مواردی می شود که نیاز به لیزر درمانی پیدا می کنید.

هیدرودرمی یا آبرسانی به پوست - یک پوست روشن یک پوست تیره

تعداد جلسات لازم برای بهبود کامل پوست

تعداد دقیق جلسات را متخصصان بر اساس میزان آسیب دیدگی به بافت پوست تعیین می کنند. معمولا بین جلسات هیدرودرمی ده تا سی روز فاصله وجود دارد. بسته به تعداد جلسات و صلاح دید پزشک ممکن است تا چندین ماه این فرایند به طول انجامد تا تاثیرات مثبت محرز شود. بعد از اولین جلسه به طور محسوس می توان اثرات بهبود را در سطح پوست مشاهده نمود.

بهترین سن برای انجام هیدرودرمی

توصیه ی اکثر متخصصان به افراد بالای سی سال می باشد. زیرا در این افراد چین و چروک ها تازه شکل گرفته اند و تثبیت نشده اند می توان با انجام تعداد جلسات کمتر به نتایج مطلوب دست یافت. اما اگر پوست فرد بسیار خشک و آسیب پذیر است انجام هیدرودرمی در سنین کمتر نیز ممانعتی ندارد.
به طور کلی می توان گفت هیدرودرمی برای افراد جوان و پیر که از آسیب های پوستی رنج می برند مناسب است و در درمان آکنه و جوش های صورت، چین و چروک های حاصل از پیری، آفتاب سوختگی های شدید و لکه های قهوه ای در سطح پوست و … موثر است.

قیمت انجام آبرسانی به پوست

این عمل بسته به میزان مهارت و تخصص پزشک و مجهز بودن به دستگاه های مختلف ممکن است متغیر باشد. عامل دیگری که در تعیین قیمت کار تاثیر گذار است ناحیه ی تحت درمان می باشد. برای اطلاع از قیمت ها بهتر است حضوری به مراکز درمانی مراجعه کنید تا معاینات لازم انجام گیرد. تعداد جلسات مشخص شود و سپس نرخ تعیین گردد.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

14 مدل موی ساده و شیک دختران آسیای شرقی!

در نظر داشته باشید که بافت مو و شینیون مو از جمله کارهایی هستند که شما میتوانید برای افزایش زیبایی موی خود از آن استفاده کنید. با یادگیری مدل های مختلف بافت مو و شینیون مو میتوانید بهترین مدل را بسته به فرم صورت خود پیدا کنید.

برای شرکت در کلاس های دوره آموزش بافت مو و آموزش شینیون مو به صفحات این دوره ها در وبسایت آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان مراجعه کنید.

1. بافت موی جانبی

بافت جانبی مو بسیار جذاب است و می تواند جذابیت موهای شما را چند برابر کند . همچنین یک راه عالی برای تاب دادن موهای شما و حالت دادن به آن ها می باشد. در نتیجه می تواند تاثیر زیبایی میکاپ شما را نیز چندین برابر کند. بافت جانبی مو هم برای افرادی که موهای بلند و هم افرادی که موی کوتاه دارند، مناسب است؛ مخصوصا اگر از اکسسوری هایی مثل گل های طبیعی، مروارید یا ستاره نیز روی موها استفاده کنید.

مدل موی زیبا

2. بافت موی دم خرگوشی

این مدل مو برای زمان هایی که قرار است برای صرف شام به جایی دعوت شوید، بسیار مناسب می باشد. اول از همه باید پشت موهای خود را یک بافت کلی و بزرگ بزنید و سپس آن را به شکل دم خرگوشی پشت سر خود ببندید. مقداری اسپری تثبیت کننده را روی موهای خود بزنید تا بتواند آن را ثابت و زیبا نگه دارد‌. هر چقدر که بیشتر اسپری بزنید، پف موهای شما بیشتر شده و زیباتر به نظر خواهد رسید.

مدل موی زیبا

3. دم اسبی حبابی

دم اسبی های کلاسیک دیگر خسته کننده شده اند و بیش از حد ساده می باشند و نمی توانند ظاهر جدیدی را به شما ببخشند. پس بهتر است کمی به آن تنوع بدهید. انجام این کار نیز بسیار ساده است. به این شکل که موهای خود را دم اسبی ببندید و سپس هر قسمت را با فاصله های یکسان با کش های ریز ببندید و موهای مربوط به قسمت حبابی را کمی بکشید تا شل شود و ظاهر زیباتری بدست آورید.

مدل موی زیبا

4. بستن دم اسبی با روبان

این مدل بسیار ساده و شیک است و می تواند برای موهای نسبتا کوتاه یا متوسط مناسب باشد و انجام آن نیز بیشتر از یک دقیقه زمان نخواهد برد. همه کاری که باید انجام دهید، این است که موهای خود را با یک کش الاستیکی ساده و همرنگ موهایتان ببندید، سپس یک روبان را روی آن گره بزنید که رنگی مخالف با موهایتان دارد و خودش را به خوبی نشان می دهد.

مدل موی زیبا

5. دم خرگوشی نصفه

دم خرگوشی نصفه مانند همان دم خرگوشی ساده و رایج است. همچنین یک مدل شیک است. دم خرگوشی نصفه در بالای موها می تواند صورت شما را زاویه دارتر و میکاپ شما را بهتر نشان دهد. مخصوصا اگر از یک رژلب قرمز براق استفاده کرده باشید.

مدل موی زیبا

6. فرق کج عمیق

فرق کج یکی از آسان ترین راه ها برای تغییر مدل موی شماست. تفاوت این نوع فرق کج این است که باید آن را تا انتهای موی خود ادامه دهید و کل موی خود را به دو قسمت غیر مساوی تقسیم کنید. همچنین می توانید قسمت های پایین موی خود را کمی حالت داده و فر کنید. بهتر است که این مدل مو را با یک اسپری تثبیت کنید تا سر جایش باقی بماند.

مدل موی زیبا

همچنین بخوانید : گالری تصاویر انواع مدل بافت مو

7. بافت موی دوتایی

بافت موی دوتایی قطعاً بهتر از یک بافت‌ موی تکی می باشد، زیرا می‌ تواند تنوع بیشتری ایجاد کند. بافت موی دوتایی روشی جذاب، دخترانه و بامزه می باشد که می تواند ظاهر شما را از دیگران متفاوت کند. این بافت موها معمولاً برای کودکان نیز مورد استفاده قرار می گیرد‌. بافت موی دوتایی احتمال باز شدن و شل شدن کمتری دارد و می تواند برای مهمانی های شب نشینی بسیار مناسب باشد.

مدل موی زیبا

8. مدل موی گوجه ای بالرینا

بالرینا یکی دیگر از راه های افزایش جذابیت به مدل موی شما می باشد. انجام دادن آن ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. اول از همه باید مو های خود را بالای سرتان به صورت دم اسبی با استفاده از یک کش الاستیکی محکم ببندید. سپس آن را مانند یک طناب به دور هم بپیچید. زمانی که به انتهای مو رسیدید، آن را به همان شکل گرد به سر خود سنجاق کنید.

مدل موی زیبا

9. انداختن مو پشت گوش

بهتر است که کمی ساده تر رفتار کنید و با آسان ترین راه ها تغییراتی را در ظاهر خود به وجود بیاورید. انداختن کل موهای دو طرف صورت به پشت گوش بسیار ساده است و می تواند چهره شما را متفاوت تر از همیشه نشان دهد. با این روش می توانید گردنبند و گوشواره های خود را نیز بیش از همیشه به دیگران نشان دهید.

مدل موی زیبا

10. موی صاف ابریشمی و براق

موی بسیار صاف یکی از بهترین راه ها برای جذابیت چهره شما می باشد. موهای بسیار صاف و ابریشمی نشان‌ دهنده بلوغ چهره یک فرد می باشند و انجام آن نیز بسیار راحت است. کافی است که فرق موهای خود را از وسط باز کنید و هر کدام از دو طرف آن ها را مثل همیشه اتو بکشید. موی صاف ابریشمی بسیار رویایی است و می‌ تواند توجه افراد را مخصوصا با میکاپ کامل، جلب کند.

مدل موی زیبا

مطالب مرتبط : گالری تصاویر انواع مدل شینیون مو

11. پیچش فرانسوی

هیچ مدل مویی نمی تواند جذاب تر از مدل موی پیچ فرانسوی باشد. این مدل موی جذاب معمولا برای مراسم عروسی بسیار طرفدار دارد. معمولا سعی می‌ کنند که این مدل را کمی شل ببندند. بسیار راحت است کل موهای خود را به یک طرف ببرید و آن ها را پیچانده و به داخل فرو ببرید. سپس با سنجاق حالت آن را تثبیت کنید.

مدل موی زیبا

12. مدل مو با زیر تناژ خیس

زمانی که از موهای خیس صحبت می کنیم، منظور ما این نیست که از حمام در بیایید و موهاینان کاملا خیس باشد. مدل موی خیس یعنی نم و رطوبت روی موهای شما دیده شود. شاید برایتان تعجب آور باشد اما این مدل می تواند برای تعطیلات بسیار مناسب باشد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که از ژل و اسپری های مخصوص مو برای رطوبت بخشی و براقیت استفاده کنید.

مدل موی زیبا

13. بافت موی آبشاری

بافت موی آبشاری را در بسیاری از صفحات اینستاگرام مشاهده کرده اید. این مدل مخصوصاً در بین بازیگران گیم اف ترونز بسیار استفاده می شد، به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. زیبایی این مدل مو بسیار اعجاب انگیز است. البته انجام آن نیاز به کمی مهارت دارد.

مدل موی زیبا

14. موهای اکلیلی

بعضی از افراد عقیده دارند که فقط بازیگران تئاتر می توانند موهای اکلیلی داشته باشند اما این ایده بسیار غلط است. موهای اکلیلی یکی از بهترین ترندهای مویی محسوب می‌ شود که می توانید در بسیاری از مراسم های معروف نیز آن ها را مشاهده کنید. مدل موی اکلیلی برای شب نشینی های خانوادگی نیز بسیار مناسب می باشد. فقط مراقب باشید که اکلیل روی موهای شما داخل غذایتان نریزد. همچنین بعد از استفاده از این مدل مو باید موهای خود را با یک شامپوی قوی بشویید تا از شر اکلیل ها خلاص شوید.

مدل موی زیبا

شما در این مقاله چندین مدل موی آسیا شرقی را آموزش دیده اید ، حال می توانید یکی از این 14 مدل موی آسیای شرقی رو موهایتان انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

روش‌های آبرسانی کردن موها

روش اول: مراقبت از مو

1- تعداد دفعات استفاده از لوازم حرارت دهنده برای حالت دهی مو را کاهش دهید و از دمای پایین تر استفاده کنید. سشوار، اتو مو و بابلیس اگر بیش از حد استفاده شوند، عاملی برای خشکی و شکنندگی مو هستند.

استفاده از این لوازم در دمای بسیار بالا آسیب دیدگی مو را افزایش می دهد. اگر هوا بیش از حد سرد نیست، اجازه دهید که مو های شما در حالت طبیعی خشک شود.

اگر هم مجبور هستید که از این لوازم گرمایی بر روی مو هایتان استفاده کنید، حتما اول اسپری محافظت کننده مو در برابر گرما را به مو های تان اعمال نمایید.

  • از سشوار های یونیک (دارای قابلیت تولید یون) استفاده کنید. این سشوار ها یون منفی را برانگیخته می‌ کند و به نگه داشتن رطوبت داخل مو کمک می کنند.
  • تنظیمات اتو مو، بابلیس یا سشوار را روی دمای پایین قرار دهید. شاید دیرتر به حالت مورد نظر روی مو های تان برسید اما قطعا آسیب کم تری به آن ها وارد می شود.
  • نباید هر روز از سشوار ، اتو مو و بابلیس استفاده کنید. حتی اگر اسپری محافظت از مو در برابر گرما را اعمال کرده اید، باز هم گرمای بیش از حد بالا، آسیب زننده است. استایل های مختلف مثل فر طبیعی، بافت مو، دم اسبی و غیره را امتحان کنید که نیاز به این لوازم ندارند.

2- از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید و هر محصولی را که حاوی سیلیکون و سولفات است کنار بگذارید. از شامپو و نرم کننده متناسب با نوع موی خود استفاده کنید.

در بیشتر موارد این شامپو ها موی شما را خشک و زبر می کند. اگر موی خشکی دارید، از شامپو و نرم کننده مخصوص موی خود استفاده کنید.

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آلوئه ورا یا روغن هسته زردآلو هستند تا رطوبت و آب رسانی بیشتری را برای مو های شما انجام دهند.

  • هرگز مو های تان را با آب داغ نشویید. چربی و رطوبت طبیعی را از بین می ‌برد و حس خشکی و زبری را در آن افزایش می دهد، آب داغ مو و پوست را خشک می کند.
  • ممکن است که سیلیکون ها بتوانند به لطافت و براقیت موی شما کمک کنند، اما اگر با سولفات همراه باشند، اثرات خوبی به جای نخواهند گذاشت. اگر این شامپو ها را به خوبی از روی مو های تان تمیز نکنید، داخل مو نفوذ کرده و باعث زبری و شکنندگی مو می شوند. سولفات یک ماده خشن و پاک کننده است که معمولاً آن را در شوینده های خانگی به کار می برند. همچنین در زدودن سیلیکون بسیار عالی عمل می‌ کند و موی خشک و شکننده را به شما تحویل می دهد.

3- هر روز مو های خود را نشویید. شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در هفته فقط ۲ الی ۳ بار مو های خود را بشویید. هر چقدر بیشتر مو ها را شستشو دهید، مو هایتان خشک تر می شود.

اگر مجبورید که هر روز مو های خود را شستشو دهید، می ‌توانید شستشوی موی خود را با یک نرم‌کننده همراه کنید. در نهایت بهترین راهکار این است که دو الی سه بار در هفته مو های خود را بشویید.

  • مراقب نوع شستشوی مو های تان باشید. از شامپو روی پوست سر استفاده کنید اما نرم کننده را فقط به ساقه و انتهای موی سر بزنید.
  • اگر موی ضخیم و زبر دارید، اول شستشوی طبیعی خود را انجام دهید و در مرحله بعد نرم کننده را روی مو های تان اعمال کنید.
  • اگر مو های بلندی دارید، اجازه دهید تا نرم کننده تمام شب روی موهایتان زیر کلاه حمام بماند. سپس صبح با شامپو و نرم کننده بشویید.
  • استفاده از شامپو و نرم کننده یک راه عالی برای مو های فر می باشد، زیرا فر مو های شما را مرطوب نگه می دارد و از وزی زیاد جلوگیری می کند.

4- انجام کارهایی مانند رنگ، هایلایت، صافی و فری دائمی را کاهش دهید و به مو های خود استراحت دهید تا تنفس کند. در موارد ذکر شده از مواد شیمیایی استفاده می شود که باعث خشکی و شکنندگی مو هستند.

بهتر است تا جایی که می ‌توانید از انجام این کارها دوری کنید و سعی کنید مو های خود را ریلکس و آرام نگه دارید تا آسیب کم تری ببینند.

  • از رنگ موی فاقد آمونیاک استفاده کنید. بهتر است برای انجام این کار به سالن مراجعه کنید تا یک فرد متخصص آن را انجام دهد و با موهای شما مهربان تر و ملایم تر رفتار کند. اگر موی بلند دارید، حتماً از رنگ موی آبرسان استفاده کنید.

دوره پیشنهادی: آموزش رنگ و مش مو با ارائه مدرک رسمی فنی حرفه ای

  • به جای این که به طور منظم هایلایت کنید، روش بالیاژ را انجام دهید. بالیاژ مو های شما را فقط از وسط به پایین هایلایت می کند. از آن جایی که ریشه مو کاملاً طبیعی باقی می ماند و مجبور نیستید که با آن ها کاری داشته باشید، در نتیجه موی شما طبیعی تر به نظر می رسد.
  • از ریلکسر های فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید. احتمالا این مواد به موهای شما آسیب برسانند، بنابراین نباید چند بار این کار را تکرار کنید.

5- مو های خود را در برابر عوامل مختلف مخصوصاً باد و خورشید محافظت کنید. هر دوی اینها عاملی برای شکنندگی و خشکی مو شما هستند.

اگر هوا گرم و آفتابی است، اسپری محافظت از مو در برابر اشعه فرابنفش را به مو های خود بزنید یا کلاه سر کنید. همچنین در فصل زمستان از کلاه های زمستانی استفاده کنید تا از خشکی موی شما جلوگیری شود.

  • از کرم نرم کننده قبل از شنا و کلاه شنا، هنگام آن استفاده کنید. تا موهایتان با کلر موجود در آب برخورد نکند و خشک نشود.
  • در فصل زمستان حتما از نرم کننده های غنی و آبرسان استفاده کنید. یک بار در هفته از یک نرم کننده عمیق برای آبرسانی بیشتر به مو های تان استفاده کنید.

6- با دقت موهای خود را شانه کنید. همیشه مو هایتان را از انتها شانه کنید و هرگز شانه کشیدن را از قسمت ریشه ها به سمت پایین، انجام ندهید.

همچنین مو های خود را زمانی که خیس هستند، شانه نکنید زیرا به راحتی باعث شکسته شدن و زبری مو شما می شود. به جای آن با استفاده از انگشت گره های مو خود را باز کنید.

زمانی که مو های خشک هستند، با استفاده از شانه دندانه پهن (برای مو های فر) شانه بزنید. که به توزیع روغن طبیعی مو کمک می کند. همچنین می توانید از اسپری یا کرم باز کننده گره برای شانه زنی راحت تر روی مو ها استفاده کنید.

حتما شما و اطرافیانتان هم تا به حال دچار مشکل خشکی مو شده اید. در چنین وضعیتی موها ظاهری نامناسب و نامطلوب دارند و فکرتان را حسابی درگیر خود می کنند .روش های مختلفی به منظور تقویت موها وجود دارد. و یکی از این روش ها هیدراته کردن موهای خشک می باشد. که روشی مناسب برای خشکی و آسیب دیدگی موها می باشد.

روش دوم: استفاده از ماسک و درمان ها

  • یک بار در هفته از درمان نرم کنندگی عمیق مو استفاده کنید. بعد از این که مو های خود را شستید، یک نرم کننده عمیق را انتخاب کنید و سپس آن را به مو های تان بزنید و مو ها را زیر کلاه حمام قرار دهید. ۱۵ الی ۳۰ دقیقه قبل از شستن مو با نرم کننده، صبر کنید.
  • از یک اسپری ساده برای نرم کردن مو استفاده کنید. یک بطری اسپری را به اندازه دو سوم با آب و یک سوم نرم کننده پر کنید. سپس در بطری را ببندید، آن را تکان دهید تا مواد به طور کامل در یکدیگر ترکیب شوند و سپس این ترکیب را به مو های مرطوب خود اسپری کنید و از کرم نرم کننده استفاده کنید.
  • درمان با روغن گرم را یک راه حل سریع و آسان است. ۱ الی ۲ قاشق غذا خوری از یک روغن ( روغن نارگیل یا روغن زیتون ) را گرم و با شانه کشیدن به موهای تان اعمال کنید. سپس موی خود را با کلاه حمام بپوشانید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، روغن را از روی موهای تان شستشه و از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.
  • اگر موی خیلی ضخیم یا بلندی دارید، احتمالاً باید از روغن بیشتری استفاده کنید.
  •  برای این که ماسک تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، زیر آفتاب بنشینید یا از سشوار استفاده کنید زیرا گرما باعث می شود که روغن بیشتری به مو های تان جذب گردد.
  •  به جای این روش همچنین می توانید روغن ها را به موهای تان اعمال کنید و کلاه پلاستیکی حمام را سر کنید و روی آن سشوار را به روش مشابه استفاده کنید.

استفاده از ماسک روغن نارگیل و عسل

  •  از ماسک روغن نارگیل و عسل استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری عسل و روغن نارگیل را در ماکروویو قرار دهید، تا جایی که روغن نارگیل ذوب شود. آن را هم زده و با یکدیگر ترکیب کنید. سپس ماسک را به مو ها اعمال کرده و آن را شانه بزنید و یک کلاه پلاستیکی حمام را به سر کنید. ۳۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت با استفاده از آب گرم و شامپو، مو های خود را شستشو دهید.
  •  می توانید به جای روغن نارگیل از روغن زیتون استفاده کنید.
  • عسل برای مو معجزه می کند، زیرا رطوبت و آب را داخل مو نگه می دارد.

تقویت و آبرسانی موها با استفاده از عسل و روغن و ماست

برای تقویت و آبرسانی مو ها از عسل، روغن و ماست استفاده کنید. یک کاسه کوچک بردارید، یک قاشق چای خوری، روغن زیتون یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم فنجان ماست یونانی را با یکدیگر ترکیب کنید.

سپس این ماسک را به مو های مرطوب خود بزنید و کلاه پلاستیکی حمام را سر کنید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و در نهایت موهای خود را با آب گرم و شامپو شستشو دهید.

استفاده از ماسک تقویتی آووکادو برای موهای شکننده و خشک

اگر موی شکننده و خشک دارید، از ماسک تقویتی آووکادو و روغن استفاده کنید. آووکادوی رسیده را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.

برای تقویت بیشتر یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را به موی مرطوب بزنید و کلاه پلاستیکی حمام را به سر کنید. ۱۵ الی ۶۰ دقیقه صبر کنید و بعد از آن ماسک را بشویید.

استفاده از ماسک عسل و موز برای جلوگیری از شکنندگی موها

برای جلوگیری از شکنندگی و آبرسانی مو ها از ماسک عسل و موز استفاده کنید. یک عدد موز رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید.

صبر کنید تا اینکه ترکیب کمی نرم شود و هیچ اثری از سفتی موز باقی نماند. سپس این ترکیب را به مو هایتان بزنید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد کلاه حمام را سر کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید.

بعد از گذشت این مدت زمان ماسک را بشویید. موز داخل ماسک به بازیابی انعطاف پذیری مو ها و جلوگیری از شکنندگی مو کمک می کند.

روش سوم: مراقبت از سلامت مو

تقویت-و-آبرسانی-موها

  • می توانید استحکام و درخشندگی مو را از طریق خوردن مواد غذایی حاوی سیلیکا بازیابی کنید که یک ماده معدنی است و در مواد غذایی از جمله مارچوبه، فلفل دلمه ای، خیار، سیب زمینی و دیگر سبزیجات وجود دارد.
  • به اندازه کافی به بدن خود پروتئین و ویتامین برسانید. گوشت قرمز، تخم مرغ، ماست و لوبیا هم حاوی پروتئین هستند. ویتامین A, B, C, E و K هم برای سلامت مو بسیار مهم می باشند و در مواردی از جمله میوه، حبوبات، سبزیجات برگ دار و سبز یافت می شوند.
  • علاوه بر ویتامین ها باید اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بتاکاروتن، فولیک اسید، منیزیم و سولفور نیز در رژیم غذایی شما وجود دارد.
  • غذاهایی بخورید که حاوی اسید های چرب ضروری برای مبارزه با خشکی و شکنندگی مو می باشند. اسید های چرب ضروری در مواد غذایی از جمله ماهی هایی مثل ماهی سالمون، ساردین، تن ماهی، ماکرل و هرینگ یافت می شوند. همچنین این مواد غذایی در آووکادو، روغن زیتون، آجیل و بذر کتان نیز وجود دارند.
  •  تقریبا ۶ الی ۸ لیوان روزانه آب بنوشید. آب نه تنها برای سلامت بدن اهمیت دارد، بلکه برای سلامت مو هم بسیار مهم است. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، پوست و موی شما خشک خواهد شد.

توصیه متخصص

  • ماسک های نرم کننده ای را بر اساس نیاز موی خودتان انتخاب کنید. انواع مختلفی از ماسک‌ ها وجود دارند که می ‌توانید دقیقاً برای برآورده کردن نیاز مو های تان از آن ها استفاده کنید. مثلاً اگر به تازگی موی خود را رنگ کرده اید، می توانید از ماسکی استفاده کنید که موی شما را آبرسانی کنند و باعث شوند رنگ موهایتان ثابت شوند.
  • از موی خود مانند پوست تان مراقبت کنید. باید از موی خود با انتخاب پاک کننده، نرم کننده و ماسک های آبرسان و متناسب با نیاز های مخصوص موهایتان استفاده کنید. دقیقا همان کاری که برای پوست تان انجام می دهید.
  • یک درمان تخصصی برای آبرسانی عمیق مو امتحان کنید. اکثر سالن های آرایشی درمان های آبرسانی مو را پیشنهاد می ‌کنند که در این روش ها، یک ماسک روی مو قرار می گیرد و به آن گرما می دهند تا محصول بتواند به موی شما جذب شود. همچنین می توانید از همان سالن محصول را خریداری کنید و هر زمان که خواستید این درمان را در خانه انجام دهید.

چگونه برای مدت طولانی، بافت موی خود را هیدراته نگه داریم ؟

آیا احساس می کنید که مو های تان در فصل تابستان بافتی شبیه به پوشال پیدا می کند؟ آیا مو هایتان در فصل زمستان خیلی ایستا و وز می شود؟ اگر چنین است، احتمالا موی شما خیلی خشک و کم آب شده است. آبرسانی مو برای سالم نگه داشتن پوست سر حیاتی است؛ البته اگر می خواهید مشکلات مو را برطرف کنید.

درک آبرسانی مو

نوشیدن آب به تنهایی نمی تواند مو های شما را آبرسانی کند. آبرسانی مو نیازمند نوشیدن آب، رساندن آب به اندازه کافی به ریشه مو از طریق پروتئین، هومکتانت و رطوبت طبیعی در هوا است.

نگه داشتن محتوای کافی آب داخل مو، از خشکی و وزی و آسیب دیدگی آن جلوگیری می کند که انجام آن فقط از طریق آبرسان و مرطوب کننده ممکن نخواهد بود.

چرا مو نیاز به آبرسانی دارد + فواید

هر مویی که داشته باشید؛ اعم از موی نازک، موی ضخیم، موی زبر یا موی نرم؛ در هر صورت نیاز به آبرسانی دارید. موی خشک مشکلات دیگر از جمله شکنندگی، مو خوره، ریزش و از بین رفتن رنگ را ایجاد می‌ کند، زیرا ساقه مو تقریباً مرده است و نیاز به تقویت خارجی دارد.

در بعضی از موارد پوست سر شما هنگام دریافت نکردن روغن طبیعی به اندازه کافی و نگه نداشتن رطوبت داخل مو، خشک می شود.

سن، ژنتیک و دیگر وضعیت ها عاملی برای کاهش تولید چربی و خشکی مو هستند. برای مبارزه با این اتفاق موی شما نیاز به آبرسانی دارد.

گاهی اوقات ساختار مو به گونه ای است که رطوبت در ساقه مو به راحتی تبخیر می شود و آن را خشک می کند. هر ساقه مو در مرکز خود یک مغز دارد که داخلی ترین لایه محسوب می شود. لایه میانی را کورتکس می نامند که در اطراف مغز مو قرار گرفته است.

کورتکس قسمتی است که بافت، میزان فری ، انعطاف پذیری و شکل مو را تعیین می کند. اگر کوتیکول یا همان لایه خارجی کمی شل شود، رطوبت به راحتی از مو فرار می کند و در نتیجه مو های خشک، ضعیف و شکننده را به شما تحویل خواهد داد.

هر چه قدر که بیشتر مو ها را آبرسانی کنید، سالم تر می‌ مانند. زمانی که مو آبرسانی شده نگه داشته شود، ریزش مو کم تر می ‌شود و در نتیجه موی شما براق و شفاف می‌ گردد و موی قوی، ضخیم و سالمی خواهید داشت.

چگونه مو ها را آبرسانی کنیم؟

آبرسانی کردن موها به روش طبیعی

 از محصولات صحیح استفاده کنید

می توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی موادی برای آبرسانی و رطوبت دهی به مو ها هستند. روغن آووکادو، بادام، نارگیل و زیتون، آلوورا، شی باتر و گلیسیرین می ‌توانند به آبرسانی و رطوبت دهی مو ها کمک کنند.

حتما اطمینان حاصل کنید که نرم کننده های شما حاوی این مواد هستند تا بتوانند محتوای آب را داخل مو ها حفظ کنند.‌

 از شامپویی استفاده کنید که آبرسانی می کند

یک راه مناسب برای آبرسانی مو، استفاده از شامپوی آبرسان است که بدون از بین بردن روغن طبیعی مو ها، آن ها را تمیز می کند. فقط باید کمی آن را روی ساقه مو نگه دارید تا رطوبت از نرم کننده وارد مو شود.

روغن آرگان

روغن ها حاوی موادی هستند که به نرمی ساقه مو و جذب بیشتر روغن، برای آبرسانی و تقویت آن کمک می کنند. این روغن اعجاب انگیز و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از آسیب دیدگی مو جلوگیری می کنند.

همچنین ماده تشکیل دهنده بسیاری از شامپو ها، سرم های مو و نرم کننده ها می باشد. برای افزایش فواید آن می توانید چند قطره روغن آرگان را به مو های خود بزنید و رطوبت و لطافت را دوباره به مو ها برگردانید.

 روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از لیپید هایی است که لایه خارجی کوتیکول مو را نرم می کند. این روغن از طریق کورتکس و مغز ساقه مو جذب می شود و در نتیجه لطافت و رطوبت را به مو های شما هدیه می دهد. همچنین به کاهش وزی، خشکی و فری مو کمک می کند.

مطلب پیشنهادی: خواص روغن نارگیل برای پوست

 روغن بادام

روغن بادام حاوی ویتامین و پروتئین هایی است که ساقه مو را از طریق نزدیک ‌تر کردن سلول های کوتیکول به یکدیگر، تقویت می‌ کند.

همچنین به جلوگیری از شکنندگی مو کمک می کند. چند قطره روغن بادام را کف دست بریزید و آن را به مو ها بمالید یا اینکه آن را با دیگر ماسک های نرم کننده ترکیب کنید.

 از اسپری استفاده کنید

می ‌توانید اسپری مخصوص به موی خود را بسازید که ترکیبی از گلاب و آلوورا است. سپس هر روز آن را برای آبرسانی منظم روی مو های تمیز خود اسپری کنید.

همچنین می توانید آن را روی پوست سر استفاده کنید تا رشد سالم موی شما را افزایش دهد و ساقه های مو را در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند.

در استفاده از شامپو زیاده روی نکنید

اگر مکرراً مو های خود را شستشو دهید، احتمالاً بیشتر در معرض خشکی مو قرار بگیرید. شامپوی مخصوص موی خشک را استفاده کنید.

این شامپو ها حاوی هومکتانت مانند آلوورا یا روغن زردآلو هستند که رطوبت و آب را داخل مو ها نگه می دارند. از شامپو هایی که مخصوص موی خشک هستند، استفاده نکنید. شامپو های کرمی هم معمولاً برای موی خشک طراحی شده اند.

 نرم کننده را به شکل صحیح استفاده کنید.

هنگام استفاده از نرم کننده خسیس نباشید  زیرا قرار است مو های شما را آبرسانی کند. مو های خود را خیس کنید و سپس نرم کننده آبرسان را بدون هیچ شامپویی به مو های تان بزنید. یعنی حتماً نباید نرم کننده را بعد از شامپو استفاده کنید. با انجام چنین کاری مو های شما نرم می شود و پوست سر تان بعد از شستشو با آب تمیز تر می گردد.

  • با تغییر آب و هوا نرم کننده را نیز تغییر دهید. همچنین می توانید از انواع کرمی با مواد نرم کننده عمیق در فصل زمستان و مواد نرم کننده ملایم تر در فصل تابستان استفاده کنید.

 از ضد آفتاب استفاده کنید

حتماً باید اسپری یا سرم مویی را که مخصوص محافظت از مو در برابر اشعه فرابنفش خورشید هستند، استفاده کنید. همچنین می توانید کمی روغن ویتامین E (ضد آفتاب طبیعی)  را به مو های تان بزنید یا اگر قرار است شنا کنید، یا کلاه شنا به سر کنید، یا حتماً از آن استفاده کنید. اگر قرار است مدت زمان طولانی زیر نور آفتاب بمانید، حتما از کلاه و روسری استفاده کنید.

 مو های خود را با ماسک تقویت کنید

درمان های عمیق نرم کننده مو برای آبرسانی بسیار اثرگذار هستند. از تخم مرغ گرفته تا عسل، آووکادو، روغن زیتون و شیر دلمه شده که می توانید همه این ها را در آشپزخانه خود پیدا کنید و برای آبرسانی به مو های تان بزنید. این مواد را به شکل خمیر در بیاورید و سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی مو ها نگه دارید.

 استفاده از نشاسته آب برنج

زمانی که آب برنج را بعد از پختن می گیرید، می توانید مو های خود را با آن شستشو دهید تا ساقه های مو را تقویت کنید. آب برنج دارای یک ماده به نام اینوزیتول است که مو های شما را در قسمت مرکزی آبرسانی می ‌کند و آسیب ‌های آن را بازسازی می‌ کند. آب برنج را کل شب داخل یخچال قرار دهید و به صورت روزانه برای مو های آسیب دیده از آن استفاده کنید.

 از سرم مو و نرم کننده استفاده کنید

این دو روش آسیب دیدگی های ایجاد شده بر اساس درمان با مواد شیمیایی را بازیابی می کنند. نرم کننده ها را نیز می توانید روی مو های خیس و نیمه خشک بزنید.

چند وقت یکبار موی خود را آبرسانی کنم؟

در حالت ایده آل باید از ماسک یا درمان عمیق نرم کردن مو، حداقل یک بار در هفته استفاده کنید اما هر زمان که به مو های تان شامپو می زنید، حتماً سرم آبرسان یا نرم کننده آبرسان را برای رطوبت رسانی بیشتر روی مو هایتان به مدت چند دقیقه نگه دارید .

باید ها و نباید های آبرسانی مو

آبرسانی کردن موها

 بیشتر آب بنوشید.

نوشیدن آب نه تنها برای پوست مناسب است، بلکه کل بدن شما از فایده آن بهره مند می شود. در هوای گرم با نوشیدن آب بدن خود را از افزایش دمای بیش از حد محافظت کنید که اگر این دما به شدت بالا برود، خشکی مو های شما را در پی خواهد داشت.

 مو های خود را به شکل طبیعی خشک کنید

سشوار را فراموش کنید. فرقی ندارد که هوا چگونه است. فقط در شرایطی از سشوار استفاده کنید که قرار است به یک مراسم خاص بروید.

بعد از شستن مو ها آب اضافی آن را بگیرید و اجازه دهید که موی شما در معرض هوای آزاد خشک شود. همچنین می توانید از مدل مو های مخصوص موی نیمه خشک هم استفاده کنید و فر طبیعی مو های تان را نگه دارید.

 موهای خود را به شکل صحیح شانه بزنید.

مو های خود را هرگز هنگام خیس بودن شانه نزنید. بعد از این که نیمی از آن خشک شد، می ‌توانید سرم را به مو های تان اعمال کنید و بعد به آرامی از یک شانه بزرگ و دندانه پهن استفاده کنید تا گره خوردگی های مو را باز کنید.

 از استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی خودداری کنید

فرقی ندارد که این ماده شیمیایی، اسپری مو یا رنگ مو، صاف کننده یا حالت دهنده مو باشد. در هر صورت استفاده زیاد از این مواد شیمیایی موی شما را خشک می کند. از رنگ موی فاقد آمونیاک و محصولات فاقد مواد شیمیایی برای صاف کردن وزی مو استفاده کنید.

 موهای خود را از گرمای بیش از حد حفظ کنید.

اتو مو ، بابلیس و رول های گرمایشی و همچنین سشوار برای حالت دادن مو عامل اصلی خشکی و کم آبی هستند. می ‌توانید از محافظت کننده مو در برابر گرمای بالا استفاده کنید و از از بین رفتن آب طبیعی مو های تان جلوگیری کنید.

همچنین می توانید از محصولی استفاده کنید که از ساقه مو های شما در برابر گرمای زیاد محافظت کند و آن را قبل از استفاده از اتو مو و بابلیس، به مو های تان بزنید.

مقایسه رطوبت دهنده مو با هیدراته مو: تفاوت بین این دو چیست؟

 

رطوبت دهنده مو

 

 

هیدراته مو

 

 

رطوبت دهی مو لزوماً عاملی برای لطافت بیشتر لایه خارجی مو می‌ شود و آن را نرم می کند.

 

 

برای افزایش رطوبت در ساقه مو انجام می شود.

 

 

رطوبت دهنده های مو معمولاً حاوی مواد نرم کننده و روغن های حاوی آب هستند که رطوبت را داخل مو نگه میدارند.

 

 

محصولات هیدراته یا آبرسان مو، حاوی هومکتانت هایی مانند گلیسیرین هستند که می ‌توانند آب بیشتری را به مغز ساقه مو جذب کنند.

 

 

استفاده از رطوبت دهنده ها بعد از مواد هیدراته، راهی برای تضمین این است که آبرسانی موی شما مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.

 

 

هیدراته آب و دیگر مواد مغذی را به لایه های داخلی اضافه می کنند.

 

 

رطوبت دهی، مو ها را تقویت می کند.

 

 

موی فر نیاز به آبرسانی بیشتری نسبت به موی صاف دارد.

 

 

رطوبت دهنده های مو می توانند بر پایه آب یا روغن باشند.

 

 

دیگر هومکتانت های طبیعی که مو را آبرسانی می‌ کنند، شامل آب نارگیل، آلوورا و نارون کوهی هستند.

 

 

زمانی که از رطوبت دهنده مو استفاده می کنید، سطح شکنندگی آن کاسته می شود و رشد بهتری خواهد داشت.

 

 

محصولات هیدراته یا آبرسان ‌مو محتوای آب بیشتری دارند.

سخن آخر

عوامل زیادی هستند که موی شما را خشک می کنند. چیزی که مهم است، استفاده از محصولات صحیح آبرسان برای تقویت لایه های داخلی مو و هیدراته نگه داشتن آن است. از اقداماتی که موی شما را خشک می کند، دوری کنید که یک نکته بسیار بسیار مهم و حائز اهمیت است.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()